تزریق ژل لب (فیلر لب)

 همان طور که می دانید، تکنیک های مختلفی برای افزایش زیبایی و جذابیت چهره وجود دارد. اما نکته ای که وجود دارد این است که ایجاد کوچکترین تغییرات در لب ها، می تواند تغییرات چشم گیری را در چهره ی افراد به وجود آورد.

از نظر نتایج و بررسی های انجام شده نیز، تزریق ژل به لب یک روش ایمن و بدون عارضه برای حجیم تر کردن لب ها می باشد. اگر شما هم از حجم لب‌های خود رضایت ندارید، یا لب های شما باریک هستند یا فکر میکنید که تقارن ندارند، پیشنهاد ما به شما تزریق ژل لب می‌باشد.

یکی از بهترین خدمات کلینیک دکتر رابط فیلر لب است که شما میتوانید با مشاوره رایگان به تمامی سوالات خود پاسخ دریافت کنید و با خیالی آسوده به زیبایی صورت خود بیافزایید.

تزریق ژل به لب
آیکون اهداف

هدف

زیبایی

تعداد جلسات

جلسات

۱ جلسه

ماندگاری

ماندگاری

۱۲ ماه

عوارض

موقت

نقاهت

۳ روز

نتیجه‌

۱ جلسه

phone

۰۲۱-۸۸۰۷۸۰۰۰

برای مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها با ما در ارتباط باشید.

فرم مشاوره و رزرو

جهت تکمیل فرم درخواست رزرو و مشاوره کلیک کنید.

تزریق ژل لب چیست؟

تزریق ژل لب یک روش برای زیبایی صورت و حجیم تر کردن لب‌هاست که از این روش برای متقارن سازی صورت نیز استفاده می‌شود. تزریق ژل لب یک درمان غیر تهاجمی یا همان غیر جراحی است که میتوان با کمترین زمان بهترین نتیجه را گرفت. این روش زیبایی دارای مدل و نوع های مختلفی است که در ادامه توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

فلش

موارد استفاده از تزریق ژل لب

پرکننده‌های اسید هیالورونیک می‌توانند ظاهر لب‌های شما را با افزایش حجم از نظر شکل و ساختار تغییر دهند. و لب‌هایتان را به شکل دلخواه شما تبدیل کنند. افرادی که لب‌های باریک دارند از عمومی ترین متقاضیان تزریق ژل لب برای زیبایی صورت خود هستند اما با این حال افرادی نیز وجود دارند که برای ترمیم بافت های از بین رفته لب‌های خود اقدام به بازسازی لب‌های خود میکنند.

به طور طبیعی با افزایش سن، پوست لب چروکیده یا افتاده می‌شود. تزریق ژل لب میتواند کمکی برای جوان سازی لب‌ها باشد.

فلش

مراحل تزریق ژل لب

مراحل تزریق ژل لب به صورت زیر می‌باشد:

مشاوره از دکتر متخصص

تعیین مدل تزریق ژل

ضد عفونی کردن محل تزریق ژل 

تزریق بی حسی موضعی

تزریق ژل لب 

اجرای طرح مورد نظر متقاضی 

مراقبت های بعد از تزریق ژل

فلش

چه افرادی مناسب برای تزریق ژل لب می‌باشند

در تصمیم گیری برای استفاده از یک دارو و یا انجام یک عمل زیبایی، خطرات و عوارض آن در مقابل فواید آن باید برسی شود. و در نهایت این تصمیمی است که شما و پزشکتان خواهید گرفت که آیا انجام این اقدام زیبایی برای شما مناسب است و یا خیر.

میزان جذابیت لب ها بسته به مدل و حجمی که دارند در نظر افراد مختلف، می تواند متفاوت باشد. در واقع این دید مخاطب است که به زیبایی و جذابیت لب ها، معنا می بخشد. البته که افراد مسن‌تر نیز به دنبال جوان سازی و از بین بردن علائم پیری در صورت خود با دستیابی به لبی جذاب تر و حجیم تر هستند که این اتفاق از طریق تزریق ژل به لب امکان پذیر می باشد.

  • متقاضیان تزریق ژل لب میتوانند از افراد زیر باشند:
  • افرادی که میخواهند لب های برجسته تر داشته باشند. 
  • افرادی که خواستار لب های متقارن هستند
  • افرادی که بر اثر حادثه، بیماری یا مادرزادی ، بخش کوچکی  از لب های خود را از دست داده اند.
  • افراد سالمند برای جوان سازی لب های خود.
فلش

دوره نقاهت تزریق ژل لب چقدر است

دوره طول درمان در تزریق ژل بسیار کوتاه است. اما با توجه به رعایت و عدم رعایت نکات مراقبت های طول درمان ممکن است از ۲ روز تا ۲ هفته متغیر باشد. 

رعایت کردن مواردی همچون، عدم فشار در ناحیه تزریق ژل، عدم استفاده از لوازم آرایشی، استفاده از کمپرس آب یخ و …. میتواند دوره طول درمان را کاهش دهد. در بعضی از موارد حساسیت بافت لب به مواد تزریق ژل لب طول درمان را طولانی تر میکند، که با مراجعه به پزشک و مصرف دارو‌های تجویزی این مشکل نیز برطرف می‌شود.

فلش

نقش اسید هیالورونیک در تزریق ژل

 انواع مختلفی از پرکننده های پوستی وجود دارد که می توان آن ها را در لب ها و اطراف دهان تزریق کرد. اما رایج ترین فیلرهای امروزی محصولاتی هستند که حاوی موادی مشابه اسید هیالورونیک هستند.

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود. که تزریق آن به لب ها باعث افزایش حجم لب های شما می شود. مزیت استفاده از این نوع پرکننده ها در این است که مواد سازنده ی آن ها در بدن وجود دارد، به همین دلیل تزریق آن ها به بدن با عوارض همراه نخواهد بود.

این نوع پرکننده های پوستی گاهی اوقات «پرکننده های اسید هیالورونیک» نیز نامیده می شوند. رعایت نکات تزریق نوع ژل به صورت می تواند عوارض این اقدام زیبایی را کاهش دهد. اثرات تزریق ژل بعد از چند روز در صورت فرد مشخص می‌شود، که بعد از گذشت ۲ الی ۳ روز بهبود می‌یابد.

فلش

میزان ماندگاری تزریق ژل به لب

نتایج تزریق ژل لب بسته به شرایط بدنی فرد، برند ژل ، کیفیت تزریق و مهارت پزشک ، معمولاً بین شش ماه تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد که بعد از آن نیازمند تزریق ترمیمی می‌باشد.

نوع ژل تزریق شده به لب، میزان ژل تزریقی به لب، شرایط بدنی فرد و …. همگی از عواملی هستند که میزان ماندگاری تزریق ژل به لب را مشخص می نمایند. به طور کلی، هر چه محصول متراکم تر و عمیق تر تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

یک متخصص زیبایی، درمان را با تنظیم مقادیر و تکنیک های مورد نیاز برای اطمینان از نتایج مطلوب تکرار می کند. پرکننده‌های اسید هیالورونیک موقتی‌ترین گزینه هستند و به همین دلیل اغلب برای بیمارانی که برای اولین بار قصد تزریق ژل به صورتشان را دارند، استفاده از آن ها توصیه می‌شود.

میزان ماندگاری اسید هیالورونیک نیز معمولاً بین ۶ تا ۱۸ ماه بسته به شرایط مختلف طول می کشد. البته که در حالت کلی، تزریق به لب‌ها کمی سریع‌تر از تزریق‌های سایر نقاط، نتایج خود را از دست می دهد و ماندگاری کمتری نیز دارد.

برخی از پرکننده های HA، مانند VOLUMA، برای ماندگاری طولانی تری فرموله شده اند، اما معمولاً از آن ها تنها برای نواحی خاصی از صورت مانند گونه ها می توان استفاده نمود.

فلش

تزریق پرکننده های پوستی کلاژن دار به لب

کلاژن که زمانی رایج ترین پرکننده پوستی بود، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. گزینه های جدیدتر ایمن تر هستند و اثرات طولانی تری از آن ها در بدن باقی می ماند. همین موضوعات است که باعث شده استفاده از پرکننده های کلاژن دارد، کمتر از قبل مرسوم باشد.

هر چند که تزریق چربی و … نیز روش های دیگری برای حجیم شدن لب ها هستند. اما امروزه چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند زیرا نتایج متفاوت است و خطر عوارض جانبی نیز در این روش ها بیشتر از سایر روش ها می باشد.

تزریق ژل لب
فلش

عوارض تزریق ژل لب

با توجه به غیر تهاجمی بودن تزریق ژل لب عوارض جانبی آن نیز موقتی است و فقط چند روز طول می کشد تا اثرات آن ها از بین برود. شایع ترین عوارض تزریق ژل لب ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • خونریزی کوتاه و موقتی از محل های تزریق
  • تورم لب
  • کبودی
  • ایجاد آلرژی حساسیتی به فیلر لب

البته که راهکار های برای از بین بردن ورم تزریق ژل به لب وجود دارد.

فلش

مزایای استفاده تزریق ژل به لب

مزایای تزریق ژل به لب عبارت است از:

  • کنترل حجم لب، ژل تزریق شده به لب قابل کنترل است، بنابراین پزشک کنترل بهتری بر حجم لب دارد.
  • برآمدگی های بعد از تزریق ژل به لب به راحتی برطرف می شوند. هر گونه برآمدگی و ورم ایجاد شده در اثر تزریق ژل به لب را می توان به راحتی از بین برد.
  • کبودی کمتر، پس از تزریق این نوع فیلر های پوستی، ممکن است کبودی و تورم کمتری در مقایسه با سایر فیلرهای پوستی تجربه کنید.
  • نتایج قابل قبول با ماندگار بالا، نتایج نسبتا طولانی مدت هستند، اما دائمی نیستند.
  • واکنش آلرژیک به این ژل ها بعید است. از آن جایی که مواد تزریق ژل به لب از موادی مشابه مواد موجود در بدن ساخته می شوند، بعید است که باعث واکنش آلرژیک بدن شما شوند. اما اگر به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از درمان به پزشک خود اطلاع دهید.
تزریق ژل
فلش

معایب تزریق ژل لب

از معایب تزریق ژل لب می‌توان به مواردی همچون کبودی جای تزریق، تورم و بروز حساسیت اشاره کرد که جای نگرانی ندارد و کاملا موقتی است.

 احتمال عفونت یکی دیگر از معایب تزریق ژل به لب است که به دلیل تزریق اشتباه یا عدم مهارت پزشک، اتفاق می‌افتد. اما به طور کل شایع ترین معایب تزریق ژل به شرح زیر است:

  • تورم و قرمزی در ناحیه تزریق
  • کبودی محل تزریق
  • درد یا تحریک در محل تزریق
  • سوزش و خارش در نقاط تزریق
  • ایجاد تغییرات پوستی ناشی از واکنش به فیلر
  • واکنش‌های آلرژیک یا تغییر رنگ پوست

فرم مشاوره رایگان و رزرو جهت تزریق ژل لب

دریافت مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مراقبت‌های قبل‌ ژل‌ لب

قبل از تزریق ژل به لب باید یک سری نکات و مراقبت ها را بررسی نمایید تا عمل زیبایی شما به نحو عالی صورت بگیرد:

آلرژی

اگر تا به حال هر گونه واکنش غیرعادی یا آلرژیک به داروی خاصی را داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر انواع دیگری از آلرژی دارید، مانند حساسیت به غذاها، رنگ ها، مواد نگهدارنده یا حیوانات، به متخصص مراقبت های بهداشتی خود اطلاع دهید.

اطلاعاتی در رابطه با این که تزریق ژل به لب برای سالمندان مضر است، ثبت نشده است. اما به این نکته توجه نمایید که در صورتی که فردی از سن بالایی برخوردار است، بهتر است قبل از تزریق ژل به لب با پزشک متخصص مشورت نماید.

هیچ مطالعه کافی در زمینه ی این که آیا زنان شیرده می توانند تزریق ژل به لب انجام بدهند و یا خیر نشده است. به همین خاطر توصیه می شود که خانم های شیرده قبل از تزریق ژل به لب، نظر پزشک متخصص را در این زمینه بررسی نمایند.

برخی داروها به هیچ وجه نباید با هم استفاده شوند، در مواردی ممکن است دو داروی مختلف با هم استفاده شوند و تداخل دارویی باعث بروز عوارض در بدن فرد بشود. در این موارد، پزشک ممکن است بخواهد دوز را تغییر دهد یا اقدامات احتیاطی دیگری را انجام دهد. به همین خاطر اگر داروی دیگری با نسخه یا بدون نسخه مصرف می‌کنید، به متخصص مراقبت های بهداشتی خود قبل از تزریق ژل به لب اطلاع دهید.

 

مراقبت‌های بعد از ژل‌ لب

استفاده از کمپرس آب سرد

بعداز تزریق ژل به لب، در ناحیه تزریق تورم و کبودی ایجاد میشود که با کمپرس آب یخ می‌توان به رفع آن سرعت بخشید.

بعد از تزریق ژل به لب به مدت  ۴ روز به هیچ عنوان نباید به لب ها فشار مستقیم وارد نمود زیرا ممکن است فرم لب تغییر کند.

الکل اثر خنثی سازی مواد تشکیل دهنده ژل لب را دارد. و استفاده از الکل باعث تجزیه زودتر ژل لب می‌شود.

گرما یکی دیگر از عواملی است که باعث اختلال در درمان می‌شود. به همین دلیل پزشکان توصیه کردند که بعد از تزریق ژل به مدت حداقل ۲ روز در مجاورت گرما مثل سونا بخار و خشک، آفتاب شدید و مصرف نوشیدنی‌های داغ خود داری نمایید.

 

فلش

فیلم تزریق ژل لب

فلش

مدل های تزریق ژل لب

تزریق ژل لب برای متقارن سازی لب ها و زیبایی چهره نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد. هر چهره و هر متقاضی نیازمند تغییرات مخصوص به خود را دارد. امروزه با گسترش درمان های زیبایی‌، پزشکان با توجه به تجربه و نیاز متقاضی، مدل های مختلفی را ابداع کردند که امروزه بیشترین انتخاب را می‌توان در لیست زیر مشاهده نمود:

  • تزریق ژل لب مدل عروسکی 
  • تزریق ژل لب مدل روسی 
  • تزریق ژل لب قلبی 
  • تزریق ژل لب مدل نچرال (طبیعی)
  • تزریق ژل لب مدل گرد 
  • تزریق ژل لب مدل قلوه ای 
  • ژل لب مدل سه دکمه ای
  • ژل لب مدل چاک دار

    با توجه به نوع صورت و لب های خود و همچنین مشاوره رایگان از کلینیک دکتر رابط میتوانید درمان زیبایی لب را با سلیقه خود شروع نمایید.
فلش

تفاوت تزریق ژل لب و فیلر لب

اصلی ترین تفاوت تزریق ژل به لب و فیلر لب در نوع ساختار آن‌ها می‌باشد. در تزریق ژل به لب ، ممکن است تزریق به صورت یکنواخت انجام نگردد و تجمع در تمام لب یکسان صورت نگیرد، اما در تزریق فیلر لب تزریق به صورت یکسان در تمامی نقاط توزیع می‌گردد. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو ماده تزریق این است که عموما فیلر لب از هیالورونیک اسید(Hyaluronic Acid) تشکیل شده‌است.این ماده‌ای است که بصورت طبیعی در ساختار بدن وجوددارد و به حجیم تر کردن لب بسیار کمک می‌کند. 

فلش

هزینه تزریق ژل لب

هزینه تزریق ژل لب با توجه به برند ژل، میزان تزریق و مهارت پزشک مشخص می‌شود. اما با این حال میتوان هزینه هر سی سی ژل لب را از ۲ میلیون تا ۸ میلیون تومان تخمین زد که دستمزد پزشک معالج را نیز باید به آن اضافه نمود.

فلش

تزریق ژل به لب در کلینیک زیبایی دکتر رابط

در کلینیک زیبایی دکتر رابط، شما عزیزان می توانید تمامی خدمات زیبایی از جمله تزریق ژل، تزریق چربی، کاشت مو و … را دریافت نمایید. سال ها تجربه ی موفقیت آمیز کلینیک زیبایی دکتر رابط این اطمینان را به شما می دهد که در صورت انتخاب این مجموعه برای تزریق ژل به لب، عوارض و خطراتی برای شما وجود نداشته باشد.

و شما عزیزان بدون تحمل کوچکترین دردی می توانید زیبایی و جذابیت دو چندان را به چهره ی خود هدیه دهید. در صورتی که در زمینه ی تزریق ژل به لب و یا سایر اقدامات زیبایی با ابهاماتی مواجه هستید، می توانید با شرکت در جلسه ی مشاوره قبل از تزریق ژل به لب، پاسخ تمامی سوالات خود را به دست آورید.