درمان قارچ ناخن | درمان سریع قارچ ناخن دست و پا

قارچ ناخن از بیماری های مرتبط با ناخن است که ظاهر ناخن را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. متاسفانه در صورت عدم توجه به این بیماری امکان پیشروی و سرایت آن به سایر بخش ها نیز وجود دارد. بنابراین بهتر است افراد مبتلا در اسرع وقت نسبت به طی مراحل درمانی ناخن قارچ زده اقدام نمایند. اما علائم این بیماری چیست؟ چرا به قارچ ناخن مبتلا می شویم؟ آیا امکان پیشگیری از ابتلا وجود دارد؟ چه راه هایی برای درمان قارچ ناخن وجود دارد؟ با ادامه این مطلب از سایت کلینیک دکتر رابط همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بیابید.همچنین ببینید فرق اگزما و قارچ پوستی

‌علائم-قارچ-ناخن

قارچ ناخن چیست؟

این بیماری نوعی عفونت از جنس قارچ است که در زیر، رو یا داخل ناخن مشاهده می شود. از جمله راه های درمان سریع قارچ ناخن دست و پا می توان به دارو درمانی، لیزر درمانی و حتی برخی تکنیک های درمان خانگی اشاره کرد.

قارچ ناخن (انیکومیکوزیس) یا عفونت قارچی ناخن یکی از انواع عفونت های پوستی است که به علت رشد قارچ ها در قسمت های مختلف ناخن ایجاد می شود. معمولا قارچ ها در محیط های مرطوب و گرم رشد می کنند و کاملا قابل سرایت هستند. در اثر ابتلا به این بیماری رنگ ناخن تغییر می کند و رگه هایی سفید رنگ در آن مشاهده می شود. معمولا در مراحل اولیه این بیماری خطر چندانی ندارد و به راحتی قابل درمان است؛ ولی در صورت عدم توجه و پیشرفت بیماری علاوه بر سخت شدن امکان درمان احتمال سرایت آن به بخش های اطراف ناخن نیز وجود دارد.

علائم قارچ ناخن

از آنجایی که قارچ ناخن نوعی عفونت شناخته می شود علایمی شبیه به سایر انواع عفونت دارد. این نشانه ها ممکن است در همه قسمت ها یا بخش کوچکی از ناخن مشاهده شود. از جمله مهمترین نشانه های قارچ ناخن موارد زیر قابل توجه هستند:

• انحراف ناخن به طرفین، بالا یا پایین
  • استشمام بوی نامطبوع از ناخن
  • شکنندگی ناخن
  • افزایش ضخامت
  • کم رنگ شدن لایه بالایی ناخن
  • شکستگی در بخش های مختلف ناخن
  • جدا شدن ناخن از بستر خود

درمان-سریع-قارچ-ناخن-دست-و-پا

دلایل ابتلا به قارچ ناخن

همیشه وقتی در مورد یک بیماری حرف می زنیم، برای بسیاری از افراد علت ابتلا تبدیل به یک سوال مهم می شود. قارچ ها همیشه در اطراف ما وجود دارند و در اکثر مواقع مشکلی ایجاد نمی کنند. اما در شرایطی ممکن است آنها به بدن ما نفوذ کرده و عفونت قارچی ایجاد کنند. فقط قارچ ها نیستند که بر روی ناخن عفونت ایجاد می کنند بلکه باکتری ها و کپک ها نیز ممکن است باعث این بیماری شوند. به طور کلی حضور در اماکن آلوده باعث قارچ ناخن می شود اما از جمله دیگر علل قارچ ناخن می توان موارد زیر را نیز در نظر داشت:

• افزایش سن و گردش خون کند تر
  • قرار گرفتن پا در کفش مرطوب شده با عرق برای مدت طولانی
  • حضور در اماکن عمومی شلوغ و آلوده مثل استخر ها و سالن بدنسازی
  • ابتلای همزمان به برخی عفونت های پوستی
  • نقص سیستم ایمنی بدن
  • ابتلا به دیابت
  • ‌قارچ ناخن کاشت شده
  • آسیب دیده بودن یا شکستن ناخن (افزایش احتمال نفوذ قارچ)

راهکاری جلوگیری از ابتلا به قارچ ناخن

حتما شما هم شعار معروف « پیشگیری از درمان بهتر است » را شنیده اید و حالا با مطالعه علت ابتلا و نشانه ها به دنبال راه هایی برای پیشگیری هستید. به طور کلی مراقبت و حفظ بهداشت ناخن ها به شکل مداوم، بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است. اما به شکل جزئی تر بهتر است موارد زیر را برای پیشگیری مد نظر داشته باشید:

• شستشوی دست پس از تماس با هر شی الوده
  • عدم استفاده یا کاهش میزان استفاده از ناخن مصنوعی
  • کاهش استفاده از لاک ناخن
  • دوری از پیاده روی در محیط مرطوب و اماکن عمومی
  • مراجعه به مراکز معتبر مانیکور و پدیکور برای جلوگیری از ابتلا به ‌قارچ ناخن کاشت شده
  • شستشوی مداوم پا در صورت قرار گرفتن طولانی مدت آن در کفش
  • تعویض یا شستشوی زودهنگام جوراب و حتی کفش
  • خشک کردن کامل پا پس از استحمام
  • درمان سریع عفونت های پا و پوست آن
  • استفاده از ناخن گیر ضد عفونی شده

درمان-قارچ-ناخن

درمانِ خانگی قارچ ناخن

اگر شما بدانید قارچ پوستی چیست و چه شباهت هایی با قارچ ناخن دارد، به راحتی می توانید این نوع قارچ را نیز درمان کنید. واقعیت این است که به علت پیچیده نبودن این بیماری می توانید در کنار درمان های پزشکی از درمان های خانگی هم استفاده کنید؛ به شرطی که درمان را به تاخیر نیندازید. از جمله برخی روش های درمان خانگی قارچ ناخن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مقداری جوش شیرین را در کمی آب بریزید و آن را بر روی ناخن خود قرار دهید.
  • کمی پنبه را به روغن درخت چای آغشه کنید و روزانه بر روی قارچ ناخن کاشت شده بکشید.
  • دو پیمانه آب را با یک پیمانه سرکه مخلوط کرده و ناخن خود را روزانه دو تا سه بار در آن قرار دهید.
  • استعمال روغن پونه کوهی به شکل روزانه در محل عفونت نیز یکی از راه های درمان خانگی قارچ پوستی است.
  • از دیگر مواد موثر در درمان خانگی این بیماری می توان به سیر، دهان شویه، ویکس، عصاره گیاه زراوند و… اشاره کرد.

درمان کلینیکی قارچ ناخن دست و پا

بهتر است درمان خانگی را به شکل مکمل مد نظر داشته باشید و برای درمان اصلی عفونت قارچی ناخن به درمانگاه های معتبر پوست و مو مراجعه کنید. درمان سریع قارچ پوستی و قارچ ناخن تنها از طریق روش های کلینیکی امکان پذیر است. از مهمترین روش های کلینیکی برای درمان قارچ ناخن باید ب ه موارد زیر اشاره داشته باشیم:

• استفاده از پماد ضد قارچ ناخن توابورول و اوفینا کونازول
  • استفاده از لاک ناخن ضد قارچ
  • مصرف دارو های ضد قارچ خوراکی
  • جراحی در مراحل پیشرفته و در صورت پاسخ گو نبودن سایر روش ها
  • لیزر درمانی
  • برداشتن ناخن و…

درمان-کلینیکی-قارچ-ناخن-دست-و-پا

خدمات دکتر رابط برای درمان قارچ ناخم دست و پا

در این مطلب تلاش شد تا توضیحات کاملی در مورد درمان سریع قارچ ناخن دست و پا به شما عزیزان ارائه شود. توجه داشته باشید که تشخیص و درمان قارچ ناخن باید توسط پزشک انجام شود. بنابراین بهتر است ابتدا از بیماری خود مطمئن شوید و سپس نسبت به درمان اقدام کنید. به این منظور بهتر است به کلینیک های معتبر در شهر خود مراجعه کنید تا درمان شما به شکل کامل انجام گردد. یکی از کلینیک های پوست و مو معتبر در شهر تهران، کلینیک دکتر رابط است که علاوه بر خدمات درمانی، خدمات متنوعی نیز در حوزه زیبایی مثل کاشت مو، تزریق ژل و مزوژل، لیفت پوست و… ارائه می دهد.

جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

آیا قارچ ناخن بیماری خطرناکی محسوب می شود؟

خیر؛ به طور معمول این بیماری خطرناک نیست و با روش های مختلفی قابل درمان است اما در صورت عدم توجه و توسعه بیماری ممکن است خطرناک شود.

بهترین راه درمان قارچ ناخن کاشت شده چیست؟

انتخاب روش درمان بستگی به شرایط بیمار و پیشرفت بیماری دارد. بهتر است پزشک در مورد متد درمانی مناسب شما تصمیم گیری کند.