لیزر موهای زائد یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌ها برای رها شدن از شر موهای زائد است. شایعات مختلفی درباره این روش وجود دارد و افراد نظرات مختلفی درباره آن دارند. برخی از افراد معتقد هستند که لیزر موهای زائد یک معجزه است و می‌تواند برای همیشه موهای زائد بدن شما را از بین ببرند. در مقابل افرادی هم هستند که معتقدند لیزر نه تنها برای رفع موهای زائد مفید نیست؛ بلکه عامل اصلی در ایجاد سرطان است و می‌تواند سلامت شما را به خطر اندازد. اما واقعا حق با کدام یک از این افراد است؟ تا انتها با این مقاله همراه شوید تا پرده از همه رازهای استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد برداریم.

  • بهترین دستگاه لیزر موهای زائد
  • لیزر نقاط مختلف بدن
  • تعداد جلسات لیزر
  • مراقبت های پس از لیزر موهای زائد
  • انجام لیزر توسط اپراتور متخصص
  • انجام لیزر بدون اثر سوختگی روی بدن

درخواست نوبت یا وقت مشاوره

لطفا نام و شماره موبایل خود را در فرم زیر وارد کنید

دریافت مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

لیزر چیست و چگونه می‌تواند بر روی موهای زائد تاثیر بگذارد؟

لیزر یک پرتوی نور متمرکز و تک رنگ است که از انرژی بسیار زیادی برخوردار است. وجود همین انرژی قابل کنترل باعث می شود تا مصارف زیادی برای لیزر در زمینه های مختلف پزشکی به وجود بیاید. یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است.

روش انجام لیزر مو های زائد بدن به این گونه است که این دستگاه برای هدف قرار دادن پوست، طول موج نور را ساطع می کند. در ادامه ی این فرایند انرژی که از این طول موج نور حاصل می شود به پوست و ملانین رنگدانه مو انتقال می یابد و به این طریق ریشه ی موهای زائد تحریک می شود و موهای زائد بدن از بین می روند.

 لیزری که در پزشکی استفاده می‌شود، با نمونه صنعتی آن یکسان نیست.

همین موضوع باعث شده که استفاده از لیزر در علم پزشکی به یک شاخه اصلی در این علم تبدیل شود؛ به طوری که امروزه لیزر را به عنوان یک دانش و فناوری می‌شناسند که می‌توان از آن برای کاربردهای مختلفی که نیاز به دقت زیادی دارند؛ استفاده کرد.

بزرگترین مزیت لیزر، کوچک بودن سطح مقطع آن است؛ به این معنا که می‌توان آن را به راحتی بر روی یک نقطه متمرکز کرد. همین موضوع باعث شده که در زمان استفاده از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد، سایر قسمت‌های پوست تحت تاثیر قرار نگیرند. درنتیجه تنها ریشه موهای زائد هدف قرار می‌گیرند و هیچ اثری بر روی سایر قسمت‌ها بر جای نخواهد ماند. البته که از بین بردن زگیل های تناسلی با لیزر نیز از دیگر کاربرد های لیزر می باشد.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه لیزر می‌تواند باعث از بین رفتن موهای زائد شود؛ باید بگوییم که پرتوهای لیزر می‌توانند با هدف‌گیری مناسب، به فولیکول‌های مو نفوذ کنند. درنتیجه آن‌ها ار ضعیف کرده یا از بین می‌برند. همین اثرگذاری عمیق بر روی فولیکول‌های مو می‌تواند پس از گذشت مدتی، به طور کامل موهای زائد را از بین ببرد.

مزیت‌های استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد چیست؟

روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شوند که برخی از آن‌ها تاثیر موقتی و برخی تاثیر دائمی دارند. استفاده از روش‌هایی مانند اپیلاسیون، موبر یا تیغ می‌تواند به طور موقتی موهای زائد شما را از بین ببرد؛ اما به مرور زمان ممکن است باعث ایجاد جوش و حساسیت شوند. اما استفاده از لیزر مزیت‌هایی دارد که از قرار زیر هستند:

  • آسیب لیزر انتخابی است؛ درنتیجه با استفاده از آن هیچ آسیبی به پوست ناحیه اطراف وارد نمی‌شود.
  • لیزر به دلیل اثرگذاری بر روی فولیکول‌ها، دارای تاثیر دائمی است.
  • با استفاده از لیزر می‌توان رشد موهای زائد را از ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش داد.
  • لیزر با انواع تیپ‌های پوستی سازگار است و ایجاد حساسیت نمی‌کند.
  • لیزر موهای زائد دقت بسیار زیادی دارد و پوست را نرم می‌کند.
  • پوشش ناحیه گسترده در یک جلسه

نواحی انجام لیزر موی زائد بدن

ناحیه های ممکن و مناسب برای لیزر موهای زائد بدن در آقایان و خانم ها متفاوت است. این ناحیه ها به طور معمول به صورت زیر دسته بندی می شوند:

 ناحیه های لیزر موهای زائد بدن در بانوان:

صورت ، چانه ، گردن ، نوک پستان ، بازوها ، زیر بغل ، دست ها ، بیکینی ، پاها ، خط ناف

ناحیه های لیزر مو های زائد بدن در آقایان:

صورت ، جلوی گردن ، پشت گردن ، بالای سینه ، پشت کمر ، روی شکم ، دست ها ، باسن ، بیکینی ، پاها ، خط ناف

مقایسه لیزر و الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد

لیزر و الکترولیز دو راه‌حل دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت هستند که در کلینیک‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. الکترولیز به عنوان سوزن‌های الکتریکی هم شناخته می‌شود؛ در این روش یک سوزن نازک وارد فولیکول مو شده و با اعمال گرما آن را می‌سوزاند. اما لیزر یک تشعشع ملایم است که می‌تواند با تاثیرگذاری بر روی فولیکول‌های مو، سرعت رشد موهای زائد را تا حد زیادی کاهش دهد.

لیزر گزینه مناسبی برای موهایی است که از زیر پوست رشد کرده و باعث ایجاد عفونت یا سوزش شده‌اند؛ اما از الکترولیز می‌توان برای از بین بردن موهای روی خال استفاده کرد. جدول زیر مقایسه دو روش لیزر و الکترولیز را از جنبه‌های مختلف نشان می‌دهد:

جنبه موردنظرالکترولیزلیزر
درددرد بیشتر به دلیل استفاده از انرژی الکتریکی و از بین بردن تک‌تک فولیکول‌هادرد کم به دلیل استفاده از اشعه با شدت متغیر
هزینههزینه بیشتر به دلیل دوره درمان طولانی‌ترهزینه کمتر به دلیل تعداد جلسات کمتر
رنگ موهامناسب موهای روشن و بورمناسب انواع موها به ویژه موهای مشکی و تیره
زمانزمان بیشتر به دلیل کم بودن سطح درگیرزمان کمتر به دلیل پوشش‌دهی بیشتر
استفاده در نواحی حساسمناسب استفاده در نزدیکی چشمبهتر است در نزدیکی چشم از لیزر استفاده نشود
اندازه موهامناسب موهای بلندمناسب موهای کوتاه
تراکم موهامناسب موهای کم تراکم با تعداد محدودمناسب موهایی با تراکم زیاد
فاصله زمانی بین جلساتهفته‌ای یک یا دوبار۳۰ تا ۴۵ روز (۴ تا ۶ هفته)

هشدار : یکی از هشدارهای جدی که به افراد متقاضی لیزر موهای زائد داده می‌شود این است که هرگز نباید از الکترولیز و لیزر به طور همزمان استفاده کنند. بنابراین اگر قبلا از الکترولیز برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کرده‌اید؛ تا حداقل سه ماه بعد نباید به مراکز لیزر موهای زائد مراجعه کنید.

در انتخاب نوع لیزر موهای زائد باید به چه مواردی دقت کرد؟

اینکه از چه نوع لیزری می‌توان برای برطرف کردن موهای زائد استفاده کرد؛ بستگی به نظر پزشک یا متخصص دارد. به عبارت بهتر یک پزشک یا متخصص با در نظر گرفتن عوامل مختلف، تصمیم خواهد گرفت که بهترین گزینه برای شما کدام دستگاه لیزر است. در انتخاب نوع لیزر عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ پوست
  • رنگ موهای زائد
  • ضخامت موهای زائد
  • ناحیه درمان

منظور از تیپ پوست در لیزر موهای زائد چیست؟

یک اصطلاح بسیار رایج در لیزر موهای زائد، تیپ پوست است. در تعیین تیپ پوست هر فرد برای انتخاب لیزر مناسب، به موارد مختلفی باید دقت کرد. برای مثال رنگ پوست، مو، چشم و میزان آفتاب‌سوختگی مشخص‌کننده تیپ پوست هر فرد هستند.

علت اهمیت تشخیص تیپ پوستی در تعیین نوع لیزر برای از بین بردن موهای زائد، وجود تضاد در بین موها و پوست است. هرچه مقدار تضاد بیشتر باشد؛ تاثیرگذاری لیزر در از بین بردن موهای زائد هم بیشتر است. به همین دلیل است که بهترین نتیجه در لیزر موهای زائد نصیب افرادی می‌شود که موهای تیره و پوست روشنی دارند.

بر اساس این معیارها، ۶ تیپ پوستی برای افراد مختلف تعریف می‌شود که از قرار زیر هستند:

  • تیپ پوستی ۱ : افرادی هستند که پوست بسیار روشن، موهای بلوند و چشمان سبز یا آبی دارند. این تیپ بیشتر افرادی را در بر می‌گیرد که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند یا موهای زال دارند؛ به همین دلیل تعداد کمی از ایرانیان در این تیپ پوستی قرار می‌گیرند. این تیپ پوستی در برابر آفتاب بسیار آسیب‌پذیر است.

تیپ پوستی شماره ۱

  • تیپ پوستی ۲ : تیپ ۲ افرادی با پوست روشن و موهای قهوه‌ای، فرمز یا بلوند هستند که چشمان آبی، سبز یا قهوه‌ای روشن دارند؛ اما باز هم تعداد این افراد در ایران کم است.

تیپ پوستی شماره ۲

  • تیپ پوستی ۳ : افرادی با موهای تیره و رنگ پوست سبزه در تیپ ۳ قرار می‌گیرند؛ این پوست‌ها رنگ‌دانه بیشتری دارند. رنگ موها در افراد دارای تیپ پوستی ۳ قهوه‌ای تیره یا خرمایی است و چشم‌ها هم در بیشتر موارد رنگ قهوه‌ای دارند. بیشتر ایرانیان دارای تیپ پوستی ۳ هستند.

تیپ پوستی شماره ۳

  • تیپ پوستی ۴ : این افراد رنگ پوست و موهای تیره‌تری دارند و چشم آن‌ها قهوه‌ای است؛ برخی از افرادی که در مناطق جنوبی ساکن هستند، به دلیل قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب، در این دسته قرار می‌گیرند.

تیپ پوستی شماره ۴

  • تیپ پوستی ۵ : پوست‌های تیپ ۵ در برابر آفتاب سوختگی بسیار مقاوم هستند؛ اما به‌راحتی تیره و برنزه می‌شوند. افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند؛ پوست، مو و چشمانی به رنگ قهوه‌ای تیره دارند.

تیپ پوستی شماره ۵

  • تیپ پوستی ۶ : تیپ ۶ بیشتر برای افرادی است که رنگ پوست آن‌ها به طور ژنتیکی سیاه است. این افراد پوست و موی بسیار تیره‌ای دارند و ضخامت موی آن‌ها زیاد است.

تیپ پوستی شماره ۶

از چه نوع لیزرهایی برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود؟

با توجه به موارد گفته‌شده، چهار گزینه پیش روی پزشک قرار دارد که می‌تواند از آن‌ها برای رفع موهای زائد استفاده کند. این چهار گزینه عبارت‌اند از:

۱- لیزر با تکنولوژی الکساندرایت

لیزر الکساندرایت دارای طول موجی با انرژی زیاد است که با تابش بر روی ناحیه هدف، ایجاد حرارت می‌کند؛ به همین دلیل است که فرایند از بین بردن موهای زائد با لیزر الکساندرایت را فوتوترمولیز می‌نامند. این نوع لیزر دارای دو طول موج متفاوت است؛ به همین دلیل می‌تواند انواع پوست و رنگ موها را پوشش دهد و در تمامی نواحی بدن قابل استفاده است.

نکته مهم اینجا است که استفاده از لیزر الکساندرایت برای افرادی با پوست تیره توصیه نمی‌شود؛ اما افرادی با پوست روشن و موهای تیره می‌توانند از مزیت‌های این نوع لیزر بهره‌مند شوند. به همین دلیل از این نوع لیزر برای تیپ‌های پوستی ۱ و ۲ استفاده می‌شود؛ به علاوه در مواردی هم می‌توان برای تیپ پوستی ۳ هم از آن استفاده کرد، اما معمولا تاثیر کمتری دارد.

لیزر دست با دستگاه الکس سایناشور

۲- لیزر یاقوت یا روبی

لیزر یاقوت یا روبی هم زیرمجموعه‌ای از لیزرهای الکساندریت است که در آن یون کروم وجود دارد. این لیزر نخستین لیزری است که توسط بشر ساخته شده است و دارای نور قرمزی با طول موج ۶۹۳ نانومتر است. لیزر یاقوت جذب بسیار خوبی در ملانین موهای تیره دارد؛ به همین دلیل در مواردی که موهای فرد روشن است، از این نوع لیزر استفاده نمی‌شود.

۳- لیزر ND:YAG

لیزر Nd:YAG در دو طول موج تولید می‌شود که یکی از آن‌ها ر ناحیه مرئی و دیگری در ناحیه مادون قرمز قرار گرفته است؛ اما طول موجی که برای رفع موهای زائد مورداستفاده قرار می‌گیرد، در ناحیه مادون قرمز است. این لیزر طول موجی برابر ۱۰۶۴ نانومتر دارد؛ همین طول موج بلند باعث شده که عمق نفوذ لیزر تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و قدرت تاثیرگذاری آن بر روی موها زیادتر شود.

از لیزر Nd:YAG معمولا در مواردی استفاده می‌شود که رنگ پوست فرد تیره است و حتی می‌تواند بر روی تیپ‌های پوستی ۴، ۵ و ۶ هم تاثیر بگذارد. توصیه می‌شود که از این نوع لیزر به هیچ وجه برای تیپ‌های پوستی یک، دو و سه استفاده نشود.

دستگاه لیزر دکا

۴- لیزر دیودی

لیزر دیودی یک نوع لیزر نیمه هادی است که طول موج‌های مختلفی دارد. لیزرهای دیودی به دلیل مصرف انرژی کم و قیمت مناسب، یکی از پرکاربردترین لیزرها در زمینه برطرف کردن موهای زائد هستند. طول موج این نوع لیزرها بین ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر است؛ زیرا در این بازه طول موجی، ملانین‌ها بهتر لیزر را جذب می‌کنند و همین موضوع می‌تواند میزان نفوذ در پوست را افزایش دهد.

از لیزرهای دیودی برای افرادی استفاده می‌شود که رنگ پوست آن‌ها کمی تیره و سبزه است و اصطلاحا در تیپ پوستی ۳ و بالاتر قرار دارند. لیزرهای دیودی بر روی پوست‌های روشن تاثیر کمتری دارند؛ اما در مواردی ممکن است بنا به تشخیص پزشک مورداستفاده قرار بگیرند.

دستگاه لیزر وکتوز

لیزر موهای زائد در کدام قسمت‌های بدن انجام می‌شود؟

شما می‌توانید از لیزر برای از بین بردن موهای زائد در سرتاسر بدن خود استفاده کنید. بااین‌حال مراجعه افراد برای استفاده از لیزر در برخی از نقاط بدن بیشتر است. شایع‌ترین قسمت‌های بدن که خانم‌ها برای از بین بردن موهای زائد آن‌ها با استفاده از لیزر مراجعه می‌کنند، از قرار زیر هستند:

۱- بیکینی و ناحیه تناسلی

یکی از راه‌های بدون دردسری که می‌تواند ناحیه تناسلی و بکینی را از موهای زائد پاک کند؛ استفاده از لیزر است. با استفاده از این روش هیچ‌گونه زخم یا جای جوشی در این ناحیه به وجود نخواهد آمد. به علاوه استفاده از لیزر هیچ دردی را در این ناحیه به دنبال ندارد و حتی شما احتیاجی به کرم‌های بی‌حس‌کننده هم نخواهید داشت. در این روش لیزر تنها چند میلی‌متر در پوست نفوذ می‌کند؛ به همین دلیل نیازی نیست که از شایعات نازایی یا ناباروری در اثر استفاده از لیزر نگران شوید.

۲- موهای صورت

پوست صورت یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است که از هر روشی نمی‌توان برای از بین بردن موهای زائد موجود در آن استفاده کرد. شما باید برای از بین بردن موهای زائد صورت از روشی استفاده کنید که ایمنی لازم را داشته باشد و نتیجه دلخواه را به شما بدهد؛ به همین دلیل است که لیزر در این مورد بهترین گزینه است.

استفاده از لیزر به ویژه برای خانم‌هایی که به دلیل تنبلی تخمدان موهای ضخیمی دارند؛ گزینه بسیار خوبی است. زیرا درد خیلی کمی دارد و می‌تواند در کاهش تراکم و ضخامت موهای زائد ناحیه صورت، نقش به سزایی ایفا کند. لیزر صورت معمولا در ۶ تا ۱۲ جلسه انجام می‌شود که باید ۲ تا ۴ هفته بین جلسات مختلف فاصله وجود داشته باشد.

برای لیزر صورت باید به یک کلینیک کاملا معتبر با کادر حرفه‌ای مراجعه کنید؛ زیرا این ناحیه از حساسیت زیادی برخوردار است و پزشک باید از چشمان شما هم مراقبت کند. برای از بین بردن موهای زائد صورت باید از لیزرهای الکساندریت و Nd:YAG استفاده شود.

با مراجعه به کلینیک دکتر رابط نیازی نیست که از این بابت نگران باشید؛ زیرا در این کلینیک ضمن بهره‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا، کادر مجربی هم به کار گرفته شده تا با ایمنی کامل کار برطرف کردن موهای زائد انجام شود.

لیزر موهای زائد صورت

۳- زیر بغل

زیر بغل یکی از رایج‌ترین قسمت‌های بدن است که تعداد زیادی از افراد تمایل به برطرف کردن موهای زائد آن دارند. مزیت استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای این ناحیه، بدون درد و دائمی بودن آن است. در بیشتر موارد با استفاده از لیزر می‌توان ۹۰ تا ۹۵ درصد موهای زیر بغل را برای همیشه از بین برد. برای اینکه به نتیجه خوبی در این شیوه برسید؛ نیاز به ۵ جلسه استفاده از لیزر با فاصله زمانی ۵ هفته دارید.

آقایان ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم به استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بگیرند؛ برای مثال آقایان ورزشکار از این شیوه برای رهایی دائمی از دست اصلاح مداوم استفاده می‌کنند. همچنین آقایانی که قصد دارند تراکم موهای زائد را در ناحیه سینه یا دستان کاهش دهند؛ می‌توانند از لیزر برای رسیدن به این هدف استفاده کنند. شایع‌ترین قسمت‌های بدن در لیزر موهای زائد آقایان هم از قرار زیر هستند:

  • زیر بغل
  • خط ریش
  • موهای کمر و پشت
  • سینه

البته در بیشتر موارد آقایان نیازی به برطرف کردن دائمی موهای زائد ندارند؛ بلکه تنها می‌خواهند تراکم موها را در قسمت‌های مختلف کاهش دهند. به طور معمول لیزر نواحی مختلف بدن آقایان نیاز به طی کردن دوره‌های ۶ تا ۸ جلسه‌ای دارد که فاصله زمانی میان آن‌ها برابر ۴ تا ۶ هفته است.

۴.لیزر ابرو

لیزر ابرو یکی از روش های موثر برای از بین بردن موهای زائد اطراف ابرو محسوب می شود. ظاهر ابروها تاثیر زیادی در زیبایی چهره خواهد داشت. به نظر می رسد برداشتن آن ها با موچین ساده ترین و کم هزینه ترین روش باشد. اما در عین حال باید گفت در کمتر از یک هفته دوباره با موهای زائد اطراف آن مواجه خواهیم شد که لیزر ابرو بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد ابرو می باشد.

لیزر زیر بغل

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد بدن

نکات قبل از لیزر موهای زائد بدن که پیش از لیزر کردن باید آن ها را بدانید:

  • ناحیه مورد نظر برای لیزر باید تراشیده شود.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • مشتریانی که دچار آفتاب سوختگی هستند باید قبل از درمان دو هفته صبر کنند تا از آسیب اضافی به پوست جلوگیری شود.
  • هفت روز قبل از درمان ، از مصرف محصولات برنزه کننده خودداری کنید.
  • در صورت لزوم ، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از شروع لیزر موهای زائد از کرم بی حسی استفاده کنید. تمام محصولات روی پوست باید قبل از لیزر کاملاً از روی پوست پاک شوند.
  • از لایه برداری و استفاده از مواد شیمیایی دو هفته قبل و دو هفته پس از لیزر خودداری کنید.
  • هفت روز قبل از درمان استفاده از تمام محصولات آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسیل (AHA / BHA) ، هیدروکینون ، رتینول ها / رتینوئید ، تازوراک و دیفرفرین را قطع کنید.
  • مشتریانی که دارای هرگونه ضایعه غیر طبیعی ، خال یا لکه هایی در منطقه هستند که باید تحت درمان قرار گیرند ، باید قبل از لیزر توسط پزشک معالج مداوا شوند.
  • مشتریان باید سه هفته قبل از لیزر ، استفاده از اپیلاسیون و موچین را متوقف کنند.
  • اگر مستعد ابتلا به زخمهای سرماخوردگی هستید ، توصیه می شود قبل از درمان ، داروی ضد ویروسی مصرف کنید.
  • مشتریانی که دارای زخم های سرماخوردگی هستند نباید از لیزر استفاده نمایند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد بدن بین ۶ تا ۸ جلسه می باشد. هر جلسه کمتر از نیم ساعت زمان می برد. مدت زمان لازم برای مشاهده اولین نتایج لیزر بدن نیز در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد نتایج را زودتر از دیگران می بینند. در واقع باید گفت که میزان اثربخشی لیزر موهای زائد بدن به رنگ پوست و رنگ مو بستگی دارد . در حالت کلی در بیشتر موارد یک هفته پس از اولین جلسه لیزر ، موهای شما شروع به ریزش و کم شدن می کنند. اما شما همچنان باید به جلسات لیزر خود ادامه دهید تا نتیجه طولانی مدت را دریافت نمایید.

طول دوره درمانی لیزر موهای زائد چقدر است؟

بسته به نوع پوست و ضخامت موهای شما، طول دوره درمانی لیزر متفاوت است. نکته مهم اینجا است که انجام یک جلسه لیزر، باعث از بین رفتن دائمی موهای زائد نمی‌شود. آنچه که در روش لیزر باعث از بین رفتن موهای زائد می‌شود؛ تاثیری است که این اشعه بر روی فولیکول‌های مو دارد. فولیکول‌های مو یک چرخه را طی می‌کنند؛ به این معنا که در برخی زمان‌ها در فاز رشد و در زما‌ن‌های دیگر در فاز استراحت هستند.

اگر فولیکول‌های مو در حال استراحت باشند؛ لیزر بر روی آن‌ها تاثیر نخواهد گذاشت. به همین دلیل است که یک دوره درمانی برای لیزر تعریف می‌شود و با یک جلسه درمان، موهای زائد از بین نخواهند رفت. انجام چند جلسه لیزر در فواصل زمانی مشخص، می‌تواند همه فولیکول‌های مو را به‌طور کامل تحت تاثیر قرار داده و پس از مدتی همه موها را از بین ببرد.

علت نیاز به تمدید لیزر در فواصل زمانی مشخص این است که با از بین رفتن موهای اصلی، موهای نازک و کرکی فرصت رشد پیدا می‌کنند. درنتیجه برای برطرف کردن آن‌ها باید استفاده از لیزر تکرار شود.

تعیین تعداد جلسات موردنیاز و فاصله زمانی آن‌ها برای انجام لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد که از قرار زیر هستند:

۱- نوع پوست

برای تعیین اینکه به چند جلسه لیزر نیاز دارید و فواصل زمانی میان جلسات باید چقدر باشد؛ نوع پوست شما مورد مطالعه قرار می‌گیرد. پوست‌های مختلف بر اساس رنگ و تیپ، حساسیت به نور خورشید و احتمال برنزه شدن طبقه‌بندی می‌شوند. برای مثال تیپ‌های ۵ و ۶ به راحتی برنزه می‌شوند و در برابر نور خورشید مقاوم هستند؛ اما تیپ‌های ۱ و ۲ برنزه نمی‌شوند و حساسیت زیادی به نور خورشید دارند.

با توجه به این مورد می‌توان گفت که پوست‌های روشن‌تر لیزر را هم بیشتر به خود جذب می‌کنند؛ درنتیجه رفع موهای زائد در افرادی با این نوع پوست با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد. به همین دلیل است که این افراد به تعداد جلسات کمتر با فاصله زمانی بیشتری نیاز دارند.

۲- رنگ موها

هرچه موها تیره‌تر باشند؛ قدرت لیزر در از بین بردن آن‌ها بیشتر است. به همین دلیل افرادی که موهای تیره‌ای دارند می‌توانند در طی یک دوره ۴ تا ۶ جلسه‌ای که بین هر جلسه ۴ تا ۶ هفته فاصله زمانی وجود دارد؛ از شر موهای زائد خود خلاص شوند. نکته مهم این است که این دوره درمانی برای افرادی با موهای تیره و پوست روشن مناسب است. اما اگر رنگ پوست شما تیره است و موهای تیره‌ای هم دارید؛ باید ۶ تا ۱۰ جلسه لیزر را انجام دهید که بین جلسات ۴ تا ۶ هفته فاصله زمانی وجود داشته باشد.

۳- ضخامت موها

برای افرادی که موهای نازکی دارند؛ لیزر نمی‌تواند موها را به‌طور دائم از بین ببرد. بلکه این شیوه تنها ضخامت موها را کاهش می‌دهد. به همین دلیل احتمالا با تشخیص پزشک، نیاز به طی کردن چند دوره درمانی دارند. به طور معمول برای چنین افرادی ۶ تا ۱۲ جلسه لیزر تعیین می‌شود که جلسات حدود یک ماه با هم فاصله دارند.

۴- ناحیه موردنظر

بسته به اینکه قصد لیزر کردن موهای کدام قسمت از بدن را دارید؛ تعداد جلساتی که برای از بین بردن موهای زائد نیاز است، تغییر می‌کند. برای مثال موهای دست و صورت بسیار سرسخت هستند؛ بنابراین به تعداد جلسه‌های بیشتری برای برطرف کردن دائمی آن‌ها نیاز است. در زمان استفاده از لیزر باید دقت کنید که این پرتوها نباید به طور مستقیم با مشکلات پوستی فعال مانند آکنه، خال یا زگیل تماس داشته باشند. همچنین زخم‌های باز و بخیه هم باید از لیزر دور بمانند.

۵- نوع لیزر

لیزرهای مختلفی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شوند؛ قدرت نفوذ متفاوتی دارند. به همین دلیل تعداد جلساتی که می‌توانند موهای زائد را تحت تاثیر قرار دهند، با هم متفاوت است.

لیزر موهای زائد بدن با دستگاه لیزر سایناشور

در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط، لیزر موهای زائد بدن به وسیله ی دستگاه لیزر سایناشور، که از بهترین دستگاه های لیزر می باشد، و تکنسین های متخصص و با تجربه در این زمینه انجام می شود که شما عزیزان در صورتی که لیزر خود را در این مرکز انجام بدهید، جای نگرانی از نظر عوارض و خطرات برای شما وجود نخواهد داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های موجود در سایت می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

عوارض استفاده از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد چیست؟

استفاده از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد همانند دیگر روش‌هایی که برای این کار مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ بی‌خطر نیست. اما اگر به کلینیکی مراجعه کنید که اپراتورهای حرفه‌ای و پزشکان متخصصی دارند؛ نیازی نیست که بابت ایجاد خطر یا عوارض نگران باشید.

در مواردی استفاده نادرست از لیزر یا مراجعه به یک مرکز غیر تخصصی باعث ایجاد سوختگی در ناحیه مورد نظر می‌شود. همچنین ایجاد زخم‌های سطحی، تغییر رنگ پوست و جوش زدن هم از دیگر عوارضی هستند که برای لیزر ذکر شده‌اند. اما همه این‌ها با نظارت یک پزشک متخصص بر روی کار یک اپراتور حرفه‌ای و رعایت مراقبت های بعد از لیزر  قابل پیشگیری است.

البته برخی از عوارض لیزر مو مانند ایجاد قرمزی، تورم یا احساس گرما پس از استفاده از لیزر کاملا طبیعی هستند. به همین دلیل سرمایش پس از لیزر از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. به علاوه در موارد نادری دیده شده که لیزر باعث خشکی و پوسته‌پوسته شدن می‌شود.

احتمال ابتلا به سرطان یا وارد شدن آسیب به اندام‌های جنسی در اثر لیزر، شایعه‌ای بیش نیست و تاکنون هیچ موردی در جهان مشاهده نشده که با لیزر دچار این بیماری یا آسیب جدی به ناحیه تناسلی شده باشد.

مراقبت های بعد از لیزر مو

  • اگر می‌خواهید عوارض لیزر را تا حد زیادی کاهش دهید؛ باید پس از انجام عمل لیزر از آفتاب دوری کنید. به علاوه پس از انجام شدن همه جلسات لیزر و در فاصله میان جلسات، باید سولاریوم و آفتاب گرفتن را کنار بگذارید.
  • در صورتی که از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کرده‌اید؛ باید هر بار که از منزل خارج می‌شوید، کرم ضد آفتاب با SPF بالا را بر روی پوست خود بزنید. دقت کنید که این کرم باید هر دو ساعت یک بار تمدید شود.
  • علاوه بر این تا ۱۲ ساعت پس از لیزر، نباید از مواد آرایشی یا روش‌های دیگر حذف موهای زائد مانند وکس یا بند استفاده کنید.
  • حداقل تا دو روز پس از استفاده از لیزر، ورزش نکنید یا دوش آب داغ نگیرید.
  • حداقل تا سه روز از اسکراب‌ها، لایه بردارها و کیسه کشیدن خودداری کنید.

در مجموع می‌توان گفت که لیزر بهترین راه برای از بین بردن دائمی موهای زائد است؛ این روش سرعت زیادی داشته و عوارض بسیار کمی دارد. به علاوه در ۹۸ درصد موارد، مراجعان هیچ دردی را حس نمی‌کنند.

برای گرفتن بهترین نتیجه، باید به یک کلینیک معتبر با کادر مجرب مراجعه کنید. زیرا مهارت اپراتور یکی از تاثیرگذارترین عوامل در افزایش کیفیت خدمات لیزر است. در کلینیک دکتر رابط همه خدمات با بهترین قیمت و بیشترین کیفیت به شما ارائه می‌شوند.

پرسش از شما پاسخ از دکتر رابط


قبل از رفع موهای زائد با لیزر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در گام اول شما باید بهترین کلینیک را برای این کار انتخاب کنید؛ به عبارت بهتر باید مطمئن شوید که در این کلینیک از دانش و فناوری روز در کنار لیزرهای مدرن برای این کار استفاده می‌شود. به علاوه می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای پزشکان ما برای انتخاب بهترین لیزر متناسب با پوست خود استفاده کنید.

چرا نمی‌توان از لیزر برای پوست‌های برنزه شده با آفتاب یا سولاریوم استفاده کرد؟

برنزه شدن می‌تواند پوست را خشک و آسیبرپذیر کند؛ به همین دلیل است که استفاده از پرتوهای قدرتمند لیزر بر روی این پوست‌ها، ممکن است ایجاد آسیب کند. البته این موضوع دائمی نیست و شما می‌توانید پس از گذشت چند ماه از آفتاب گرفتن یا سولاریوم، با لیزر موهای زائد خود را برطرف کنید.

آیا استفاده از لیزر، موهای زائد را صد درصد از بین می‌برد؟

خیر. زیرا لیزر موهای زائد تنها بر روی فولیکول‌هایی تاثیر می‌گذارد که در فاز رشد هستند؛ ازآنجاکه همه فولیکول‌ها در یک زمان وارد این فاز نمی‌شوند، نیاز به زمان زیادی برای رفع بخش زیادی از موها است. به علاوه تغییرات هورمونی هم ممکن است نتیجه لیزر را تحت تاثیر قرار دهند. به طور معمول با استفاده از لیزر می‌توان ۶۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد را از بین برد.

نشانی مرکز تخصصی دکتر مهرشاد رابط

  • آدرس:تهران ، شهرک غرب ، میدان صنعت ، خیابان حسن صیف ، کوچه دوم ، پلاک ۱۱
هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تعداد جلسات و قسمت‌هایی از بدن است که قصد لیزر آن‌ها را دارید. بنابراین لیزر کل بدن از لیزر موضعی هزینه بیشتری دارد؛ البته به خاطر داشته باشید که لیزر کل بدن برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر است. زیرا مجموع هزینه‌های لیزر موضعی، معمولا از هزینه کلی بیشتر خواهد بود. جهت دریافت لیست قیمت با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۱۹۳۴ از طریق واتس اپ با ما در ارتباط باشید.

کدام موها با استفاده از لیزر از بین نمی‌روند؟

موهای روشن، سفید، نازک و کرکی

 
علت ایجاد عوارض لیزر چیست؟

باید بدانید که لیزر به خودی خود هیچ خطری ندارد و تمامی شایعات مربوط به ایجاد سرطان، آسیب به اندام‌های جنسی، آسیب به پرده بکارت و چشم‌ها از اساس دروغ هستند. اما در برخی از موارد اشتباه اپراتور می‌تواند منجر به ایجاد عوارضی شود که در طی مقاله درباره آن‌ها صحبت کردیم.

 

نمونه ویدئو

Video sample

نمونه کارهای کلینیک

Clinic portfolio
مشاهده بیشتر

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.