کاندیدای مناسب تزریق بوتاکس چه کسانی هستند؟

کاندیدای مناسب تزریق بوتاکس، تزریق بوتاکس به منظور رفع چین چروک اطراف چشم و پیشانی با توجه به شرایط هر فرد انجام می گیرد؛ لذا بهتر است شما نیز قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی، با مناسب ترین کاندیدای انجام بوتاکس، آشنایی کافی داشته باشید.

باید اشاره کنیم که نتیجه نهایی جراحی های زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارند، که باعث می شود ما در پایان شاهد نتایج متفاوتی باشیم.

تزریق بوتاکس در کاربرد پزشکی، برای درمان برخی از بیماری ها و اختلالات عضلانی نیز بکار می رود و محدود به مصارف زیبایی نیست.

انواع چین و چروک های صورت که باعث می شود شما تزریق بوتاکس انجام دهید:

در یک دسته بندی کلی چروک های صورت به دو دسته تقسیم می شوند:

چروک های فعال (Dynamic Wrinkles)

که بدلیل وجود عضله در زیر آنها به وجود می‌آید. این خطوط نتیجه سالها خندیدن، اخم کردن و تغییر فرم عضلات صورت هستند.

چروک های غیر فعال (Static Wrinkles)

که بدلیل پروسه پیری و تغییرات محتویات درم پوست ایجاد میشود. در مورد چروکهای فعال یعنی چین وچروکهایی که ارتباط مستقیم با حرکات عضلات صورت دارند، ‌به عنوان مثال چین‌های افقی پیشانی، ‌چین اخم بین ابروها وچین‌های دور چشم استفاده از بوتاکس بسیار موثر است.

مناسب ترین کاندیدای انجام تزریق بوتاکس

همانطور که اشاره کردیم، تزریق بوتاکس یکی از متداول ترین جراحی های زیبایی می باشد که به ویژه در میان خانم ها طرفداران زیادی دارد.

برای اشاره به مکانیزم عمل بوتاکس، باید بگوییم که مایع بوتاکس حاوی سم کلستریدیوم بوتولینوم (Clostridium botulinum) است و این ماده می تواند عضلات صورت را برای صاف کردن خطوط و چین و چروک شل کند.

موارد انتخاب بهترین کاندیدای تزریق بوتاکس

کاندیدای مناسب برای تزریق بوتاکس، افرادی هستند که از نظر جسمی سالم بوده، سابقه بیماری عصبی عضلانی مانند میاستنی گراویس (MG) نداشته و همچنین باردار یا شیرده نباشند.

از جمله بهترین کاندیدها برای جراحی زیبایی بوتاکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افرادی که بالای ۱۸ سال سن دارند.
  • فرد انتظارات واقع بینانه ای از تزریق بوتاکس داشته باشد.
  • افرادی که اخیرا اقدام به برنزه کردن پوست صورت خود نکرده باشند.
  • افرادی که دارای چین و چروک‌های متوسط تا شدید در صورت خود هستند.
  • افرادی که پوست آنها فاقد التهاب و ورم باشد.
  • مناسب ترین کاندید انجام تزریق بوتاکس

آیا گرمای شدید باعث از بین رفتن نتایج بوتاکس می شود؟

محدودیت سنی در انتخاب تزریق بوتاکس

یکی از تصورات غلط در رابطه با جراحی بوتاکس، شرایط سنی افراد است؛ به طوری که بسیاری از مردم فکر می‌ کنند، بوتاکس فقط برای افراد مسن است؛ اما باید توجه داشته باشیم که هیچ محدودیت سنی خاصی برای این نوع درمان وجود ندارد.

ایجاد چین و چروک در اطراف صورت مختص بازه زمانی مشخصی نبوده و بسیاری از افراد حتی در دوره ۲۰ سالگی متوجه خطوط ریز دور چشم خود شده اند؛ لذا نمی توان شرایط خاصی را برای آنها قائل بود.

به طور کلی تمام افرادی که واجد شرایط تزریق بوتاکس هستند، می‌ توانند بوتاکس را از ۱۸ سالگی شروع کنند، اما برای اینکار حتما از یک پزشک متخصص مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت کنند؛ چرا که شاید در این بازه زمانی، نیازی به انجام تزریق بوتاکس نداشته باشند. طبق آمار می توان گفت میانگین سنی افراد علاقه مند به تزریق بوتاکس، ۳۵ سال می باشد.

دهه سوم و چهارم زندگی زمان مناسبی برای تزریق بوتاکس هستند ولی بسیاری از مراجعین ما با سنین کمتر تمایل به انجام بوتاکس دارند.

اشکالی در این انتخاب وجود ندارد، ولی به مراجعین جوان ترمان توصیه می‌کنیم که تمرکز خود را روی رژیم، سبک زندگی و مراقبت‌های پوستی بگذارند و بیشتر برای این موارد هزینه کنند تا تزریق بوتاکس.

تزریق بوتاکس در چه نواحی از بدن قابل انجام است؟

تزریق بوتولینوم در هر جایی از صورت نمی تواند انجام گیرد. با توجه به این که این عمل سبب می شود تا عضلات در نواحی مورد نظر فلج شوند، باید دقت لازم در زمان تزریق و نقاطی که اعمال می شود وجود داشته باشد. قبل از انجام تزریق، ناحیه ای که به صورت دقیق از قبل مشخص شده، علامت گذاری خواهد شد. اهمیت بسیار زیادی دارد که تزریق دقیقا در همان نقطه علامت گذاری شده صورت بگیرد تا فرد به بهترین نتایج از این تزریق دست پیدا کند. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، نتیجه تزریق بوتاکس به هیچ وجه برای فرد خوشایند نخواهد بود. همچنین میزان دقیق بوتاکس برای تزریق نیز باید به درستی انتخاب شود. اگر پزشک بیش از حد بوتاکس به فرد تزریق کند، چهره او حالتی مصنوعی به خودش خواهد گرفت و نتایج نهایی کار به هیچ وجه دلچسب نخواهد بود.

محدودیت های تزریق کردن بوتاکس

برای بسیاری از عمل های زیبایی، محدودیت هایی وجود دارد که این موارد عموما در جلسات مشاوره توسط پزشک متخصص به فرد اطلاع داده می شود.

جراحی زیبایی بوتاکس نیز به همین ترتیب است و اطلاع بیمار از اینکه آیا کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس می‌ باشد یا خیر، می تواند در روند انتخاب این روش تاثیر ویژه ای باشد.

از جمله افرادی که توصیه می شود بر حسب شرایطی که دارند، جراحی بوتاکس را به زمان دیگری موکول کنند؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افرادی که به بیماری های عضلانی و عصبی مبتلا هستند.
  2. افرادی که در محل تزریق تبخال یا عفونت فعال دارند.
  3. خانم‌های شیرده و باردار
  4. افرادی که در چهره خود چین و چروک های عمیقی دارند که ممکن است تزریق بوتاکس بر روی آنها تاثیر گذار نباشد.
  5. افرادی که داروهای ضد انعقاد خود و رقیق کننده خون را به طور دائم مصرف می‌کنند.

اقدامات لازم قبل تزریق برای کاندیدای مناسب تزریق بوتاکس

بایدها و نبایدهای تزریق بوتاکس در جلسه معاینه و مشاوره اولیه به شما گفته شده و شما با اطلاع از این موارد می توانید نسبت به کسب نتایج مناسب از جراحی زیبایی خود، اقدام کنید.

بطور کلی مهم ترین مراقبت های پیشگیرانه قبل از عمل بوتاکس صورت، به شرح زیر است:

حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، بهتر است نوشیدنی الکلی و دخانیات مصرف نشود؛ چرا که مواد موجود در این فرآورده ها می تواند بر روی روند بهبودی شما تاثیر منفی گذاشته و باعث افزایش تورم و یا کبودی ناشی از تزریق بوتاکس شود.

سعی کنید یک تا دو هفته قبل از تزریق بوتاکس، استفاده از دارو هایی مانند آسپیرین را کاهش دهید چرا که این گونه داروها به رقیق کننده های خون مشهورند و با اثر گذاری خود می توانند باعث افزایش میزان خونریزی حین یا بعد از تزریق بوتاکس شوند.

کاهش مصرف دارو در این دوره زمانی را حتما طبق توصیه پزشک انجام دهید؛ تا به این طریق، کبودی ناشی از تزریق و زمان لازم برای برطرف شدن آن کاهش یابد.

باید ها و نباید های مراقبتی در تزریق بوتاکس

در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با بایدها و نبایدهای انجام جراحی زیبایی بوتاکس آشنا کنیم. تزریق بوتاکس یکی از متداول ترین و معروف ترین اقدامات زیبایی و جوان سازی پوست است، که به ویژه در میان بانوان طرفداران زیادی دارد.

کشور ما نیز در این مورد استثنا نبوده و تزریق بوتاکس در ایران از متداول ترین جراحی های زیبایی به شمار می رود. متاسفانه افراد سودجو هم بدون اینکه تخصص خاصی داشته باشند، دست به تزریق بوتاکس می‌زنند.

توصیه می شود چنانچه شما نیز قصد انجام این جراحی را داشته و قصد دارید تا بهترین تزریق بوتاکس را انجام دهید و از نتایج فوق‌ العاده آن بهره‌ مند شوید حتما از یک پزشک حاذق مشورت کرده و راهنمایی بگیرید؛ چراکه این جراحی علاوه بر سادگی و دوره نقاهت نسبتا کوتاه، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت پوست شما خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.