درمان خانگی زگیل تناسلی

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جنسی در آقایان و بانوان، زگیل تناسلی است؛ این بیماری ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است و در نوع خود می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

به همین دلیل باید برای درمان آن باید حتما به پزشک مراجعه کنید. برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند از درمان‌های طبیعی در مورد این بیماری استفاده کنند که عوارض کمتری داشته باشند. اگر شما هم می‌خواهید این مشکل خود را در خانه درمان کنید؛ تا انتها با این مقاله همراه باشید.

درمان خانگی زگیل تناسلی

اصلاح عادت‌ها و رژیم غذایی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای کنترل بیماری زگیل تناسلی و سرعت بخشیدن به روند بهبود آن انجام دهید؛ اصلاح رژیم غذایی و ترک برخی از عادت‌ها است. برای مثال پرهیز از کشیدن سیگار یکی از مهم‌ترین اقدامات در کنترل این بیماری است که می‌تواند مقابله با این نوع از زخم‌ها را برای بدن شما ساده‌تر کند.

علاوه بر این لازم است که برخی از مواد غذایی خاص را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بتواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، از ابتلای شما به دیگر بیماری‌ها جلوگیری کند. بهترین مواد غذایی که می‌توانند سرعت بهبود زگیل تناسلی را افزایش دهند؛ از قرار زیر هستند:

  • میوه‌هایی مانند بلوبری، زغال اخته و گیلاس
  • مصرف سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و کدو
  • استفاده از سبزیجاتی با برگ‌های تیره مانند اسفناج و کلم بروکلی
  • لوبیا
  • گوشت کم‌چرب
  • مغزیجات مانند بادام
  • غلات کامل

علاوه بر این موارد باید یک سری از مواد غذایی خاص را از سبد غذایی خود حذف کنید؛ زیرا این مواد غذایی محرک هستند و می‌توانند شدت بیماری را افزایش دهند. از مهم‌ترین این مواد غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لبنیات، سبوس و ذرت که ممکن است باعث ایجاد آلرژی شوند
  • نان سفید و ماکارونی
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده با چربی ترانس
  • کافئین

عصاره درخت چای

برای از بین بردن زگیل تناسلی در خانه، تنها کافی است که یک پنبه کوچک را به کمی عصاره درخت چای آغشته کنید. سپس این پنبه را به آرامی روی ناحیه مبتلا به زگیل مالش داده و پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. دقت کنید که باید حتما پس از شستشو محل زگیل‌ها را کاملا خشک کنید.

عصاره درخت چای یکی از بهترین ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی است که مصرف آن به مدت دو هفته می‌تواند زگیل‌های تناسلی را کمرنگ و کوچک کند. نکته مهم اینجا است که هرگز نباید روغن درخت چای را وارد واژن کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب را می‌توان یکی از اسیدهای طبیعیدانست که در بسیاری از موارد می‌تواند نقش داروهای اسیدی تجویزشده را ایفا کرده و تاثیر مشابهی دارد. برای درمان زگیل تناسلی با این ماده طبیعی باید پنبه یا گاز استریل را به سرکه سیب آغشته کرده و کمی محل زگیل را مالش دهید. استفاده از سرکه سیب می‌تواند باعث سیاه شدن زگیل‌های تناسلی شود که نشان از طی شدن روند بهبود دارد.

چای سبز

عصاره چای سبز یکی از بهترین درمان‌های زگیل تناسلی است که در طب سنتی توصیه شده است؛ حتی برخی از پزشکان پمادی را به نام sinecatechins که با چای سبز ساخته شده است، برای بیماران خود تجویز می‌کنند. توصیه می‌شود در صورتی که از چای سبز برای زگیل تناسلی استفاده کردید؛ آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید.

درمان زگیل تناسلی در خانم ها

سیر

تجربه نشان داده که عصاره سیر می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی زگیل‌های تناسلی داشته باشد. اگر در دوران بارداری به این بیماری دچار شده‌اید؛ عصاره سیر می‌تواند یک درمان قابل اعتماد برای شما باشد.

برای استفاده از این عصاره جادویی، باید چند حبه سیر را له کرده و با استفاده از یک نوار تمیز آن را بر روی ناحیه دارای زگیل ببندید. دقت کنید که نباید مدت زیادی سیر را بر روی پوست خود قرار دهید؛ زیرا می‌تواند باعث ایجاد التهاب و سوختگی شود. این کار را می‌توانید تا زمان بهبودی به صورت روزانه تکرار کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از بهترین روغن‌ها برای درمان انواع مشکلات پوستی است که می‌تواند در مورد زگیل تناسلی هم مفید واقع شود. این روغن دارای اسیدی به نام ریسینولیک اسید است که به آن خواص ضد التهابی و ضد ویروسی بخشیده است.

اگر می‌خواهید از روغن کرچک برای درمان خانگی زگیل تناسلی استفاده کنید؛ باید نوع خالص آن را به دست آورید. به عبارت بهتر باید از روغنی استفاده کنید که در اثر وارد کردن فشار بر روی دانه‌ها به دست آمده و از گرما دادن در روند تولید آن استفاده نشده باشد. این نوع روغن را باید با استفاده از پنبه روی زگیل قرار داده و چسب بزنید.

اجازه دهید که روغن کرچک به مدت یک شب تا صبح بر روی زگیل باقی بماند؛ پس از گذشت این مدت باید محل را با آب گرم شستشو دهید. زمانی که زگیل تناسلی مرطوب شد؛ با استفاده از یک پارچه لطیف، ناحیه را ماساژ دهید تا سلول‌های مرده از بین بروند. در صورت تکرار این روند به صورت روزانه، نهایتا زگیل‌ها تیره شده و از بین می‌روند.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا دارای خاصیت ضد التهاب است و می‌تواند زخم‌ها را به طور موثری بهبود دهد؛ به همین دلیل از این ژل برای درمان زگیل تناسلی هم استفاده می‌شود. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است و حتی برای از بین بردن خارش پوست و تسکین آن هم نقش موثری را ایفا می‌کند.

برای استفاده از آلوئه ورا در باید ژل آن را از برگ‌ها خارج کرده و سپس بر روی یک پنبه قرار دهید؛ حال این پنبه را به صورت مستقیم بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و با استفاده از چسب آن را محکم کنید. بهتر است که این ژل حدود هشت ساعت یا یک شب تا صبح بر روی زگیل باقی بماند. پس از طی شدن این دمدت، ناحیه زگیل را با دقت با استفاده از آب گرم بشویید.

توصیه می‌شود که استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا به مدت یک ماه به طور مداوم تکرار کنید. همچنین می‌توانید در طول این مدت ژل را به صورت شربت درآورده و میل کنید؛ به این ترتیب به سیستم ایمنی بدن خود برای دفع ویروس زگیل تناسلی کمک خواهید کرد.

جو دو سر

برای اینکه از قدرت جو دو سر برای از بین زگیل‌های تناسلی استفاده کنید؛ باید آن‌ها را در آب داغ خیس کرده و صبر کنید تا نرم شوند. این نرمی باید به حدی باشد که بتوانید جوها را به صورت کامل له کنید. پس از له کردن جوها، باید آن را با مقداری آب گرم ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در داخل این محلول بنشینید. برای تاثیرگذاری جو دو سر بر روی زگیل تناسلی باید دقت کنید که در زمان نشستن در آّب، همه زگیل‌ها در تماس با آن هستند.

جوش شیرین

یکی دیگر از مواد طبیعی که برای درمان خانگی زگیل تناسلی از آن استفاده می‌شود؛ جوش شیرین است. این ماده را می‌توانید به دو صورت مورد استفاده قرار دهید. در حالت اول باید جوش شیرین را با آب گرم مخلوط کرده و در این محلول بنشینید. همچنین می‌توانید خمیری را از ترکیب روغن کرچک و جوش شیرین به دست آورده و آن را با استفاده از یک باند تمیز بر روی زگیل‌های خود قرار دهید.

آناناس

آناناس دارای یک آنزیم مفید به نام بروملین است که می‌تواند برای درمان مشکلات التهابی پوست مانند آکنه و اگزما مورد استفاده قرار بگیرد. حتی از این ماده برای درمان پسوریازیس هم استفاده می‌شود.

عصاره آناناس به دو صورت می‌تواند بر روی زگیل تناسلی تاثیر بگذارد:

  • زگیل‌ها را خشک کرده و در نهایت از بین ببرد
  • از ایجاد جای زخم در زمان برداشتن زگیل تناسلی با استفاده از جراحی جلوگیری کند

در هر دو صورت و برای رسیدن به هر دو هدف، نیاز به استفاده از آناناس تازه دارید. دقت داشته باشید که هرگز نباید از آناناس کنسروی یا کمپوتی برای درمان این زخم‌ها استفاده کنید. برای استفاده از آناناس در درمان زگیل تناسلی، باید قطعات آناناس تازه را بفشارید تا عصاره آن خارج شود. سپس یک پنبه را به این عصاره آغشته کرده و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی زگیل بگذارید. پس از اتمام این مدت، پوست را به دقت شسته و خشک کنید.

نارون کوهی

همه آقایان و بانوانی که برای درمان خانگی زگیل تناسلی خود به دنبال یک شیوه مطمئن می‌گردند؛ استفاده از نارون کوهی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. نارون کوهی شمایلی شبیه به فندق دارد و می‌تواند به طور موثری اندازه زگیل‌ها را کاهش دهد.

البته باید دقت کنید که این ماده تنها در صورتی می‌تواند به طور دائمی زگیل‌های تناسلی را از بین ببرد که به مدت طولانی استعمال شود. نارون کوهی می‌تواند با کوچک کردن عروق خونی منتهی به زگیل‌ها، مانع از رسیدن اکسیژن به آن‌ها شده و در نهایت زگیل‌ها را از بین ببرد.

اگر می‌خواهید از نارون کوهی برای از بین بردن زگیل‌های تناسلی استفاده کنید؛ باید تقطیر این ماده طبیعی را تهیه کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. برای دیدن تاثیرات این روش، این کار را باید دو بار در هفته و حداقل به مدت ۳ هفته تکرار کنید.

روش های درمان زگیل تناسلی

پودر موبر

افرادی که بیماری پوستی نداشته و پوست آن‌ها حساس نباشد؛ می‌توانند از پودر موبر برای از بین بردن زگیل تناسلی در خانه استفاده کنند. این پودرها دارای خواص مخربی هستند که می‌توانند زگیل‌ها را به طور موثری بسوزانند و در نهایت آن را از بین ببرند.

فولات و ویتامین B12

برای از بین بردن زگیل تناسلی همیشه نیازی به استفاده از مواد طبیعی و گیاهی نیست؛ بلکه می‌توانید با استفاده از برخی داروها هم آن را از بین ببرید. اما باید دقت داشته باشید که استفاده از داروها نباید به صورت خودسرانه باشد و برای این کار باید با پزشک مشورت کنید.

فولات یا قطره آهن در کنار ویتامین B12 یکی از اثرگذارترین داروها برای از بین بردن زگیل تناسلی است؛ زیرا تجربه نشان داده که کمبود این دو ماده در بدن می‌تواند زمینه ابتلا به این بیماری را فراهم کند. بنابراین اگر می‌خواهید به این بیماری مبتلا نشده و یا در صورت ابتلا آن را درمان کنید؛ توصیه ما به شما مصرف آهن و ویتامین B12 به مقدار کافی است.

 

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.