مانند مراقبت‌ های بعد از انجام هر تکنیک زیبایی دیگری که در کلینیک‌ های تخصصی پوست ارائه می‌ شود، مراقبت های بعد لیزر بیکینی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه با پیشرفت علم پزشکی و ابداع تجهیزات و روش‌ های مختلف زیبایی و مزایای بسیار زیاد لیزر موهای زائد، استفاده از از لیزر برای حذف موهای زائد بدن بسیار افزایش یافته است. افراد بسیاری با این روش آشنا شده و متقاضی آن هستند. اما بهتر است قبل از انجام عمل لیزر درمانی موهای زائد بیکینی راجب مراقبت‌ های بعد از آن اطلاعات لازم کسب شود.

رعایت یک سری نکات و دستورالعمل‌ ها می‌ تواند از عوارض این روش بکاهد و اثر بخشی و ماندگاری آن را افزایش دهد. اگر شما هم قصد دارید از لیزر درمانی برای حذف موهای زائد بیکینی استفاده نمایید، پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رابط همراه باشید. همچنین لیزر موهای زائد کاربرد دیگری که دارد، درمان زگیل تناسلی با استفاده از لیزر می باشد. در ادامه در رابطه با بررسی نکات لیزر موهای زائد با ما همراه باشید.

  • بهترین دستگاه لیزر موهای زائد
  • لیزر نقاط مختلف بدن
  • تعداد جلسات لیزر
  • مراقبت های پس از لیزر موهای زائد

درخواست نوبت یا وقت مشاوره

لطفا نام و شماره موبایل خود را در فرم زیر وارد کنید

دریافت مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های از بین بردن موهای زائد بیکینی

در بخش‌ هایی از بدن همه افراد موهای زائدی رشد می‌ کنند که حذف کردن آنها از بروز مشکلات مختلفی جلوگیری می‌ نماید. ناحیه شرمگاهی که به نام ناحیه بیکینی شناخته می‌ شود، یکی از قسمت‌ های بدن است که وجود موهای زائد در آن علاوه بر تعریق می‌ تواند در روابط جنسی نیز اثر منفی داشته باشد.

بانوان از روش‌ های مختلفی مانند تراشیدن با تیغ، موم انداختن، اپیلاسیون و کرم‌ های موبر برای حذف موهای ناحیه بیکینی استفاده می‌ کنند. این روش‌ ها به صورت موقت موها را حذف نموده و پس از مدتی دوباره رشد آنها آغاز می‌ شود. همچنین استفاده از روش‌ های گفته شده ممکن است باعث ایجاد مشکلات و حساسیت‌ های پوستی گردد. به همین خاطر روش جدیدی برای حذف موهای زائد بیکینی ابداع شد. که با استفاده از لیزر می‌ تواند بدون عوارض و با ماندگاری بیشتر جهت حذف موهای زائد بیکینی مورد استفاده قرار بگیرد.

لیزر بهترین گزینه برای از بین بردن موهای زائد است. در این روش که معمولا طی چند جلسه درمانی انجام می‌ شود، پزشک متخصص با استفاده از دستگاه پیشرفته و مدرنی میزان مشخصی از لیزر را به ناحیه تناسلی یا همان ناحیه بیکینی می‌ تاباند. این تابش لیزر باعث می‌ شود موهای زائد نازک شده و از بین بروند. از آنجایی که جلسات مداوم هستند، لیزر درمانی باعث ازبین رفتن فولیکول‌ های موهای زائد ناحیه بیکینی شده و رشد آنها برای مدت طولانی متوقف خواهد شد. در ادامه به بررسی مراقبت های بعد از انجام لیزر بیکینی می پردازیم. مزایای لیزر موهای زائد باعث شده است که بسیاری از افراد خواهان انجام این اقدام زیبایی باشند.

لیزرموهای زائد و اقدماتی که باید انجام بشود

بعد از لیزر بیکینی این ۸ مورد را رعایت کنید

جالب است بدانید که از لیزردرمانی برای از بین بردن زگیل های تناسلی استفده می شود. مانند هر عمل زیبایی دیگری بعد از عمل لیزر موهای زائد بیکینی نیز باید یک سری موارد رعایت شده و دستورالعمل‌ هایی اجرا گردند. این مراقبت‌ ها بسیار مهم است. و توجه به آنها می‌ تواند از عوارض احتمالی جلوگیری نموده و دوره بهبودی را کوتاه کند. همچنین این مراقبت‌ ها منجر به ماندگاری بالا و کسب نتیجه بهتر می‌ شوند. جالب است بدانید که در برخی موارد برگشت موهای زائد بعد از لیزر یکی از اتفاقاتی است که افراد در صورت رعایت نکردن مراقبت های لیزر تجربه می کنند. برگشت موهای زائد بعد از لیزر موضوعی است که بسیاری از افراد را نگران  کرده است.

۱- از دست زدن به ناحیه بیکینی خودداری کنید

یکی از نکات مهم در مراقبت های بعد از انجام لیزر بیکینی عدم لمس کردن و یا ماساژ دادن ناحیه بیکینی است. از آنجایی که هنگام تابش لیزر ناحیه تناسلی گرم می‌ شود، ممکن است این ناحیه دچار التهاب گردد. از این رو در صورت بروز سوزش یا خارش به هیچ وجه به ناحیه مورد نظر دست نزنید و از کمپرس یخ استفاده کنید.

۲- پرهیز از تیغ زدن و شیو کردن، یکی از مراقبت های بعد لیزر بیکینی

در روزهای ابتدایی بعد از انجام لیزر موهای زائد بیکینی از تیغ برای شیو کردن استفاده نکنید. تیغ باعث می‌ شود فولیکول‌ های مو دست نخورده بماند و اثر درمان از بین برود. استفاده از تیغ بعد از ۳ روز مانعی ندارد. همچنین پس از عمل لیزر درمانی از دیگر روش‌ های شیو کردن ناحیه بیکینی مانند اپیلاسیون، بلیچ، موم، الکترولیز، کرم‌ های موبر و … در بین جلسات بپرهیزید.

۳- از لباس مناسب استفاده کنید

از دیگر مراقبت های بعد از انجام لیزر بیکینی استفاده از لباس و پوشش مناسب است. بهتر است بعد از انجام لیزر موهای زائد بیکینی لباس‌ های نخی و آزاد بپوشید. این نوع لباس باعث گردش هوا و بهبودی زودتر می‌ گردد. همچنین از بروز حساسیت‌ های پوستی و افزایش التهاب جلوگیری می‌ کنند.

۴- استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب

سعی کنید در ۴۸ ساعت اول بعد از عمل لیزر بیکینی از کرم‌های سفید کننده و یا دارای رایحه استفاده نکنید. شما می‌ توانید از ژل آلوئه ورا برای کاهش التهابات و رفع سوزش و خارش احتمالی بهره بگیرید.

۵- فعالیت سنگین نداشته باشید

یکی دیگر از مراقبت های بعد از انجام لیزر بیکینی این است که سعی کنید در ۴۸ ساعت پس از عمل لیزر موهای زائد بیکینی از انجام فعالیت‌ های سنگین بدنی بپرهیزید. از رفتن به باشگاه، سونا و استخر خودداری کنید. فعالیت بدنی باعث گرم شدن بدن و بافت پوستی شما می‌ شود. و این امر بعد از انجام عمل لیزر موهای زائد می‌ تواند مضر باشد.

۶- از آب ولرم استفاده کنید

یکی دیگر از مراقبت های بعد از انجام لیزر بیکینی استفاده از آب ولرم هنگام استحمام کردن است. آب داغ می‌ تواند باعث افزایش التهاب ناحیه مورد نظر شود. همچنین سعی کنید آب با فشار زیادی به ناحیه بیکینی برخورد نکند.

۷- در معرض نور خورشید قرار نگیرید

نور خورشید دارای اشعه‌ای مضر و خطرناک به نام فرابنفش است. که رنگدانه‌ های ملانین از پوست ما در برابر آن محافظت می‌ کنند. از آنجایی که در فرآیند لیزر موهای زائد بیکینی مقداری از ملانین‌ های پوست از بین می‌ روند، نباید بعد از عمل در معرض نور خورشید و مضرات اشعه فرابنفش قرار بگیرید. به همین خاطر قرار نگرفتن در معرض نور خورشید یکی از مراقبت های بعد از انجام لیزر بیکینی است که باید رعایت شود.

۸- برنزه نکنید

دستگاه سولاریوم نیز از اشعه فرابنفش برای برنزه کردن استفاده می‌ کند. از این رو دستگاه‌ های برنزه کننده می‌ توانند اثرات لیزر بر موهای زائد را خنثی کنند. و به پوست شما بعد از عمل لیزر موهای زائد آسیب بزنند.

لیزر موهای زائد افرادی که پوست خود را برنز کرده اند

لیزر موهای زائد بیکینی در کلینیک زیبایی دکتر مهرشاد رابط

استفاده از لیزر یکی از جدیدترین و بهترین روش‌ ها برای حذف موهای زائد بیکینی محسوب می‌ شود. که اثرات بهتر و ماندگاری بالاتری در پی دارد. با رعایت یکسری نکات و توجه به مراقبت های بعد از انجام لیزر بیکینی می‌توانید اثربخشی آن را افزایش داده و از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کنید. اهمیت دادن به دستورالعمل‌ های مراقبتی دوره بهبودی بعد از لیزر را بسیار کوتاه می‌ کند. در رابطه با قیمت لیزر موهای زائد نیز همان طور که می دانید عوامل مختلفی بر این موضوع تاثیرگذار است. اگر قصد دارید از لیزر درمانی جهت حذف دائمی موهای زائد ناحیه بیکینی خود استفاده کنید، می‌ توانید به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر رابط مراجعه کنید. در این مرکز انواع خدمات زیبایی با کیفیتی بالا توسط پزشک متخصص و ماهر و کادر درمانی مجرب در فضایی آرامش بخش و مجهز انجام می‌ شوند. در رابطه با قیمت لیزر موهای زائد نیز می توانید با کلینیک دکتر رابط تماس بگیرید.

شما عزیزان می‌توانید جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

چه تعداد جلسه لیزر برای از بین بردن موهای زائد بیکینی لازم است؟

برای لیزر بیکینی تعداد جلسات لازم بسته به هر فرد، دستگاه لیزر، ضخامت و جنس موهای زائد متفاوت می باشد. از این رو پزشک متخصص با بررسی شرایط هر فرد در رابطه با تعداد جلسات لیزر نظر قطعی را ارائه می دهد.

آیا لیزر بیکینی باعث تغییر رنگ پوست می شود؟

انجام لیزر در نقاط مختلف بدن با دستگاه های به روز و استاندارد لیزر هیچ عوارضی برای افراد ندارد و باعث تغییر رنگ پوست نمی شود. به همین خاطر با انتخاب کلینیک تخصصی و معتبر برای لیزر، نگرانی در رابطه با عوارض لیزر وجود نخواهد داشت.

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.