آیا به دنبال زیباسازی و جوان‌سازی دست‌های خود هستید؟ آیا از دیدن چروک‌های روی دستتان خسته شده‌اید؟ یکی از بهترین راه‌ها برای جوان‌سازی پوست دست، تزریق چربی به دست است. برای آنکه با این روش زیباسازی بیشتر آشنا شوید، در ادامه همراه دکتر مهرشاد رابط متخصص پوست و زیبایی باشید.

امروزه مبحث جوان‌سازی تنها مرتبط با چهره نیست، بلکه سایر اعضای بدن مانند پوست دست نیز به‌مرور با بالارفتن سن چروک می‌شوند و حجم خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل برای آنکه دست‌ها نیز شاداب و زیبا بمانند، باید فکری برای آن‌ها کرد.

روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی پوست وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل تزریق ژل، تزریق بوتاکس و لیزرهای جوانسازی هستند؛ اما یکی از ایمن‌ترین راه‌ها برای بازسازی پوست‌های چروک تزریق چربی است. در ادامه به طور کامل به معرفی این روش خارق‌العاده و مؤثر یعنی جوانسازی پوست با تزریق چربی  می‌پردازیم.

هرآنچه باید از تزریق چربی به دست بدانید

دست‌ها یکی از مهم‌ترین اعضای بدن هستند که با افزایش سن به‌مرور دچار فرسودگی و پیری می‌شوند. درواقع با افزایش سن بافت نرم دست‌ها و حجمی که دارند از بین می‌روند و رگ ها، استخوان‌ها و دیگر بخش‌های داخلی دست‌ها نمایان می‌شوند. همچنین پوست دست‌ها به‌مرور شل و چروک می‌شوند؛ بنابراین چه باید کرد؟

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن دست‌های نرم، لطیف، زیبا و جوان تزریق و انتقال چربی به بافت فرسوده آن‌هاست. تصور کنید که صورت و چهره‌ای جوان دارید، اما دست‌های شما پیر و فرسوده هستند و سنتان را بالا نشان می‌دهند؛ بنابراین بهتر است با روشی ایمن و ماندگار دست‌های خود را نیز مانند صورتتان شاداب و جوان کنید. به کمک تزریق چربی به دست حجم از بین رفته دست‌های شما بازمی‌گردد و بافت و رنگ پوستتان بهبود می‌یابد. با این حساب تا سال‌های سال از دیدن دستان زیبا و جوان خود لذت خواهید برد.

تزریق چربی به دست

تزریق و انتقال چربی به دست چگونه است؟

پیش از تزریق چربی متخصص پوست سابقه شما را بررسی می‌کند. در این زمان خطرات احتمالی، نتایج عمل و انتظاراتی که از تزریق باید داشته باشید، برای شما بیان می‌شود. اگر از داروهایی همچون آسپرین، ایبوپروفن، مکمل‌های گیاهی و سایر داروها استفاده می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید؛ زیرا برخی از این داروها باعث خونریزی و کبودی در حین تزریق می‌شوند.

به منظور تأمین چربی موردنیاز برای تزریق، بهترین بافت چربی، چربی بدن شماست؛ در واقع در انتقال چربی به دست‌ها از چربی فرآوری شده بدنتان برای تغییر شکل و رفع چین ‌و چروک دست‌ها استفاده می‌شود.

تمامی این نکات در رابطه با تزریق چربی به صورت نیز برقرار می باشد. به این منظور به کمک بی‌حسی موضعی، سلول‌های چربی با لیپوساکشن از ناحیه اهداکننده همچون ناف، ران یا باسن با استفاده از سرنگ برداشته می‌شوند، که این مرحله به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. سپس چربی با سرنگ‌های مخصوصی به دست شما تزریق می‌شوند. طول فرآیند تزریق چربی ۵ الی ۲۰ دقیقه با توجه ‌به شرایط شماست. با توجه‌ به اینکه چربی‌ها توسط بدن به‌سرعت جذب می‌شوند، اغلب پزشک ناحیه تحت درمان را با میزان بیشتری چربی پر می‌کند. همچنین تزریق چربی به صورت نیز از دیگر روش های جوانسازی صورت می باشد که بسیاری از افراد آن را به سایر اقدامات زیبایی ترجیح می دهند.

بهترین کاندیدای انتقال چربی به دست

تزریق و انتقال چربی به دست مناسب افرادی است که به دنبال تقویت، حجیم کردن دستان خود و رفع چین ‌و چروک دست‌ها هستند. که همین موارد از مزیت های تزریق چربی به حساب می آیند. در ادامه برخی از کاندیدای مناسب تزریق چربی را نام می‌بریم:

  • افرادی که به‌ دنبال‌ داشتن دست‌های زیبا، شاداب و جوان هستند؛
  • افرادی که مایل به تغییر شکل دستان خود هستند؛
  • اشخاصی که دستان لاغری دارند؛
  • افرادی که اسکلت دست و رگ‌های آن‌ها نمایان است؛
  • افرادی که دستان پیر و فرسوده‌ای پیدا کرده‌اند؛
  • افرادی که روی دستان خود کک ‌و مک و لکه‌های آفتاب دارند؛
  • اشخاصی که روی دستان خود جراحت پوستی همچون سوختگی، بریدگی و غیره دارند.

با این حساب اگر چربی کافی و سلامت بدنی دارید، ممکن است کاندیدای مناسب تزریق چربی به دست باشید. البته فراموش نکنید که برای تزریق باید به مدت حداقل ۶ هفته قبل و پس از تزریق از مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان بپرهیزید.

همان‌طور که می دانید در بسیاری از روش‌های جوان‌سازی از مواد شیمیایی و غیرطبیعی استفاده می‌شود، درصورتی‌که در تزریق چربی به دست از چربی بدن شما استفاده خواهد شد؛ بنابراین این روش درمانی طبیعی و ایمن است و هیچ‌گونه آلرژی را در بدن شما ایجاد نمی‌کند. همچنین تزریق چربی روشی غیرتهاجمی است و پس از تزریق جای بخیه و برشی روی بدن باقی نمی‌ماند. در نتیجه به‌راحتی قادر هستید کارهای روزانه خود را انجام دهید و به محل کارتان بازگردید.

اقدامات لازم پیش از تزریق چربی

پیش از تزریق دستوراتی را باید انجام دهید که پزشک متخصص در اختیارتان قرار می‌دهد. برخی از این دستورات به شرح زیر هستند:

  • به مدت یک الی دو ماه پیش از تزریق چربی به دست از مصرف سیگار، قلیان و الکل دوری کنید؛
  • از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، داروهای ضدالتهابی و دیگر موارد مشابه بپرهیزید، زیرا این داروها باعث خونریزی در بدن می‌شوند؛
  • از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب به مدت ۲ ماه پیش از تزریق بپرهیزید؛ زیرا نور آفتاب رنگ‌دانه‌ها را در دست افزایش می‌دهند.

جوان‌سازی دست‌ها فرآیندی سرپایی است و نیازی به نگرانی نیست؛ اما اگر می‌ترسید و نیاز به مصرف آرام‌بخش دارید، بهتر است از اعضای خانواده یا دوستان خود بخواهید که شب اول در کنار شما بمانند.


همچنین ببینید: جوان سازی پوست دست


عوارض تزریق و انتقال چربی به دست

هر روش درمانی ممکن است عوارضی داشته باشد که البته اگر تحت‌نظر پزشک و متخصصی باتجربه باشید، خطرات احتمالی تا حد زیادی برای شما کاهش می‌یابند. بسیاری از افراد از واکنش آلرژیک به تزریق میکروپولی می‌ترسند، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا در این روش مواد پرکننده از چربی بدن خودتان است. برخی از عوارض تزریق چربی به دست را در زیر می‌آوریم که با رعایت مراقبت های تزریق چربی می توان آن ها را کنترل نمود :

  • خونریزی از محل تزریق؛
  • تورم و کبودی؛
  • قرمزی و حساسیت در محل تزریق.

پس از تزریق و انتقال چربی به دست‌ها بهتر است برای کاهش درد و تورم احتمالی از کمپرس آب سرد یا یخ استفاده کنید. از آوردن فشار به ناحیه تحت درمان خودداری کنید. وجود کمی کبودی، تورم و سرخی در دست‌ها و ناحیه تزریق طبیعی است و اغلب این موارد پس از گذشت یک هفته از بین می‌روند. پزشکان معمولاً دست‌ها را پس از تزریق با دولایه نوار میکروفیلم می‌بندند که تورم و کبودی کاهش یابد.

نتایج تزریق چربی ماندگاری خوبی دارد، اما با توجه ‌به متابولیسم بدنتان شاید نیاز داشته باشید درمان‌های دیگری را نیز در کنار تزریق چربی انجام دهید.

آیا تزریق چربی به دست باعث به جای ‌ماندن زخم و اسکار در بدن می‌شود؟

تزریق چربی هیچ‌گونه جای زخم و اسکاری را روی دستان شما باقی نمی‌گذارد، اما در مرحله استخراج چربی با توجه ‌به اینکه برش کوچکی برای لیپوساکشن روی بدن ایجاد می‌شود، ممکن است کمی جای اسکار باقی بماند؛ البته جای برش بسیار کوچک است و قابل‌مشاهده نیست.

توصیه می‌کنیم در انتخاب پزشک دقت کنید؛ زیرا مهارت پزشک و تجربه او باعث می‌شود که شاهد هیچ‌گونه جای زخم و اسکاری در بدن خود نباشید. بیشتر اسکارهای ناشی از لیپوساکشن به‌مرور کم‌رنگ می‌شوند که این مورد نیز به متابولیسم بدن شما بستگی دارد.

نمونه تزریق چربی

پرسش از شما پاسخ از دکتر رابط

دکتر مهرشاد رابط به‌عنوان یکی از متخصصان پوست و زیبایی در خدمت شما عزیزان است. اگر مایل به تعیین وقت مشاوره هستید یا اینکه ابهاماتی را در ذهن دارید، با شماره‌های زیر در تماس باشید :

خط مستقیم : ۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱

واتس اپ : ۰۹۱۲۲۳۴۱۹۳۴


  • تزریق چربی به دست چه مدت ماندگاری دارد؟

اگر اولین تجربه شما از تزریق چربی است، احتمالاً پس از گذشت ۶ ماه نیاز به تمدید آن دارید. به‌طورکلی تزریق چربی بین ۲ الی ۵ سال ماندگاری دارد؛ اما این ماده در بدن برخی از افراد ممکن است تا ۸ سال نیز دوام بیاورد.

  • دوره بهبودی چقدر زمان می‌برد؟

دوره بهبودی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است؛ اما اغلب در طول یک هفته تمامی عوارض جانبی از بین می‌روند. نقاط تزریق به‌مرور کم‌رنگ می‌شوند و شاهد بهبودی و زیبایی دستان خود خواهید بود. پس از درمان شاید کمی چین ‌و چروک روی دست‌ها با توجه ‌به شرایط باقی بماند، اما پوستی نرم و لطیف خواهید داشت. همچنین باگذشت زمان دیگر شاهد تاندون‌ها و رگ‌های بیرون‌زده خود نیستید.

  • هزینه تزریق چربی و بازسازی پوست چقدر است؟

هزینه‌های تزریق با توجه ‌به معاینات پزشک و تشخیص او برای هر فرد متفاوت است. با توجه ‌به میزان چربی موردنیاز و بافت‌های فرسوده پوست دست هزینه تزریق چربی به دست تعیین می‌شود. هزینه تزریق بین ۷ تا ۸ میلیون تومان می تواند متفاوت باشد.

  • آیا تزریق چربی دردناک است؟

با توجه‌ به اینکه نواحی تحت درمان با مواد بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌شوند، هیچ‌گونه دردی در ناحیه تزریق نخواهید داشت. البته آستانه تحمل شما نیز در فرآیند نقش دارد. در برخی از موارد زیباجویان حتی تحمل سوزش سرنگ را نیز ندارند.

  • چرا تزریق چربی بهترین راه برای درمان پیری دست‌هاست؟

از آنجایی‌که چربی موردنیاز از بدن شما استخراج می‌شود، احتمال واکنش آلرژیک بسیار کم است. همچنین نتایج تزریق چربی می‌تواند تا سال‌های زیادی دوام بیاورد. اغلب تزریق چربی به دست با تزریق چربی به سایر قسمت‌های بدن مانند صورت ترکیب شده و در یک جلسه انجام می‌شود. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی انجام این فرآیند هستند.

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر
  • احمد گفت:

    سلام. آیا تزریق چربی به تمام قسمت های دست هم امکان پذیر یعنی از شانه تا مچ واسه افرادی که لاغری مفرط دست دارن

    • دکتر مهرشاد رابط گفت:

      سلام. خیر تزریق چربی برای رفع چروک دست انجام میشه برای افزایش حجم بازو و فرم دهی از تزریق ژل استفاده میشه که ماندگاری داشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.