مراقبت های لازم برای تزریق بوتاکس زیر بغل

مراقبت های بوتاکس زیر بغل؛ برخی از افراد به دلیل فعالیت بیش از حد غده‌های تعریق واقع در زیر بغلشان مدام در حال عرق کردن هستند. این موضوع ربطی به دمای هوا نداشته و حتی در روزهای سرد زمستان نیز می‌توانند شاهد تعریق زیر بغل باشند و سبب می‌شود تا مدام لباس‌هایی با زیر بغل خیس داشته و زندگی عادی آن‌ها را با مشکلاتی همچون کاهش اعتماد به نفس، استشمام بوی بد و… مواجه کرده است.

مراقبت های بوتاکس زیربغل

خوشبختانه نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که تزریق بوتاکس به زیر بغل می‌تواند بیش از ۸۰ درصد در کاهش تعریق موثر باشد. به طور کلی می‌توان فواید تزریق بوتاکس به زیر بغل را به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  1. غیر تهاجمی بودن متد
  2. بدون درد بودن
  3. عدم نیاز به گذراندن دوره نقاهت طولانی
  4. عدم نیاز به مراقبت‌های سخت
  5. بدون بروز عوارض جانبی خطرناک

عوارض جانبی و خطرات تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل این روزها توانسته توجه بسیاری از افرادی را که از تعریق بیش از حد این نواحی شکایت دارند را به خود جلب کند. در کنار نتایج رضایت‌بخش حاصل از تزریق می‌توان به بی‌خطر بودن و عدم بروز عوارض جانبی خطرناک اشاره کرد البته برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای باید توجه کرد تا نحوه تزریق بوتاکس زیر بغل با دقت بالا و به درستی انجام شود. این کار در صورتی ممکن خواهد بود تا به یک کلینیک استاندارد برای این منظور مراجعه شود. از جمله عوارض بوتاکس زیر بغل که می‌توان در کاندیدهایی که به مراکز غیر معتبر مراجعه می‌کنند مشاهده شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آسیب شدید به بافت پوست زیر بغل
  • حرکت کردن سم در زیر پوست و انتقال به نقاط دیگر
  • کاهش توانایی تکان دادن دست به دلیل تزریق نامناسب
  • احساس درد هنگام استفاده از دست
  • خونریزی و کبودی شدید
  • عدم حصول نتیجه دلخواه و عدم کاهش تعریق
  • ضعف عضلانی
  • عفونت
  • تورم در نواحی تزریق بوتاکس
  • خطرات ناشی از تزریق بوتاکس زیر بغل

مراقبت های تزریق بوتاکس زیر بغل

برای اینکه از بوتاکس زیر بغل انجام شده، نتیجه بهتری مشاهده کنید پیشنهاد می‌شود که نکاتی را قبل و بعد از انجام بوتاکس زیر بغل رعایت کنید. در پایین برخی از مواردی را که باید انجام دهید ذکر شده است:

مراقبت‌های قبل از انجام بوتاکس زیر بغل

از ۳ یا ۴ روز قبل از تراشیدن زیر بغل خود خودداری کنید.

اگر از دارو و خوراکی‌های رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، حتما برای قبل از جلسه درمان از پزشک خود مشورت بگیرید. ممکن است لازم باشد چند روز قبل از انجام بوتاکس زیر بغل از رقیق کننده خون استفاده نکنید.

عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات قبل و بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت‌های بعد از انجام بوتاکس زیر بغل

  1. تا حداقل ۴ ساعت از دستتان کمتر استفاده نمایید.
  2. تا حداقل ۱۲ ساعت ویتامین E مصرف نکنید.
  3. تا ۲۴ ساعت از دئودورانت‌ها استفاده نکنید.
  4. تا ۲۴ ساعت به زیر بغل خود دست نزنید و ناحیه‌ای که تزریق بوتاکس انجام شده را ماساژ ندهید.
  5. تا ۲ روز ورزش کششی دست انجام ندهید
  6. تا ۴۸ ساعت از اصلاح زیر بغلتان اجتناب نمایید.
  7. تا ۲ روز از شنا کردن و رفتن به سونا خودداری کنید.

به مدت یک هفته هیچ یک از میکرودرم ابریژن، الکترولیز، لیزر درمانی و یا هر نوع درمان زیبایی الکتریکی را انجام ندهید، بهتر است قبل از بوتاکس زیر بغل برای مراقبت های تزریق زیر بغل از پزشک متخصص خود هم مشورت بگیرید تا بهترین نتیجه را از بوتاکس زیر بغل خود بگیرید.

مراقبت های بوتاکس زیربغل

آیا می توان بعد از بوتاکس زیر بغل دوش گرفت؟

چرا باید از آن اجتناب کنید؟ خطر کبودی پس از بوتاکس زمانی افزایش می یابد که بدن یا صورت بیش از حد گرم شود. علاوه بر پرهیز از جکوزی، سونا و سایر مکان‌های مشابه، حداقل تا ۲۴ ساعت پس از انجام این درمان از حمام یا دوش آب گرم خودداری کنید.

چه مدت طول می کشد تا تاثیر بوتاکس زیر بغل شروع شود؟

افرادی که تزریق بوتاکس زیر بغل را دریافت می کنند، معمولاً ۲ تا ۴ روز پس از درمان نتایج را مشاهده می کنند. اثرات کامل معمولا در عرض ۲ هفته قابل توجه است. با این حال، بوتاکس راه حل دائمی برای تعریق بیش از حد زیر بغل نیست. یک درمان منفرد حدود ۴ تا ۱۲ ماه طول می کشد، بنابراین فرد نیاز به تزریق مداوم دارد.

بوتاکس زیربغل چه کاربردی دارد؟

بطور طبیعی وقتی دما بدن بالا می‌رود این سیستم عصبی است که به غدد فرمان تعریق می‌دهد. در حقیقت بدن با این کار خودش را خنک می‌کند. اما در افرادی که دچار هایپر هیدروزیس هستند این فرآیند با تعریق بسیار بیشتری همراه است.

اما تزریق بوتاکس اعصاب و غددی که وظیفه تعریق بدن را به عهده دارند مسدود می‌کنند. ابتدا ممکن است احساس کنید پوستتان یخ زده یا بی حس شده. اما بعد از مدتی و با تزریق میزان مناسبی از بوتاکس این حالت بر طرف شده. همچنین پس از گذشت چند روز تاثیرات مثبت آن را مشاهده می‌کنید.

آیا بوتاکس زیر بغل بو را متوقف می کند؟

تزریق بوتاکس به غدد عرق می تواند تعریق و بوی بد را کاهش دهد. این یک درمان رایج برای افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس است. هر چند بوتاکس یک راه حل دائمی نیست. اثرات تزریق تنها چند ماه طول می کشد، بنابراین باید این روش را هر چند وقت یکبار که لازم است تکرار کنید، تزریق بوتاکس به زیر بغل برای کاهش تعریق بدن در ۸۰ تا ۹۰ درصد مواقع نتایج کاملا مثبت و مطلوبی داشته است. همچنین این تحقیقات نشان داده که تزریق بوتاکس به پیشانی علاوه بر اینکه از پیری پوست جلوگیری می‌کند تعریق در پیشانی را هم کاهش داده و در ۷۵%  مواقع تا حتی ۵ ماه ماندگاری دارد.

مراقبت های بوتاکس زیربغل

آیا واقعا تزریق بوتاکس تعریق زیر بغل را کاهش می‌دهد؟

برای اینکه ببینیم آیا واقعا تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق راه حل مناسبی است یا خیر بهتر نگاهی به نتیجه تحقیقات و یافته‌های پزشکان داشته باشیم.

بوتاکس چگونه عرق زیر بغل را کاهش میدهد؟

برای اینکه بدانیم بوتاکس چگونه تعریق در زیر بغل را کم می‌کند ابتدا باید بدانیم که تاثیر بوتاکس در بدن چگونه است. همانطور که گفتیم بوتاکس از نوعی سم به نام بوتولونیوم ساخته شده. تزریق بوتاکس که همان بوتولونیوم است باعث فلج شدن یا بی حس شدن ماهیچه‌ها و اعصاب می‌شود. برای مثال در جوانسازی پوست صورت، تزریق بوتاکس به خطوط میان ابرو از حرکت این عضلات جلوگیری می‌کند. در نتیجه اثرات چین و چروک دیرتر نمایان می‌شوند.

تزریق بوتاکس برای کاهش عرق کردن هم همینطور عمل می‌کند. برای مثال تزریق بوتاکس به زیر بقل یا کف دست عصب‌ها و غدد بیش فعال را مسدود و فلج می‌کند. وقتی هم که عصب‌ها نتوانند فرمان تعریق را برسانند بدن عرق نمی‌کند.

برجستگی های ناشی از بوتاکس چقدر طول می کشد؟

به طور کلی، برجستگی های بعد از تزریق بوتاکس (مخصوصا روی پیشانی) معمولا جای نگرانی نیست. ممکن است نگران کننده به نظر برسند زیرا پیشانی قسمت قابل مشاهده ای از صورت است، اما خود برجستگی ها باید ظرف یک یا دو روز ناپدید شوند.

آیا می توانم ۱۲ ساعت بعد از بوتاکس به پهلو بخوابم؟

آیا می توانم بعد از تزریق بوتاکس به پهلو بخوابم؟ بله، به شرطی که حداقل چهار ساعت قبل از دراز کشیدن صبر کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.