روش های مختلف کاشت ابرو و مقایسه آن ها

روش های کاشت ابرو  به عنوان یک روش زیبا سازی نوین  بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاشت ابرو طبیعی یکی از روش های دائمی و کم تهاجمی است، در شرایطی که افراد زیادی از نازک بودن یا ریزش موهای ابرو رنج می برند، از ابتدای پیدایش ابرو، روش های مختلفی برای انجام آن صورت گرفته است. با پیشرفت تکنولوژی، به تدریج عوارض روش های سنتی برطرف شده است. به طوری که متدهای جدید پیوند ابرو بسیار طبیعی تر و رضایت بخش تر شده است.

روش های مختلف کاشت ابرو

اگر متقاضی کاشت ابرو هستید، بهتر است قبل از هر اقدامی با روش های مختلف کاشت ابرو آشنا شوید. سپس با اطلاعات کافی نسبت به انتخاب مناسب ترین روش پیوند ابرو اقدام نمایید.

معرفی روش های کاشت ابرو

جراحی کاشت ابرو نیز مانند انجام کاشت مو به روش های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه هریک را به همراه جزییات بیشتر توضیح خواهیم داد:

۱.کاشت ابرو به روش FuT

یکی از روش های رایج پیوند ابرو کاشت به روش اف یو تی است. در این روش، از موهای پشت سر یا پشت گوش بعنوان بانک مو استفاده می شود. موهای این نواحی بسیار مقاوم هستند. این موها حتی در اثر مشکلات ژنتیکی دچار ریزش نمی شوند. همچنین، موهای این قسمت نازک و ظریف هستند و موجب می شوند عمل کاشت ابرو طبیعی تر به نظر برسد.

مراحل کاشت ابرو به روش FUT

  • ابتدا ناحیه بانک مو استریلیزه و سپس به صورت موضعی بی حس می شود.
  • فولیکول های مو به صورت نواری برداشته می شوند
  • بعد از برداشت فولیکول ها، برش های مورد نظر بخیه می شوند
  • بافت چربی اطراف فولیکول های برداشته شده با شستشو از بین رفته و فولیکول ها به صورت تار به تار آماده کاشت می شوند.
  • گرافت های آماده شده به کمک سوزن مخصوص به قطر ۱ میلیمتر در ناحیه مورد نظر کاشت می شوند.

در روش اف یو تی، پزشک جراح می تواند این تکنیک را با سایر روش ها ترکیب کند تا بهترین نتیجه کاشت حاصل شود.

۲.کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش اف یو ای یکی از موثرترین تکنیک های پیوند ابرو طبیعی است.در پیوند ابرو به روش FUE، برخلاف روش FUT نیاز به برداشتن یک نوار پوست از محل اهدا کننده نیست. واحدهای فولیکولی در این روش با استفاده از میکروسکوپ  برداشته می شوند. در نتجه پوست بعد از اتمام کار دچار زخم دائمی نمی شود. در روش  اف یو ای معمولا از موهای پشت سر و گردن به  عنوان بانک مو استفاده می شود. جالب است بدانید که کاشت مو به روش FUE نیز یکی از روش های مرسوم کاشت مو می باشد.

کاشت ابرو برای خانم ها

مراحل کاشت ابرو به روش FUE

  • ابتدا ناحیه بانک مو استریلیزه و سپس بی حس می شود.
  • فولیکول های مو به کمک یک دستگاه برقی برداشته می شوند
  • فولیکول های استخراج شده در زیر میکروسکوپ پردازش می شوند.
  • عمق و زاویه مناسب جهت کاشت ابرو مشخص می شود
  • گرافت های آماده شده با ایمپلنتر در زاویه و عمق مناسب کاشته می شوند.

۳. کاشت به روش Super FUE

در این روش مانند روش fue، گرافت ها بوسیله دستگاه برقی FUE انجام می شود . فرق آن با روش FUE در این است که در این تکنیک، گرافت های برداشته شده از بانک مو را پس از برداشت، کات (CUT) کرده و پس از مرتب سازی  و دسته بندی، در شکاف هایی که قبلا در ناحیه مورد نظر ایجاد شده است، می کارند.

لازم بذکر است که انجام این مراحل و دسته بندی گرافت ها تاثیر شگرف و بسیار زیادی در طبیعی دیده شدن موهای کاشته شده دارد و باعث می شود که موهای کاشته شده غیرطبیعی و عروسکی دیده نشود.

۴. کاشت ابرو به روش SUT

در کاشت ابرو به روش SUT چندین روش با یکدیگر ترکیب می شود. از این رو، تمام عوارض و معایب روش های قبلی از بین رفته و بهترین نتیجه پیوند ابرو حاصل می شود. بانک مو در روش SUT معمولا نواحی پشت سر هستند.

مراحل کاشت به روش SUT

  • نواحی مورد نظر بصورت موضعی بی حس می شوند
  • فولیکول های مو به کمک ابزارهای بسیار ظریف و دقیق برداشته می شوند
  • پزشک جراح سوراخ های بسیار ریزی در ابرو ایجاد می کند
  • فولیکول های آماده شده با عمق و زاویه مناسب در ابرو پیوند داده می شوند

۵. کاشت ابرو به روش نیو گرافت

پیوند ابرو طبیعی به روش نیو گرافت یکی از جدیدترین متدهای کاشت ابرو است که به کمک دستگاه های اتوماتیک انجام می شود. دقت و ظرافت دستگاه های بکار رفته در روش نیو گرافت، موفقیت کاشت ابرو به این روش را بین ۹۵ تا ۹۸ درصد بالا برده است.

مراحل کاشت به روش نیو گرافت

  • در زمان کاشت مدل ابرو در ناحیه کاشت ترسیم می شود
  • نواحی اهداکننده و گیرنده مو با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی بی حس می شوند
  • فولیکول های مو با تجهیزات مدرن از ناحیه بانک مو استخراج می شوند
  • فولیکول های مو در زیر میکروسکوپ آماده سازی می شوند
  • در محل کاشت سوراخ های بسیار ریز ایجاد می شود
  • فولیکول های آماده شده به ابرو پیوند زده می شوند

ماندگاری کاشت ابرو

جدیدترین متد های کاشت ابرو در ایران

امروزه از روش استخراج فولیکولی مو که در دنیا به نام FUE و در ایران با نام FIT معروف است، برای عمل کاشت ابروی طبیعی استفاده می شود. در روش FIT ، واحدهای فولیکولی به شکل دانه دانه از سر خارج می شوند و به این ترتیب خبری از زخم، خونریزی و بخیه نیست.

روش های micro FIT، SUT و Super FUE همه جزو زیر مجموعه های روش FIT محسوب می شوند؛ با این تفاوت که جراحان در هر کدام از ابزار یا تکنیک های متفاوتی برای برداشت مو بهره می برند.

نتیجه نهایی کاشت ابرو

نتایج کاشت موی ابرو دائمی است و شما خیلی سریع شاهد تفاوت ایجاد شده خواهید بود. در کاشت مو به روش FUE ، معمولا در عرض ۱۲ ماه نتیجه کامل بدست می آید. این مدت برای کاشت ابرو کمتر است، اما باز هم چند ماه طول می کشد.

در کاشت ابرو، مو سه مرحله رشد می کند. بنابراین اگر موی ابرو بعد از کاشت ریزش پیدا کرد نگران نباشید ، این یک پدیده طبیعی است و آسیب جدی به ابرو نمی زند.

زمانی که رشد موی ابرو تداوم پیدا کرد، باید موها را مرتب کرد تا ابرو ظاهری مناسب داشته باشد . در حقیقت، این کار دقیقا همان اصلاح ابرو (یا به اصطلاح زیر ابرو برداشتن ) است که خانم ها بطور منظم انجام می دهند.

مهم ترین قدم برای کاشت ابرو چیست؟

آگاهی و جمع آوری اطلاعات صحیح و کافی ،اولین قدم برای فردی است که کاندید کاشت مو می باشد. اگر تا به اینجای مطلب با ما همراه بوده اید، تبریک می گوییم .چون با خواندن این مقاله قدم اول را برداشته اید.

قدم دوم انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو است .از آنجایی که کاشت ابرو نیاز به دقت و ظرافت خاصی دارد، بنابراین سعی کنید با شناسایی و انتخاب بهترین کلینیک تخصصی کاشت ابرو، بهترین نتیجه ممکن را برای خود به ارمغان بیاورید.

آیا کاشت ابرو با کاشت مو متفاوت می باشد؟

در رابطه با تفاوت های بین روش های مختلف کاشت ابرو و مو باید گفت که، این ۲ اقدام زیبایی از نظر هزینه، مدت زمان کاشت، شیوه ی کاشت و … با یک دیگر متفاوت می باشند. اما باید به این نکته نیز توجه نمود که بین کاشت مو و کاشت ابرو از نظر مدت زمان ماندگاری نیز تفاوت هایی وجود دارد.

آیا بلافاصله بعد از کاشت مو امکان حمام کردن وجود دارد؟

حمام کردن و شستن صورت بلافاصله بعد از کاشت ابرو مانعی ندارد. اما باید به این نکته توجه نمود که تا مدتی فشار مستقیم آب به محل کاشت ابرو برخورد ننماید. همچنین به این نکته توجه کنید برای شستن صورت نیاز می باشد که از سرم های ششست و شو استفاده شود تا محل کاشت دچار عفونت نشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.