همه ما زیبایی و جوانی را حق خود می‌دانیم و تنها زمانی متوجه ارزش آن می‌شویم که در حال از دست دادن آن‌ها هستیم. داشتن موهایی پرپشت و طبیعی نقش غیرقابل انکاری در زیبایی و اعتماد به نفس ما دارد. با این حال نزدیک به ۶۰ درصد از آقایان و ۵۰ درصد از خانم‌ها در طول زندگی خود با ریزش مو مواجه می‌شوند؛ بنابراین شما تنها فردی نیستید که با مشکل ریزش مو و نیاز به کاشت مو دست و پنجه نرم می‌کنید.

زمانی که ریزش موی فرد به مرحله ای برسد که با روش های درمانی و تقویتی قابل برگشت نباشد، روش کاشت مو یا پیوند فولیکول های مو تنها گزینه برای بازگشت موهای از دست رفته است. انجام این عمل حتما باید توسط متخصص کاشت باشد؛ کلینیک دکتر رابط زیر نظر متخصص پوست و مو، خدمات کاشت مو را انجام می دهد.

  • به روز ترین روش های کاشت مو
  • بهترین متخصصین کاشت مو
  • مجهزترین دستگاه های کاشت
  • کمترین عوارض کاشت مو

درخواست نوبت یا وقت مشاوره

لطفا نام و شماره موبایل خود را در فرم زیر وارد کنید:

دریافت مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

عواملی مثل وراثت، بیماری‌های مختلف، طاسی الگوی مردانه، التهاب پوست سر، استرس و… باعث می‌شوند که موهای طبیعی خود را از بدهیم. البته به لطف پیشرفت علم پزشکی راهکارهای متنوعی پیش روی ما قرار گرفته است؛ از مصرف داروها و شامپوهای شیمیایی گرفته تا قرص‌های خوراکی.

اگر همه این مسیرها را رفته‌اید و ناامید برگشته‌اید، نوبت آن است که تکنیکی جدید را امتحان کنید؛ یعنی کاشت مو. این روش اگرچه سال‌هاست که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود، اما طی سال‌های اخیر با استقبال باورنکردنی مواجه شده است. دلیل محبوبیت این تکنیک زیبایی چیست؟ اصلاً کاشت مو چگونه انجام می‌شود و آیا عوارض خطرناکی برای ما به دنبال دارد؟

کاشت مو چیست و چه پیشینه ای دارد؟

اگرچه ممکن است کاشت مو بارها به گوشتان خورده باشد، اما آیا می‌دانید که اصلاً کاشت مو چیست و چه کاربردی دارد؟ کاشت موی طبیعی روشی است که در آن جراح، موها را از ناحیه‌ای از سر به ناحیه دیگر منتقل می‌کند. در این روش جراح معمولاً موها را از پشت سر یا کناره‌های گوش به جلوی سر انتقال می‌دهد. این تکنیک زیبایی در مطب پزشک یا کلینیک‌های درمانی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود که نیاز همزمان به مهارت و تجهیزات مناسب دارد.

پیوند مو برای اولین بار توسط پزشکی ژاپنی ابداع شد که این عمل به سال‌های ۱۹۵۰ میلادی برمی‌گردد. اما با گذشت زمان، این روش دستخوش تغییرات زیادی شده است؛ تغییراتی که در راستای کاهش عوارض و کسب نتیجه بهتر بوده‌اند.

بررسی امکان کاشت مو

بهترین کاندیداهای کاشت مو

حالا که با اصطلاح کاشت مو آشنا شدید، باید بدانید که آیا اصلاً کاندیدای مناسبی برای این تکنیک هستید یا خیر. در گام اول باید بدانید که همه افراد کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستند؛ در واقع لازم است که از این تکنیک انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم.

معمولاً متخصصان زیبایی، کاشت مو را به‌عنوان آخرین راه حل برای داشتن موهایی طبیعی به متقاضیان پیشنهاد می‌دهند. اگر به یکی از دسته‌های زیر تعلق دارید، کاشت مو بهترین گزینه برای شما خواهد بود:

  • مردانی که بیش از ۵ سال است که موهای خود را به‌دلیل الگوی طاسی مردانه از دست داده‌اند؛
  • افرادی که انتظارات واقع بینانه‌ای از کاشت مو دارند و می‌دانند که ریزش موی آنها حتی بعد از کاشت مو نیز ممکن است ادامه داشته باشد، حتی اگر از داروهای تجویزی برای متوقف کردن این روند استفاده کنند؛
  • افرادی که سال‌هاست طاسی دارند و الگوی ریزش موی آنها تثبیت شده است؛
  • افرادی که علاقه‌مند به داشتن موهایی پرپشت و ظاهری جوان‌تر هستند؛
  • افرادی که به‌دلیل ضربه یا سوختگی موهای خود را از دست داده‌اند؛
  • افرادی که به‌دلیل انجام سایر عمل‌های زیبایی مانند لیفت صورت، دچار ریزش مو شده‌اند.

 

در واقع اصلی‌ترین نیاز ما در پیوند مو، بانک موی مناسب است. چنانچه از بانک موی مناسبی برخوردار نباشید، بعید است که این تکنیک زیبایی به کار شما بیاید.

کاشت مو چگونه انجام می‌شود؟

اگر مطمئن هستید که کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به حساب می‌آیید، نوبت به آشنایی با فرایند پیوند مو می‌رسد. به بیان ساده در این تکنیک، جراح موها را از پشت سر برمی دارد و به ناحیه فاقد مو منتقل می‌کند.

اگرچه در اغلب تکنیک‌های کاشت، موها از پشت سر گرفته می‌شوند، اما این امکان نیز وجود دارد که موها از سایر قسمت‌های بدن شما گرفته شوند. قبل از شروع جراحی، پزشک ناحیه‌ای را که فولیکول‌های مو از آن محل استخراج می‌شوند (ناحیه اهداکننده) استریل کرده و بی‌حسی موضعی را اعمال می‌کند.

البته شما این امکان را دارید که از پزشک بخواهید در حین جراحی درخواست آرام‌بخش کنید. بعد از انجام اقدامات اولیه، جراح یکی از دو روش زیر را کاشت مو انتخاب می‌کند: کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE.

طراحی خط رویش مو

آشنایی با انواع روش‌های کاشت مو

حالا که به خوبی با فرایند کاشت مو و جوانب آن آشنا شدیم، نوبت آن است نگاهی به انواع تکنیک‌های مورد استفاده در کاشت مو بیندازیم. البته که مراحل کاشت مو در هر یک از روش های کاشت مو متفاوت می باشد. فرایند کاشت مو از گذشته تا به الان دستخوش تغییرات زیادی شده است که این تغییرات در راستای کسب نتیجه مطلوب‌تر بوده‌اند. اما در حال حاضر مناسب‌ترین روش کاشت مو چیست؟

انواع روش‌های کاشت مو

قبل از پاسخ به این پرسش باید بدانید که شرایط و خواسته‌های هر فرد در کاشت مو متفاوت از دیگری است. بنابراین نمی‌توان برای همه افراد یک نسخه پیچید. با این حال تکنیک‌هایی روی کار آمده‌اند که فرایند کاشت مو را ساده‌تر و بهینه‌تر کرده‌اند. در ادامه به معرفی مهمترین تکنیک‌های کاشت مومی‌پردازیم.

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

کاشت مو به روش FUT که به کاشت مو نواری هم شهرت دارد، یکی از انواع روش‌های کاشت مو به حساب می‌آید که چه در گذشته و چه حالا طرفداران بی‌شماری داشته است. جراح برای کاشت مو FUT مراحل زیر را انجام می‌دهد:

  1. پزشک در قدم اول، نواری از پوست را از پشت سر برمی دارد. قطر این نوار معمولاً بسیار باریک است اما طول آن به‌اندازه فاصله بین گوش‌هاست.
  2. در مرحله بعدی، پزشک ناحیه‌ای از سر که برش نوار در آن صورت گرفته است را بخیه می‌زند.
  3. جراح یا دستیاران او، نواری که از پوست سر شما برداشته شده است را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کنند؛ این قطعات گرافت مو نامیده می‌شوند. برخی از گرافت‌های مو ممکن است تنها دارای یک تار مو باشند.
  4. در ادامه این فرایند، پزشک با استفاده از ابزار خاصی سوراخ‌های بسیار ریزی را در ناحیه فاقد مو ایجاد می‌کند. به این ترتیب فولیکول‌های مو در این سوراخ‌ها قرار می‌گیرند.
  5. جراح، فولیکول‌های مو را وارد سوراخ‌های ایجاد شده در پوست سرمی‌کند. این مرحله پیوند مو نامیده می‌شود.
  6. در مرحله نهایی، محل جراحی با بانداژ یا گاز پانسمان می‌شود.

کاشت مو به روش FUT

تعداد فولیکول‌های مویی که می‌توانید طی این جراحی دریافت کنید، به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع یا جنس موهای شما
  • اندازه یا بزرگی ناحیه فاقد مو
  • کیفیت مو و ویژگی‌های خاص آن مثل ضخامت
  • رنگ مو

استخراج واحد فولیکولی یا کاشت مو FUE

کاشت مو به روش FUE یکی دیگر از انواع روش‌های کاشت مو به حساب می‌آید که تکنیکی نوین‌تر با عوارض کمتر است. اما جراح طی این فرایند چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

  1. در قدم اول، موهای پشت سر شما کوتاه می‌شود.
  2. در مرحله بعد، پزشک فولیکول‌های مو را به‌صورت مستقیم از سر استخراج می‌کند. برای این کار از ابزارهای خاصی استفاده می‌شود.
  3. در ادامه، درست مانند تکنیک FUT جراح سوراخ‌های کوچکی را در سر ایجاد می‌کند و فولیکول‌های مو را پیوند می‌دهد.
  4. در مرحله آخر هم جراح سر با بانداژ یا گاز پانسمان می‌کند.

کاشت مو به روش FUG

کاشت مو FUG همان کاشت مو به روش FUT است. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در این روش نواری باریک از پشت سر (ناحیه اهداکننده) برداشته می‌شود. در ادامه فولیکول‌های مو از این نوار باریک استخراج می‌شوند.

  • کیفیت بالای فولیکول مو: مهمترین مزیت این روش را باید کیفیت بالای فولیکول‌های مو دانست که در دستیابی به نتیجه دلخواه تاثیرگذار است.
  • بهجای ماندن اسکار نسبتاً بزرگ: در مقابل اصلی عیب این تکنیک کاشت مو، به‌جای ماندن اسکار در پشت سر است که البته با بلند شدن موها دیگر به چشم نمی‌آید.

برداشت مو به روش FUT / FUG

کاشت مو به روش FUE

FUE نسبت به FUT تکنیک پیشرفته‌تری است که در آن فولیکول‌های مو به‌طور مستقیم از محل اهداکننده استخراج می‌شوند. به این ترتیب دیگر شاهد اسکارهای بزرگ روی سر نخواهیم بود و مدت زمان ریکاوری کاهش پیدا می‌کند.

اگرچه در این تکنیک دیگر شاهد اسکار برزگ روی سر نیستیم، اما کیفیت فولیکول‌های موی استخراجی نسبت به روش FUT کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر است که تکنیک‌های دیگری بر پایه کاشت مو FUE پیشنهاد شده‌اند تا این مشکل را برطرف کنند.

کاشت مو به روش SUT

برای حفظ کیفیت فولیکول‌های مو و حذف خطای پزشکی، متخصصان استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک را پیشنهاد دادند. در کاشت مو به روش SUT از دستگاه اتوماتیک برای استخراج واحدهای فولیکولی استفاده می‌شود. این کار به کمک پانچ‌های لیزری انجام می‌شود.

در ادامه فولیکول‌های مویی که استخراج شده‌اند، منجمد می‌شوند تا از تخریب آنها جلوگیری شود. با استفاده از این تکنیک، سرعت پیوند مو افزایش می‌یابد و در عین حال کیفیت فولیکول‌های مو نیز حفظ می‌شود.

کاشت موی طبیعی

کاشت مو به روش FIT

یکی از محبوب ترین و بهترین روش هایی است که برای کاشت و از آن استفاده می شود. در این روش، فولیکول های مو به صورت جداگانه خارج می شوند و این کار با استفاده از یک پانچ دایره ای شکل کوچک انجام می شود. این روش برای افرادی که هنوز دچار طاسی کامل نشده اند، بسیار مؤثر است. البته بسیاری از افراد این روش را با نام FUE نیز می شناسند.

کاشت مو به روش DHI

روش دیگری که بر پایه روش FUE ساخته شده، روش DHI است که مو را به صورت مستقیم می کارند. در این روش هم مانند مورد قبلی، فولیکول های مو به صورت جداگانه برداشته می شوند و سپس بعد از ایجاد حفره در نواحی موردنظر، در آن مناطق کاشته می شوند. مهم ترین تفاوت این روش با شیوه قبلی کاشت مو این است که به محض برداشتن فولیکول های مو از ناحیه بانک مو، سریعاً به محل موردنظر وارد می شود.

کاشت مو به روش HRT

روش هایی که در بالا توضیح دادیم، برای مواقعی است که فرد یک بانک موی قدرتمند داشته باشد و از آن برای کاشت مو استفاده شود. اما به نظر شما فردی که کاملاً طاس است باید چه کند؟ در اینجاست که روش HRT به میان می آید و می تواند به این افراد کمک کند. در این روش، هیچ نیازی به گرافت های طبیعی وجود ندارد و گرافت های مو به صورت مصنوعی ایجاد می شوند.

کاشت مو به روش BHT

روش دیگری که برای کاشت مو اثر نسبتاً خوبی دارد، کاشت به شیوه BHT است که بر اساس روش مشهور اول، یعنی FIT ایجاد شده است. در این روش هم برای کاشت، موها را به صورت دستی و جداگانه برداشت و می کنند و سپس به صورت تکی هر گرافت را می کارند. اما تفاوت این روش با مورد اول این است که در BHT از موهای بدن به عنوان بانک مو استفاده می شود. این راه حل برای کسانی است که موی سر آنها خیلی ضعیف است.

کاشت مو رباتیک

در نهایت، کاشت مو رباتیک نیز یکی از شیوه هایی است که می توانید برای درمان طاسی از آن استفاده کنید. بعد از این که پرشک فولیکول های مو را به صورت مجزا برداشت کرد، با استفاده از مدرن ترین تکنولوژی های روز دنیا، فولیکول ها را با جراحی می کارد. این کار باعث می شود که عملیات کاشت با تمام دقت و ظرافت انجام شود. توجه داشته باشید که این شیوه رباتیک هیچ گونه دردی ندارد و حتی زخمی هم ایجاد نمی شود.

کاشت مو به روش Micro FIT

تکنیک Micro FIT را باید شبیه به روش کاشت موی FUE دانست. با این تفاوت که در این تکنیک از ابزارهای خاصی برای استخراج فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. به این ترتیب کیفیت فولیکول‌ها در طول جراحی حفظ می‌شود و به دنبال آن شاهد نتایج بهتری از کاشت مو هستیم.

Micro FIT در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو به حساب می‌آید که هزینه نسبتاً بالاتری هم نسبت به سایر تکنیک‌های کاشت مو دارد.

کاشت مو به روش FUE

توصیه‌های قبل از کاشت مو

اگرچه کاشت مو، عمل زیبایی کم تهاجمی است اما باز هم نوعی جراحی به حساب می‌آید. بنابراین لازم است از قبل برای این فرایند آماده شویم و برنامه‌ریزی برای دستیابی به نتایج دلخواه الزامی است.

اقدامات ساده اما مهمی وجود دارند که با رعایت آن ها، کاشت مو به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌شود. به این ترتیب برای داشتن موهایی طبیعی و پرپشت آماده می‌شوید. برخی از اقدامات مهمی که یک یا دو هفته پیش از کاشت مو باید به خاطر داشته باشید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • استفاده از داروهایی مثل آسپرین، داروهای ضد التهاب، ویتامین B و E، رقیق کننده‌های خون و ایبوپروفن را دو هفته پیش از جراحی قطع کنید. استفاده از چنین داروهایی باعث افزایش خونریزی در طول عمل می‌شوند.
  • کشیدن سیگار به‌دلیل برخورداری از موادی مانند نیکوتین باعث تنگ شدن رنگ‌های خونی می‌شود. به این ترتیب جریان خون به سر کاهش می‌یابد. از طرفی مونوکسید کربن موجود در دود سیگار، ظرفیت اکسیژن خون را کاهش می‌دهد و روند بهبودی بعد از عمل را به تعریق می‌اندازد.
  • در رابطه با بیماری‌هایی مانند آلرژی، آسم، فشار خون بالا، مشکلات تنفسی، اختلالات خواب، دیابت و پسوریازیس با پزشک خود مشورت کنید.
  • قبل از کاشت مو نیازی به کوتاه کردن موها نیست؛ برای افرادی که تکنیک کاشت موی FUE را انتخاب کرده‌اند، صبح روز عمل موها کوتاه می‌شود. در کل بهتر است به‌مدت ۲ هفته قبل از کاشت مو، موها را کوتاه نکنید. به این ترتیب ناحیه اهداکننده مو بخوبی مشخص می‌شود.

تغذیه قبل از کاشت مو

توصیه های شب قبل از کاشت:

  • از مصرف جیگر انار گوشت قرمز پرهیز نمایید
  • سبزیجاتی مانند سیر، باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. از طرفی با توجه به آنتی اکسیدان بودن این سبزی پرخاصیت، خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی فراوانی از خود نشان می دهد و فشار خون و سطح کلسترول آن را کاهش خواهد داد.
  • سیر همچنین اثر ضد پلاکتی دارد و از این رو، موجب افزایش خونریزی حین عمل می گردد؛ بنابراین از یک هفته قبل از عمل کاشت مو، مصرف آن باید قطع شود.
  • گیاه زنجبیل، اگر به مقدار کم مصرف شود، اثر زیادی بر غلظت خون ندارد. با این حال مصرف بیش از حد آن منجر به رقیق شدن خون شده و خونریزی را حین عمل افزایش می دهد که این موضوع ناشی از اثر ضد پلاکتی این گیاه می شود.

کاشت مو به روش DHI

مراقبت‌های پزشکی در کاشت مو

  • صبح روز عمل، حمام کنید و موهای خود را با شامپویی معمولی بشویید؛ از محصولات حالت‌دهنده مو به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • لباسی راحت و گشاد بپوشید؛ پیراهن جلو باز، دکمه‌ای یا زیپ‌دار گزینه‌های مناسبی به حساب می‌آیند.
  • اگرچه کاشت مو با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، اما معمولاً داروی آرام‌بخش برای حفظ آرامش به شما داده می‌شود.

توصیه های صبح روز عمل

  • از مصرف صبحانه سنگین پیش از مراجعه همچون کله پاچه حلیم آش جلوگیری شود.
  • از کوتاه کردن موها قبل از عمل خود داری نمایید زیرا پس از گرفتن عکس های قبل از کاشت در محل کلینیک، موها کوتاه شده و سپس سر شستشو می‌گردد. علاوه بر این قبل از عمل به هیچ عنوان از رنگ مو استفاده نکنید.
  • سیگار کشیدن دو هفته قبل از کاشت مو ممنوع است. سیگار سبب تنگ شدن عروق خونی و البته کاهش اکسیژن ‌رسانی در بدن می‌شود، در نتیجه زخم‌های ناشی از جلسه درمانی به کندی بهبود می‌یابند. از طرفی دیگر برای اینکه فولیکول‌ها بتوانند به خوبی تقویت شوند و در مکان جدید خود قرار بگیرند نیاز به مواد مغذی دارند که این مواد توسط اکسیژن خون جابه‌جا می‌شوند. در صورتی که بدن مشکلی در این پروسه داشته باشد، رسیدن میزان مورد نیاز مواد مغذی به ریشه موها مختل شده و احتمال موفقیت در پیوند مو نیز کاهش می‌یابد.
  • مصرف مشروبات الکلی از سه روز قبل کاشت مو ممنوع است. مشروبات الکلی باعث رقیق شدن خون شده و در نتیجه احتمال خونریزی در حین پروسه پیوند مو بالا می‌رود. خونریزی سبب می‌شود تا انجام مراحل کاشت برای پزشک دشوار شده و از طرفی دیگر احتمال بروز عوارض جانبی بالا برود. به همین دلیل از حداقل ۳ روز قبل از جلسه پیوند موی طبیعی به سراغ این نوع نوشیدنی‌ها نروید.
  • در روز کاشت مو نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف نکنید.این نوع از نوشیدنی‌ها می‌تواند احتمال خونریزی در حین عملیات را بالا ببرد.
  • عدم مصرف دارو بدون هماهنگی با پزشک متخصص ممنوع است. دارویی خاص بدون هماهنگی پزشک است.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو

کاشت مو ممکن است در یک یا چند جلسه انجام شود و هر یک از جلسات نزدیک به چند ساعت طول بکشند. این موضوع تا حد زیادی به خواسته شما و نحوه کار جراح بستگی دارد. با این حال این فرایند، سرپایی است و شما در همان روز عمل به خانه برمی‌گردید.

پس از جراحی و استراحت در منزل، پزشک بانداژها را با دقت برمی دارد. در این زمان احتمال متورم بودن سر وجود دارد که پزشک ممکن است داروهایی برای کاهش تورم تجویز کند. به احتمال زیاد در محل گیرنده و اهداکننده، کمی درد احساس می‌کنید. در این شرایط پزشک داروهایی برای تسکین شما و جلوگیری از بروز عفونت تجویز خواهد کرد. برخی از این داروها به شرح زیر هستند:

  • داروهای ضد درد و مسکن مانند ایبوپروفن،
  • آنتی بیوتیک برای جلوگیری از بروز عفونت،
  • داروهای ضد التهاب مانند استروئید خوراکی و داروهایی برای تسکین درد،
  • داروهایی مانند فیناستراید یا ماینوکسیدیل برای کمک به تحریک رشد مو.

جدا از پزشک و داروهای تجویزی او، یک سری اقداماتی وجود دارد که اجرای آنها بر عهده شماست. با رعایت مراقبت‌های بعد از کاشت مو، قدم به قدم به نتیجه دلخواه خود از پیوند مو نزدیک‌تر می‌شوید.

  • برای شستن موهای خود چند روز بعد از جراحی اقدام کنید و در این مورد از پزشک مشورت بخواهید.
  • برای شستن موها از شامپو یا شوینده‌های ملایم استفاده کنید.
  • این امکان را دارید که بعد از گذشت ۳ روز فعالیت‌های خود را از سر بگیرید.
  • به‌مدت ۳ هفته هنگام شانه یا برس کشیدن موها، از فشار آوردن به پیوندهای جدید خودداری کنید.
  • تا زمانی که پزشک اجازه نداده است، از کلاه برای پوشاندن سرخود استفاده نکنید.
  • به‌مدت یک هفته ورزش نکنید.

در نهایت اگر تعدادی از موهای تازه کاشته شده ریزش داشتند، نگران نباشید. این اتفاق در واقع بخشی از فرایند رشد موهاست. همچنین این امکان وجود دارد که برخی از موهای تازه کاشته شده تا چند ماه رشد چشمگیری نداشته باشند.

نکات شستشوی سر بعد از کاشت

از روز بعد از عمل شستشو با اسپری به وسیله ی سرم سدیم کلراید و مخلوطی از آب و مقداری شامپو برای این کار لطفا دو آب پاش جدا تهیه شود.

برای شستشوی محل کاشت از روش اسپری کردن سرم شستشو به دفعات ۳ الی ۴ مرتبه در روز استفاده کنید (زمان اسپری کردن سرم با فشار مناسب پمپ اسپری، سر را در محل روشوی خم کنید تا محلول سرم به آرامی از پوست سر کنده شود.)
– استحمام از روز دوم مانعی ندارد، ولی محل کاشت اصلا تماسی با آب نداشته باشد و فقط پشت سر را به آرامی با شامپو بچه بشویید.
دقت نمایید اصلا به محل کاشت ضربه نزنید. از کندن زخم ها و خاراندن پوست سر خودداری کنید ( حداقل تا دو هفته).
کمپرس یخ ناحیه پیشانی ۵ دقیقه یکبار تا ۴۸ ساعت بعد از کاشت به کمتر شدن ورم صورت کمک می کند. البته هر بار ۱ دقیقه یخ را روی پیشانی نگه دارید ( و در صورت تورم از ۴۸ ساعت به بعد کمپرس آب گرم شروع شود.)
روز چهارم: پس از چهار روز میتوانید از کف شامپو بچه برای شستن محل کاشت استفاده کنید.
تولید کف شامپو:
۱. با استفاده از اسفنج داخل یک ظرف کف شامپو درست کنید.
۲. شامپو بچه را با کمی آب داخل پمپ اسپری به شکل فوم درآورید و فوم به دست آمده را در محل کاشت بریزید برای شستن و پاک کردن کف شامپوی روی سر با فشار ملایم آب (میتوانید دست خود را به حالت چتر بالای سر نگه دارید تا آب دوش حمام به آامی از لابه لای انگشتان عبور کرده و کف شامپو پاک شود) یا با کاسه به آرامی آب بریزید.
بعد از استحمام وشستشو از فشار مستقیم حوله در محل کاشت یا سشوار خودداری شود.

هر شب قبل از خواب پس از شستشو با اسپری ده قطره روغن بادام تلخ روی سر ریخته شود به هیچ عنوان ماساژ داده نشود و دست با سر تماس پیدا نکند.

نمونه کاشت مو و اثرات آن

هفته دوم

از شامپوهای تقویت کننده با تجویز پزشک استفاده نمایید شامپوهای حاوی کافئین را نیز به صورت فوم (کف) استعمال نمایید و در هر مرتبه کف شامپو ۴۵ دقیقه روی سر بمالید سپس با آب بشویید.
اسپری سرم را میتوانید طی شبانه روز تکرار نموده تا پاک شدن دلمه ها روی محل کاشت سریع تر انجام شود (تا ۲ هفته)
روز دهم
استفاده از داروها طبق دستور پزشک ، خوردن آناناس و ویتامین E بسیار مفید است.
انجام ورزشهای سنگین شامل بدن سازی ، دو ، شنا و غیره تا دو ماه ممنوع است.
اکثر موهای کاشته شده از هفته ۲ تا ۶ دچار ریزش شده ولی بعد از سه ماه از ریشه رشد می نمایند و بعد از ۸-۶ ماه رشد آنها کامل می گردد.

لازم به ذکر است این مرکز جهت انجام سایر خدمات پوست و زیبایی برای افرادی که کاشت مو انجام داده اند تخفیف ویژهای را اعمال میدارد از قبیل تزریق ژل، بوتاکس (محل چروک پیشانی و دور چشم) لیزر و سایر خدمات زیبایی.

عوارض کاشت مو

با وجود اینکه کاشت مو، روش درمانی کم تهاجمی به حساب می‌آید، اما باید از این تکنیک هم انتظار عوارض خاصی داشت. بسته به تکنیکی که برای کاشت مو استفاده می‌شود، عوارض آن ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. شایع‌ترین عارضه روش FUT را باید جای زخم دانست که با هیچ روشی نمی‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.

سایر عوارض کاشت مو این تکنیک به شرح زیر است:

  • عفونت،
  • پوسته پوسته شدن سر و وجود زخم‌های چرکی در اطراف محل جراحی،
  • درد، خارش و تورم پوست سر،
  • التهاب فولیکول‌های مو (فولیکولیت)،
  • خونریزی،
  • از دست دادن حس در اطراف محل جراحی،
  • عدم تطابق موهای کاشته شده با موهای دیگر،
  • احتمال ریزش مجدد موها.

نتیجه نهایی کاشت مو

البته بسیاری از عوارض فوق، کوتاه مدت هستند و پزشک برای آسایش بیشتر شما در دوره ریکاوری داروهایی برای به حداقل رساندن این عوارض تجویز می‌کند. به غیر از داروها، شما نیز نقش مهمی در بهبودی و کاهش عوارض جانبی بر عهده دارید که پیش‌تر به به آنها پرداختیم.

انتخاب پزشک ماهرو باتجربه نیز عامل دیگری است که عوارض کاشت مو را به حداقل می‌رساند و باعث می‌شود تجربه خوبی از انجام این تکنیک زیبایی داشته باشید.

نگاهی به مهمترین مزایای کاشت مو

درست مانند هر تکنیک زیبایی دیگری، کاشت مو هم مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. اما فکر می‌کنید دلیل محبوبیت این تکنیک زیبایی چیست؟ چرا روز به روز بر تعداد طرفداران پیوند مو اضافه می‌شود و با وجود عوارضی که مطرح شد، این تکنیک همچنان محبوب است؟

مهمترین مزایای کاشت مو

  • رشد موهای طبیعی : کاشت مو برای افرادی که می‌خواهند موهایی طبیعی داشته باشند، بیشتر شبیه به معجزه است. از آنجا که در این تکنیک، فولیکول‌های مو از محل گیرنده به محل اهداکننده انتقال داده می‌شوند، بافت و ظاهر موها در محل اهداکننده درست مانند سایر قسمت‌های سر است. به این ترتیب موهایی با ظاهر طبیعی خواهید داشت.
  • حداقل دوره بهبودی : یکی دیگر از مزایای کاشت مو، کوتاهی مدت زمان بهبودی است. در واقع بعد از این جراحی تنها به چند روز زمان برای ریکاوری نیاز خواهید داشت و بعد از آن این امکان را دارید که فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.
  • بدون درد و اسکار : همانطور که پیش‌تر اشاره شد، کاشت مو با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و شما در طول جراحی هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. به علاوه اگر هر یک از تکنیک‌های کاشت مو به‌درستی انجام شوند، دیگر جای نگرانی بابت به‌جای ماندن زخم باقی نمی‌ماند.
  • روشی به صرفه در طولانی مدت : با وجود اینکه راهکارهای غیرجراحی برای درمان ریزش مو به‌صرفه به نظر می‌رسند، اما کاشت مو در طولانی مدت به صرفه‌تر است. در واقع با انتخاب این تکینک، یک روش درمانی مادام‌العمر را امتحان می‌کنید که به‌ندرت نیاز به تکرار آن پیدا می‌کنید.
  • درصد بالای موفقیت : اگرچه گزینه‌های دیگری به غیر از پیوند مو برای درمان ریزش موها وجود دارد، اما هیچ یک از آنها به‌اندازه کاشت مو موفقیت‌آمیز نیستند. این موضوع یکی دیگر از دلایلی است که بر محبوبیت کاشت مو می‌افزاید.

عکس کاشت مو به روش SUT

عوامل تأثیرگذار در کاشت مو

اگر ریزش موی شدید دارید و تصمیم گرفتید به روش کاشت مو رو بیاورید و باید بدانید که یکی از عوامل زیادی در این موضوع اثر می گذارند که باعث می شود شما کند کنید نتیجه رضایت بخش تر از این عمل داشته باشید. از مهمترین عوامل مأثر بر نتیجه کاشت، می توان به موارد زیر اشاره کرد که به شما کمک می کنند در زمان کمتری به نتیجه دلخواه خود برسید.

سلامت کامل جسمی

مهمترین موضوعی که درباره کاشت مو باید بدانید، این است که افراد خواهان این روش باید از نظر جسمانی کاملاً سالم باشند و سیستم ایمنی آنها نیز هیچگونه مشکلی نداشته باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل در سلامت جسمانی و سیستم ایمنی، ممکن است با عوارض زیادی روبرو شوید. برای مثال، افراد مبتلا به دیابت و یا داروهای خاص باید حتما قبل از این عمل با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

شیوه زندگی

علاوه بر جسم، شیوه زندگی شما نیز تأثیر زیادی بر عمل کاشت مو می گذارد و اگر سبک زندگی سالمی داشته باشید، می توانید مطمئن باشید که این عمل به شما بهتر از بقیه افراد جواب می دهد. برای مثال، داشتن رژیم غذایی متعادل و ورزش دائمی می تواند تأثیر زیادی در افزایش رضایت شما داشته باشد. داشتن سبک زندگی سالم نه تنها به کاشت مو کمک زیادی می کند، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که در شرایط مهم نشان می‌دهد که شاید به این عمل نیازی نداشته باشید.

نوع مو

پیش از این نیز به اختصار گفتیم که اگر بانک موی بلند و پر تراکمی داشته باشید، تأثیر بسیار زیادی بر افزایش زیبایی موی شما دارد. مهمترین موضوع درباره کاشت مو این است که اگر بانک موی شما ضعیف باشد، احتمال موفقیت آمیز بودن آن نیز که  ساعت زیادی پایین می آید.

به همین دلیل برای اینکه مطمئن شوید موی پر تراکمی دارید یا خیر، درباره این موضوع با پزشک مشاوره مشورت کنید. دکتر مهرشاد رابط تمام تجربیات خود در تمام سال ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدانید برای کاشت مو باید چه کاری انجام دهید.

فیلم کاشت مو

محدودیت‌ها و ریسک‌های کاشت مو

حالا که با مزایای این راهکار درمانی آشنا شدیم، نوبت آن است کمی هم به نقاط ضعف و محدودیت‌های آن بپردازیم. با آگاهی از همه این جوانب می‌توانیم تصمیم بگیریم که آیا کاشت مو گزینه مناسبی برای ما هست یا خیر. اما قبل از آن نگاهی به معایب این تکنیک زیبایی بیندازید.

  • کسب نتیجه دلخواه در طولانی مدت : برای مشاهده نتایج نهایی کاشت مو حداقل به ۹ تا ۱۲ ماه زمان نیاز خواهید داشت که دوره نسبتاً طولانی به نظر می‌رسد. علاوه بر این گاهی پیدا کردن جراح حرفه‌ای و وقت گرفتن از او ممکن است ماه‌ها طول بکشد و شما باید پیش از جراحی، چندین بار در کلینیک حاضر شوید.
  • هزینه نسبتاً بالا نسبت به سایر تکنیکها : کاشت مو نسبت به سایر روش‌های درمان ریزش مو هزینه بالاتری دارد. هزینه کلی این روش بیشتر از هر چیز به انتظارات شما و تعداد گرافت‌های موی کاشته شده بستگی دارد. البته عوامل دیگری نیز وجود دارند که دست به‌دست هم می‌دهند و باعث افزایش هزینه این تکنیک می‌شوند. البته هزینه نهایی کاشت مو با توجه به نتایجی که در نهایت به‌دست می‌آید، چندان بالا نیست.
  • ریسک جراحی : از هر چه بگذریم، کاشت مو نوعی جراحی است که به طبع عوارض جانبی خاصی را به دنبال دارد. خارش، درد، بی‌حسی، عدم پذیرش بافت خارجی و… از جمله عوارض این روش درمانی هستند. با این وجود برای ارزیابی ریسک این جراحی، بهتر است مزایا و معایب آن را در کنار هم قرار دهید و در نهایت تصمیم لازم را بگیرید.

هزینه کاشت مو

بعد از بیان هر آنچه لازم بود در رابطه با کاشت مو بدانید، به سراغ موضوع اصلی یعنی هزینه کاشت می‌رویم. همانطور که بارها پیش‌تر اشاره کردیم، کاشت مو تکنیک ارزان قیمتی نیست و پارامترهای متعددی بر هزینه نهایی آن تاثیرگذار هستند. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

  • تکنیک کاشت مو : همانطور که قبل‌تر اشاره شد کاشت مو را با تکنیک‌های متنوعی انجام می‌شود. انتخاب تکنیک‌هایی که در آنها از ابزارها و تجهیزات پیشرفته‌تر استفاده می‌شود، هزینه بیشتری به دنبال دارد.
  • مهارت جراح : اگر جراحی که انتخاب می‌کنید، یکی از بهترین‌های حوزه کاشت مو باشد، باید انتظار پرداخت هزینه بالاتری هم داشته باشید. حتی افرادی برای کاشت مو زیر نظر متخصصی ماهر به شهرهای دیگر سفر می‌کنند.
  • تعداد گرافت های موی مورد نیاز : پزشک با توجه به انتظارات و خواسته شما از کاشت مو، تعداد مشخصی گرافت برای پیوند را در نظر می‌گیرد که هر چه تعداد آن‌ها بالاتر باشد، نیاز به وقت، انرژی و در نهایت هزینه بالاتری دارد.

به غیر از عواملی که در هزینه کاشت مو تاثیرگذار هستند، باید هزینه‌های جانبی دیگری را نیز در نظر داشته باشید. برخی از این هزینه‌های جانبی در ادامه مطرح شده‌اند:

  • هزینه داروهای مسکن و ضد درد در دوره ریکاوری
  • هزینه داروهای ضد التهاب و کاهش تورم
  • آنتی بیوتیک برای کاهش خطر ابتلا به عفونت

بنابراین تمام مواردی که مطرح شدند، هزینه کاشت مو را تشکیل می‌دهند. این تکنیک زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، اما کلینیک‌های زیبایی وجود دارند که امکان پرداخت اقساطی را برای متقاضیان فراهم کرده‌اند.

 

عکس کاشت مو دکتر رابط

پزشک متخصص کاشت مو تهران

اگر تصمیم قطعی خود برای کاشت مو را گرفته‌اید، باید به دنبال جراحی ماهر برای پیاده سازی این تکنیک زیبایی باشید. پیش از انتخاب جراح مناسب، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • پزشکی را انتخاب کنید که دارای مجوز و گواهی‌های لازم باشد؛
  • حتماً نمونه کارهای پزشک خود را بررسی کنید؛
  • از مراجعان قبلی و میزان رضایت آنها مطلع شوید.

کاشت مو اگرچه فرایند چندان پیچیده‌ای نیست، اما انتخاب پزشک ماهر در کسب نتیجه دلخواه نقش مهمی دارد. پزشک باید فولیکول‌های مو را طبق الگویی خاص در جهت، عمق و زاویه مناسبی قرار دهد تا کاشت مو ظاهری طبیعی داشته باشد. از طرفی انتخاب پزشک باتجربه احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند.

دکتر مهرشاد رابط، متخصص پوست مو و زیبایی با برخورداری از سال‌ها تجربه فعالیت در حوزه کاشت مو در کنار شماست تا رویای همیشگی شما یعنی داشتن موهای پرپشت را محقق کند. داشتن صدها نمونه موفق و جلب رضایت متقاضیان کاشت مو، مهر تاییدی بر عملکرد این پزشک حاذق است.

شما عزیزان می‌توانید جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

بهترین سن برای کاشت مو چه زمانی است؟

پیش از این نیز گفتیم که مردان در سراسر جهان با مشکل طاسی و ریزش مو مواجه هستند که باعث می شود تأثیر زیاد و مخربی بر اعتماد به نفس آنها داشته باشد. با این حال، کم پشت شدن مو در اوایل جوانی و نزدیک به ۲۰ سالگی می تواند بیشتر از بقیه سنین نگران کننده‌تر باشد.

اگر شما هم دچار ریزش مو شده باشید، باید کمی صبر کنید تا به سن ۲۵ سالگی برسید و سپس عمل کاشت را انجام دهید. تحقیقات تعیین شده، مشاهده کردیم که این عمل برای افراد بین ۲۵ تا ۵۰ سال بهتر از سایر افراد جواب می دهد.

افزایش اعتماد به نفس با کاشت مو

افرادی که دچار ریزش مو می شوند، بیشتر از سایر افراد دچار کمبود اعتماد به نفس هستند و در نتیجه، به خوبی نمی توانند در جامعه حضور پیدا کنند. این افراد ممکن است در روابط اجتماعی خود نیز موفق نباشند. به همین دلیل هم استفاده از کاشت مو می تواند به شما کمک زیادی برای افزایش اعتماد به نفس کند. زیرا همانطور که می دانید، بهتر شدن شرایط ظاهری تأثیر زیادی در احساس شما دارد که می تواند به بهبود روابط اجتماعی شما نیز کمک زیادی کند. فقط کافی است که با استفاده از این روش، نتایج شگفت انگیز آن را نیز ببینید.

برای داشتن موهایی با تراکم بالا چه کنیم؟

برای داشتن موهایی با تراکم بالا چه کنیم؟

اگر شما هم آن دسته افرادی را دیده‌اید که بعد از کاشت مو همچنان موی کمی داشتند، باید به پزشک آن ها شک کنید. مو تأثیر بسیار زیادی در چهره انسان دارد به همین دلیل هم اصلاً نباید به هرکسی برای این عمل اعتماد کنید. دکتر مهرشاد رابط یکی از بهترین متخصصان در زمینه کاشت مو است که می تواند بهترین نتیجه برای داشتن موهای پرپشت و با تراکم بالا را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر شما هم می خواهید از شر طاسی سر خلاص شوید و موهای پرپشتی داشته باشید، دکتر رابط قطعاً جزو بهترین هاست.

رشد مو سر بعد کاشت مو چقدر طول می کشد؟

حدود شش ماه طول می کشد تا بتوانید تغییرات قابل توجهی در رشد مو مشاهده کنید. نتایج کامل پیوند مو پس از یک سال قابل مشاهده خواهد بود. در بیشتر موارد، کاشت مو مادام العمر طول می کشد، زیرا فولیکول های موی سالم به مناطق نازک یا طاس سر پیوند زده می شوند.

عوارض احتمالی کاشت مو چیست؟

۱.خون ریزی
۲.عفونت
۳.تورم در پوست سر
۴.کبودی دور چشم
۵.پوست پوست شدن نواحی از سر که در آن مو برداشته شده یا کاشته شده است.
۶.بی حسی در نواحی تحت درمان پوست سر
۷.خارش

بهترین روش کاشت مو کدام است؟
بهترین روش کاشت مو برای هر فرد بسته به شرایطی بدنی، میزان و نوع طاسی سر و .... متفاوت می باشد. به همین خاطر بهتر است که انتخاب بهترین روش کاشت مو را برای خود به پزشک متخصص بسپارید.
هزینه ی کاشت مو سر چقدر است؟
هزینه ی کاشت مو نیز مانند سایر عمل های زیبایی به عوامل مختلفی چون کلینیک انتخابی، تخصص پزشک و میزان طاسی سر و تکنیک کاشت مو بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه کاشت مو با مشاوران کلینیک دکتر رابط تماس بگیرید.
آیا عمل کاشت مو دردناک است؟
Hello World ...
آیا کاشت مو عوارض دارد؟
Hello World ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نمونه ویدئو

Video sample

نمونه کارهای کلینیک

Clinic portfolio
مشاهده بیشتر

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.