بیش از ۸۵ درصد از مردان در سن ۵۰ سالگی موهایی نازک دارند و بیش از ۵۰ درصد از زنان در طول زندگی خود ریزش موی قابل توجهی را تجربه می‌کنند. اما چاره چیست؟تا به این لحظه راهکارهای متنوعی برای درمان ریزش مو و کمک به رشد موهای از دست رفته پیشنهاد شده است. پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی مو (FUE) دو مورد از رایج‌ترین روش‌های کاشت مو هستند.

کاشت مو DHI در کلینیک دکتر رابط

در تکنیک FUT، جراح نواری را از پشت سر شما که حاوی فولیکول‌های مو است، جدا کرده و واحدهای فولیکولی را استخراج می‌کند. اما در فرایند FUE، جراح فولیکول‌های مو را مستقیماً از پوست سر استخراج می‌کند. در نهایت نیز در هر دو تکنیک، فولیکول‌های موی جدا شده در ناحیه فاقد مو کاشته می‌شوند.

DHI مخفف عبارت Direct Hair Implantation است که به معنای کاشت موی مستقیم است. این روش کاشت مو را باید تکنیک اصلاح شده FUE بدانیم. اما کاشت فولیکول‌های مو به کمک این تکنیک چه تفاوتی با روش‌های قدیمی‌تر دارد؟ مزایای کاشت موی مستقیم چیست و اصلاً این تکنیک برای چه افرادی مناسب است؟

پیش از هر گونه تصمیم‌گیری درباره کاشت مو، پیشنهاد می‌کنیم کمی بیشتر با کاشت مو به روش DHI آشنا شوید.

نحوه کاشت مو به روش DHI

همانطور که پیش‌تر مطرح شد، کاشت مو به روش DHI، تکنیک اصلاح شده کاشت مو به روش FUE است و این دو تکنیک شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. در این تکنیک، جراح فولیکول‌های مو را از ناحیه اهداکننده مانند پشت سر یا کناره‌های گوش برمی‌دارد و آنها را در نواحی طاسی قرار می‌دهد.

تفاوت اصلی این روش با سایر روش‌ها به نحوه استخراج فولیکول‌های مو بازمی‌گردد. در این روش از میکروپانچ‌هایی برای برداشتن گرافت مو استفاده می‌شود. سپس گرافت‌ها در محلول حاوی مواد غذایی نگهداری می‌شوند؛ استفاده از این محلول باعث می‌شود که گرافت‌ها در فاصله بین استخراج و پیوند به محل گیرنده سالم ‌بمانند.

در مرحله کاشت فولیکول‌ها از ابزاری به نام قلم چوی استفاده می‌شود. قلم چوی که تحت عنوان DHI Implanter نیز شناخته می‌شود، در واقع سوزنی توخالی است که از طریق لوله به مخزن متصل شده است. این قلم با ایجاد حفره‌هایی ریز، فولکیول های مو را در ناحیه گیرنده قرار می‌دهد. با قرارگیری این قلم در زاویه ۴۰ تا ۴۵ درجه روی پوست سر، حفره‌ها ایجاد می‌شوند. در ادامه با فشرده شدن پیستون، فولیکول‌های مو داخل حفره‌ها قرار می‌گیرند.

این فولیکول‌های مو در محل جدید رشد می‌کنند و ظاهری طبیعی دارند. اگر بخواهیم این تکنیک را در ۴ مرحله خلاصه کنیم، به موارد زیر می‌رسیم.

  1. در قدم اول، جراح موهای سر شما را کوتاه کرده و از بی‌حسی موضعی برای کاهش تجربه درد در حین فرانید کاشت مو استفاده می‌کند.
  2. جراح فولیکول‌های مو را از پشت سر شما با استفاده از ابزاری نوک تیز بیرون می‌کشد.
  3. فولیکول‌های مو استخراج شده در ابزاری به شکل قلم قرار می‌گیرند که این قلم همزمان با ایجاد حفره‌هایی در محل گیرنده، فولیکول‌های مو را نیز در این حفره‌ها قرار می‌دهد.
  4. در مرحله آخر نیز جراح از کرم آنتی بیوتیک برای کاهش احتمال بروز عفونت استفاده کرده و سر را بانداژ می‌کند.

کاشت مو به روش DHI نزدیک به ۸ ساعت به طول می‌انجامد؛ با این حال مدت زمان دقیق این فرایند با توجه به تعداد فولیکول‌های موی کاشته شده، ممکن است متفاوت باشد. در نهایت هم برای مشاهده نتایج نهایی حاصل از کاشت مو از طریق این تکنیک باید ۱۲ تا ۱۸ ماه منتظر بمانید.

نحوه کاشت مو به روش DHI

کاندیدای مناسب کاشت مو به روش DHI

DHI تکنیکی نوین است که بر سرعت و افزایش دقت در طول فرایند کاشت مو تمرکز دارد. اما شاید بپرسید آیا من کاندیدای مناسبی برای این تکنیک زیبایی هستم یا خیر؟

خوب است بدانید آلوپسی آندروژنیک شایع‌ترین الگوی ریزش مو است که افراد مبتلا به این عارضه بهترین کاندیداهای کاشت موی DHI هستند. این بیماری در واقع ریزش مو با الگوی مردانه است.

البته به غیر از این، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که شما را به کاندیدای مناسبی برای کاشت موی مستقیم تبدیل می‌کند. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • سن : افرادی که این تکنیک را انتخاب می‌کنند، بهتر است بالای ۲۵ سال سن داشته باشند. دلیل این موضوع هم غیرقابل پیش بینی بودن الگوی ریزش مو قبل از سن ۲۵ سالگی است.
  • ضخامت مو : بدیهی است که افراد با موهای ضخیم‌تر نتایج بهتری نسبت افرادی که موهای نازک تری دارند، دریافت می‌کنند. در واقع موهای ضخیم‌تر پوشش بیشتری دارند و موها را پرپشت‌تر نشان می‌دهند.
  • تراکم مو در محل اهداکننده : تراکم مو در محل اهداکننده هم پارامتر دیگری است که شما را به کاندیدای مناسب کاشت موی مستقیم تبدیل می‌کند. اگر تراکم موی شما کمتر از ۴۰ فولیکول موی سالم در هر سانتی‌متر مربع باشد، احتمالاً کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستید.
  • رنگ مو : اگر رنگ مویی روشن یا نزدیک به رنگ پوست خود دارید، نتیجه بهتری را از فرایند کاشت مو کسب خواهید کرد.

اگر شرایط شما با شرایطی که مطرح شد همخوانی دارد، به احتمال زیادی کاندیدای مناسبی برای این تکنیک هستید. با این حال بهتر است این موضوع را با پزشک متخصص در میان بگذارید تا اطمینان لازم حاصل شود. همچنین داشتن انتظارات واقع بینانه به رضایتمندی نهایی شما کمک می‌کند.

جایگذاری گرافت ها در روش DHI

مراقبت‌های بعد از کاشت مو DHI

بعد از اتمام فرایند کاشت مو و رفع اثرات بی‌حسی، ممکن است کمی درد در هر دو ناحیه اهداکننده و گیرنده احساس کنید. از طرفی قرمزی و تورم پوست سر بعد از کاشت مو طبیعی است و بعد از گذشت مدتی برطرف می‌شود.

استفاده از داروهای ضدالتهاب و آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از بروز هر گونه عفونت با مشورت پزشک پیشنهاد می‌شود. به یاد داشته باشید که در این مرحله، شما نقش مهمی در بهبودی هر چه سریع‌تر خود دارید. برای سرعت بخشیدن به این روند، نکات زیر را رعایت کنید.

  • از استفاده از هر نوع پوشش سر مانند کلاه، شال یا روسری که ممکن است ناحیه گیرنده را تحریک کند، خودداری کنید.
  • به‌مدت حداقل یک هفته از نوشیدن الکل و مصرف سیگار پرهیز کنید.
  • به‌مدت ۴ هفته بعد از جراحی، از انجام فعالیت‌های شدید مانند ورزش خودداری کنید.
  • از لمس بی مورد پوست سر تا زمان بهبودی کامل، پرهیز کنید.
  • به‌مدت حداقل یک ماه از مصرف محصولات مراقبت از مو، بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید به‌مدت ۴ هفته پرهیز کنید.

رعایت همه نکاتی که مطرح شد، باعث می‌شود که دوره نقاهت را هر چه زودتر پشت سر بگذارید و به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. همچنین بهترین شامپو بعد از کاشت مو نیز نکته ی مهمی می باشد.

عوارض احتمالی کاشت مو به روش DHI

 پیش از هر چیز باید بدانید که جراحی کاشت مو، تکنیکی نسبتاً بی‌خطر است و به‌ندرت احتمال دارد که عوارض خاصی برای شما به دنبال داشته باشد. DHI و FUE نسبت به تکنیک کاشت موی FUT کمتر تهاجمی هستند؛ چرا که نیازی به برش نواری بزرگ از پشت سر وجود ندارد.

بسیاری از کلینیک‌های زیبایی بیان می‌کنند که تکنیک کاشت مو به روش FUE هیچ زخمی به‌جای نمی‌گذارد، اما واقعیت این است که بعد از جراحی شاهد یک سری اسکارهای ریز ناشی از استخراج فولیکول‌ها و پیوند آنها خواهید بود. با این حال اسکارهای به وجود آمده چندان قابل توجه نیستند.

در ادامه به برخی از شایع‌ترین عوارض احتمالی کاشت موی مستقیم DHI اشاره می‌کنیم.

  • واکنش منفی نسبت به بی حسی

در طول فرایند کاشت موی DHI بی‌حسی موضعی به‌منظور کاهش احساس درد اعمال می‌شود. اگرچه بی‌حسی موضعی کاملاً بی‌خطر است، اما این احتمال وجود دارد که در برخی افراد منجر به بروز حساسیت یا واکنش منفی شود. البته اغلب این واکنش‌ها ناشی از ترس و اضطراب است و نه حساسیت نسبت به مواد بی‌حسی موضعی.

  • عفونت

این احتمال وجود دارد که در ناحیه اهداکننده مو یا محل گیرنده مو عفونت رخ دهد. اما خبر خوش اینجاست که عفونت‌های ناشی از کاشت مو بسیار نادر هستند و تنها در کمتر از یک درصد جراحی‌ها اتفاق می‌افتند.

  • شوک ریزش مو

ممکن است در طول ۲ ماه بعد از جراحی، شوک ریزش مو اتفاق بیتفد. به بیان ساده شوک ریزش مو به ریزش مو در محل کاشت اشاره دارد. البته این عارضه نیز در عرض ۶ تا ۸ هفته به‌طور کامل بهبود می‌یابد.

  • ظاهر نامطلوب

یکی از اساسی‌ترین مراحل کاشت مو، قرارگیری فولیکول‌های موی استخراج شده در جهت، عمق و زاویه مناسب است. به این ترتیب رشد موها درست مانند موی طبیعی خواهد بود. چنانچه فولیکول‌های مو در راستای مناسبی قرار نگیرند، با رشد آنها شاهد ظاهری نامطلوب خواهید بود که نارضایتی شما را به دنبال دارد.

البته احتمال بروز این عارضه، با انتخاب پزشکی ماهر و باتجربه به حداقل می‌رسد. حتماً نمونه کارهای پزشک خود را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که متقاضیان قبلی، از نتیجه کار رضایت داشته‌اند. به این ترتیب شانس موفقیت کاشت مو و کسب نتیجه دلخواه شما افزایش می‌یابد.

کاشت گرافت ها در روش مستقیم

سایر عوارض کاشت مو به روش DHI

سایر عوارض کاشت مو به روش DHI را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • خون ریزی،
  • سرگیجه،
  • درد،
  • افزایش ضربان قلب،
  • التهاب پوست سر به‌دلیل قرارگیری فولیکول‌های مو،
  • ظاهر نامطلوب در محل اهدا کننده مو،
  • به‌جای ماندن اسکار و جای زخم.

البته که سردرد بعد از کاشت مو قابل کنترل می باشد.

مقایسه کاشت مو به روش DHI با تکنیک FUE و FUT

مقایسه سه تکنیک پرطرفدار کاشت مو به شما کمک می‌کند که بهترین روش کاشت مو را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. پیش از بیان هر چیز، باید بدانید که اساس هر سه تکنیک DHI، FUE و FUT استخراج فولیکول‌های مو از یک قسمت پوست سرو و پیوند دادن آنها در قسمت‌های دچار طاسی مو است.

در فرایند کاشت مو به روش FUT، جراح نواری بلند و باریک پوست را از پشت سر شما برمی دارد. فولیکول‌های موی موجود روی این نوار تک‌تک برداشته شده و در امتداد خط رویش مو کاشته می‌شوند. این تکنیک به‌عنوان سریعترین و ارزان‌ترین تکنیک کاشت مو شهرت دارد، اما اسکار بزرگی را پشت سر به‌جای می‌گذارد. البته این زخم در صورتی که موهای خود را کوتاه کنید، به چشم می‌آید و در صورتی که موها بلند باشند، دیده نمی‌شود.

در مقابل، طی فرایند DHI و FUE فولیکول‌های مو به‌صورت مستقیم و تک به تک از پوست سر استخراج می‌شوند. در طول فرایند FUE جراح با ایجاد حفره‌هایی در محل گیرنده به‌صورت دستی، فولیکول‌های مو را پیوند می‌دهد. اما در تکنیک کاشت مو به روش DHI، جراح این امکان را دارد که به‌طور همزمان حفره‌ها را ایجاد کرده و فولیکول‌های مو را داخل این حفره‌ها قرار دهد.

درست به همین خاطر است که DHI و FUE تکنیک‌هایی گران قیمت‌تر هستند، اما خوبی این روش‌ها اینجاست که جای زخم بزرگی روی پوست سر به‌جای نمی‌ماند.

افرادی که برای نخستین بار این تکنیک را معرفی کردند، بر این باور هستند که کاشت موی مستقیم پیشرفته‌ترین و موثرترین تکنیک کاشت مو است. البته نتیجه نهایی حاصل از کاشت مو به کمک هر سه تکنیک، شباهت زیادی به یکدیگر دارند و در این خصوص نمی‌توان به هیچ یک برتری داد.

کاشت مو به روش DHI در مردان

بررسی مزایا و معایب کاشت موی مستقیم (DHI)

سبک و سنگین کردن مزایا و معایب کاشت مو به روش مستقیم به ما کمک می‌کند که با دیدی بهتر در رابطه با انتخاب این تکنیک کاشت مو تصمیم بگیریم. برخی از مهمترین مزایای استفاده از این تکنیک نوین شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش مدت زمان باقی ماندن گرافت‌ها در خارج از بدن و به دنبال آن قرارگیری فولیکول‌های سالم و قوی در محل گیرنده مو،
  • افزایش طول عمر فولیکول‌ها،
  • کاهش خونریزی و درد در ناحیه گیرنده،
  • کاهش احتمال بروز تروما در حین جابجایی پیوند،
  • افزایش سرعت بهبودی چه در ناحیه اهداکننده و چه در ناحیه گیرنده،
  • عدم نیاز به کوتاه کردن موها در ناحیه گیرنده.

به این ترتیب DHI راهکاری مناسب برای افرادی است که قصد دارند موهای خود را بلند نگه دارند. با وجود همه این مزایا، DHI نقاط ضعف مخصوص به خود را دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

معایب کاشت مو DHI

اصلی‌ترین نقطه ضعف تکنیک DHI در مقایسه با سایر روش‌های کاشت مو، هزینه نسبتاً بالای آن است. البته دلیل هزینه بالای آن نیز نیاز به دقت و زمان بیشتر در طول فرایند کاشت مو است.

از طرفی در این تکنیک، از ابزارهای خاصی استفاده می‌شود که لازم است پزشک یا کارکنان با نحوه استفاده از آن آشنا باشند. در نهایت افزایش دقت، کاهش طول مدت فرایند کاشت مو و کاهش درد و خونریزی همگی دلایلی هستند که کاشت مو به روش DHI را به‌صرفه می‌کنند.

هزینه کاشت مو به روش DHI

برخورداری از موهایی طبیعی با تراکمی که همیشه آرزوی آن را داشتید، نیاز به صرف هزینه دارد. کاشت موی مستقیم یا DHI هزینه متغیری دارد و هزینه نهایی آن به پارامترهایی بستگی دارد. در ادامه این پارامترها را بررسی می‌کنیم.

  • تکنیک کاشت مو : کاشت مو DHI تکنیک نوینی است که ابزارها و تجهیزات پیشرفته‌تری نسبت به سایر تکنیک‌های کاشت مو نیاز دارد. استفاده از ابزارهای جدید، سرعت و دقت را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد و همین عامل در هزینه نهایی تاثیرگذار است.
  • شرایط متقاضی : شدت ریزش مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است و طبعاً مساحت ناحیه گیرنده نیز متفاوت خواهد بود. بدیهی است که هر چه مساحت محل گیرنده بیشتر باشد، به استخراج فولیکول‌های موی بیشتری نیاز است و هزینه بیشتری را نیز به دنبال دارد.
  • تراکم مو و انتظارات متقاضی : برخی از ما خواهان موهایی پرپشت و با تراکم بالا هستیم. در این حالت نیز پزشک برای برآورده کردن انتظارات ما مجبور به استخراج واحدهای فولیکولی بیشتر است و که قطعاً به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.
  • کلینیک درمانی و پزشک : نقش پزشک متخصص در کسب نتیجه دلخواه غیرقابل انکار است. مهارت و تجربه او در قرار دادن فولیکول‌های مو در عمق، زاویه و جهت مناسب به‌طور مستقیم در نتیجه نهایی حاصل از کاشت مو تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی کلینیک درمانی نیز در هزینه تمام شده کاشت مو مؤثر خواهد بود.

کلیه این عوامل دست به‌دست هم داده و هزینه نهایی کاشت مو DHI را تشکیل می‌دهند.

DHI

هزینه کاشت مو به روش DHI در کلینیک های معتبر ایران بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان می باشد.

انتخاب پزشک متخصص برای کاشت مو

کاشت موی طبیعی فرایندی تخصصی است که نقش پزشک در کسب نتیجه دلخواه بسیار پررنگ است. انتخاب الگوریتم کاشت فولیکول‌های مو و قرار دادن آنها در زاویه، جهت و عمق مناسب همه پارامترهایی هستند که در نتیجه نهایی تاثیرگذارند و مهارت و تجربه پزشک دو فاکتور مهمی است که در این مرحله به کار می‌آید.

بنابراین پرس و جو برای یافتن بهترین پزشک یا کلینیک درمانی مناسب را باید در اولویت قرار داد. حتماً نمونه کارهای پزشک مورد نظرتان با دقت بررسی کنید و انتظارات خود را با او در میان بگذارید. به این ترتیب از نتیجه نهایی کاشت مو به روش مستقیم بیشترین رضایت را خواهید داشت. معرفی بهترین کلینیک کاشت مو در تهران برای شما صورت گرفت.

دکتر مهرشاد رابط متخصص پوست، مو و زیبایی با داشتن سال‌ها تجربه فعالیت در این حوزه به شما کمک می‌کند موهایی که همیشه رویای آن را در سر داشتید، محقق کنید. صدها جراحی موفق در حوزه کاشت مو نشان از تبحر و مهارت دکتر رابط در این زمینه دارد. اگر هنوز نمی‌دانید کدام تکنیک کاشت مو برای شما مناسب است یا در مورد تکنیکی خاص تردید دارید، با مشاوران ما تماس بگیرید.

جهت دریافت وقت درمان از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

خط مستقیم : ۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱

واتس اپ : ۰۹۱۲۲۳۴۱۹۳۴

اصلی ترین نقطه ضعف کاشت مو به روش  DHI  نسبت به سایر روش های کاشت مو کدام است؟

شاید بتوان گفت اصلی ترین نقطه ضعف کاشت مو به روش  DHI  نسبت به سایر روش های کاشت مو هزینه ی نسبتا بالای آن باشد، که البته دقت و حساسیت بالای این روش و مدت زمان طولانی آن، هزینه ی نسبتا بالا را توجیه می نمایند.

چه عواملی بر هزینه ی کاشت مو به روش  DHI تاثیر گذار می باشد؟

مانند سایر اقدامات زیبایی، عواملی چون کلینیک انجام دهنده ی کاشت مو، میزان تجربه و تخصص پزشک، شریط بدنی فرد، میزان تراکم مو و طاسی سر از جمله عوامل تاثیر گذار بر هزینه ی کاشت مو به روش  DHI می باشد.

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.