ژل لب مدل سه دکمه‌ای و نکات تزریق آن

تزریق ژل لب مدل سه دکمه ‌ای باید به آرامی و با نهایت دقت انجام شود تا به بافت لب آسیبی نرسد. حجم ژل تزریق شده نیز بستگی به سلیقه زیباجویان و صلاح‌دید پزشک دارد. در حالت کلی، تزریق ژل برای تمامی داوطلبین، اعم از بانوان و آقایان بالای ۲۱ سال، به صورت زیر انجام می‌شود:

تزریق ژل لب سه دکمه ای

  1. پزشک با استفاده از مداد و یا مارکر، نقاطی را که برای تزریق ژل به لب مدل سه دکمه ای مناسب است را مشخص می‌کند. این مناطق معمولا شامل یک قسمت در لب بالا و دو قسمت در لب پایین است.
  2. ضد عفونی کردن ناحیه مورد نظر جهت جلوگیری از ورود میکروب و ایجاد عفونت، ضروری است.
  3. سپس برای جلوگیری از درد، تمام نقاط لب را بی‌حس می‌کنند چون لب ناحیه بسیار حساسی است.
  4. سوزن نازک مخصوص به لب‌ها وارد شده و تزریق ژل لب مدل سه دکمه ‌ای شروع خواهد شد.

بهترین برندهای تزریق ژل لب مدل سه دکمه‌ای

بهترین برند ژل برای تزریق به بدن انسان (چه در صورت و چه بدن) آن‌هایی هستند که مبتنی بر هیالورونیک اسید باشند زیرا کمترین عوارض جانبی را به دنبال خواهند داشت. اسید هیالورونیک دارای اثر پرکنندگی است که هم برای رفع چین و چروک پوست و هم برای حجم‌دهی لب‌ها بسیار موثر است. از این حیث نیز مارک‌های مختلفی بر پایه هیالورونیک اسید در بازار موجود هستند. مارک‌هایی همچون Restylane (رستیلین) و Juvederm (ژوودرم) ژل‌های معتبر، مطرح، بی‌ضرر و حاوی اسید هیالورونیک هستند که دارای ترکیبات اساسی یکسانی می‌باشند. اما از نظر استفاده، هزینه و عوارض جانبی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. شما می‌توانید قبل از تزریق ژل لب مدل سه دکمه‌ای، با پزشک خود در مورد نوع برند ژل‌ها صحبت نمایید تا مشخص شود کدامیک برای شما بهترین تاثیر را خواهد داشت.

نمای نزدیک از لب خانم - تزریق ژل لب سه دکمه ای

عوارض و خطرات احتمالی ژل لب سه دکمه

همانند انجام هر روش زیبایی دیگری، تزریق ژل لب مدل سه دکمه ‌ای نیز عوارضی را به دنبال خواهد داشت منتهی اگر  تزریق در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک ماهر و باتجربه انجام شود، این عوارض بسیار کم خطر و موقتی هستند. در حالت کلی اگر افراد به دلیل تحقیق کم و به علت تمایل به هزینه مختصرتر، اماکن غیر پزشکی مانند آرایشگاه‌ها و یا کلینیک‌های غیر معتبر را انتخاب کنند، ممکن است عوارض جدی‌تری که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود را تجربه کنند:

  1. حساسیت به ژل: ممکن است بدن افراد به جنس ژلی که در تزریق فیلر صورت و بدن استفاده می‌شود حساسیت نشان دهد. در این صورت علائم حساسیت برای مدت طولانی در بدن فرد باقی می‌ماند و به نوعی می‌تواند او را آزار دهد.
  2. ایجاد تورم و کبودی: هر چند که این موارد معمولا به سرعت رفع می‌شوند اما در صورتی که کبودی و خون‌مردگی تا چند روز آینده کمتر نشد باید به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کرد.
  3. عدم حصول نتیجه دلخواه: در صورتی که تزریق فیلر در مرکز معتبر صورت نگیرد، محل تزریق تا مدت‌های طولانی دچار بدشکلی و کبودی خواهد بود.
  4. آسیب بافتی: در موارد نادر که تزریق توسط فرد ناشی صورت گیرد، به بافت بدن آسیب می رسد.
  5. انسداد رگ: کم‌تجربگی پزشک یا اپراتور و یا غیر معتبر بودن مرکز می‌تواند باعث انسداد رگ شود.
  6. عفونت: عفونت‌های پنهان، در صورت استفاده از ژل‌های نامناسب و یا تاریخ گذشته ایجاد می‌شود.
  7. عدم توازن و هماهنگی: به دلیل عدم مهارت اپراتور یا پزشک، حجم دو لب نسبت به هم متفاوت خواهد شد.
  8. ثابت نماندن ژل در جای خود: حرکت کردن ژل در لب که منجر به عدم تقارن یک یا هر دو لب می‌شود و ماندگاری کمی در لب‌ها خواهد داشت.

امکان تخلیه ژل بعد از تزریق ژل سه دکمه ای

جوانسازی حجمی صورت با ژل یا فیلرها به عنوان یکی از کم‌تهاجمی‌ترین روش‌های زیباسازی صورت در میان افراد محبوبیت خاصی پیدا کرده است. با این حال ممکن است عوارضی پس از تزریق رخ دهند که برخی از این عوارض جانبی گذرا هستند، در حالی که برخی ممکن است باقی مانده و فرد را اذیت کنند. تزریق فیلر لب مدل سه دکمه ای نیز یکی از این اعمال زیبایی است که در موارد بسیار نادر ممکن است عوارض ناخوشایندی داشته و فرد را وادار به تخلیه ژل بعد از تزریق نماید.

برای از بین بردن ماده تزریقی بسته به شدت عارضه ایجاد شده روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در صورت استفاده از هیاورونیک اسید به عنوان فیلر اولا توصیه می‌شود از یک برند خوب استفاده کنید و از یک پزشک معتبر بخواهید که کار تزریق را برای شما انجام دهد تا کمترین عوارض جانبی را شاهد باشید. عوارض جانبی ناشی از این ماده معمولاً کوتاه‌مدت است و می‌توان آن را با تزریق آنزیم هیالورونیداز درمان کرد.

در صورتی که به دلیل تزریق انواع دیگر فیلرها مثل هیدروژل اکریلیک شاهد بروز گرانولوماهایی که به صورت ندول قابل حس هستند شدید می‌توان آنها را با تزریق داخل ضایعه کورتیکواستروئیدها و به دنبال آن در صورت بروز عفونت داروهای آنتی بیوتیک و در موارد شدید با جراحی خارج کرد.

ماندگاری و طول عمر ژل لب سه دکمه

طول مدت ماندگاری ژل لب سه دکمه ای از فردی به فرد دیگر بسته به شرایط بدنی و مراقبت‌هایی که شخص انجام می‌دهد متغیر است ولی در حالت کلی تزریق فیلر لب مدل سه دکمه ای ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری دارد. برخی افراد ممکن است پس از ۶ ماه نیاز به تجدید تزریق داشته باشند و برخی افراد نیز بعد از دو سال اقدام به تزریق مجدد ژل به لب‌های خود می‌نمایند.

صورت خانم - تزریق ژل لب سه دکمه ای

آیا تزریق ژل لب سه دکمه ای درد دارد؟

پیشرفت‌های پزشکی زیبایی طی سال‌ها، تزریق ژل لب را بسیار ایمن‌تر و آسان‌تر کرده است. در حالی که بسیاری از مردم نسبت به درد ناشی از تزریق فیلر لب مدل سه دکمه ای احتیاط می‌کنند، ولی اکثریت قریب به اتفاق بیماران حداقل ناراحتی را قبل و بعد از آن تجربه می‌کنند.

مانند هر نوع عمل زیبایی، خطر عوارض جانبی در تزریق ژل لب نیز وجود دارد. ولی در صورت انتخاب پزشک واجد شرایط و با تجربه که معمولاً در مورد مقدار پرکننده‌های استفاده شده محافظه‌کارانه عمل کرده و هر بیمار را بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود او درمان می‌کنند، این کار تا حد زیادی خطر عوارض جانبی نامطلوب از جمله درد را کاهش می‌دهد.

تزریق لب یک فرایند بسیار سریع و آسان است، فقط برخی از بیماران احساس ناراحتی جزئی و یا سوزش خفیف به هنگام تزریق حس خواهند کرد که البته در این مورد نیز بدن هر کس متفاوت است و برخی از افراد ممکن است درد بیشتری نسبت به دیگران تجربه کنند. مقدار فیلر تزریق شده نیز می‌تواند بر میزان درد شما تأثیر بگذارد. ولی اگر شما نگران درد ناشی از تزریق فیلر لب مدل سه دکمه ای هستید، می‌توان قبل از انجام عمل، از مواد بی‌حس‌کننده روی لب بالا و پایین استفاده کرد.

اکثر پزشکان در مورد نحوه انجام تزریق ژل لب دقت می‌کنند و برای جلوگیری از درد و عوارض تزریق با مقادیر کمتر فیلرها شروع می‌کنند. اگر یک متخصص با تجربه و دارای مدرک معتبر را برای تزریق انتخاب کنید اصلا نگرانی در مورد تزریق ژل لب نداشته باشید.

خدمات دکتر رابط برای تزریق ژل لب سه دکمه ای

در این مقاله از وب‌سایت دکتر مهرشاد رابط، درباره ژل لب سه دکمه ای برای شما عزیزان گفتیم. مزایای این مدل و چگونگی انجام آن را در کنار هم بررسی کردیم.اگر به دنبال بهترین متخصص پوست هستید تا بتوانید تزریق ژل لب را با خیالی راحت انجام دهید، ما گزینه‌ای مناسب و مطمئن برای شما خواهیم بود.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

سوالات متداول

وقتی دیگر تزریق ژل لب سه دکمه انجام ندهید چه اتفاقی برای لب‌هایتان می‌افتد؟
تا زمانی که با پرکننده های لب افراط نکنید یا یک انژکتور بسیار غیر ماهر انتخاب کنید، لب های شما برای همیشه کشیده نمی شوند. این بدان معنی است که اگر تصمیم بگیرید که تزریق پرکننده لب را متوقف کنید، احتمالاً لب های شما به نسبت طبیعی خود باز می گردند.

چه نوع ژل لب برای تزریق ژل لب سه دکمه ای بهتر است؟
پرکننده های لب ژل هیالورونیک اسید به طور گسترده به عنوان بهترین برای بزرگ کردن لب در نظر گرفته می شوند، زیرا نشان داده شده است که نتایج ثابتی دارند، به راحتی در دسترس هستند و در مقایسه با سایر پرکننده ها خطر عوارض جانبی کمتری دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.