اثر گرما بر بوتاکس | ایا گرما بوتاکس را از بین میبرد؟

درمان بوتاکس با اثر سم بوتولینوم بر روی عضلات هدف باعث کاهش چین و چروک می شود. سم بوتولینوم باعث نرم شدن عضلات صورت و نرم شدن خطوط می شود و در عین حال از ایجاد چین و چروک های بعدی نیز جلوگیری می کند. پس از تزریق ، نتایج باید بین ۳-۶ ماه ماندگار باشد. پس از درمان با بوتاکس باید از قرار گرفتن در معرض گرما جلوگیری نمود زیرا اثر گرما بر بوتاکس مانع دستیابی به بهترین نتایج می شود.

آیا گرمای شدید باعث از بین رفتن نتایج بوتاکس می شود؟

آماده سازی قبل از تزریق بوتاکس  

اگر قصد درمان با تزریق بوتاکس را داشته باشید یا قبلا تحت درمان قرار گرفته باشید، حتما شنیده اید که می گویند از گرما دوری کنید. در این مقاله اثر گرما بر بوتاکس را بررسی می کنیم. اثر گرما بر بوتاکس چگونه است؟ آیا راهی برای کنترل اثر گرما بر بوتاکس وجود دارد؟ چرا اثر گرما بر بوتاکس منفی است؟ همه این سوالات را پاسخ خواهیم داد.

مطمئنا تمام کسانی که بوتاکس انجام می‌دهند، انتظار نتایج مطلوب و موفقیت آمیز دارند. متاسفانه گرما و افزایش دما مانند گرمای خورشید، حمام آب داغ، استخر، سونا، باد سشوار و … از جمله مواردی هستند که در نهایت باعث می‌شود تا نتیجه بوتاکس تحت تاثیر قرار بگیرد. اما ایا گرما بوتاکس را از بین می برد؟

آیا گرما اثرات بوتاکس را از بین می برد؟

به طور کلی، گرما و اشعه خورشید تاثیراتی منفی بر پیری پوست و نتیجه تزریق بوتاکس خواهد داشت. بنابراین، بهتر است که میزان گرما و مدت زمان قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید را در روزهای اولیه تزریق بوتاکس مدیریت کنید. همانطور که می‌دانید بوتاکس باعث درمان موقت چین و چروک و خطوط ناشی از حرکت عضلات می‌شود. همچنین، اشعه‌های UVA و UVB باعث آسیب دیدگی پوست و شکسته شدن کلاژن و الاستین در سطح پوست می‌شود که نتیجه آن ظهور علائم پیری و بی‌اثر شدن هزینه و نتیجه بوتاکس خواهد بود.

یکی از راهکارهای کاهش اثر گرما بر بوتاکس و پیشگیری از بروز لک و چین و چروک ناشی از نور خورشید، می‌توان به استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالا و آنتی اکسیدان موضعی اشاره کرد. محصولات حاوی آنتی اکسیدان به مبارزه پوست با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

تاثیر گرما بر نتایج بوتاکس چگونه است؟

بیشتر پزشکان توصیه می کنند تا ۴۸ ساعت پس از درمان بوتاکس از قرار گرفتن در معرض دمای بالا خودداری کنید. تاثیر گرما بر نتایج بوتاکس شامل ورزش شدید و استفاده از اتاق بخار یا حمام آفتاب است. دلیل اصلی قرار نگرفتن در معرض گرما پس از بوتاکس کاهش خطر تورم و کبودی است. اثر گرما بر بوتاکس باعث افزایش جریان خون و گشاد شدن رگ های خونی می شود که به نوبه خود می تواند هر التهاب پس از تزریق را بدتر کند. با گذشت ۴۸ ساعت ، از سر گرفتن هر یک از این فعالیت ها بی خطر است.

علاوه بر افزایش خطر تورم ، برخی از جراحان توصیه می کنند که اثر گرما بر بوتاکس در ۴۸ ساعت اول پس از درمان باعث پراکندگی محصول سم بوتولینوم می شود. سم بوتولینوم با اتصال به گیرنده هایی که عملکرد عصبی عضلانی را کنترل می کنند ، عمل می کند ، تکمیل این فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد. به همین دلیل است که نشان می دهد نتیجه نهایی و کامل درمان بوتاکس اغلب تا ۲ هفته طول می کشد.

آیا گرمای شدید باعث از بین رفتن نتایج بوتاکس می شود؟

گرما چگونه باعث از بین رفتن تاثیر تزریق بوتاکس می شوند؟

قرار گرفتن بدن در معرض گرمای زیاد یا فعالیتهایی که باعث افزایش جریان خون می شوند ، ممکن است این روند را مختل کرده و یا منجر به مهاجرت سم بوتولینوم به مناطق دیگر شود و بر نتایج کلی تأثیر بگذارد. هنگامی که سم بوتولینوم کاملاً حل و فصل شد ، اثر گرما بر بوتاکس مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا در محیط های گرم نمی تواند بر نتایج شما تأثیر بگذارد.

اثر گرما بر بوتاکس مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا در محیط های گرم نمی تواند بر نتایج شما تأثیر بگذارد.

یک نظریه وجود دارد که تماس مکرر و طولانی مدت با دمای گرم یا انجام ورزش های شدید ممکن است بر طول عمر نتایج تزریق تأثیر بگذارد.

در حال حاضر شواهد کمی برای تأیید این موضوع وجود دارد ، اما برخی گزارش ها نشان می دهد که این ممکن است رخ دهد. یک توضیح برای این موضوع کم آبی بدن به علت اثر گرما بر بوتاکس است. قرار گرفتن در محیط های گرم و یا ورزش زیاد می تواند شما را دچار کم آبی کند که ممکن است بر نتایج شما تأثیر بگذارد.

تاثیر گرما بر نتایج بوتاکس بیشتر است یا سرما؟

لازم به ذکر است که آثار مخرب گرما به مراتب بیشتر از سرما است. گرما می‌تواند باعث جابه‌جایی و پراکندگی سم بوتولینوم زیر پوست شود و بر عملکرد عصبی سایر عضلات تاثیر منفی بگذارد. از سوی دیگر، تماس مستقیم با نور خورشید در روزهای اولیه تزریق موجب تشدید کبودی و تورم می‌شود. همانطور که می‌دانید سم بوتولینوم با بی‌تحرک کردن و نرم کردن عضلات صورت باعث کاهش خطوط و چین و چروک صورت می‌شود و از بروز خطوط جدید پیشگیری می‌کند. متاسفانه گرما باعث کاهش حجم بوتاکس می‌شود و فرد را از دستیابی به نتیجه مطلوب و دلخواه دور می‌کند.

تزریق بوتاکس در دوران بارداری برای یک خانم

متخصص بعد از تزریق به بیمار توصیه می‌کند که ۳ الی ۴ روز بعد از تزریق در محیط با دمای بالا و در تماس مستقیم با آفتاب قرار نگیرد. همچنین، اشعه UV یکی از عوامل اصلی در ایجاد چین چروک و پیری زودرس پوست است. بنابراین، نور خورشید می‌تواند باعث ظهور خطوط جدید یا عمیق شدن خطوط قدیمی شود و آثاری منفی بر نتیجه بوتاکس باقی بگذارد. اثر گرما بر بوتاکس ، تنها به نور خورشید خلاصه نمی‌شود. تاثیر گرما بر نتایج بوتاکس شامل حمام آفتاب، دوش آب گرم، شستن صورت با آب گرم، ورزش شدید و استفاده از اتاق بخار نیز می‌شود. گرما باعث گشاد شدن رگ‌ها و افزایش جریان خون فرد خواهد شد. همین امر موجب افزایش تورم ناشی از تزریق وطولانی شدن مدت زمان بهبود می‌شود.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.