بوتاکس میگرن؛ درمان قطعی میگرن با تزریق بوتاکس

مشخص نیست که چرا بوتاکس در میگرن موثر است. با این حال، پزشکان فکر می کنند که با مسدود کردن مواد شیمیایی به نام انتقال دهنده های عصبی که سیگنال های درد را از داخل مغز شما حمل می کنند، کار می کند. آیا این برای من کا رخواهد کرد؟هدف بوتاکس کاهش تعداد دفعات حملات میگرنی و شدت آن است.

خانمی که برای درمان میگرن خود برای تزریق بوتاکس باید اقدام نماید.

اکثر افراد قبل از اینکه تصمیم بگیرند که آیا بوتاکس موثر است یا خیر، حداقل دو چرخه درمانی دارند. یک پاسخ خوب به بوتاکس معمولاً کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی تعداد سردردهای شما است. پزشکان همچنین هرگونه بهبود در کیفیت زندگی شما را در نظر خواهند گرفت. برخی از افراد حتی اگر کاهش زیادی در روزهای سردرد نداشته باشند، با بوتاکس کیفیت زندگی خود را بهبود می بخشند.

بوتاکس چگونه انجام می شود؟

دستورالعمل ها توصیه می کنند که بوتاکس به صورت مجموعه ای از بین ۳۱ تا ۳۹ تزریق کوچک انجام شود. اینها در زیر پوست یا به عضلات داخل و اطراف سر پیشانی، بالای گوش و گردن داده می شود. فردی که درمان شما را انجام می دهد، برای ارائه بوتاکس برای میگرن مزمن آموزش دیده است.

تزریقات هر ۱۲ هفته انجام می شود. بوتاکس معمولاً تا زمانی انجام می شود که میگرن شما برای سه ماه متوالی به میگرن اپیزودیک تغییر کند یا با استفاده از پرسشنامه کیفیت زندگی بهبود قابل توجهی در ناتوانی ایجاد شود. اگر بوتاکس به اندازه کافی میگرن شما را بهبود نبخشد ممکن است متوقف شود.

عوارض بوتاکس چیست؟

به طور کلی، بوتاکس به خوبی تحمل می شود. شایع ترین عوارض جانبی شامل گردن درد، ضعف عضلانی و افتادگی پلک است. این عوارض موقتی هستند زیرا درمان به مرور زمان از بین می رود.

چگونه به بوتاکس دسترسی پیدا کنم؟

بوتاکس فقط در NHS برای افراد مبتلا به میگرن مزمن که حداقل سه درمان پیشگیرانه دیگر را امتحان کرده اند در دسترس است. در حال حاضر فقط از طریق یک متخصص مانند متخصص سردرد یا مشاور مغز و اعصاب در دسترس است.

اگر فکر می‌کنید واجد شرایط بوتاکس هستید و می‌خواهید برای درمان در نظر بگیرید، می‌توانید به متخصص ارجاع دهید. متخصص سابقه و علائم شما را ارزیابی می کند تا مطمئن شود که بوتاکس گزینه درمانی مناسبی برای شماست. باید از شما خواسته شود که برای نظارت بر اثربخشی درمان، یک دفتر خاطرات سردرد داشته باشید.

اگر بوتاکس برای شما کارساز نبود یا کار را متوقف کرد، متخصص شما سایر گزینه های درمانی را با شما در میان می گذارد.

بوتاکس چگونه به میگرن کمک می کند؟

در سراسر جهان، حدود ۳۰ درصد از افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله هر ساله دچار میگرن می شوند که بین ۱.۷ تا ۴ درصد از بزرگسالان میگرن مزمن را تجربه می کنند.

میگرن فراتر از سردرد معمولی است زیرا باعث احساس نبض، درد شدید یا هر دو می شود. میگرن ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد و حتی می تواند باعث تهوع، استفراغ و حساسیت به نور شود. اگر فردی حداقل ۱۵ روز از ماه این سردردهای شدید را تجربه کند، میگرن مزمن دارد.

بوتاکس توسط FDA برای مدیریت میگرن مزمن با دوز ۲۰۰ واحد در ۴ میلی لیتر یا ۱۰۰ واحد در ۲ میلی لیتر هر ۱۲ هفته تایید شده است. در حالی که بوتاکس راه حلی دائمی نیست، ثابت شده است که به توقف میگرن قبل از وقوع کمک می کند.

بوتاکس وارد انتهای عصب‌های اطراف محل تزریق می‌شود و از انتشار مواد شیمیایی دخیل در انتقال درد جلوگیری می‌کند. این از فعال شدن شبکه های درد در مغز جلوگیری می کند.

بسیاری از بیماران او می توانند پس از شروع تزریق بوتاکس، داروهای خوراکی میگرن را محدود کرده یا به طور کامل از آن صرف نظر کنند. [بوتاکس] میگرن را درمان می کند و از بروز این سردردهای دردناک جلوگیری می کند. بسیاری از بیماران من پس از شروع تزریق بوتاکس دیگر نیازی به داروهای خوراکی میگرن ندارند.”

خانمی که باید با تزریق بوتاکس میگرن خود را درمان نماید.

میزان موفقیت تزریق بوتاکس در درمان میگرن

برخی تحقیقات نشان داده است که حدود ۸۰ درصد از بیمارانی که تحت درمان با بوتاکس برای میگرن قرار گرفتند، حداقل ۵۰ درصد کاهش درد را پس از سه جلسه تجربه کردند.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ افرادی را که این نتایج را به مدت سه سال از درمان مشاهده کردند، دنبال کرد تا اثرات طولانی مدت را شناسایی کند. در مجموع، بیماران شاهد کاهش تعداد روزهایی که در ماه میگرن را تجربه می‌کنند، و همچنین میزان مصرف داروهای میگرن مورد نیاز خود را مشاهده کردند. برخی افراد به دلیل بهبود علائم، دفعات تزریق بوتاکس را پس از یک سال از هر سه ماه به هر چهار تا شش ماه کاهش دادند.

بوتاکس یکی از بهترین نمایه‌های اثربخشی را در بین تمام روش‌های درمانی برای درمان میگرن دارد.

در نتیجه اثربخشی ثابت شده این درمان، بسیاری از شرکت های بیمه این روش ها را پوشش خواهند داد. گرین می‌گوید، با این حال، معمولاً یک فرد باید ثابت کند که حداقل دو نوع درمان پیشگیرانه دیگر برای میگرن مانند داروهای ضد تشنج یا فشار خون را امتحان کرده است.

آیا استفاده از بوتاکس برای میگرن خطراتی دارد؟

عوارض بوتاکس روی صورت و گردن چه به دلایل زیبایی و چه برای درمان میگرن یکسان است.

عوارض جانبی بالقوه بوتاکس عبارتند از:

• گردن درد
  • ناراحتی در محل های تزریق
  • تحریک پوست
  • افتادگی صورت
  • علائم آنفولانزا

تزریق. بوتاکس به صورت یک خانم - آرایش بعد از تزریق بوتاکس

در موارد شدید اما غیر معمول، سم موجود در بوتاکس ممکن است به سایر نواحی بدن سرایت کند. شاه می گوید که این می تواند منجر به مشکل در بلع و تنفس شود. اگر این اتفاق افتاد، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

برای کمک به کاهش خطرات، دانان و شاه می گویند که از تزریق بوتاکس خودداری کنید اگر:

باردار یا ممکن است باردار شود
شیر دادن
حساسیت به بوتاکس
تجربه عفونت پوستی

با یک بیماری عصبی مانند اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) یا میاستنی گراویس (MG) تشخیص داده شده است.

هنگام استفاده از بوتاکس برای میگرن چه انتظاری باید داشت؟

اگر می‌خواهید از بوتاکس میگرن استفاده کنید، یک پزشک دارای مجوز برای بوتاکس – معمولاً یک متخصص مغز و اعصاب – می‌تواند این درمان را انجام دهد. آنها آن را در پیشانی، بالا و بین ابروها، قاعده جمجمه و گردن تزریق می کنند. این لکه ها نقاط ناراحت کننده برای میگرن هستند.

تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه طول می کشد و نباید درد زیادی ایجاد کند. پس از دریافت درمان، سر خود را حداقل به مدت چهار ساعت در حالت عمودی نگه دارید و به مدت سه روز از ماساژ دادن نواحی تزریق شده خودداری کنید.

مالش ناحیه درمان می تواند منجر به انتقال بوتاکس به نواحی ناخواسته شود. در روز درمان از ورزش خودداری کنید زیرا می تواند فشار خون شما را افزایش دهد و به طور بالقوه باعث کبودی و تورم شود.

بیماران می توانند ظرف هفت تا ده روز پس از درمان شروع به تسکین میگرن کنند. با این حال، دانان اضافه می کند که برخی از افراد ممکن است برای احساس نتایج به جلسات متعدد نیاز داشته باشند.

پس از تزریق، ما معمولاً بیشترین تأثیر را در علامت شش هفته پس از تزریق مشاهده می‌کنیم و سپس تا زمانی که سم از گیرنده در هفته ۱۲ جدا شود، تسکین می‌یابد.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن نیاز به دوران نقاهت دارد؟

خیر. بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به فعالیت های روزمره ی خود باز گردید.  تزریق بوتاکس نیازی به زمان بهبودی ندارد. بنابراین، شما مجبور نخواهید بود که محل کار یا دانشگاه را ترک کنید. بلافاصله بعد از آن می توانید فعالیت های معمول خود را از سر بگیرید.

میزان موفقیت درمان میگرن با تزریق بوتاکس چه میزان می باشد؟

هدف از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن، کاهش تعداد دفعات حملات میگرنی و شدت آن است. اکثر افراد قبل از اینکه تصمیم بگیرند که آیا بوتاکس موثر است یا خیر، حداقل دو چرخه ی درمانی دارند. یک نتیجه ی خوب به بوتاکس در درمان میگرن، معمولاً کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی تعداد سردردهای شما را به همراه دارد.