آیا تزریق چربی از شکم به صورت با درد همراه است؟

درد تزریق چربی ، یکی از اقدامات زیبایی که در راستای از بین بردن چین و چروک صورت و درمان افتادگی های پوست طرفداران بسیاری دارد، تزریق چربی می باشد. البته که در رابطه با این عمل زیبایی سوالات بسیاری می باشد که یکی از این سوال ها میزان درد تزریق چربی می باشد که ما در ادامه ی این مقاله به پاسخ این سوال می پردازیم.

تزریق چربی از شکم به صورت چگونه است؟

با افزایش سن بدن انسان کلاژن (پروتئینی که پوست را شفاف و جوان نگه می‌دارد) کمتری تولید می‌کند و چربی صورت به طور طبیعی کاهش می‌یابد. با کاهش چربی و سطح کلاژن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و باعث شل شدن، چین و چروک و افتادگی می‌شود و چهره توخالی را به نماش می‌گذارد. انتقال چربی به صورت یک روش طبیعی، بی‌ضرر و موثر برای بازیابی حجم صورت است و جزء یکی از محبوب‌ترین متدهای زیبایی به شمار می‌رود. برای انجام این روش می‌توان از نواحی از بدن زیباجو که دارای حجم مناسبی ازچربی است استفاده کرد و با استخراج حد مشخصی از آن و تزریقش به نواحی خالی از چربی صورت (مانند گونه‌ها، شقیقه‌ها، چانه، فک و بین ابروها) تزریق نمود.

آیا تزریق چربی از شکم به صورت امکان پذیر است؟

معمولا بهترین ناحیه برای استخراج چربی، ناحیه شکم است، تزریق چربی از شکم به صورت را می‌توان به وسیله متد لیپوماتیک شکم انجام داد، یعنی ابتدا با لیپوماتیک چربی را استخراج کرد و سپس آن را به صورت تزریق نمود. برخلاف ژل‌های تزریقی که اثر موقت بر روی صورت و سایر اعضای بدن دارند، انتقال چربی اثرات طولانی‌تری برجا می‌گذارد و در صورتی که تزریق چربی به صورت توسط جراح ماهر و مجربی انجام گیرد می‌تواند نتایج طولانی مدت و حتی دائمی برای فرد به همراه داشته باشد. تزریق چربی یک روش شبه جراحی جزئی و ساده است که می‌تواند در اتاق درمان جراح یا در یک اتاق عمل توسط پزشک متخصص انجام شود. چربی استخراج شده از شکم می‌تواند بسیاری از نواحی صورت که بر اثر افزایش سن، جای زخم آکنه، بیماری آسیب دیدگی و غیره دچار مشکل شده‌اند را برطرف کند.

تزریق چربی شکم به صورت چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی از شکم به صورت در تمامی کلینیک ‌های زیبایی توسط پزشک متخصص انجام می‌شود و پروسه انجام آن در حالت کلی شامل سه مرحله حساس و مهم است. اگر برای شما نیز سوال است که تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود با همراه ما باشید:

استخراج چربی از نواحی مختلف بدن

شروع کار با تصمیم‌گیری در مورد ناحیه‌ای که قرار است چربی‌ها از آن‌جا استخراج شوند انجام می‌شود؛ معمولا از نواحی بدن که چربی‌های اضافی در آنجا انباشته شده استفاده می‌کنند به همین دلیل یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها خارج کردن چربی از شکم و تزریق آن به صورت است. علاوه بر آن می‌توان از چربی بخش‌های دیگر بدن مثل ران‌ و باسن نیز بهره برد، به این صورت که ناحیه مورد نظر بدن بی‌حس شده و سپس توسط مکنده مخصوصی حجم مورد نیاز چربی استخراج می‌شود.

آماده‌سازی چربی استخراج شده

بعد از استخراج حجم مورد نیاز چربی نوبت به آماده‌سازی آن برای تزریق می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها را در ظرف‌های مخصوصی ریخته و درون سانتریفیوژ قرار می‌دهند تا عملیات خالص‌سازی انجام گیرد و مواد اضافه مانند خون، سلول‌های چربی معیوب و سایر مایعات از چربی جدا می‌شوند.

عوارض بوتاکس پیشانی

تزریق چربی به ناحیه مورد نظر

سومین و آخرین مرحله از کار تزریق چربی به این صورت است که چربی‌های خالص‌سازی شده درون سرنگ‌های مخصوصی ریخته می‌شود. سپس پزشک متخصص با تکیه بر مهارت و تجربه خود آن‌ها را در ناحیه‌ای از صورت که از قبل بی‌حس و استریل شده تزریق می‌کند. در نتیجه زیباجو بلافاصله به ظاهر دلخواه خود می‌رسد.

آمادگی قبل از تزریق چربی شکم به صورت

قبل از انتقال چربی شکم به صورت لازم است که شما در مورد داروهای مصرفی خود با جراح مشورت کنید زیرا ممکن است برخی از آن‌ها با فرآیند لیپوماتیک و تزریق تداخل ایجاد کنند و لازم باشد که به مدت محدودی مصرفشان متوقف شود.

همچنین قبل از تزریق چربی شکم به صورت باید سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی متوقف شود.

مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و آسپرین نیز به دلیل افزایش خطر خونریزی چند روز قبل و بعد از تزریق چربی ممنوع می‌باشد. بنابراین قبل از تزریق چربی به صورت از شما خواسته می‌شود که تاریخچه پزشکی کاملی را برای جراح پلاستیک خود تعریف کنید (این موارد شامل هرگونه مشکل سلامتی، هر دارویی که مصرف کرده‌اید یا در حال حاضر مصرف می‌کنید و هرگونه حساسیتی که دارید می‌باشد.)

مصرف مواد طبیعی مانند سیر، جینکو، جینسنگ قبل از تزریق چربی ممنوع می‌باشد، زیرا ممکن است روی لخته شدن و بیهوشی تأثیر بگذارد. ممکن است جراح شما در صورت نیاز به آزمایش‌های دیگر مانند آزمایش خون یا الکتروکاردیوگرافی را توصیه کند که عملکرد و سلامت قلب شما را ارزیابی کند؛ به این ترتیب باید دستورالعمل‌های دقیق قبل از عمل را برای گرفتن نتایج بهتر با دقت دنبال کرد.

میزان درد تزریق چربی

تزریق چربی به هر نقطه از بدن در حالت کلی و در مقایسه با سایر روش‌های درمانی روش دردناکی محسوب نمی‌شود به ویژه اینکه این کار پس از اعمال بی‌حسی موضعی به بدن انجام می‌گیرد، ولی با این حال باز هم تعریف دردناک بودن یا نبودن تزریق چربی به هر قسمت از بدن به آستانه تحمل درد در فرد بستگی دارد. علاوه بر این در صورت احساس درد پس از تزریق نیز پزشک شما مسکن و آرام بخش‌هایی را برای شما تجویز خواهد کرد تا بتوانید بر این درد خفیف نیز غلبه کنید. همانطور که ذکر شد تزریق چربی چندان درناک نیست اما گاها می‌تواند تا چند روز بعد از عمل باعث کبودی و تورم شود. میزان درد تجربه شده نیز به تحمل درد بیمار، نوع پرکننده مورد استفاده در طول عمل، اندازه سوزن و سطح تجربه جراح تحت عمل جراحی بستگی دارد. راحتی با تزریق چربی و با نمایانتر کردن برجستگی‌های فک، گونه و چانه این چهره خاص را ایجاد کرد.

دقت داشته باشید که انتخاب منطقه مناسب برای تزریق چربی به منظور ایجاد زاویه دلخواه و نیز مقدار چربی تزریقی از اهمیت خاصی برخوردار است و موفق شدن در این عمل یک رابطه مستقیم با مهارت پزشک دارد. پس حتما در انتخاب پزشک خود دقت لازم را به خرج دهید تا با یک اشتباه محاسباتی ساده در تعیین حجم چربی تزریقی و یا تکنیک مورد استفاده از چهره مورد نظر خود دور نشوید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.