پس از انجام تزریق چربی به صورت چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

یکی از بهترین تکنیک‌ های جوان سازی که دوام بالایی نیز دارد، تزریق چربی به صورت است. مانند هر عمل دیگری بعد از تزریق چربی نیز باید مراقبت‌ هایی صورت بگیرد و نکاتی رعایت شود تا میزان موفقیت عمل بالا رفته و دوره نقاهت آن کم شود. در این عمل زیبایی چربی از بدن خود بیمار برداشته شده و به صورت او تزریق می‌ گردد. از این رو هم ناحیه اهدا کننده و هم ناحیه دریافت کننده چربی باید مورد مراقبت قرار بگیرند تا بهبودی سریعتر حاصل شود. در این مقاله قصد داریم مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد دارید برای رفع چین و چروک پوست و زیباتر شدن خود از این تکنیک زیبایی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

مراقبت های پس از تزریق چربی به صورت

تغییرات بعد از تزریق چربی به صورت

در کنا مزایای تزریق چربی خوب است که با روند این عمل زیبایی آشنا شویم. در عمل تزریق چربی مقدار کمی چربی از نقاط مختلف بدن مانند پهلوها یا ران‌ ها برداشته می‌ شود. سپس این چربی توسط پزشک متخصص و به اندازه مورد نیاز به صورت تزریق می‌ گردد. ممکن است بیماران بعد از عمل کمی احساس درد داشته باشند که با داروهای خوراکی برطرف می‌ شود. همچنین بر روی ناحیه اهدا کننده چربی یک باند برای جلوگیری از جمع شدن خون در زیر پوست قرار داده می‌ شود.

از شایع‌ ترین تغییرات بعد از تزریق چربی به صورت می‌ توان به التهاب و کبودی محل تزریق و محل اهدای چربی اشاره نمود. البته این ورم و کبودی طبیعی بوده و به مرور رفع می‌ شود. مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی به صورت تاثیر بسزایی در برطرف شدن التهابات دارند. تزریق چربی با استفاده از داروهای بی حسی موضعی انجام می‌ شود و روند آن با آرامش و به راحتی سپری می‌ گردد. بعد از عمل بیمار مدتی در اتاق ریکاوری مانده و سپس با نظر پزشک متخصص می‌ تواند ترخیص گردد و به منزل برود.

مراقبت های اولیه در روز تزریق چربی به صورت

مراقبت های تزریق چربی شامل رعایت یکسری نکات قبل و بعد عمل می‌ شود. در روز تزریق چربی و قبل از انجام شدن عمل شما باید نکات زیر را مدنظر قرار داده و آنها را اجرا کنید تا عمل موفق و خوبی داشته باشید.

  • پوشیدن لباس گشاد و راحت (دکمه دار یا زیپ دار)
  • داشتن یک همراه جهت همراهی تا منزل و کمک به شما برای انجام امور مختلف
  • عدم مصرف داروهای مختلف مانند آسپرین و داروهای ضد آلرژی
  • عدم استعمال دخانیات
  • نداشتن استرس و آماده نمودن خود برای عمل

مراقبت هایی که بعد از تزریق چربی به صورت باید رعایت شود

بروز عوارض بعد از تزریق چربی، کاملا طبیعی است! ?

مانند سایر عمل های زیبایی نمایان شدن عوارض تزریق چربی بعد از عمل عادی است. وجود التهاب در روزهای ابتدایی و هفته اول بعد از تزریق چربی امری طبیعی است. برای کاهش التهابات باید از کمپرس یخ استفاده کنید. همچنین می‌ توانید برای پوشاندن کبودی‌ ها از آرایش کمک بگیرید. البته مواد آرایشی شما نباید حساسیت‌ زا باشند.

در هفته دوم کبودی و تورم ناشی از تزریق از بین رفته و التهابات فروکش می‌ کنند. شما می‌ توانید از هفته دوم بعد از تزریق چربی به صورت فعالیت خود را از سر بگیرید. در این دوره می‌ توانید طبق دستور پزشک برای جلوگیری از عفونت، آنتی بیوتیک مصرف نمایید.

۱۲ نکته بعد از تزریق چربی به صورت

جدی گرفتن مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت و رعایت نکات و دستورالعمل‌ ها می‌تواند روند درمان و بهبودی شما را موفقیت آمیز و سریع کند و عوارض و مزایای تزریق چربی به صورت را تا حد زیادی بکاهد. از این رو اگر می‌ خواهید چهره‌ ای جذاب و جوان بعد از این عمل زیبایی بدست آورید، به مواردی که در ادامه ذکر می‌ شود توجه ویژه‌ ای داشته باشید. همچنین در رابطه با تزریق ژل به لب نیز نیاز می باشد که مراقبت های پس از تزریق ژل به لب رعایت شود تا ورم ناشی از تزریق ژل به لب از بین برود.

  1.  محل برداشت چربی یا همان ناحیه اهدا کننده مراقبت ویژه‌ ای انجام دهید. این قسمت از بدن شما باید به مدت دو هفته با گن مخصوص و باند کشی پوشانده شود و هیچگونه آلودگی و فشاری به آن وارد نگردد.
  2. در روزهای ابتدایی از کمپرس یخ برای رفع تورم و در روزهای بعد از کمپرس آب گرم جهت سرعت بخشیدن به فرآیند جذب کبودی و التهاب استفاده کنید.
  3. اگر می‌ خواهید التهابات شما کاهش یابد، سعی کنید به مدت دو هفته هنگام خوابیدن زیر سرتان بلند باشد و یا به حالت نیمه نشسته با زاویه ۴۵ درجه استراحت کنید.
  4.  استحمام کردن بعد از روز دوم بلامانع است، اما دقت داشته باشید تایم استحمام طولانی نگردد. همچنین از سونای خشک و یا بخار نیز استفاده نکنید.
  5.  سعی کنید در دوره نقاهت پس از تزریق چربی به صورت به مدت طولانی در برابر آفتاب قرار نگیرید.
  6. برای کاهش تورم در ناحیه تزریق و جلوگیری از لخته شدن خون در ناحیه اهدا کننده پیاده روی ملایم و سبک داشته باشید.
  7.  قسمت‌ هایی که تزریق چربی انجام شده را تحت فشار نگذارید و از ماساژ دادن خودداری نمایید.
  8.  رژیم غذایی درستی داشته باشید و به تغذیه خود اهمیت دهید. بهتر است از میوه‌ های تازه، ماهی، میگو و دیگر مواد مغذی که تامین کننده ویتامین‌های لازم هستند، استفاده کنید. علاوه بر این نوشیدن مایعات خنک بعد از تزریق چربی به صورت می‌ تواند باعث کاهش تورم گردد. بهتر است مصرف نمک و غذاهای فست فودی با چربی اشباع شده را به مدت ۱۰ روز کاهش دهید.
  9.  از فعالیت‌ های سنگین بعد از عمل تزریق چربی به صورت بپرهیزید. فعالیت و وارد آمدن فشار باعث افزایش التهابات می‌ شود.
  10.  برای تسکین درد و یا کاهش التهابات و تورم از داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص استفاده کنید. از خوردن داروهای متفرقه خودداری کنید.
  11. در صورت مشاهده درد و التهاب شدید، خروج ترشحات و مشکلات دیگر به پزشک مراجعه کنید.
  12.  پس از برداشته شدن پانسمان ناحیه اهدا کننده بهتر است برای تمیز کردن آن از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. مالیدن پماد آنتی بیوتیک و یا وازلین دو مرتبه در روز، در صورت تجویز پزشک نیز می‌ تواند جهت بهبودی سریعتر بسیار کمک کننده باشد.

ماندگاری تزریق ژل - تزریق ژل به صورت خانم جوان

راه کار های افزایش ماندگاری تزریق چربی به صورت 

تزریق چربی به صورت یکی از ایمن‌ ترین و کم عارضه‌ ترین تکنیک‌ های جوان سازی چهره است. رعایت دستورالعمل‌ های پزشک متخصص بعد از تزریق چربی می‌ تواند عوارض احتمالی آن را کاهش دهد. همچنین نتیجه تزریق بهتر و ماندگاری آن بیشتر خواهد شد. کلینیک زیبایی دکتر رابط با کادری متخصص و مجرب به شما کمک می‌ کند تا بهترین نتیجه را از روش‌ های زیبایی موردنظرتان بگیرید و جوانی و شادابی را برای خود به ارمغان بیاورید.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

هزینه ی تزریق چربی به صورت چه میزان است؟

مانند سایر عمل های زیبایی در رابطه با میزان هزینه ی تزریق چربی به صورت نمی توان نظر دقیقی ارائه داد. چرا که عوامل مختلفی چون میزان تزریق چربی تزریق شده و وضعیت صورت فرد قبل از تزریق بر روی این موضوع تاثیرگذار است.

برای کاهش عوارض تزریق چربی به صورت چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟

برای کم تر شدن عوارض تزریق چربی به صورت انجام اقداماتی مانند استفاده از کمپرس، پیاده روی سبک و … می تواند بیار کمک کننده باشد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.