درمان سریع ریزش مو با متد ۱۰۰% موثر دکتر رابط

ریزش موی سر یکی از موارد شایع و ناراحت کننده در دنیاست که افراد زیادی را درگیر کرده است. این امر سبب می‌شود تا فرد جذابیت ظاهری خود را از دست داده و دچار کمبود اعتماد به نفس شود. برای افزایش رشد مو، روش‌های موثری برای افرادی که به تازگی دچار ریزش مو شدند نیز وجود دارد. قبل از انتخاب روش درمان بهتر است علت ریزش مو شناسایی شود و سپس توسط یک متخصص پوست، نوع درمان انتخاب شود. در ادامه به بررسی دلایل و روش‌های درمانی موثر پرداخته‌ایم:

درمان ریزش مو
آیکون اهداف

هدف

رویش مو

تعداد جلسات

جلسات

متفاوت

ماندگاری

دائمی

موقت

نقاهت

کوتاه

نتیجه‌

رویش مو

برای مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها با ما در ارتباط باشید.

فرم مشاوره و رزرو

جهت تکمیل فرم درخواست رزرو و مشاوره کلیک کنید.

راهنمای فوری لیزر صورت

علت ریزش مو چیست؟

ریزش مو معمولا براثر عوامل مختلفی بوجود می‌آید که ممکن است درمان برخی از آن‌ها راحت باشد و با تغییر رژیم غذایی درمان شود. اما بطور کلی علت‌های شایع آن عبارتند از:

• موروثی
  • اختلالات هورمونی
  • براثر استرس
  • کمبود ویتامین
  • تعذیه نامسب
  • آلوپسی آندروژنتیک (طاسی با الگوی مردانه یا زنانه)
  • آلوپسی آره آتا (به صورت سکه‌ای)
  • تلوژن افلوویوم (ریزش موقت)
  • آلوپسی کششی (ناشی از مدل مو یا کشیدن)
  • زایمان و شیردهی
  • مصرف برخی داروها
  • بالا رفتن سن
  • استفاده از رنگ‌های شیمیایی
  • تیروئید
  • اشعه درمان
  • عفونت پوست سر

توجه داشته باشید که برای تشخیص علت طاسی حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید. از این رو برای مشاوره و درمان می‌توانید به کلینیک تخصصی دکتر رابط مراجعه نمایید.

درمان ریزش مو

برای جلوگیری از طاسی سر، روش‌های مختلفی وجود دارند که ابتدا باید علت آن مشخص شود. زیرا در بعضی موارد می‌توان با تغییر در سبک زندگی و نوع رژیم غذایی، از ریزش موها جلوگیری کرد. همچنین انتخاب هر کدام از انواع روش‌های درمانی، تاثیرگذاری و هزینه‌های متفاوتی دارند. بطور مثال اگر کمبود یک نوع ویتامین در بدن شما وجود داشته باشد، قطعا منجر به از دست دادن حجم زیادی مو می‌شود. برای جلوگیری از آن در این حالت می‌توان از مکمل‌های ویتامین، زینک و پرئتئین استفاده کرد.

در ادامه به معرفی و بررسی انواع روش‌های درمانی طاسی پرداخته شده است:

حفظ آرامش و دوری از استرس

ریزش مو ممکن است بر اثر استرس و تنش اتفاق بیفتد. با انجام فعالیت‌هایی مانند ورزش، پیاده روی، کتاب خواندن و مدیتیشن کردن می‌توانید استرس خود را کاهش دهید.

ریزش-مو-ناشی-از-استرس

رعایت رژیم غذایی سالم

با تغییر در رژیم غذایی و مصرف مواد مغذی می‌توان از ریزش مو تا حدودی جلوگیری کرد.

ایجاد تعادل در هورمون‌ها

عدم تعادل در هورمون‌های فرد مخصوصا بانوان، باعث ریزش مو می‌شود. اکثر خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی دچار ریزش موی شدید می‌شوند. با مراجعه به پزشک و مصرف داروهای موثر می‌توان از این موضوع جلوگیری کرد.

محافظت از مو و پوست سر

یکی از عواملی که می‌تواند در افزایش ریزش موها موثر باشد، تغییرات آب و هوایی و اشعه خورشید است. بهتر است از مواد و ماسک موهای محافظ در برابر این شرایط استفاده نمایید.

رعایت نظافت و بهداشت مو

عواملی مانند آلوده بودن بالش و شامپوهای حاوی سولفات باعث خشکی مو و در نهایت از دست دادن حجم زیادی از موها می‌شود. بنابراین بهتر است برای حفظ سلامتی و شادابی موهای خود از بالش تمیز و شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

مصرف پروتئین

طبق بررسی‌های انجام شده، معمولا افرادی که پروتئین و آمینواسید کمی دریافت می‌کنند، بیشتر دچار ریزش مو می‌شوند. بنابراین سعی کنید پروتئین‌ها و آمینواسیدهای بیشتری مصرف کنید.

علت-ریزش-مو-در-زنان---تصویر-شاخص

مصرف مکمل‌های ویتامین

کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن می‌تواند منجر به طاسی شوند. با مصرف قرص‌ها و مکمل‌های ویتامین می‌توانید کمبود آن‌ها را جبران کنید. البته حتما باید طبق نظر و دستور پزشک تجویز و مصرف شود. برخی از این مکمل‌ها شامل: سلنیوم، ویتامین B، فلز روی، ویتامین دی، اهن، ویتامین A، ویتامین سی و ویتامین E می‌شود.

درمان با هیرفیلر

یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای افزایش حجم موی سر، تزریق هیرفیلر است. در این روش، با تزریق آمپول هیرفیلر به پوست سر، فولیکول موها تقویت می‌شود و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

مزوتراپی مو

در روش مزوتراپی، مواد مغذی و پروتئینی از طریق سوزن‌های خیلی ریز به لایه میانی پوست سر تزریق می‌شود و با تحریک فولیکول‌ها باعث افزایش رشد موها و تقویت پوست سر می‌شود.

مزوتراپی مو

پی آر پی مو

در تزریق پی آر پی مو، پلاسمای غنی از پلاکت، از خون خود فرد گرفته می‌شود و به محلی که دچار طاسی شده است، تزریق می‌شود. در نهایت مواد مغذی باعث افزایش فعالیت ریشه موها و رشد مجدد موهای ریخته شده می‌شود.

ماساژ سر

با ماساژ سر به صورت مرتب و پیاپی روزانه به مدت ۴ دقیقه، می‌توان تا حدودی باعث افزایش رشد موها شد.

درمان سریع ریزش مو

باتوجه به این موضوع که ریزش مو یک فرآیند تدریجی است و ممکن است در طی ماه‌ها و سال‌ها در فرد ایجاد شود. برای درمان و جلوگیری از ریزش مو، بهتر است ابتدا علت آن مشخص شود و سپس طبق نظر پزشک، نوع درمان تجویز شود.
لازم به ذکر است که هیچ دارویی نمی‌تواند به سرعت این مشکل را برطرف کند. بنابراین گول داروهای تقلبی را نخورید.

درمان ریزش موی شدید

افرادی که روزانه بیش از ۱۰۰ تار موی خود را از دست می‌دهند، دچار ریزش موی شدید شدند و باید در اولین فرصت به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنند.
روش‌های درمانی زیادی برای رشد مجدد موهای از دست رفته وجود دارد با توجه به عوامل ریزش مو توسط پزشک تجویز می‌شوند. اما بهترین روش برای درمان ریزش مو، تزریق پی آر پی مو است. این روش نسبت به سایر روش‌ها، ایمن تر و موثرتر است.

فرم مشاوره رایگان برای درمان ریزش مو

دریافت مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .