پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی علاوه بر معرفی روش های جدید کاشت مو و زیبایی، می تواند محدودیت های روش های پیشین را نیز مرتفع سازد. در این زمینه، روشی از کاشت مو معرفی شد که امکان پیوند مو از نواحی دیگری به جز کنار و بغل سر به ناحیه جلو سر را میسر کرد. به این ترتیب متقاضیانی که بانک موی مناسب و قابل پیوندی نداشتند، توانستند به راحتی کاندید این تکنیک شوند.

پیوند موی بدن یا کاشت مو به روش BHT

علاوه بر این متقاضیانی که در روش های پیشین کاشت مو دچار مشکلات و آسیب هایی به بانک مو سر خود شده اند نیز می توانند با این تکنیک کاشت موی مجدد انجام دهند. لذا امکان پیوند مو از بدن به سر برای این متقاضیان نیز مسمر ثمر خواهد بود.

این روش که Body Hair Transplant یا به اختصار ” BHT “ نامیده می شود ، یکی از تکنیک های قابل اعتمادی است که به صورت تخصصی در کلینیک تخصصی دکتر رابط تحت نظر پزشکان مجرب انجام می شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا با جزئیات و چگونگی این تکنیک بیشتر آشنا شویم.

خلاصه ای از کاشت مو به روش BHT

اصولا بهترین بانک مو، برای متقاضیان کاشت مو، موهای ناحیه پشت سر یا کنار سر است، چراکه که این موها اساسا در مقابل ریزش موی ارثی مقاوم هستند به ندرت دچار ریزش می شوند. با این وجود متقاضیانی که موهای بدنشان به نسبت از تراکم بالایی برخوردار است، در تکنیک BHT می توان از موهای بدن برای افزایش تراکم موهای جلو سر استفاده کرد. اما در این تکنیک نمی توان از موهای بدن برای احیای کامل سر و یا بازسازی کامل خط رویش استفاده نمود. اساس این تکنیک هم برداشت مو های بدن است که با همان روش کاشت موی FIT استخراج و کاشته می شوند.

در تئوری تکنیک BHT، این امکان وجود دارد که موهای ناحیه سینه، زیر ریش، شکم و پشت کمر به عنوان بانک مو استخراج و برای کاشت در ناحیه سر استفاده شود. اما در عمل تجربه ثابت کرده است که بهترین و مناسبترین فولیکول های بدن، موهای ناحیه زیر ریش هستند و نسبت به بقیه فولیکول های بدن، پیوند های قابل اعتمادتری ارائه خواهند داد.

در این تکنیک، پزشک متخصص با استفاده از برخی معیارها، بهترین و مناسب ترین فولیکول های بدن بیمار را تعیین می کند تا بدین ترتیب نتایج پیوند تا حد ممکن رضایت بخش تر شود. لذا شاخصی به نام (TDI) Torso Donor Index یا همان شاخص اهدا کنندگی سینه طراحی و عرضه گردید. اساس این تکنیک آن است که هر ناحیه ای که به عنوان بانک مو مورد نظر باشد به عنوان مثال ناحیه سینه، باید:

  1. در هر سانتی متر مربع بیش از ۴۰ گرافت مو داشته باشد.
  2. گرافت های تکی نداشته باشد. گرافت ها ۲ یا ۳ گانه باشند.
  3. جنس و ظرافت مشابه به موهای سر داشته باشد.
  4. اندازه تارهای مو کافی باشد.
  5. وسعت مو در ناحیه مورد نظر مورد تایید باشد.

خلاصه ای از کاشت مو به روش BHT

اما نحوه تفسیر این معیار به چه صورت خواهد بود؟

به هرکدم از این معیارها یک امیتاز داده می شود. امتیاز کمتر از ۴، امتیاز خوبی نخواهد بود و به منزله عدم امکان پیوند شناخته می شود. امتیاز ۵ تا ۸ گواه بر آن است که متخصص باید وضعیت بانک مو را بررسی کند و اگر صلاح دید، می توان برای پیوند از آن استفاده کرد. امتیاز ۸ و بیشتر نیز نشان دهنده بانک مو مناسب خواهد بود.

کاندید کاشت مو به روش BHT

تکنیک کاشت مو به روش BHT اصولا برای تمامی متقاضیان بالای ۳۰ سال که شرایط زیر را داشته باشند قابلیت اجرا خواهد داشت:

  1. آن دسته از عزیزانی که نیاز به متراکم سازی در ناحیه خط رویش دارند، می توانند به راحتی کاندید مناسبی برای این تکنیک باشند.
  2. متقاضیانی که سابقاً در اثر برداشت های ناصحیح در روش های دیگر کاشت مو، دچار آسیب به بانک مو شده اند، می توانند از این تکنیک نتایج خوبی به دست آورند.

ناگفته باقی نماند که در کلینیک تخصصی دکتر رابط تمامی متقاضیان از لحاظ تست TDI بررسی خواهند شد و در صورتی که امتیاز مطلوبی کسب کنند، این تکنیک برایشان انجام می شود.

مراحل کاشت مو به روش BHT

این روش که یکی از بهترین روش های کاشت مو است شامل مراحل زیر می باشد:

  1. پس از جلسه مشاوره و معاینه کامل متقاضی توسط پزشک متخصص، آزمایش خون کاملی به جهت عدم ابتلا به شرایط خاص پاتولوژیک برای وی درخواست می شود. ضروری است تا پیش از شروع پروسه کاشت مو، نتایج آزمایشات به رویت پزشک رسیده باشد. همچنین بانک مو بدن متقاضی بررسی می شود تا بدین ترتیب از قابل برداشت بودن فولیکول های بدن اطمینان حاصل شود.
  2. در جلسه کاشت مو، پس از طراحی خط رویش، آماده سازی ، ضدعفونی سازی و بی حس کردن نواحی مورد نظر انجام می شود.
  3. سپس فولیکول های قابل پیوند، به روش FIT از بانک مو برداشت می شود. استخراج اصولی این فولیکول ها بسیار حیاتی است.
  4. پس از استخراج فولیکول ها، با به کارگیری تکنیک های مناسب، آماده سازی آن ها با دقت تمام انجام می شود. به منظور کاهش احتمال تخریب و از بین رفتن فولیکول ها در شرایط خارج از بدن، ضروری است تا هیدراتاسیون آن ها به درستی انجام شود. کاهش حداکثری آسیب به فولیکول ها حین استخراج تا کاشت، در موفقیت آمیز بودن پیوند موثر خواهد بود.
  5. در مرحله آخر، پزشک متخصص با در نظر گرفتن جهت رویش، فولیکول های مورد نظر را با فاصله مناسب و در عمقی مناسب خواهد کاشت.

مزایای تکنیک کاشت مو به روش BHT

  • این تکنیک از جمله روش های غیر تهاجمی کاشت مو است که بدون هیچ گونه بخیه و بی هوشی نیاز ندارد. لذا جای زخمی برجای نخواهد گذاشت و دوره نقاهت این تکنیک به مراتب کوتاه تر و راحت تر از سایر تکنیک هاست.
  • به دلیل ماهیت تراکم بخشی که این تکنیک دارد، خط رویش حاصل نیز ظاهری زیبا و طبیعی خواهد داشت.
  • به عنوان گزینه مناسبی برای متقاضیانی خواهد بود که در اثر برداشت های نا به جا از بانک مو دچار کم پشتی و آسیب به بانک مو شده باشند.

معایب تکنیک کاشت مو به روش BHT

  • در مقایسه با سایر تکنیک های کاشت مو، تعداد پیوند هایی که سالانه به روش BHT انجام می شود، به مراتب کمتر است و ممکن است برخی پزشکان تجربه و تخصص کافی در این زمینه نداشته باشند و پیوند مطلوبی برای متقاضی انجام نشود. البته توجه به سابقه کلینیک مورد نظر شما در این زمینه می تواند به میزان قابل توجهی این مشکل را مرتفع سازد.
  • انتظارات متقاضی از این تکنیک بهتر است واقع بینانه و معقول باشد. به طور متوسط ۵۰ الی ۶۰ درصد از آن چه که از قسمت بدن برداشت و پیوند زده می شود موفق و نتیجه بخش خواهد بود، اما این میزان در مورد موهای برداشته شده از ناحیه بانک موی سر بالای ۸۵ درصد می باشد.
  • این تکنیک عمدتا به منظور تراکم بخشی استفاده می شود و امکان پیوند وسعت بالایی از طاسی با این روش وجود ندارد.

مراقبت های پس از کاشت مو BHT

پس از هر عمل زیبایی دوره نقاهتی وجود دارد که توجه به توصیه ها کمک به سزایی در بهتر گذراندن این دوره خواهد داشت. عمدتا دوره نقاهت پس از تکنیک BHT به دلیل برداشت همزمان از سایر نواحی بدن، طولانی تر و سخت تر از سایر روش های کاشت مو می باشد. در نتیجه ممکن است:

  1. روزهای نخست احساس دردی خفیف داشته باشید. البته این احساس درد کاملا طبیعی است و نیازی به اعمال مداخله خاصی نمی باشد. با این وجود در صورتی که آستانه درد برای شما پایین تر است، بهتر است از پزشک خود بخواهید تا مسکن هایی مناسب با شرایط شما تجویز نماید.
  2. پس از روز دوم می توانید به آرامی استحمام سبکی داشته باشید. اما توجه داشته باشید که از فشار مستقیم آب به پوست سر خود پرهیز کنید. هرگز موهای خود را چنگ نزنید و با ظرفی سبک مقداری آب به آرامی بر روی پوست سر خود بریزید. دمای آب بهتر است ملایم باشد.
  3. از شامپویی ملایم برای شست شو در روزهای نخست استفاده کنید. بهتر است کف شامپو را با پنبه روی سر خود به آرامی بگذارید.
  4. تا چند هفته اول پس از کاشت، دلمه ها و پوسته هایی بر روی سر شما دیده می شود. به هیچ عنان آن ها را دستکار نکنید ، چرا که در این صورت فولیکول های کاشته شده آسیب می بینند و ریزش اتفاق می افتد. به همین جهت است که پزشکان از روز ۳ تا ۱۰ توصیه می کنند روزانه دو بار حمام کنید. می توانید ضمن ریختن آب ولرم بر روی سر خود، با دست نیز به آرامی و با حالت نوازش به سمت جلو بکشید تا به مرور دلمه ها پاک شوند.

مراقبت های پس از کاشت مو BHT

هزینه کاشت مو به روش BHT

موفقیت در نتایج کاشت مو به روش BHT به عوامل متعددی بستگی دارد. هزینه کاشت به تجربه پزشک و تیم پرستاران ، داروهای مصرفی و کیفیت مواد مصرفی وابسته است و به طور میانگین از ۷ الی ۱۰ میلیون تومان متغیر است. پزشکان متخصص و مجرب کلینیک دکتر رابط، صدها عمل کاشت مو موفق را در این مرکز ارائه داده اند. همچنین در این مرکز تنها از تجهیزات و مواد مصرفی با بالاترین کیفیت استفاده می شود. مشاورین این مجموعه آماده ارائه کلیه اطلاعات لازم پیرامون تکنیک های متعدد کاشت مو به متقاضیان هستند. شما عزیزان می توانید همه روزه با شماره تلفن های زیر جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره تماس حاصل فرمایید.

بهترین مرکز کاشت مو به روش BHT در تهران

در همه روش های کاشت مو و به طور کلی برای انجام همه اقدامات زیبایی، توجه به سابقه کلینیک در زمینه مورد نظر بسیار حائز اهمیت است. برای آن که تکنیک کاشت مو BHT نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد، توجه به برخی شرایط و ضوابط ضروری است که عبارتند از:

  • توجه به شرایط ویژه متقاضی،
  • توجه به تناسب ساختار موهای بدن جهت پیوند روی سر، (از لحاظ فر یا صاف بودن)
  • توجه به چرخه رشدی که موهای بدن در آن قرار دارند ،
  • خواب و جهت رویش مو ها ،
  • تناسب پوست سر و بدن ،
  • چگونگی استخراج و کاشت فولیکول های مو ،
  • مواد و ابزارهای مصرفی .

علاوه بر تسلط پزشکان بر چگونگی تکنیک BHT ، تسلط کافی بر کاشت مو به روش FIT و کاشت موی FUT نیز در این تکنیک بسیار مهم است. در کلینیک تخصصی دکتر رابط، بهترین کلینیک کاشت مو در تهران ،  پزشکان متخصص، با تجربه ای که در ارائه صدها پیوند موفق در این زمینه دارند، نتایج بسیار مطلوبی را به شما عزیزان ارائه خواهند داد.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

 پرسش از شما پاسخ از دکتر رابط


  • آیا امکان کاشت مو به روش BHT برای فردی که در گذشته کاشت موی ناموفق داشته و بانک مو پشت سر از تراکم ناکافی برخوردار است، وجود دارد؟

خیر، در صورتی که شما بانک مو مناسبی در پشت سر و یا کنار سر خود نداشته باشید، نمی توانید از تکنیک BHT نتایج مناسبی انتظار داشته ابشید. چرا که این تکنیک صرفا جهت تراکم بخشی به جلو سر شما خواهد بود.

  • آیا انجام ورزش های آبی پس از یک ماه مشکلی ایجاد می کند؟

تاکنون پژوهش های علمی ممنوعیت خاصی برای انجام ورزش های آبی در ماه اول به بعد پیشنهاد نداده اند. اما توصیه ما آن است که در صورت امکان تا پایان ماه دوم صبر کنید و از انجام شنا در ۲ ماه اول پرهیز شود.

  • آیا امکان پیوند از موهای ناحیه زیر بغل به سر وجود دارد؟

خیر، اساسا موهای ناحیه زیر بغل قابل پیوند نمی باشند.

  • پوسته های سفیدی که بر روی سر ایجاد می شوند تا چه مدت از بین می روند؟

دلمه ها در صورتی که به طور کاملا صحیحی تمیز شوند، نهایتا تا مدت ۲ هفته پاک می شوند و نیازی به جدا کردن آن ها نمی باشد.

  • فردی که در ناحیه پشت دست و ساعد و یا ناحیه تناسلی موهای زیادی داشته باشد، قابل پیوند برای سر هستند؟

خیر، موهای ناحیه دست ها و ناحیه تناسلی فولیکول های مناسبی برای کاشت در ناحیه سر نخواهند بود.

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.