آشنایی با روش های کاشت موی بدون جراحی

 از میان روش های متعددی که برای جبران موهای از دست رفته و کم پشتی موها وجود دارند، کاشت مو تنها تکنیکی است که می تواند مشکلات مربوط به ریزش مو را به طور دائم مرتفع سازد. کاشت مو با توجه به ویژگی های فیزیولوژیکی افراد، به روش های متعددی انجام می شود. تکنیک های متعددی که امروزه برای کاشت مو ارائه می شوند، هر کدام معایب و مزایایی دارند که باعث می شود یک تکنیک برای برخی از متقضایان مناسب و برای برخی دیگر نامناسب باشد.

کاشت موی بدون جراحی

کاشت مو پروسه ای است که ممکن است از دید متقاضی، با درد و خون ریزی همراه باشد، اما به جرات می توان گفت اگر کاشت مو به درستی و تحت نظارت پزشکان متخصص در یک مرکز مناسب انجام شود، فرآیندی بدون خون ریزی و درد خواهد بود.

در این مطلب سعی شده تا نگاه جامعی بر کاشت مو، دلایل ریزش مو، انواع روش های تهاجمی و کمتر تهاجمی کاشت مو و نکاتی که برای موفقیت آمیز بودن یک کاشت مو باید رعایت شود، را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نگاهی به فرآیند ریزش مو

ریزش مو پاسخ بدن به عوامل متعدد درونی و محیطی اثر گذار بر سلامت مو است. از مهمترین فاکتورهای موثر بر ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ریزش موی ارثی : مهمترین و شایع ترین علت ریزش مو در سراسر جهان، ریزش مو ارثی یا همان آلوپسی آندروژنیک است که هم در مردان و هم در زنان باعث ریزش مو با الگوی مردانه می شود. در این نوع از ریزش مو، فرد ژن هایی دارد که می توانند باعث کوچک شدن فولیکول های مو (محل رشد مو) و در نهایت توقف رشد مو شوند که این پروسه از ریزش مو معمولاً در میانسالی تظاهر می یابد.

شروع ریزش مو ارثی در خانم ها با کم پشت شدن یا پهن شدن فرق سر و در مردان با عقب رفتن خط رویش و یا نمایان شدن قسمت هایی از کف سر همراه است.

  1. ریزش مو ناشی از بالا رفتن سن : در این نوع از ریزش مو همزمان با افزایش سن، علاوه بر از بین رفتن رنگدانه های مو، رشد فولیکول های مو نیز متوقف و فولیکول ها شروع به نازک شدن می کنند. همچنین در خانم ها به طور طبیعی پس از یائسگی خط رویش جلو مو نیز شروع به عقب رفتن می کند.
  1. ریزش موی سکه ای : این نوع از ریزش مو ناشی از حمله سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو است که می تواند باعث ریزش مو به صورت نقطه ای در هر قسمت از بدن از جمله پوست سر ، داخل بینی ، مژه ، ابرو و حتی گوش شود.
  1. ریزش مو ناشی از مصرف داروها : مصرف برخی داروها به خصوص داروهای شیمی درمانی ، ریزش مو را سبب می شود. در این موارد، مدتی پس از قطع مصرف داروها، معمولا موها مجددا شروع به رویش می کنند. در صورت صلاحدید متخصصان پوست، مصرف برخی داروها برای این افراد می تواند به رشد سریع تر موهایشان کمک کند.
  1. ریزش موی استرسی : زایمان، بهبودی از بیماری و یا اعمال جراحی، شرایط استرس زایی هستند که ممکن است در برخی از افراد ریزش مو را سبب شوند. با برطرف شدن شرایط استرس زا ، به طور طبیعی در اکثر افراد طی ۶ تا ۹ ماه بدن دوباره منظم می شود و ریزش مو تا حدودی متوقف می شود.
  1. سایر فاکتورهای موثر بر ریزش مو : برخی عوامل درون زاد دیگری همچون ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک، مشکلات تیروئید و کمبودهای غذایی نیز بر ریزش مو موثرند.

همچنین ببینید: بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران


مقدمه ای بر فرآیند کاشت مو

در نگاه کلی کاشت مو یک روش غیر تهاجمی است که طی آن فولیکول های مو از یک قسمت از بدن (عمدتا کنار گوش و یا پشت سر فرد) ، به نام “بانک مو” ، به قسمت طاس یا کم مو بدن ” محل گیرنده ” ، انتقال پیدا می کند. محل گیرنده می تواند ناحیه سر، مژه ها ، ابروها و ریش باشد.

کاشت مو به خودی خود یک روش دائمی درمان مشکلات ریزش مو است، چرا که فولیکول های مو از قسمت هایی که مقاوم به ریزش (مانند پشت سر) هستند به قسمت طاس سر پیوند می شوند و از آنجایی که فولیکول های این ناحیه فاقد کدهای حساس به ریزش مو هستند، موهای پیوند شده مجدد ریزش نخواهند کرد، کیفیت بهتری از موهای قبلی خواهند داشت و نیز نتایج دائمی برای متقاضی ایجاد می شود.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، موهای پیوند شده قابلیت رشد دارند و متقاضی پس از طی دوره نقاهت می تواند موهای خود را رنگ کند یا آن ها را به راحتی سشوار بکشد.

کاشت مو بدون جراحی یا کاشت موی جراحی ؟

در پاسخ به این سوال که ” آیا کاشت مو یک عمل جراحی محسوب می شود یا خیر؟ “، باید گفت که بله، در واقع کاشت مو یک عمل جراحی است اما از آن جایی که در اکثر تکنیک های کاشت، از روش های غیرتهاجمی برای کاشت مو استفاده می شود ، بدین ترتیب می توان کاشت مو را حتی روشی بدون جراحی نیز در نظر گرفت. روش های کاشت بر حسب تهاجمی بودن یا غیر تهامی بودن شان، به صورت زیر به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. روش های کاشت مو تهاجمی : عبارتند از روش FUT و روش ترکیبی. یکی از روش های رایج و البته قدیمی کاشت مو، مناسب برای افراد با سطح طاسی وسیع، برداشت فولیکول ها از ناحیه بانک مو به صورت نواری ، نیاز به بخیه در محل برداشت شده، همراه با درد و جراحی و خونریزی، ایجاد جای زخم در بانک مو به دلیل برداشت نواری، نیاز به مراقبت های ویژه پس از عمل به منظور کاهش امکان عفونت و التهاب در ناحیه مورد نظر، نیاز به دوره نقاهت طولانی تر در مقایسه با سایر تکنیک ها.
  2. روش های کاشت مو غیر تهاجمی : از جمله روش FIT و روش هایی که بر اساس FIT انجام می شوند ، همچون Micro FIT , SUT , BHT

آشنایی با روش های غیرتهاجمی کاشت مو

 

  • کاشت مو به روش FIT : از روش های رایج و کاربردی در کاشت مو ، برداشت فولیکول ها به صورت واحد های تکی، ایده آل برای ترمیم نواحی کوچکی مثل سبیل یا ابرو، ایده آل برای افراد در مراحل اولیه ریزش مو، بدون هیچ گونه جای زخم واضح در ناحیه اهداکننده و بانک مو ،عدم نیاز به بخیه، خونریزی بسیار ناچیز به دلیل ایجاد برش های کوچکتر از یک میلی متر، احساس درد پس از کاشت بسیار ناچیز ، دوره نقاهت کوتاه، احتمال ایجاد عوارض جانبی و عفونت بسیار کم.
  • کاشت مو به روش Micro FIT : یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران ، عدم نیاز به تراشیدن موی سر، برداشتن واحد های فولیکولی با استفاده از ابزارهای بسیار دقیق و ظریف به روش FIT ، بدون خونریزی، بدون نیاز به بخیه زدن، سرعت اجرا بالاتر به دلیل استفاده از دستگاه برای جمع آوری فولیکول های استخراج شده، دوره بهبودی و نقاهت کوتاه تر، کاهش خطاهای جراحی و امکان بهبود کیفیت گرافت ها به دلیل پیشرفته تر بودن این تکنیک.
  • کاشت مو به روش SUT : برگرفته از روش کاشت مو FIT، برداشت فولیکول ها به کمک دستگاه اتوماتیک، سرعت اجرای بالاتر از تکنیک FIT، احتمال ایجاد آسیب به فولیکول ها کمتر.
  • کاشت مو به روش BHT : روشی جدید برای کاشت مو با استفاده از فولیکول های بانک مو بدن، مناسب برای متقاضیان با سطح بالای طاسی که بانک مو پشت سر آنان ناکافی و ضعیف باشد، برداشت فولیکول ها به صورت واحد های جداگانه، احتمال ایجاد عوارض جانبی کم، دوره نقاهت کوتاه.

نکات ضروری در کاشت مو

با وجود آن که پیشرفت تکنولوژی توانسته تکنیک های متعدد و جدیدی از کاشت مو را ارائه دهد که عوارض جانبی بسیار ناچیزی دارند و کاشت مو را غیر تهاجمی می کنند، اما برای موفقیت در کاشت مو ضروری است به نکات زیر توجه شود :

  1. نتایج کاشت مو به شدت به تسلط و تبحر جراح به تکنیکی که برای متقاضی انجام می دهد، وابسته است. لذا در انتخاب پزشک مناسب دقت نمایید. توجه به نمونه کارهایی که پیش تر توسط جراح مورد نظر انجام شده باشد، می تواند تا حدودی کمک کننده باشد.
  2. علاوه بر پزشک متخصص، انتخاب کلینیک مناسب و معتبر نیز بسیار مهم است. در برخی از مراکز نا معتبر، کاشت مو نه توسط جراح متخصص، بلکه توسط تکنسین های تجربی انجام می شود. اجرای کاشت مو توسط تکنسین های تجربی کمترین مشکلی که ایجاد می کند، برداشت بیش از حد فولیکول ها از ناحیه بانک مو است و در صورتی که تسلط کافی به چگونگی کاشت نداشته باشد نیز می تواند باعث آسیب های جبران ناپذیری به ناحیه بانک مو و ناحیه اهدا کننده شود.
  3. مراقبت های دوره نقاهت به داشتن نتایج بهتر کمک می کند. هرچه به دستورالعمل هایی که پزشک پس از کاشت در اختیار شما قرار می دهد بیشتر توجه کنید، احتمال ایجاد عوارض کاشت مو از جمله عفونت به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

انتخاب بانک موی مناسب

توجه به ویژگی های بانک مو برای داشتن یک کاشت مو موفق بسیار حائز اهمیت است. از مهمترین این ویژگی ها :

    1. ظرفیت اهدا کننده بانک مو یا متوسط ​​تعداد موهایی است که می توان از ناحیه اهدا کننده به ناحیه گیرنده پیوند زد.
    2. در نظر گرفتن تعداد فولیکول مورد نیاز برای پیوند به نواحی مورد نظر
    3. نوع روش کاشت مو. در برخی از روش های کاشت مو به خصوص برای آن دسته از متقاضیان که سطح وسیعی از طاسی دارند، فولیکول ها به صورت نواری برداشت می شوند تا بدین ترتیب تعداد فولیکول بیشتری (حدودا ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰) برای کاشت فراهم شود.

هزینه نهایی کاشت مو به چه صورت خواهد بود؟

هزینه کاشت مو توسط عوامل متعددی همچون وسعت ناحیه طاس، تعداد پیوند های مورد نیاز، نوع روشی که برای کاشت انتخاب می شود ، پزشک متخصص ناظر بر پیوند، تیم کاشت، مواد مصرفی و … تعیین می شود. لذا نمی توان یک هزینه کلی برای هر متقاضی در نظر گرفت. در جلسه مشاوره در مرکز کاشت مو دکتر رابط، پزشک پس از بررسی وضعیت ناحیه کم پشت، بهترین تکنیک و تعداد فولیکول های مورد نیاز برای پیوند را برای شما مشخص می کند و تخمینی از هزینه نهایی برای شما مشخص می شود.

معمولا این هزینه بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان متغییر خواهد بود.

بهترین مرکز کاشت مو در تهران

یکی از معتبرترین مراکز کاشت مو در تهران، مرکز پوست و مو دکتر رابط است، که تمامی تکنیک های نوین کاشت مو به طور تخصصی و کاملا حرفه ای و تحت نظارت شخص ایشان به متقاضیان عزیز ارائه می شود. خدمات با کیفیت و قابل اطمینانی که در این مرکز تاکنون برای متقاضیان ارائه گردیده است، گواه بر سابقه درخشان این مرکز در حوزه کاشت مو می باشد.

شما متقاضیان عزیز می توانید جهت انجام مشاوره برای کاشت مو، همه روزه با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تماس های زیر ، تماس حاصل فرمایید.

  • تلفن مشاورین کاشت مو : ۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱
  • مشاوره از طریق واتس اپ : ۰۹۱۲۲۳۴۱۹۳۴

پرسش و پاسخ با دکتر رابط


  • آیا نحوه شستشو موها پس از کاشت مو، می تواند باعث ریزش مو ها شود؟

بله. چگونگی شستشو مو ها پس از کاشت، بر نتایج نهایی بسیار اثرگذار است. در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر رابط پس از اتمام پروسه کاشت، دستورالعمل های مراقبت پس از کاشت مو به طور کامل در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

  • آیا پس از کاشت مو، نیاز به استراحت مطلق وجود دارد؟

در حالت کلی، روز اول بهتر است استراحت داشته باشید. اما بسته به نوع تکنیکی که برای شما انجام می شود، مدت دوره نقاهت متفاوت خواهد بود. در روش های تهاجمی تر که برداشت نواری انجام می شود، (تکنیک FUT و ترکیبی) بهتر است تا بهبودی کامل بخیه ها، از فعالیت های شدید پرهیز کنید.

  • آیا ابتلا به بیماری دیابت، محدودیتی برای کاشت مو ایجاد می کند؟

در صورتی که شما مبتلا به دیابت باشید ولی بیماری شما به درستی کنترل نشده باشد، حین کاشت مو ممکن است دچار مشکلاتی شوید. بدین منظور پزشکان متخصص کاشت مو در کلینیک دکتر رابط، در جلسه مشاوره پیش از کاشت تمامی شرایط متقاضیان را بررسی می کند و در صورت صلاحدید پزشک می توانند کاشت مو انجام دهند تا بدین ترتیب احتمال ایجاد عوارض جانبی برای متقاضیان گرامی به حداقل برسد.

  • آیا خانم ها نیز می توانند کاشت مو انجام دهند؟

برخلاف تصور عموم که گمان می کنند کاشت مو تنها برای آقایان انجام می شود، باید گفت که به لطف تکنولوژی های جدید در امر کاشت، امروزه کاشت مو به راحتی برای بانوان عزیز نیز انجام می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.