هر چه سن بالاتر می‌رود، تولید کلاژن در بدن کمتر می‌شود. زمانی که میزان این پروتئین کاهش می‌یابد، از خاصیت کشسانی و الاستیسیته پوست نیز کاسته می‌شود و شاهد ظاهر شدن چین و چروک‌های پوستی خواهیم بود.

یکی دیگر از اثرات بالا رفتن سن، کاهش لایه‌های چربی زیر پوست است که باعث می‌شود پوست حالت شل و افتاده‌ای پیدا کند و استحکام خود را از دست بدهد. در چنین شرایطی، افراد به دنبال راهکاری خواهند بود که بتواند اثرات بالا رفتن سن را از بین ببرد و به شادابی و جوانسازی هر چه بیشتر پوست‌شان کمک کند.

تزریق چربی چیست ؟

تزریق چربی که از جمله روش هایی است که روند پیری را به تاخیر می اندازد. در این روش چربی از نواحی مانند قسمت خارجی ران‌ها، که انباشت چربی زیاد است، گرفته و به نواحی مانند صورت، دست‌ها، سینه و باسن که حجم کمتری دارند، تزریق می‌شود. روشی ایمن و با ماندگاری بالا که نتایج طبیعی را به همراه دارد.  تکنیک زیبایی تزریق چربی به صورت، روش بسیار عالی است که با اهداف زیر انجام می‌شود:

  • پر کردن تورفتگی‌های صورت
  • بهبود کانتورینگ
  • کمک به بازسازی حجم صورت

اگر به دنبال راه حلی ماندگار برای رفع اثرات بالا رفتن سن هستید، تزریق چربی به صورت می‌تواند نتایج بهتری را نسبت به روش‌های غیر جراحی مانند تزریق ژل به همراه داشته باشد. آن هم به این دلیل که چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود. در این روش، حدود پنجاه تا هفتاد درصد سلول‌های چربی در طی روند تزریق زنده می‌مانند و خونرسانی به آن‌ها انجام می‌شود، این بدین معناست که نتایج دائمی خواهد بود. نتایج تزریق ژل، معمولا بعد از گذشت شش ماه کمتر می‌شود و نیاز به تزریق مجدد می‌باشد.

تزریق چربی به صورت با کمترین میزان تهاجم انجام می‌شود، دوره نقاهت بسیار کوتاهی را تجربه می شود، به علاوه این که امکان انجام این روش همراه با سایر روش‌های زیبایی مانند جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) یا لیفت صورت انجام شود، تا نتایج بهتری حاصل گردد.

چربی آماده شده برای تزریق

کاندیدای مناسب تزریق چربی به صورت

به منظور بازیابی حجم کم شده از صورت می‌توان از روش‌های مختلف استفاده کرد؛ جوانسازی صورت به وسیله تزریق چربی، پیشنهادی عالی است. تزریق چربی به صورت، حجم آن را افزایش می‌دهد تا چهره جوان‌تر به نظر برسد. گاهی اوقات به دلیل کاهش حجم صورت، خطوط و چین و چروک‌هایی در بخش‌های گوناگون به وجود می‌آید. باید گفت که تزریق چربی در این راستا هم می‌تواند راه حلی مفید باشد. در واقع چربی تزریق شده بر خط خنده عمیق، خط گوشه دهان، خط پایین چشم و خط گونه اثر می‌گذارد.

به عبارت بهتر تزریق چربی با کارایی خود، اثرات ناشی از افزایش سن و پیری را خنثی می‌کند. باید به یک پزشک متخصص یا جراح پلاستیک مراجعه و با او به مشاوره و صحبت بپردازید. این متخصص با ارزیابی موارد موجود در سابقه پزشکی به تعیین روش جوان‌سازی مناسب برای شما می‌پردازد؛ همچنین شما را از عوارض انجام این تکنیک زیبایی آگاه می‌کند. علاوه بر آن درباره تغییرات بعد از انجام این تکنیک زیبایی مطابق با سلیقه و معیار شما هم توضیحات لازم را ارائه می‌دهد و نگرانی‌های احتمالی را رفع می‌کند. وضعیت جسمی شامل فشار خون بالا، دیابت، عارضه کلیوی، مشکل قلبی و دیگر بیماری‌های زمینه‌ای هم باید بررسی شوند و عادت‌های روزمره مثل استفاده از سیگار و موارد مشابه هم باید به اطلاع پزشک مربوطه برسند.

متقاضیان با شرایط زیر می‌توانند از مزایای تزریق چربی به صورت بهره مند شوند :

  • افرادی خواهان حجیم شدن نواحی خاصی صورت مانند لب‌ها، گونه یا چانه هستند.
  • خط خنده عمیقی دارند.
  • می‌خواهند اثرات بالا رفتن سن مانند افتادگی و شل شدن پوست‌شان برطرف شود.
  • از تورفتگی و گودی زیر چشم رنج می‌برند.
  • به دنبال جوانسازی پوست خود هستند.

در کل، افرادی که خواهان انجام این روش هستند، باید:

  • از لحاظ بدنی در سلامت کامل باشند.
  • سیگار و دخانیات مصرف نکنند.
  • انتظارات منطقی و واقع بینانه‌ای از نتایج تزریق داشته باشند.
  • به سلامت پوست‌شان اهمیت دهند.

مشاوره قبل از تزریق چربی به صورت

روند تزریق چربی به صورت

تزریق چربی که با عنوان گرافت چربی نیز شناخته می‌شود، تکنیک ثابت شده‌ای که از اوایل قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته و روندی است که با استفاده از چربی‌های خود فرد و با هدف رفع تورفتگی‌ها و ناهنجاری‌های پوستی انجام می‌شود. تورفتگی گونه‌ها، ناپدید شدن چربی از استخوان گونه، خطوط عمقی از بینی تا کناره‌های لب‌ها و در برخی موارد، خطوط مابین پلک تحتانی و گونه‌ها از جمله دلایل انجام تزریق چربی به صورت می‌باشند.

تزریق چربی به صورت، شایع ترین روش مورد استفاده در حجم دهی لب‌ها می‌باشد و علاوه بر این، از این روش در رفع ایرادات ناشی از لیپوساکشن نامناسب و یا آسیب‌ها نیز استفاده می‌شود.

مراحل تزریق چربی به دست و یا صورت به شرح زیر می‌باشد:

  1. برداشت چربی : چربی مورد نیاز از طریق ایجاد برشی به اندازه سه تا پنج میلی متر به دست می‌آید. چربی عمدتا از نواحی مانند شکم و قسمت داخلی ران گرفته می‌شود. این روش اصطلاحا لیپوساکشن نام دارد.
  2. آماده سازی چربی : چربی داخل سانتریفوژ تصفیه و شست و شو داده می‌شود و بافت چربی مایع و خالص، آماده تزریق خواهد بود. خالص نبودن چربی می‌تواند بر روی نتایج تزریق تاثیر بگذارد.
  3. مرحله تزریق : چربی به نواحی مورد نیاز در صورت، تزریق خواهد شد. چربی به طور یکنواخت و به میزان دقیق تزریق می‌شود تا چربی توسط بافت سالم احاطه گردد. در چنین شرایطی این اطمینان حاصل می‌گردد که بافت چربی تزریق شده، اکسیژن و مواد مغذی به میزان کافی دریافت خواهد کرد.

تزریق چربی با توجه به اندازه و وسعت ناحیه درمان، در حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید. ناحیه‌ای که چربی گرفته می‌شود و ناحیه‌ای که تزریق چربی انجام می‌شود، هر دو بی حس خواهند شد. در ادامه به بررسی عوارض و مزایای تزریق چربی می پردازیم.

روند تزریق چربی به صورت

مزایای تزریق چربی به صورت

  • عدم بروز حساسیت و آلرژی، چرا که از چربی‌های بدن خود فرد استفاده می‌شود.
  • نتایج دائمی، ماندگار و طبیعی،
  • روشی کاملا ایمن،
  • روش غیر تهاجمی در جوانسازی صورت.

معایب تزریق چربی به صورت

  • بالا بودن هزینه نسبت به تزریق ژل و فیلر.
  • آماده سازی بافت چربی قبل از تزریق، کمی زمان بر است.
  • حجیم سازی لب و گونه‌ها، ممکن است به چند جلسه تزریق نیاز داشته باشد.

مقایسه ی تزریق چربی با دیگر روش های زیبایی

امروزه و با توجه به پیشرفت علم پزشکی، شاهد آن هستیم که مواد بسیاری برای تزریق و حجیم کردن نواحی مختلف بدن از جمله صورت وارد بازار شده‌اند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که کدام روش مناسب تر و کم خطرتر است؟

یکی از روش‌هایی که امروزه بسیار مورد توجه متقاضیان و پزشکان قرار گرفته است، تزریق چربی می‌باشد. در این روش، از چربی‌های بدن خود فرد برای جوانسازی، حجیم کردن و رفع اثرات بالا رفتن سن استفاده می‌شود و هیچ گونه عوارضی از قبیل آلرژی و حساسیت ایجاد نخواهد شد. تزریق چربی نسبت به دیگر روش‌ها از جمله بوتاکس و تزریق ژل، دوام و ماندگاری طولانی مدتی دارد. معمولا نیاز است تزریق فیلر جندین جلسه تکرار شود تا نتایج ایده آل و دلخواه بیمار حاصل شود.

عکس تزریق چربی به صورت

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی به صورت

در طول جلسات مشاوره، پزشک به بررسی و معاینه کامل قسمت‌های مختلف صورت می‌پردازد. معمولا از شما خواسته می‌شود یک سری آزمایشات لازم را انجام داده و بر اساس آن، مراقبت‌ها و توصیه‌هایی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

به طور کلی، مراقبت‌های قبل از تزریق چربی عبارت است از:

  • حداقل به مدت چهار هفته قبل از انجام تزریق از استعمال سیگار و دخانیات خودداری کنید.
  • مصرف مشروبات الکلی باید تا حد امکان محدود شود.
  • از خوردن داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، ژلوفن، نوافن و هم چنین داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی، ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی باید خودداری شود. این قبیل داروها، احتمال خونریزی حین جراحی و بعد از آن را افزایش می‌دهند. به همین خاطر، مهم است که لیستی از داروهای مصرفی را در اختیار پزشک قرار دهید.
  • توصیه می‌شود روز جراحی استحمام کنید. چرا که ناحیه تزریق نباید تا چند روز خیس شود.
  • قبل از جراحی و تزریق، رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید و تا جایی که می‌توانید آب و مایعات بخورید.

اقدامات و مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

یکی از نگرانی‌های اصلی در خصوص تزریق چربی به صورت، مراقبت‌های بعد از تزریق چربی و دوره ی نقاهت آن می‌باشد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که طول دوره نقاهت در هر فرد متفاوت است و نکات مربوطه نیز از سوی پزشک در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.

مشاهده ورم، کبودی و بی حسی در ناحیه تزریق کاملا طبیعی است. ممکن است تعداد دفعات رفتن به دستشویی به دلیل تزریق داخل وریدی مایعات افزایش یابد. به همین خاطر، توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانید آب و مایعات بخورید تا هیدراته بدن حفظ شود. در صورت استفاده از کمپرس یخ، توجه داشته باشید که کمپرس نباید مستقیما روی پوست قرار بگیرد و از یک پارچه استفاده کنید.

تزریق چربی به صورت

یک روز بعد از تزریق

یک روز بعد از تزریق، پانسمان از روی صورت برداشته و نواحی تزریق توسط پزشک بررسی خواهد شد. نکاتی که باید به مدت یک هفته رعایت کنید، عبارت است از:

  • رژیم غذایی : بسیاری از افراد شب بعد از تزریق رژیم غذایی آبکی و مایعات دارند و یک روز بعد می‌توانند رژیم غذایی عادی خود را داشته باشند.
  • مصرف دارو : کاملا طبیعی است که صورت بعد از تزریق ملتهب و کبود باشد و احساس درد داشته باشد، که می‌توان از داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک مصرف کرد. از مصرف سایر داروهای مسکن مانند آسپیرین و ایبوپروفن باید خودداری شود.
  • استحمام : دو روز بعد از تزریق می‌توانید استحمام کنید.
  • فعالیت بدنی : فعالیت‌های سبک مانند پیاده روی می‌توانند به بهبود خونرسانی به اندام‌های تحتانی کمک کنند. با این حال، از انجام فعالیت‌های شدید و یا بلند کردن اجسام سنگین به مدت تقریبا یک هفته باید خودداری شود. بسیاری از افراد، چند روز بعد از تزریق می‌توانند به محل کار خود برگردند.

ممکن است تا چند روز بعد از تزریق احساس خستگی داشته باشید. در خصوص زمان مناسب انجام کارهای عادی و یا ورزش حتما با پزشک مشورت کنید.

یک هفته بعد از تزریق

نتایج نهایی تزریق چربی به صورت، با از بین رفتن ورم و کبودی و تقریبا یک هفته بعد از جراحی مشخص می‌شود. بعد از گذشت یک هفته، ورم و کبودی ممکن است دیده شود اما دردی نخواهید داشت. هر گونه احساس ناراحتی با مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک برطرف خواهد شد.

  • از آن جایی که هیچ گونه جای اسکاری باقی نمی‌ماند، فرد می‌تواند چند روز بعد به محل کار خود برگردد و استحمام داشته باشد.
  • منعی برای رانندگی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود بعد از تزریق، فردی از نزدیکان شما را همراهی کند.
  • هم چنان توصیه می‌شود در این بازه زمانی، از انجام فعالیت‌های شدید بدنی خودداری شود.
  • کبودی، ورم و یا درد احتمالی با مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک کنترل می‌شود.
  • هیچ گونه منعی در خصوص استحمام، از هفته دوم وجود ندارد.
  • استراحت در این دوره اولویت اصلی است و باید از انجام فعالیت‌های شدید بدنی خودداری کنید. بعد از گذشت یک ماه تا شش هفته بعد از تزریق، می‌توانید فعالیت‌های ورزشی و سنگین را از سر بگیرد.

عوارض تزریق چربی

برخی عوارض احتمالی تزریق چربی عبارتند از:

  • بروز کبودی، ورم و سفت شدن در ناحیه اهدایی،
  • بروز کبودی و ورم در ناحیه درمان، به خصوص در لب ها.
  • معمولا ناحیه درمان بلافاصله بعد از تزریق ملتهب می‌شود، به خصوص لب‌ها که بیشترین میزان ورم را خواهند داشت.

نتایج تزریق چربی به صورت

بعد از جذب بیست تا پنجاه درصد چربی‌های تزریق شده، درمان نتایج دائمی را به همراه خواهد داشت و نتایج نهایی تزریق چربی بعد از گذشت سه ماه مشخص می‌گردد. تزریق چربی به صورت از جمله روش‌هایی است که محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، چرا که می‌تواند به تغییر فرم و افزایش حجم صورت کمک کند بی آن که نیازی به ایجاد برش باشد و جای بخیه و اسکار باقی بماند. طول دوره نقاهت این روش نیز به مراتب بسیار کمتر از روش‌های جراحی می‌باشد. از جمله اثرات و نتایج مثبت تزریق چربی به صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اصلاح چین و چروک‌های عمقی
  • اصلاح ناهنجاری‌های پوستی
  • حجم دهی به نواحی مانند گونه‌ها و چانه ها
  •  بهبود کیفیت پوست

هزینه تزریق چربی به صورت

هزینه تزریق چربی از فردی به فرد دیگر، از پزشکی به پزشک دیگر و با توجه به شرایط جغرافیایی ناحیه متفاوت است. پارامترها و عوامل مختلفی در تعیین هزینه تزریق چربی دخیل هستند، از جمله: تجهیزات جراحی، بیهوشی، آزمایشات و تست‌های پزشکی و غیره که همگی جزء خدمات کلینیک می‌باشند. دستمزد خود پزشک نیز جزء مواردی است که بر روی نتیجه جراحی تاثیر می‌گذارد.

یکی دیگر از مواردی که بر هزینه تزریق چربی تاثیر می‌گذارد، میزان چربی است که باید تزریق شود.

تزریق چربی به صورت توسط دکتر مهرشاد رابط، درماتولوژیست (متخصص پوست، مو، زیبایی) انجام می‌شود، شما می‌توانید با تعیین وقت قبلی به کلینیک مراجعه کنید و از کلیه خدمات بهره مند شوید. ایشان فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی هستند و در حال حاضر عضو انجمن متخصین پوست و موی ایران و آکادمی اروپا می‌باشند.

هزینه تزریق چربی به صورت در مرکز پوست و موی دکتر رابط بین ۶ تا ۸ میلیون تومان می باشد.

  • مهارت جراح: کیفیت چربی‌های تصفیه شده و هم چنین نحوه و محل تزریق چربی، به مهارت جراح و تکنیکی که به کار می‌برد، بستگی دارد.
  • میزان پذیرش چربی توسط بدن: خونرسانی باید به چربی تزریق شده انجام شود و سلول‌ها، مواد مغذی دریافت کنند تا زنده بمانند. در چنین شرایطی، نتایج دائمی خواهد بود. سبک زندگی بیمار و عواملی مانند استعمال سیگار و دخانیات نیز می‌تواند بر نتیجه جراحی تاثیر بگذارد.

از آن جایی که خونرسانی به صورت، به خوبی صورت می‌گیرد، سلول‌های چربی به میزان کافی خون و مواد مغذی دریافت می‌کنند و اکثر سلول‌ها زنده می‌مانند.

تزریق چربی به صورت یکی از ایمن‌ ترین روش‌ های جوانسازی چهره است. با بالا رفتن سن ماهیچه‌ های صورت تحلیل رفته و دچار افتادگی می‌ شوند. از طرف دیگر چین و خطوط عمیقی در نواحی مختلف چهره از جمله خط لبخند، پیشانی و اطراف چشم‌ ها پدیدار می‌ شود. با تزریق چربی به صورت نه تنها خطوط و چروک‌ های عمیق برطرف می‌ شود، بلکه با دادن حجم به چهره، زیبایی طبیعی و ماندگاری برای شما به ارمغان می‌ آورد. اگر قصد دارید از این تکنیک زیبایی برای جوانسازی چهره خود استفاده کنید، بهتر است قبل از هر اقدامی با عوارض و مزایا تزریق چربی به صورت آشنا شوید. به این ترتیب، بدون هیچ ابهامی و با آگاهی کامل جوانی و شادابی را به چهره خود هدیه بدهید. در ادامه این مطلب از کلینیک زیبایی دکتر رابط اطلاعات کاملی را درباره مزایا و عوارض احتمالی تزریق چربی به صورت با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

تزریق چربی به صورت روشی برای جوانسازی صورت

تزریق چربی به صورت یکی از روش‌ های  طبیعی و بادوام جوان سازی چهره است. در این روش از بافت‌ های چربی دیگر بخش‌ های بدن افراد برای فرم دهی به صورت آنها استفاده می‌ شود. بالا رفتن سن موجب کاهش میزان تولید کلاژن و الاستین بدن می‌ گردد، از این رو چربی موجود در پوست کم حجم شده و چین و چروک‌ ها و منافذ پوستی به وجود می‌ آیند. معمولا چربی مورد نیاز از ران‌ ها و پهلوها برداشته شده و از طریق سوزن‌ های مخصوص توسط پزشک وارد منافذ پوست صورت می‌ شوند. سلول‌ های چربی جدید پس از ورود به پوست صورت بلافاصله خون رسانی شده و جذب بافت پوست می‌ گردند. این چربی کاملا سازگار با بدن فرد بوده و دارای ماندگاری بالایی است.  البته که رعایت مراقبت های پس از تزریق چربی به صورت در نتیجه ی حاصل از این عمل زیبایی بسیار تاثیرگذار است. همچنین برای کسب بهترین نتیجه از تزریق چربی باید با مراقبت های بعد از تزریق چربی آشنا باشید. تا عوارض این اقدام زیبایی برای شما کاهش یابد. پس از انجام تزریق چربی به صورت چه مراقبت هایی باید انجام شود؟ نیز سوالی است که بسیاری از افراد قبل از تزریق چربی به صورت دارند.

تزریق چربی به صورت و عوارض ومزایای آن

 ۷ مورد از مزایای تزریق چربی به صورت

با ظهور این روش درمانی برای جوان سازی پوست، خانم‌ ها و آقایان میانسالی که از چین و چروک‌ های خود رنج می‌ بردند با تزریق چربی، افتادگی چهره خود را درمان نموده و دوباره ظاهری جوان و شاداب پیدا می کنند. البته که در کنار تزریق چربی به صورت، تزریق چربی به دست نیز روش جوانسازی بسیار پرطرفداری است. پس از سوال در رابطه با هزینه ی تزریق چربی به صورت مهم ترین سوال در رابطه با مزایای این عمل زیبایی است. تزریق چربی به صورت مزایای بی نظیری دارد که می‌تواند شما را مجاب به استفاده از آن نماید. از مهمترین مزایای این روش رفع خشکی و کم حجمی چربی صورت می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- بهبود بافت پوست

بافت پوست صورت در اثر کاهش تولید کلاژن و الاستین در سنین بالا خشک شده و دارای منافذ، چین و چروک و مشکلات مختلفی می‌ گردد. با تزریق چربی بهبود بافت پوست صورت می‌گیرد و نرمی و لطافت دوباره‌ ای در چهره پدید می‌ آید.

۲- برطرف شدن زخم‌ها و فرورفتگی‌های ناشی از جوش و آکنه

صورت خیلی از افراد ممکن است در اثر بروز جوش‌ ها و آکنه‌ ها از شادابی خوبی برخوردار نباشد و جای فرورفتگی آنها باعث کم شدن جذابیت و زیبایی چهره آنها گردد. از این رو یکی از اصلی‌ ترین مزایای تزریق چربی به صورت برطرف شدن زخم‌ ها و چاله‌ های صورت ناشی از جوش و آکنه است.

۳- ماندگاری بالا

به دلیل اینکه چربی مورد نظر برای تزریق به پوست صورت از نقاط مختلف بدن خود بیمار تامین می‌ شود، سازگاری آن با پوست صورت زیاد بوده و باعث ماندگاری بالای آن می‌ گردد.

۴- عدم نیاز به تکرار تزریق چربی به صورت

از آنجایی که چربی‌ ها به خوبی جذب پوست صورت می‌ شوند، دیگر نیاز به ترمیم و دوباره انجام دادن این روش نیست. یکی دیگر از مزایای تزریق چربی به صورت انجام شدن آن در یک جلسه است.

۵- عدم نیاز به ماده خارجی

در عمل تزریق کردن چربی به صورت از مواد خارجی استفاده نمی‌ شود و چربی مورد نیاز از نقاط مختلف بدن بیمار مانند ران‌ ها یا پهلوها که دارای چربی زیادی هستند، گرفته می‌ شود.

۶- فرم گیری چهره یکی از مزایای تزریق چربی به صورت

با استفاده از تزریق کردن چربی به صورت افراد می‌ توانند فرم زیبایی به چهره خود دهند و باعث جذابیت بیشتر شوند. در این روش گودی زیر چشم می‌ تواند پوشانده شده و پوست نرمی و لطافت خاصی به دست آورد.

۷- مدت زمان ریکاوری کوتاه

زمان لازم برای ریکاوری و بهبود پس از تزریق کردن چربی به صورت کوتاه است و نیاز به گذراندن روزهای زیادی نیست.

عوارض نادر تزریق چربی

تزریق کردن چربی به صورت یکی از کم‌ خطرترین روش‌ های جوان سازی پوست محسوب می‌ شود. این روش دارای عوارض بسیار کمی است. این عوارض نیز در صورت رعایت نکردن یکسری نکات قبل و بعد از عمل ممکن است رخ دهند. از این رو رعایت دستورالعمل‌ های مراقبتی می‌ تواند عوارض و معایب این روش را به حداقل برساند. همچنین در رابطه با تزریق ژل نیز رعایت برخی نکات باعث از بین رفتن ورم تزریق ژل به لب می شود. در ادامه به بیان عوارض تزریق چربی می پردازیم:

۱- ورم و کبودی

یکی از شایع‌ ترین عوارض تزریق چربی به صورت ایجاد تورم و کبودی است. اما جای نگرانی نیست زیرا موقت است. در هر عملی که بر روی بدن انجام می‌ شود، ممکن است ناحیه مورد نظر دچار التهاب و تورم شود که کاملا طبیعی است. از این رو اگر قصد تزریق چربی به صورت خود را دارید، اصلا نگران و ناراحت برای تورم موقت بعد از آن نباشید. زیرا این مورد با مراقبت و رعایت نکاتی کاملا برطرف می‌ شود.

۲- عدم تقارن در محل تزریق

اگر پزشک شما از تجربه و تخصص کافی برخوردار نباشد، ممکن است بعد از تزریق توازن لازم در صورت شما ایجاد نگردد. از این رو بهتر است قبل از انجام این عمل تحقیقات کاملی راجب پزشک منتخب خود انجام دهید. شما می‌ توانید برای انجام بهترین عمل تزریق چربی به کلینیک زیبایی دکتر رابط به عنوان یکی از معتبرترین مراکز پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید و با خیالی آسوده خدمات تخصصی لازم را دریافت نمایید.

۳- ماندگاری کوتاه

در صورتی که بعد از عمل میزان فعالیت بدنی خود را کاهش ندهید، ممکن است چربی‌ های تزریق شده به صورت شما ماندگاری کمتری داشته باشند. از این رو استراحت کامل و اصولی بعد از انجام این روش جوان سازی پوست امری حیاتی محسوب می‌ شود.

۴- باقی ماندن جای زخم

افرادی که قبل از عمل دستورات لازم مانند عدم استعمال دخانیات، عدم مصرف قرص آسپرین، فعالیت بدنی شدید و … را رعایت نمی‌ کنند، ممکن است پوست آنها از آمادگی لازم برای تزریق چربی برخوردار نگردد. از این رو احتمال بروز جای زخم بعد از عمل وجود دارد. همچنین کسانی که دارای آلرژی‌ های مختلف هستند؛ ممکن است بعد از تزریق چربی به صورت دچار اسکار و جوش شوند.

تزریق چربی به صورت در کلینیک دکتر مهرشاد رابط

در بالا به بررسی مزایا و عوارض تزریق چربی به صورت پرداختیم. این عمل زیبایی یکی از بهترین، ایمن‌ ترین و بادوام‌ ترین روش‌ های درمان خشکی و رفع چین و چروک پوست مخصوصا صورت می‌ باشد. این روش تزریق اگر در دفعات متعدد و با فاصله زمانی مناسب انجام شود، می تواند تا مدتها دوام داشته باشد . برای نتیجه گیری بهتر این روش، مراجعه به پزشک با تجربه با مهارت بالا بسیار اهمیت دارد. بنابراین بهتر از یک کلینیک معتبر مانند کلینیک زیبایی دکتر رابط را برای این عمل انتخاب کنید و از مراجعه به کلینیک های ارزان قیمت و نامعتبر خودداری نمایید.

جهت دریافت وقت درمان از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید :

خط مستقیم : ۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱

واتس اپ : ۰۹۱۲۲۳۴۱۹۳۴

 

سوالات متداول تزریق چربی به صورت


چه میزان چربی برای تزریق به صورت نیاز است؟

مقدار زیادی چربی نیاز نیست، اما با این وجود، فرصت خوبی است برای برداشته شدن چربی‌های اضافی و ناخواسته از دیگر نواحی بدن. چربی پردازش داده می‌شود و گاها با سلول‌های بنیادی گرفته شده از چربی ترکیب می‌شود تا از اثربخشی تزریق، به خصوص در افراد سیگاری و یا افرادی که ترمیم آهسته‌ای دارند، اطمینان حاصل گردد.

آیا تزریق چربی با درد همراه است؟

تزریق چربی، روندی است که کاملا بدون درد انجام می‌شود. بیمار تحت بی حسی قرار می‌گیرد تا متوجه روند تزریق نشود. بعد از تزریق نیز داروهایی به بیمار داده می‌شود تا از میزان درد و ناراحتی احتمالی کاسته شود.

برای آن دسته از بیمارانی که نگران احساس درد هستند، می‌توان از بیهوشی عمومی کمک گرفت.

آیا نتایج تزریق چربی دائمی است؟

تزریق چربی به صورت، راه حل دائمی است که می‌تواند تا چندین سال ماندگاری داشته باشد. حدود پنجاه تا هفتاد درصد چربی‌ها حفظ می‌شوند و به مرور زمان رشد می‌کنند. عواملی که می‌توانند در ماندگاری نتایج تزریق چربی به صورت دخیل باشند، عبارتند از:

آیا تزریق چربی به صورت عوارض زیادی دارد؟

از آن جایی که تزریق چربی به صورت یکی از کم خطر ترین راه های زیباسازی صورت می باشد، عوارض این عمل زیباسازی بسیار کم می باشد. و با انجام مراقبت های خاصی می توان این عوارض را به حداقل رساند.

مهم ترین مزیت تزریق چربی به صورت کدام است؟

از آن جایی که برای تزریق چربی به صورت از چربی سایر نقاط بدن فرد استفاده می شود، میزان سازگاری چربی تزریق شده به صورت بسیار بالا است. که این مهم ترین مزیت جوانسازی صورت به روش تزریق چربی است.

آیا بعد از تزریق چربی، اسکار باقی می‌ماند؟

هیچ گونه اسکاری در ناحیه تزریق ایجاد نمی‌شود. تنها ممکن است در ناحیه‌ای که لیپوساکشن انجام می‌شود، اسکار بسیار ریزی تشکیل شود که چندان قابل روئت نیست.

اگر بعد از تزریق چربی، افزایش یا کاهش وزن داشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟

سلول‌های چربی تزریق شده به رشد خود ادامه می‌دهند، چرا که خونرسانی به این سلول‌ها انجام می‌شود. این بدین معناست که افزایش یا کاهش وزن می‌تواند بر روی سلول‌های چربی و نتایج تزریق تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر، از بیماران خواسته می‌شود ابتدا به وزن ایده آل برسند و سپس تصمیم به انجام تزریق بگیرند.

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.