راهکارهای تقویت مو بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از روش‌های پرطرفدار برای درمان ریزش موهاست. اگر کاشت مو در یک کلینیک معتبر و توسط پزشکی حاذق انجام شود؛ دیگر نگرانی‌ چندانی بابت عوارض بعد از عمل برای فرد متقاضی وجود نخواهد داشت. البته باید به این نکته اشاره کرد که توجه به توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های بعد از کاشت مو، اهمیت ویژه‌ای در میزان موفقیت‌آمیز بودن نتیجه عمل خواهد داشت.

تقویت موها بعد از کاشت مو

از این رو بعد از عمل کاشت هم باید به سراغ راهکارهای تقویت فولیکول‌های تازه پیوند شده رفت تا دوباره حس خوشایندی در فرد بابت وجود موهای پرپشت و زیبا به وجود بیاید. با ما در این مقاله از کلینیک دکتر رابط همراه باشید تا شما را با تعدادی از راهکارهای تقویت مو بعد از عمل کاشت مو آشنا کنیم.

اهمیت مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو

شما تحت عمل کاشت مو قرار گرفته‌اید؛ دوره نقاهت پس از عمل را گذرانده‌اید و اکنون به مرحله‌ای رسیده‌اید که می‌پرسید دقیقاً باید چه‌کاری را انجام دهید؟ چگونه با موهای جدید خود رفتار کنید؟ آیا باز هم نیاز به استفاده از راهکارهای گوناگون برای تقویت موها است؟

مراقبت از موها در روزهای پس از کاشت مو بسیار مهم است؛ به ویژه با توجه به حساسیت‌هایی که ممکن است بعد از عمل برای شما پیش بیاید. مراقبت مناسب از مو و پوست سر پس از کاشت مو، نه تنها خطر ابتلا به عوارض کاشت مو را کاهش می‌دهد؛ بلکه شانس شما را برای دستیابی به نتایج موفقیت‌آمیز افزایش خواهد داد و باعث رشد سریع و باکیفیت مو می‌شود.

پس از انجام کاشت مو، ممکن است شش ماه زمان ببرد تا موهای جدید به اندازه طبیعی که انتظار داشتید، برسند. همچنین موهای تازه کاشته شده نازک هستند و به زمان نیاز دارند تا حجیم و پر شوند. گذاشتن زمان کافی برای یک سری اقدامات مراقبتی در خانه، می‌تواند شما را نسبت به نتایج نهایی عمل کاشت مو مطمئن کند. ما در ادامه شما را با راه‌هایی که می‌توانند باعث تقویت موها پس از کاشت شوند، آشنا می‌کنیم.

از پوست سر خود به خوبی مراقبت کنید

فولیکول‌های مو که از بانک به ناحیه پیوندی منتقل می‌شوند؛ بسیار حساس هستند و باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کرد. نکات مراقبتی زیر بسیار مهم‌تر از روش‌های تقویتی بعد از عمل هستند:

  • پس از عمل، پزشکان داروهایی را برای شما تجویز می‌کنند تا روی پوست سر خود بمالید. شما باید برای استفاده از این دارو به اندازه کافی زمان بگذارید. استفاده دقیق از دارو به تقویت فولیکول‌های ضعیف و جدید موهای شما کمک می‌کند؛ اما باید دقت کنید که هنگام استفاده از محلول‌های تقویتی حداقل فشار را بر روی موهای تازه کاشته شده خود اعمال کنید.
  • تنها زمانی از شامپوهای شیمیایی بعد از عمل استفاده کنید که پزشک به شما توصیه کرده باشد. در روزهای ابتدایی بعد از عمل برای شستن سر باید از شامپوهای ملایمی که پزشک توصیه می‌کند، استفاده کنید.
  • از مالیدن موها هنگام خشک‌کردن سر خودداری کنید؛ زیرا این کار می‌تواند باعث شکستگی و تضعیف فولیکول‌های مو شود. به جای مالش اجازه دهید تا موها در معرض هوا خشک شوند.
  • زیر نظر پزشک می‌توانید برای تقویت موها از محصولات دارای روغن‌های گیاهی استفاده کنید. روغن‌های گیاهی برای تقویت بیشتر موهای شما مفید هستند. روغن باید به آرامی و با دقت روی پوست سر ماساژ داده شود.
  • ممکن است بعد از عمل متوجه خارش سر خود شوید. این کاملا طبیعی است؛ اما تا جایی که می‌توانید از خاراندن سر خودداری کنید. خارش پوست سر می‌تواند منجر به عفونت و پیوند ناموفق موهای جدید شود.
  • به هیچ وجه دلمه‌های روی پوست سر خود را جدا نکنید. اجازه دهید خودشان کنده شوند.

دوری از نور خورشید

تابش مستقیم نور خورشید روی موهای تازه کاشته شده می‌تواند باعث آسیب رسیدن به گرافت‌های مو شود. تابش مستقیم نور خورشید رطوبت پوست سر شما را کاهش می‌دهد و فولیکول‌ها را نابود می‌کند؛ بنابراین شرایط محیطی روی رشد موها بعد از عمل پیوند مو تأثیر به سزایی دارد.

حتی آلودگی محیط نیز باعث آسیب رساندن به فولیکول‌ها می‌شود و در برخی موارد پوست سر را دچار عفونت می‌کند. طبق توصیه پزشکان باید تا ۳ ماه پس از کاشت مو از قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید اجتناب کنید.

تقویت مو با تغییر رژیم غذایی

پیروی از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به رشد بهتر موهای شما کمک کند. با رعایت این رژیم می‌توانید اطمینان حاصل کنید که فولیکول‌ها تا حد ممکن قوی هستند. به عنوان مثال خوردن غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند باعث تقویت مو و رشد سریع‌تر آن می‌شود. همچنین به موهای جدید شما این شانس را می‌دهد تا سریع‌تر ضخیم شوند.

غذاهایی مانند عدس، ماهی، سویا و تخم‌مرغ سرشار از پروتئین هستند و می‌توانند در رژیم غذایی شما پس از کاشت گنجانده شوند. غذاهای ناسالم مانند فست فودها و سرخ‌کردنی‌ها را کنار بگذارید و اطمینان حاصل کنید که غذاهایی که می‌خورید سرشار از ارزش غذایی هستند. از مصرف قندها و نوشیدنی‌های الکلی نیز خودداری کنید.

رژیم سالم تنها مربوط به غذا نیست؛ مراقبت از ذهن هم به اندازه تغذیه اهمیت دارد. میزان استرس را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید. ورزش یوگا انجام داده و در هوای آزاد پیاده‌روی کنید. به سراغ مدیتیشن بروید و مطمئن باشید که خواب کافی دارید. خواب خوب زمانی است که بدن شما تمام سیستم‌های داخلی خود را مجدد تنظیم می‌کند و آن‌ها را احیا و بازسازی می‌کند. خواب کم می‌تواند میزان استحکام موهای شما را کاهش دهد.

رژیم غذایی مناسب

تقویت مو با شامپوهای مخصوص

فولیکول‌های موهای تازه کاشته شده ضعیف هستند و نیاز به زمان دارند تا در پوست سر تثبیت شوند؛ بنابراین برای شستن پوست سر خود باید یک هفته منتظر بمانید. بعد از گذشت ۷ روز باید از شامپویی که پزشک تجویز کرده است برای شستن سر خود استفاده کنید.

شامپوهای تجویزشده توسط پزشک، ملایم هستند و خطری برای موهای جدید ندارند. این شامپوها تند و تیز نیستند و دارای مواد مغذی و مفیدی هستند که می‌توانند باعث تقویت ریشه موها شوند. استفاده از شامپو بچه هم به‌ دلیل این‌که فاقد مواد شیمیایی قوی است؛ می‌تواند گزینه مناسبی برای شستن پوست سر باشد.

تقویت مو با ماسک مو

ترکیبات موجود درون ماسک‌های مو می‌تواند باعث تقویت موها شود. ماسک‌های مو دارای مواد مغذی هستند و به دلیل این‌که به صورت مستقیم استفاده می‌شوند؛ به جذب این مواد مغذی توسط موها کمک می‌کنند. اگر قصد استفاده از ماسک‌های مو را دارید؛ توصیه می‌شود از ماسک‌هایی که دارای روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون یا نارگیل هستند، استفاده کنید.

معمولا پزشکان ماسک‌های روغن زیتون را توصیه می‌کنند. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌های گروه B و E و همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ درون این ماسک‌ها به تقویت موها بعد از عمل کمک می‌کنند. تقویت ریشه موها تا حد زیادی می‌تواند از ریزش دوباره موهای شما بعد از عمل جلوگیری می‌کند. ماسک‌های میوه‌ای هم باعث تقویت موها می‌شوند.

ماسک‌های مو را باید چند ساعت قبل از اینکه به حمام بروید روی موها ماساژ دهید تا مواد مغذی آن‌ها جذب فولیکول‌ها و ساقه مو شوند. این ماسک‌ها از شکنندگی موها جلوگیری می‌کنند و شما می‌توانید شاهد خوش‌حالت و نرم بودن موهای خود باشید. توصیه می‌شود که اگر قصد استفاده از ماسک‌های مو را بر روی نواحی کاشته شده دارید؛ حتما با پزشک خود مشورت کنید.

تقویت موها بعد از کاشت با مکمل‌ها و ویتامین‌ها

کمبود ویتامین‌ها در بدن تأثیر زیادی روی رشد موها دارد؛ بنابراین مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها در کنار تغذیه سالم برای تقویت موها بعد از عمل کاشت مو بسیار مفید خواهد بود. ویتامین E یکی از این مکمل‌ها است که می‌تواند روند بهبود زخم‌های ایجادشده روی پوست سر شما را بعد از عمل سریع‌تر کند.

مصرف زینک نیز به روند بهبودی بعد از عمل کمک زیادی می‌کند. مصرف ویتامین C به خون‌رسانی بهتر در پوست سر شما کمک می‌کند و کلاژن سازی را در پوست سر افزایش می‌دهد تا رشد موها سریع‌تر شود. برای مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها حتما به پزشک مراجعه کنید و خودسرانه آن‌ها را مصرف نکنید.

عکس کاشت مو دکتر رابط

نقش ورزش در تقویت موها بعد از عمل کاشت

تا شش هفته بعد از عمل کاشت مو باید از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید؛ زیرا فعالیت‌های سنگین می‌توانند به فولیکول‌های کاشته شده آسیب برسانند و حتی روند بهبودی را متوقف کنند.

اما با گذشت دو هفته از عمل کاشت مو پزشکان توصیه می‌کنند که ورزش‌های سبک و پیاده‌روی در هوای سالم را در برنامه خود بگنجانید. انجام ورزش‌های سبک می‌تواند باعث تقویت پیاز مو و افزایش رشد آن‌ها شود. ورزش کردن همچنین گردش خون در بدن را بهتر می‌کند تا مواد مغذی و اکسیژن کافی به موها برسد.

مزوتراپی راهی برای تقویت موهای کاشته شده

در موارد خاصی داروهای تجویزشده توسط پزشک باعث بروز حساسیت روی فرد می‌شوند و عوارض جانبی به دنبال دارند یا این‌که روی بدن فرد جوابگو نیستند. در این مورد برای تقویت موهای کاشته شده باید به سراغ مزوتراپی رفت.

در مزوتراپی مو محلول ویژه‌ای که شامل ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، سلنیوم، بیوتین و سیلیکون است به پوست سر تزریق می‌شود. مواد موجود در این محلول نقش مؤثری در تقویت موهای جدید دارند و رشد آن‌ها را تحریک می‌کنند. اگر قصد انجام مزوتراپی را دارید می‌توانید بعد از گذشت ۴ ماه از عمل کاشت مو به سراغ آن بروید.

کلینیک دکتر رابط جهت تقویت مو

کلینیک دکتر رابط ارائه دهنده انواع خدمات بوتاکس به روش‌های مختلف است. بهره‌مندی از تجهیزات و لوازم پیشرفته و مدرن در کنار بهره‌گیری از کادر درمانی مطلوب، مجموعه‌ای ایده‌آل برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. این پزشک متخصص در حوزه زیبایی و درمان آماده خدمت رسانی به شما متقاضیان عزیز است. در کنار این مجموعه زیبایی و سلامتی دوباره را تجربه کنید و از آن لذت ببرید. به‌عبارت بهتر ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با تولدی دوباره، زندگی جدیدی را آغاز کنید و بیش از پیش از زندگی لذت ببرید. حهت مشاوره و تعیین وقت تماس بگیرید

شما عزیزان می‌توانید جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

خط ویژه :۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱

فرم درخواست نوبت یا وقت مشاوره

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.