هیپرهیدروزیس به عنوان تعریق بیش از آنچه برای تنظیم دمای بدن لازم است تعریف می شود.  بیماران مبتلا در موقعیت های شغلی و اجتماعی با مشکل مواجه می شوند که منجر به کاهش رفاه جسمی و عاطفی، مشکل در روابط شخصی و انگ اجتماعی می شود.

هیپرهیدروزیس اولیه را می توان هم به صورت جراحی و هم غیرجراحی درمان کرد. درمان‌های غیرجراحی خط اول شامل ضد تعریق‌های موضعی مانند کلرید آلومینیوم اغلب کوتاه‌ اثر هستند و نیاز به استفاده مجدد مکرر دارند، در کاهش تولید عرق بی‌اثر هستند، و به دلیل درماتیت تحریک‌کننده غیرقابل تحمل هستند. . ماندگاری و تحمل پذیری بیشتری نسبت به داروهای موضعی دارد و منجر به میزان رضایت بالای بیماران می شود.

با در نظر گرفتن این معیارها، سم بوتولینوم نوع A به عنوان یک گزینه درمانی مهم برای بیماران مبتلا به هیپرهیدروزیس کانونی ظاهر شده است. این سم به طور موقت آزاد شدن استیل کولین را مهار می کند و از تحریک بیش از حد غدد عرق اکرین که منجر به تعریق بیش از حد می شود جلوگیری می کند.

محققان در ابتدا پیشنهاد کردند که تزریق این سم می تواند برای بیماران مبتلا به هیپرهیدروزیس پس از مشاهده اثرات بازدارنده آن بر تولید عرق در بیماران سالم مفید باشد. 

چندین مطالعه تصادفی نشان داده اند که سم بوتولینوم نوع A یک روش ایمن، موثر و بادوام برای درمان بیماران مبتلا به هیپرهیدروزیس اولیه است. بوتاکس کف دست، نوروتوکسینی است که از میکروب هایی که باعث بوتولیسم (نوعی مسمومیت غذایی) می شوند، ساخته می شود. اما نگران نباشید، اگر به طور مناسب توسط یک پزشک متخصص استفاده شود بی خطر است.

  • بهترین برند های بوتاکس
  • تزریق ایمن بوتاکس
  • تعداد جلسات تزریق کم و با کیفیت
  • مشاوره تزریق بوتاکس

درخواست نوبت یا وقت مشاوره

لطفا نام و شماره موبایل خود را در فرم زیر وارد کنید:

دریافت مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربرد درمانی تزریق بوتاکس (درمان عرق کردن با بوتاکس)

بوتاکس به عنوان یک درمان زیبایی برای صاف کردن چین و چروک های صورت با فلج موقت ماهیچه ها شناخته شده است. پزشکان همچنین از بوتاکس برای درمان بیماری‌های عصبی عضلانی مانند میگرن، اسپاسم عضلانی و هیپرهیدروزیس استفاده می‌کنند، وضعیتی که با تعریق غیرطبیعی و بیش از حد مشخص می‌شود.

اگر عرق کردن شما با داروهای ضد تعریق بهبود نیابد، ممکن است کاندیدای تزریق بوتاکس باشید. بوتاکس توسط FDA برای افرادی که بیش از حد از زیر بغل عرق می کنند تایید شده است. همچنین ممکن است از آن برای کاهش تعریق در نواحی دیگر مانند کف دست‌ها، پاها و صورت استفاده شود.

بوتاکس در کجای بدن برای درمان تعریق استفاده می شود؟

در حال حاضر بوتاکس فقط برای درمان تعریق زیر بغل تایید شده است. منابع معتبر مطالعات نتایج متفاوتی پیدا کرده‌اند، اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بوتاکس می‌تواند تولید عرق زیر بغل را بیش از ۵۰ درصد برای حداقل ۶ ماه کاهش دهد.

پزشکان از آن برای درمان نواحی دیگر بدن استفاده می کنند.

تزریق بوتاکس برای تعریق کف دست:

تعداد محدودی از تحقیقات اثربخشی بوتاکس برای تعریق کف دست را بررسی کرده اند. مطالعات منبع معتبر دریافته اند که بوتاکس کف دست ممکن است تعریق را تقریباً ۲۵ تا ۵۰ درصد برای ۳ هفته تا ۶ ماه کاهش دهد.

تزریق بوتاکس برای تعریق صورت:

تعداد بسیار محدودی از تحقیقات منبع مورد اعتماد نشان داده است که بوتاکس ممکن است به درمان تعریق صورت کمک کند. مطالعات نشان داده اند که بوتاکس می تواند تعریق صورت را به مدت ۵ تا ۶ ماه کاهش دهد و شایع ترین عارضه جانبی آن فلج شدن عضلات پیشانی است.

تزریق بوتاکس برای تعریق کف پا:

بوتاکس ممکن است به کنترل تعریق در کف پا کمک کند، با این حال مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۸، ۷۳ درصد از گروهی از افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله از نتایج خود راضی بودند.

تزریق بوتاکس کف دست چگونه برای درمان تعریق عمل می کند؟

تزریق از آزاد شدن انتقال دهنده عصبی استیل کولین جلوگیری می کند که با غدد عرق شما ارتباط دارند تا سیگنال آزاد شدن عرق را بدهد.

به طور معمول، هنگامی که دمای بدن شما افزایش می یابد، سیستم عصبی شما غدد عرق را فعال می کند. به این ترتیب بدن شما به طور خودکار خود را خنک می کند. با این حال، در افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس، اعصابی که به غدد عرق سیگنال می دهند بیش فعال هستند.

هنگامی که تزریق بوتاکس کف دست دریافت می کنید که معمولاً عرق می کند، اعصاب کف دست بیش فعال شما اساساً فلج می شوند. وقتی اعصاب شما نمی توانند به غدد عرق شما سیگنال دهند، عرق نمی کنید. با این حال، بوتاکس فقط از تعریق در ناحیه خاصی که در آن تزریق می شود جلوگیری می کند.

تزریق بوتاکس به کف دست فردی برای جلوگیری از تعرق بیش از حد

مزایا و معایب تزریق بوتاکس کف دست برای تعریق

مزایا بوتاکس کف دست:

  1. کمتر تهاجمی نسبت به درمان جراحی
  2. حداقل درد هنگام تزریق بوتاکس کف دست و یا در زیر بغل
  3. به طور کلی ایمن
  4. می تواند یک درمان موثر باشد، ۹۰ درصد کاهش تولید عرق کف دست در ۲ هفته.

معایب بوتاکس کف دست:

  1. تزریق های بعدی تقریباً هر ۷ تا ۱۶ ماه یکبار مورد نیاز است.
  2. فقط مورد تایید FDA برای درمان زیر بغل و کف دست.
  3. درد و سایر عوارض جانبی ممکن است، اما به طور کلی خفیف است.

قبل از تزریق بوتاکس کف دست، چگونه آماده شویم؟

تزریق بوتاکس یک روش ساده و سریع است که درست در مطب پزشک انجام می شود. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، ممکن است پزشک از شما بخواهد که برای جلوگیری از کبودی، چند روز قبل از تزریق آن را قطع کنید. در مورد داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید و مصرف هیچ دارویی را قطع نکنید مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

تزریق بوتاکس کف دست چگونه انجام می شود؟

قرار ویزیت شما احتمالاً حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد، اما تزریق بوتاکس کف دست فقط ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد.

تزریق بوتاکس زمانی بهترین نتیجه را دارد که توسط یک پزشک با تجربه انجام شود.

یک متخصص پوست شما را با ماژیک علامت گذاری می کند و با استفاده از یک سوزن ظریف، داروی بوتاکس را درست زیر سطح پوست کف دست تزریق می کند. شما ۱۵ تا ۲۰ تزریق دریافت خواهید کرد که یک الگوی شبکه ای در اطراف منطقه مورد نظر شما ایجاد می کند. برخی از کلینیک ها ممکن است کمی بیشتر به شما تزریق کنند که البته این کار ممکن است خطرناک به نظر برسد.

البته پزشک ممکن است مسکنی برای جلوگیری از درد به شما بدهد، مانند یخ یا یک عامل بی حس کننده.

به محض اتمام تزریق بوتاکس می توانید به کار و زندگی عادی خود بازگردید. احتمالاً پزشک از شما می‌خواهد که یک قرار ویزیت بعدی برای و بررسی نقاط تزریق تعیین کنید.

اثرات بوتاکس کف دست چه زمانی برای تعریق ظاهر می شود؟

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. معمولا بین ۲ تا ۴ روز طول می کشد تا نتایج خود را مشاهده کنید و ۲ هفته طول می کشد تا تزریق ها اثر کامل داشته باشند.

اثرات بوتاکس موقتی است، به این معنی که در آینده به تزریق بیشتری نیاز خواهید داشت. برای تعریق زیر بغل، تزریق تقویت کننده معمولاً هر ۷ تا ۱۶ ماه یکبار مورد نیاز است. اما نتایج ممکن است برای کف دست ها و پاها طولانی نباشد و ممکن است پس از حدود ۶ ماه نیاز به تکرار درمان داشته باشید. با این حال، هنوز تحقیقات محدودی برای بررسی اثربخشی بوتاکس برای این قسمت‌های بدن وجود دارد.

بعد از تزریق بوتاکس چه انتظاری باید داشت؟

شما باید بتوانید بلافاصله پس از عمل به خانه بروید. به طور کلی، مراقبت های بعدی که مورد نیاز است را انجام دهید. ممکن است برای روز بعد یا بیشتر در اطراف ناحیه کف دست درمان احساس حساسیت داشته باشید.

پزشک شما احتمالاً از شما می خواهد که حدود ۲ هفته پس از ویزیت، پس از تأثیر کامل بوتاکس، آن را پیگیری کنید. ممکن است برای درمان لکه های از دست رفته به یک روش اضافی نیاز داشته باشید.

پزشکان اغلب توصیه می کنند برای جلوگیری از تحریک، از دئودورانت ها یا محصولاتی که دارای عطر زیر بغل شما هستند برای حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت اجتناب کنید. اجتناب از ورزش شدید و حمام آب گرم به مدت ۱ تا ۲ روز نیز ممکن است کمک کننده باشد. ماندگاری تزریق کردن بوتاکس نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

تزریق کردن بوتاکس به کف دست فردی برای از بین بردن چربی های

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه ی تزریق کردن بوتاکس بسته به شرایط شما، کلینیکی که مراجعه می کنید و محل زندگی شما بسیار متفاوت است. اگر به انجام چندین ناحیه از بدن خود نیاز دارید، هزینه ها می تواند قابل توجه باشد. برخی از شرکت های بیمه تمام یا بخشی از هزینه افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس را پوشش می دهند. در بیشتر موارد، البته شرکت بیمه شما ممکن است ببیند که شما ابتدا گزینه های دیگری مانند داروهای ضد تعریق را امتحان کرده اید.

خطرات و عوارض بوتاکس برای تعریق چیست؟

بسیاری از مطالعات از منابع معتبر برای ارزیابی ایمنی بوتاکس برای تعریق زیر بغل انجام شده است. اکثر مردم تزریق بوتاکس را به خوبی تحمل می کنند. مطالعات کمتری ایمنی بوتاکس را هنگام تزریق در سایر قسمت های بدن برای توقف تعریق بررسی کرده اند.

عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس عبارتند از:

عوارض تزریق بوتاکس به شرح زیر می باشد :

  • درد یا کبودی در محل تزریق
  • تحریک پوست
  • خون ریزی
  • سردرد
  • علائم آنفولانزا
  • افتادگی پلک (برای تزریق صورت)
  • خشکی چشم یا ریزش اشک (برای تزریق صورت)
  • فلج صورت (برای تزریق صورت)

عوارض جانبی نادر اما جدی تزریق بوتاکس

عوارض جانبی جدی تزریق بوتاکس بسیار نادر است. عوارض جانبی جدی زمانی رخ می دهد که بوتاکس کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند ساعت ها، روزها یا هفته ها پس از تزریق شما اتفاق بیفتد. عبارتند از:

  • ضعف عضلانی در کل بدن
  • مشکل در دیدن
  • مشکل در تنفس
  • از دست دادن کنترل مثانه

بوتاکس کف دست اغلب یک درمان موثر برای تعریق بیش از حد است. برای برخی افراد، کیفیت زندگی آنها را به شدت بهبود می بخشد. تزریق‌ها می‌توانند پرهزینه باشند و همیشه تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند، اما اگر به درمان‌های دیگر مانند داروهای ضد تعریق تجویزی پاسخ ندهید، ممکن است گزینه خوبی باشند. شما می توانید با پزشک خود در مورد تاثیر تزریق بوتاکس کف دست خود صحبت کنید.

علت های بیماری تعرق بیش از حد کف دست

هیپرهیدروزیس اولیه به عنوان تعریق ایدیوپاتیک و بیش از حد به مدت شش ماه یا بیشتر تعریف می شود و حداقل دو مورد از ویژگی های زیر را دارد: اختلال در فعالیت های روزانه، تعریق متقارن دو طرفه، دفعات بیشتر از یک بار در هفته، سابقه خانوادگی مثبت، شروع قبل از ۲۵ سالگی، و توقف تعریق کانونی در هنگام خواب. هیپرهیدروز کانونی معمولاً در زیر بغل، کف دست و پاها موضعی است و شامل اختلال عملکرد اتونومیک گسترده‌تر نمی‌شود. اگرچه محرک های عاطفی علائم را افزایش می دهند، هیپرهیدروزیس یک اختلال روانپزشکی در نظر گرفته نمی شود. هیپرهیدروزیس می تواند در اثر گرما و غذای تند نیز ایجاد شود (هیپرهیدروزیس چشایی). علت نامشخص است، اما اعتقاد بر این است که ناشی از تحریک بیش از حد سمپاتیک غیر تنظیم کننده حرارت غدد عرق اکرین است. تجزیه و تحلیل سابقه خانوادگی نشان می دهد که هایپرهیدروزیس می تواند به روش به ارث برسد.

از نظر بالینی، تشخیص هیپرهیدروزیس اولیه بر اساس شدت اختلال روزانه ثانویه به اختلال تعریق تعیین می شود. مانند تمام بیماری ها، اولین قدم گرفتن شرح حال بیمار است. اکثر بیماران تعریق بیش از حد از دوران کودکی یا نوجوانی را توصیف می کنند.

اگرچه اکثر بیماران از هیپرهیدروزیس ایدیوپاتیک رنج می برند، اما همه بیماران باید از نظر علل احتمالی هیپرهیدروزیس ثانویه، مانند مواردی که توسط بدخیمی، دارو، عفونت و اختلالات غدد درون ریز و عصبی ایجاد می شوند، ارزیابی شوند.

رضایت بیماران از درمان تعریق بیش از حد کف دست با بوتاکس

بیمارانی که تحت تزریق BTX-A قرار گرفته اند، ادعا می کنند که کاهش قابل توجهی در  تعرق اضافی و بهبود کیفیت زندگی دارند. بیماران ما کاهش در اختلالات شغلی و عاطفی، زمان مدیریت هیپرهیدروزیس خود و مشکل در موقعیت های اجتماعی و شغلی را گزارش کرده اند. کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده با سم بوتولینوم، رضایت بیمار پس از درمان با سم بوتولینوم در مقایسه با دارونما (۹۳ درصد در مقابل ۳۰ درصد) افزایش یافته است. هنگام بررسی داده ها برای درمان هایپرهیدروزیس زیر بغل، رضایت بیمار از این روش بین ۶۶٪ تا ۱۰۰٪ بود که نشان می دهد بیماران به طور کلی از این درمان بسیار راضی بودند. در حالت کلی می توان گفت که تزریق بوتاکس برای جلوگیر یاز تعرق بیش از  حد کف دست یکی از بهترین درمان های می باشد. و رضایت بیماران را به همراه دارد.

هزینه ی تزریق بوتاکس به کف دست چه مقدار می باشد؟

هزینه ی تزریق بوتاکس به کف دست برای جلوگیری از تعرق بیش از حد مانند سایر اقدامات زیبایی به پزشک متخصص و کلینیک زیبایی انتخابی بستگی دارد. به همین خاطر در این رابطه نمی توان نظر قطعی ارائه نمود.

نتایج تزریق بوتاکس به کف دست پس از چه مدت مشخص می شود؟

نتایج تزریق بوتاکس به کف دست بلافاصله قابل مشاهده می باشد. و با عوارضی نیز همراه نمی باشد. همچنین این اقدام زیبایی نیازی به دوران نقاهت ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر
  • ابوالفضل حق طلب گفت:

    سلام خدمت شما من ۱۷سالمه و کف دستم عرق می‌کنه،به من گفتن که بوتولینوم برای جلوگیری از عرق خوبه،خب من میخواستم بدونم که تا چه مدت می‌تونه جلوگیری کنه و چقدر قیمتشه. ممنون میشم پاسخ بدید

    • دکتر مهرشاد رابط گفت:

      سلام. تزریق بوتاکس مشکل عرق کف دست رو برطرف میکنه و ماندگاریش بین ۶ ماه تا یکسال هست. هزینه بوتاکس بستگی به برند بوتاکس تزریقی شما و میزان حجم تزریق شده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.