تزریق چربی به لب بهتر است یا تزریق ژل

تمایل به زیبایی هیچ وقت پایان ندارد. لب‌ها بخش مهمی از چهره هستند که مدام در معرض دید بوده از این رو زیبایی آن‌ها بسیار اهمیت دارد. تزریق چربی به لب یکی از راهکارهای موثر برای بهبود کیفیت ظاهری است که طرفداران زیادی دارد. تزریق از طریق چربی طبیعی بافت بدن انجام می‌شود که به طور فزاینده‌ای به لب‌ها حجم داده و آن را با سایر شاخص‌های صورت هماهنگ می‌سازد. در ادامه روش تزریق چربی را با روش تزریق ژل لب به صورت کامل مقایسه کرده تا تصمیم درستی با توجه به شرایط خودتان بگیرید.

مقایسه تزریق چربی و ژل

علت تزریق چربی به لب چیست؟

لب‌ها عضوی مهم در صورت بوده که بسیار حساس و ظریف هستند. زیبایی لب‌ها از طریق حجیم کردن آن امکان پذیر است زیرا برخی از افراد به طور ژنتیکی و برخی دیگر به دلیل بیماری، عوامل مختلف یا افزایش سن به تدریج با کاهش در حجم، ارتفاع و برجستگی لب مواجه هستند. تزریق چربی به لب به زیبایی چهره افزوده و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

نحوه تزریق چربی به لب

داشتن لب‌هایی پر و حجیم به جذاب‌تر شدن چهره کمک می‌کند که افزایش حجم لب‌ها با تزریق چربی امکان پذیر است. تزریق نتیجه دائمی‌تری نسبت به سایر روش‌ها داشته و گزینه‌ای ایمن محسوب می‌شود. برای تزریق چربی به لب ابتدا از نقطه‌ای از بدن مانند شکم، ران یا پهلو با یک برش جزئی مقداری چربی تقریبا به اندازه یک قاشق چای خوری یا حتی بیشتر به روش لیپوساکشن استخراج می‌شود. چربی خارج شده را داخل دستگاه مخصوص قرار می‌دهند تا بافت خالص حاوی سلول‌های بنیادی چربی به وجود آید.

در مرحله بعد فرایند تزریق چربی تصفیه شده پس از علامت‌گذاری روی لب‌ها به کمک بی‌حسی موضعی و سرنگ مخصوص با زاویه مناسب صورت می‌گیرد. ناحیه تزریق شده به آرامی ماساژ داده می‌شود تا چربی به طور یکنواخت توزیع شده و لب‌ها متقارن شوند. تمامی مراحل باید توسط متخصص زیبایی در کلینیک معتبر و با وسایل استریل انجام ‌شود. وجود لاغری شدید، بعضی از بیماری‌ها، سابقه آلرژی، وجود عفونت یا تبخال در اطراف دهان و … باعث می‌شوند فرد کاندیدای مناسبی برای حجم دادن و بزرگ کردن لب از طریق تزریق چربی نباشد.

چربی تزریق شده به لب پس از مدتی جذب بافت بدن خواهد شد و چهره فرم طبیعی‌تری به خود می‌گیرد که برای جا افتادن نیاز به گذشت زمان دارد. میزان برجستگی و حجیم سازی لب‌ها با توجه به انتظارات زیباجو و تشخیص پزشک انجام می‌شود.

ماندگاری تزریق چربی به لب

هدف از تریق چربی پر کردن حجم خالی لب‌ها است. تزریق چربی به لب زمانی با ماندگاری همراه است که توسط پزشک متخصص انجام شده باشد. چربی تزریق شده ماندگاری دائم ندارد اما با این حال روند تحلیل رفتن حجم لب‌ها را به تاخیر انداخته و زیبایی را برای مدت طولانی حفظ می‌کند. ماندگاری چربی تزریق شده به لب بستگی به شرایط بدنی فرد، ناحیه مورد تزریق و حجم چربی تزریق شده دارد و با گذشت زمان کم کم اثر حجم دهندگی آن در لب‌ها کاهش پیدا می‌کند.

عموما ماندگاری چربی در حالت طبیعی یک ساله و در بهترین حالت دو ساله خواهد بود اما دیگر لب‌ها همانند روزهای اول خوش حالت و توپُر نیستند. چربی تزریق شده ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است و توسط پزشک تعیین می‌شود. زمانی ماندگاری چربی در لب‌ها افزایش می‌یابد که مراقبت‌های قبل و بعد به خوبی رعایت شوند.

تزریق چربی به لب

مراقبت تزریق چربی لب

مراقبت‌های مخصوص تزریق چربی به لب به دو دسته قبل و بعد تقسیم می‌شوند؛ همانطور که مراقبت های تزریق در نقاط مختلف متفاوت است، در چربی لب نیز نیاز به مراقبت های خاصی است تا نتایج در زمان سریع تر و به شکل بهتری روی لب ها اثر بگذاردو در ادامه تمام موارد مراقبت های تزریق چربی در ناحیه لب را بیان کرده ایم.

مراقبت‌های قبل تزریق چربی به لب

رعایت دستورالعمل‌های قبل از تزریق چربی به لب باعث می‌شود روند درمانی _ زیبایی به طور موثرتری سپری شود و ظاهر جدید به وجود آمده پس از تزریق رضایت‌بخش‌تر باشد. آمادگی‌های قبل از تزریق چربی به لب عبارتند از:

  • عدم مصرف دارو‌های ضد انعقاد خون و مکمل‌های گیاهی به برای جلوگیری از خونریزی حین عمل لیپوساکشن
  • عدم مصرف مشروبات الکلی، دخانیات و استعمال مواد مخدر به مدت یک ماه قبل از تزریق جهت جلوگیری از عفونت و اختلال در خون‌رسانی
  • ارائه نتایج و آزمایشات پزشکی برای تایید سلامت عمومی
  • نوشیدن زیاد آب برای هیدراته نگهداشتن بدن
  • ارائه لیست داروهای مصرفی به متخصص

 

مراقبت‌های بعد تزریق چربی به لب

مراقبت‌هایی وجود دارند که مربوط به بعد از تزریق چربی به لب هستند که عبارتند از:

  • در چند روز اول پس از تزریق چربی به لب، باید از خوابیدن روی صورت خودداری کرد. بهترین روش خوابیدن رو به بالا و به پشت روی کمر است.
  • از انجام تمرینات سنگین و سخت تا چند روز بعد از انجام تزریق چربی پرهیز شود.
  • از دست زدن به ناحیه لب خودداری نموده و تا زمانی که خطر عفونت وجود دارد، لب‌ها را تمیز و خشک نگه داشت.
  • داروهای تجویزی توسط پزشک باید به طور منظم مصرف شوند.
  • زیباجو می‌بایست در ۴۸ ساعت اولیه در معرض مستقیم تابش نور آفتاب و یا محل‌های گرم قرار نگیرد.
  • از فشار دادن محل تزریق تا چند روز خودداری شود تا چربی جابه‌جا نشود.
  • از زدن رژلب به لب‌ها در چند روز اول پرهیز شود.
  • برای جلوگیری از خشک شدن لب‌ها بلافاصله پس از تزریق از بالم لب یا مرطوب کننده استفاده شود.
  • از انجام ورزش و انجام فعالیت‌های شدید بدنی در ۲۴ ساعت اول به دلیل افزایش خون‌رسانی خودداری شود.

مقایسه تزریق چربی و ژل

مقایسه مراقبت، مزایا و عوارض تزریق چربی لب در مقایسه با ژل

برجسته و حجیم کردن لب‌ها منجر به ایجاد زیبایی بیشتر در بانوان و آقایان می‌شود. با مقایسه مراقبت، مزایا و عوارض تزریق چربی لب در مقایسه با ژل می‌توان انتخاب بهتری داشت. تزریق چربی صورت در نواحی لب نسبت به بسیاری از فیلرها منعطف‌تر بوده که ایمن و بی‌خطر شناخته می‌شوند که علاوه بر ایجاد برجستگی و زیاد کردن ارتفاع لب‌ها، باعث کمتر شدن میزان چین و چروک و تحریک کلاژن سازی می‌شوند.

چربی‌ به صورت مستمر و مدام ماندگار نیست بلکه پس از دوره‌ای جذب بدن می‌شود که امری کاملا طبیعی است با این حال به دلیل اینکه ماندگاری آن می‌تواند تا ۲۴ ماه هم ادامه یابد از این رو روشی با طول عمر بالا شناخته می‌شود. تزریق چربی فرایند پیچیده‌تری نسبت به تزریق ژل دارد از این رو هزینه آن بیشتر خواهد بود اما به دلیل اینکه نتایج آن به مدت طولانی تری پا برجاست از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

مقایسه ماندگاری تزریق ژل و چربی

ژل لب بهترین راه برای فرم دادن به لب‌ها و ایجاد طراوت و شادابی در آن‌هاست. ماندگاری ژل لب با توجه به برند ژل تزریق شده، رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق و همچنین متابولیسم فرد متفاوت است که می‌تواند ۶ تا ۱۲ ماه دوام داشته باشد. ژل لب نیاز به ترمیم داشته که با توجه به نظر پزشک معمولا دو هفته پس از تزریق انجام می‌شود. حفظ نتایج برای ماندگاری تزریق ژل نیاز به تمدید مکرر داشته که فرد در هر بار مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.

ژل تزریقی به دلیل صنعتی بودن احتمال دارد که در محل خود جا به‌جا شود اما در تزریق چربی به لب به دلیل اینکه از بافت‌های خود بدن است احتمال جا به‌جایی وجود ندارد. تزریق ژل محدودیت داشته و نمی‌توان از حد معینی فراتر رفت اما در تزریق چربی این میزان محدودیت کمتر است.

عوارض تزریق چربی به لب محدود بوده و اگر توسط پزشک متخصص با تجربه و با استفاده از ابزار و دستگاه‌های مجهز انجام شود به حداقل مقدار ممکن خود خواهد رسید. بعضی از عوارض انتقال چربی به لب‌ها عبارتند از:

  • درد
  • عفونت
  • تورم و کبودی
  • قرمزی و التهاب
  • خونریزی از محل تزریقی
  • برآمدگی و بی نظمی در کانتورینگ لب‌ها
  • ایجاد تاول و تبخال در لب‌ها یا نواحی اطراف
  • ایجاد زخم، ضایعات پوستی یا سفت شدن لب
  • عدم تقارن (متفاوت بودن حجم و اندازه لب‌ها در قسمت‌های مختلف)

مقایسه تزریق چربی و ژل

تزریق چربی به لب بهتر است یا ژل؟

حجیم کردن لب‌ها و فرم دادن به آن از طریق روش‌های مختلف امکان پذیر است. برای پر و حجیم کردن لب‌ها بهترین راهکار استفاده از چربی طبیعی بدن است اما برای فرم‌دهی ژل عملکرد بهتری دارد.‌ گاهی فرد برای ایجاد زیبایی بیشتر بین چربی و ژل مردد می‌شود که با اطلاع از ویژگی‌های تزریق چربی و ژل قادر خواهد بود بین دو گزینه ممکن، بهترین را انتخاب کند. جمع بندی مزیت‌ها و معایب تزریق ژل لب و تزریق چربی با یکدیگر که در متن به آن‌ها اشاره شد در ادامه آمده است:

  • در تزریق ژل ممکن است بدن نسبت به ماده‌ تزریق شده صنعتی واکنش نشان دهد اما تزریق چربی با احتمال بروز آلرژی کمتری رو به رو است.
  • در تزریق ژل به لب از ماده اسید هیالورونیک استفاده می‌شود که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و عوارض آن نسبت به تزریق چربی بعد از طی مدت زمان کوتاه‌تری از بین می‌رود.
  • تزریق ژل یکی از روش‌های فیلر بوده که به شکل موقت است و دوام کمتری نسبت به ماندگاری تزریق چربی به لب دارد.
  • هزینه‌ یک ‌بار انتقال چربی نسبت به تزریق ژل به لب بیشتر است.
  • دوره نقاهت بعد از تزریق چربی به لب بیشتر از تزریق ژل است.

کلام آخر

تزریق چربی به لب ‌ها روشی شناخته شده و مطمئن است که طرفداران بسیار زیادی دارد. تزریق چربی توسط پزشک متخصص و مجرب در محیط بهداشتی و تمیز کلینیک انجام می‌شود. انتقال چربی به لب‌ها نتایج طولانی مدت داشته و چهره را نسبت به سایر روش‌ها طبیعی و زیباتر نشان می‌دهد و جزو بهترین روش‌ها برای بهبود کیفیت ظاهری لب‌ها شناخته شده است که هم در آقایان و هم در بانوان قابل انجام است.

 

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.