بی‌شک همه ما حداقل در برهه‌ای از زندگی خود با بحران ریزش مو یا نازک شدن تار موها مواجه شده‌ایم. اگرچه علم پزشکی و تکنولوژی‌های نوین همواره به کمک ما آمده‌اند، اما همچنان بسیاری از خواسته‌های ما بی‌جواب مانده است. روش ترمیمی HRT گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که به هر دلیلی امکان کاشت مو به شیوه‌های معمول را ندارند.

کاشت مو به روش HRT

افرادی زیادی به دلایل مختلف امکان بهره‌مندی از روش‌های مختلف کاشت مو را ندارند. از طرفی برخی افراد نیز علاقه‌ای به استفاده روش‌های تهاجمی برای برخورداری از موهایی پرپشت را ندارند. حال چاره چیست؟

HRT راهکاری است که در چنین مواردی به کمک ما می‌آید. اما این راهکار ترمیمی چگونه انجام می‌شود و برای چه افرادی مناسب است؟ آیا از مزایای و ریسک‌های این روش اطلاع دارید؟ اگر همچنان در آرزوی برخورداری از موهایی پرپشت هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در مورد HRT بخوانید و با این روش آشنا شوید. در واقع این مقاله در رابطه با روش های کاشت موی ترمیمی می باشد.

روش ترمیمی HRT را بیشتر بشناسید

در روش‌های کاشت موی معمول از فولیکول‌های موی بدن فرد استفاده می‌شود. اما آنچه روش HRT را از سایر روش‌ها متمایز می‌کند عدم نیاز به فولیکول‌های موی طبیعی است. بله درست شنیده اید!

در این روش از موهای مصنوعی استفاده می‌شود که شباهت زیادی به موهای طبیعی فرد دارند. گرافت های مورد استفاده در این روش از جنس پلیمر هستند و همانطور که پیداست که گرافت‌ها قابلیت رشد ندارند.

با این وجود این روش برای افرادی که فاقد بانک موی مناسب هستند، گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آید. اگرچه در این شیوه از موی مصنوعی استفاده می‌شود، اما ضخامت، رنگ و نوع موها به گونه‌ای انتخاب می‌شود که متناسب با موی طبیعی فرد باشد. بنابراین جای نگرانی در خصوص جلوه موها پس از انجام این روش ترمیمی وجود ندارد.

اما HRT برای چه افراد مناسب است و چه افرادی باید از این راهکار ترمیمی دوری کنند؟

آیا HRT گزینه‌ای مناسب برای شماست؟

ریزش مو به دلایل متنوعی اتفاق می‌افتد که از جمله آنها می‌توان به وراثت، ابتلا به بیماری‌های مختلف، استرس، رژیم غذایی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. اما نکته جالبی که معمولاً از چشم‌ها دور می‌ماند این است که نیمی از افراد مبتلا به ریزش مو یا طاسی بانک موی مناسبی برای کاشت مو به شیوه‌های معمول ندارند.

عدم برخورداری از بانک موی مناسب احتمال موفقیت کاشت مو را بسیار کاهش می‌دهد. از طرفی برخی افراد حتی با وجود بانک موی مناسب به دلایل بیماری‌های خاص امکان بهره‌مندی از روش‌های نوین کاشت مو را ندارند. در اینجاست که روش ترمیمی HRT همچون نور امیدی به کمک این افراد می‌آید. این روش برای افرادی که در گروه زیر قرار می‌گیرند، گزینه فوق‌العاده مناسبی است:

  • افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی؛
  • افراد دارای سوختگی یا زخم‌های بزرگ،
  • افرادی که بانک موی مناسبی ندارند.

چنین افرادی این امکان را دارند که از مزایای این روش بهره‌مند شوند. با این حال شرط اصلی بهره‌مندی از روش HRT عدم حساسیت یا آلرژی پوستی است. با ما همراه باشید تا چگونگی انجام این روش را برای شما شرح دهیم. همچنین باید با مراحل کاشت مو نیز آشنا بشوید.

عکس ترمیم مو به روش HRT

روش ترمیمی HRT به چه صورت انجام می‌شود؟

چنانچه در جلسه مشاوره پیش از ترمیم مو HRT برای شما روشی مناسب و کارآمد تشخیص داده شود، مراحل زیر برای ترمیم سپری خواهد شد.

  1. در وهله نخست موهای سر به کمک اسکن دیجیتالی بررسی شده و ویژگی‌های ظاهری آن همچون ضخامت، رنگ، نوع و مواردی از این قبیل تشخیص داده می‌شود.
  2. گرافت‌های مورد استفاده در روش HRT با توجه نوع موی طبیعی شما تهیه می‌شود؛ به نحوی که بیشترین شباهت را با موهای طبیعی داشته باشد.
  3. برای ترمیم موها ابتدا ناحیه مورد نظر به طور کامل پاکسازی شده و از هر گونه آلودگی لایه برداری می‌شود.
  4. در ادامه محلول نگهدارنده‌ای روی پوست قرار می‌گیرد و گرافت روی این محلول قرار خواهد گرفت.
  5. متخصص گرافت مورد نظر را با توجه به نیاز فرد در زاویه مناسب حالت می‌دهد.

جالب است بدانید که با گذشت ۳ تا ۶ هفته از ترمیم مو به روش HRT، موهای مصنوعی از موها طبیعی قابل تشخیص نیستند و گرافت ها به بخشی از بدن ما تبدیل می‌شوند. گرافت مورد استفاده در این روش که گرافت ترانس درمال نام دارد که به لایه‌ای نازک پیوند زده می‌شود. گرافت‌ها از جنس پلیمر هستند و جلوه‌ای طبیعی دارند.

بنابراین به کمک این روش و در مدت زمان بسیار کوتاهی موهایی پرپشت با جلوه‌ای طبیعی خواهید داشت.

مزایای ترمیم مو به روش HRT

حال که با تکنیک HRT آشنا شدید، نوبت به بررسی مزایا و معایب این راهکار می‌رسد. به نظر شما اصلاً چرا باید این تکنیک را به عنوان گزینه‌ای برای ترمیم مو در نظر گرفت؟

  • تکنیکی غیرتهاجمی : نخستین مزیتی که در خصوص این روش ترمیمی باید در نظر گرفت، غیرتهاجمی بودن آن است. بنابراین بدون نیاز به نگرانی در رابطه با بخیه امکان بهره‌مندی از این روش را دارید. عدم نیاز به بیهوشی یا بی‌حسی موضعی نیز از دیگر مزایای این روش به شمار می‌آید.
  • ماندگاری بیشتر نسبت به سایر روش‌های ترمیمی : نکته جالبی که در خصوص روش HRT وجود دارد، ماندگاری و دوام نسبتاً بالای آن است. با این وجود نباید از یاد ببریم که این روش نیز نیاز به ترمیم و مراجعات بعدی دارد. تارهای موی مورد استفاده در این روش از دوام نسبتاً خوبی برخوردار هستند و امکان انجام فعالیت‌های مختلف را با استفاده از آنها خواهید داشت.
  • عدم نیاز به مراقبت‌های ویژه : در کاشت مو به روش‌های تهاجمی نیاز به دوره نقاهت دارید. چراکه زخم‌های ناشی از بخیه‌ها شکاف‌های کوچک ایجاد شده در نواحی اهداکننده و دریافت کننده باید بهبود پیدا کنند. این در حالی است که به کمک روش HRT نیاز به مراقبت خاصی نخواهید داشت و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواهتان دست پیدا می‌کنید.
  • راهکاری ایده‌آل برای افراد فاقد بانک موی مناسب : همانطور که پیش‌تر بدان اشاره شد افرادی که بانک موی مناسبی ندارند، این امکان را دارند که با استفاده از روش HRT به نتیجه دلخواه خود دست یابند. البته این روش ترمیمی برای افرادی با بیماری‌های خاص مانند خودایمنی، دیابت، بیماری‌های عفونی و مواردی از این قبیل مناسب است.
  • جلوه‌ای طبیعی : در کنار تمام مزایایی که برای این روش بیان شد، نباید جلوه طبیعی آن را نادیده بگیریم. از آنجایی که در روش ترمیمی HRT از موهایی متناسب با موی طبیعی فرد استفاده می‌شود، جای نگرانی در خصوص ظاهر نهایی آن باقی نمی‌ماند. این موها از جنس فیبر هستند و شما این امکان را دارید که آنها همچون موهای طبیعی بشویید، حالت دهید یا حتی آنها را رنگ کنید.

موی ترمیم شده به روش HRT

حال که با مزایای این روش آشنا شدید، شاید تصور کنید HRT راهکار مناسبی برای ترمیم موهای شماست؛ اما عجله نکنید! با ما همراه باشید تا از ریسک‌ها و معایب آن نیز آگاه شوید.

معایب و عوارض HRT

کاشت مو به روش HRT در کنار مزایایی بیان شد، معایبی هم دارد. با مطالعه معایب این راهکار تصمیم‌گیر‌ی در خصوص انتخاب آن برای برخورداری از موهایی پرپشت و زیبا را ساده‌تر می‌کند. نقاط ضعف روش HRT چیست؟

  • ریزش ناگهانی موها : یکی از اتفاقات رایجی که پس از ترمیم مو به روش HRT شاهد آن خواهید بود، ریزش موهاست. البته برخی از افراد علت این ریزش مو را ناشی از افزایش چربی پوست می‌دانند.
  • خارش پوست : گاهی اوقات پیش می‌آید که پوست سر در اثر تماس با موهای مصنوعی دچار خارش می‌شود. اگرچه این مورد نیز موقتی است، اما گاهی تحمل آن سخت می‌شود. معمولاً برای رفع خارش سر معمولاً پیشنهاد می‌شود که پوست را مرطوب نگه دارید. ناگفته نماند که واکنش‌های آلرژیک نیز از دیگر معایب استفاده از این راهکار است.
  • عدم رویش موها و جلوه موها : اگرچه تار موهای مورد استفاده در روش HRT شباهت زیادی به موهای طبیعی دارند، اما نمی‌توان تفاوت آنها با موی طبیعی را نادیده گرفت. این موها برخلاف سایر روش‌های کاشت مو رشد نمی‌کنند و فرد مراجعه‌کننده باید به صورت مداوم نسبت به ترمیم آن اقدام کند.
  • احتمال بروز عفونت : یکی از مهم‌ترین معایب کاشت مو به روش HRT احتمال بروز عفونت یا قارچ است. از طرفی این احتمال وجود دارد که گرافت پیوند داده شده توسط پوست سر پس زده شود.
  • هزینه نسبتاً بالا : برخی از افراد این روش را نسبت به کاشت مو پرهزینه‌تر می‌دانند. این افراد بر این باورند که نیاز به ترمیم منظم موها و ماندگاری کوتاه مدت نتیجه نهایی کار باعث می‌شود که HRT روشی مقرون‌به‌صرفه‌ای برای افراد مختلف نباشد.

حال که با مزایا و معایب کاشت مو به روش ترمیمی HRT آشنا شدید، نوبت شماست که این نکات را سبک سنگین کرده و در نهایت تصمیم لازم را بگیرید. اما پیش تصمیم‌گیر‌ی نهایی بهتر است که اطلاعاتی در خصوص هزینه این روش به دست آورید.

 

جهت دریافت وقت درمان از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

خط مستقیم : ۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱

واتس اپ : ۰۹۱۲۲۳۴۱۹۳۴

آیا هزینه‌های ترمیم مو به روش HRT بالاست؟

هزینه‌های مربوط به کاشت مو به روش HRT به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. با این حال نمی‌توان انکار کرد که این روش نسبت به سایر روش‌های کاشت موی طبیعی گران‌تر به نظر می‌رسد. از آنجا که روش HRT راه حلی دائمی نیست، مراجعه‌کننده باید برای ترمیم به صورت منظم نزد پزشک مراجعه کند. در ادامه سایر پارامترهای موثر بر هزینه این راهکار درمانی را بیان خواهیم کرد:

  • اندازه محل دریافت کننده گرافت،
  • تراکم موی مورد نظر مراجعه کننده،
  • جنس گرافت های انتخاب شده،
  • سابقه و تجربه مرکز ترمیم مو.

به طور کلی هزینه روش HRT به کمک پارامترهای فوق تعیین می‌شود. با توجه به آنچه بیان شد، ترمیم موها به کمک این روش قیمت نسبتاً بالایی دارد. بنابراین هنگام انتخاب روش HRT باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید.

روش ترمیمی HRT؛ راهکاری پرهزینه و با معایب بالا

اگرچه این روزها اخبار خوبی در خصوص کاشت مو به گوش می‌رسد، برخی از افراد همچنان امکان انتخاب این راهکار را به دلایل مختلف ندارند. افراد مبتلا به بیماری‌های خاص یا دارای بانک موی نامناسب می‌توانند از روش‌های کاشت مو برای برخورداری از موهایی پرپشت و خوش حالت بهره‌مند شوند.

روش HRT که به عنوان راهکاری ترمیمی شناخته می‌شود، به چنین افرادی فرصت می‌دهد که با استفاده از موهایی مصنوعی به خواسته همیشگی خود دست پیدا کنند. اگرچه این روش مزایای زیادی به همراه دارد، اما نباید معایب آن را نادیده بگیریم.

حال که با جنبه‌های مختلف روش HRT آشنا شدید، نوبت شماست که با مشورت با پزشک نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب این روش اقدام کنید. مزایا، معایب و هزینه‌های مربوط به این راهکار درمانی بررسی کرده و بهترین تصمیم را برای زیبایی ظاهری خود اتخاذ کنید.

معایب و عوارض کاشت مو به روش HRT کدام است؟

از جمله عوارض و معایب کاشت و ترمیم مو به روش HRT می توان به عفونت، حساسیت پوستی، ریزش مو و … اشاره نمود.

هزینه های کاشت و ترمیم مو به روش HRT  بیشتر از همه به چه موضوعی بستگی دارد؟

می توان گفت میزان تخصص پزشک، موقعیت کلینیک، وضعیت موی سر فرد و … همگی از جمله عوامل تایر گذار بر قیمت کاشت و ترمیم مو به روش  HRT  می باشند.

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.