تخلیه ژل لب | خارج کردن ژل از صورت،بینی، خط خنده و چانه

این روزها تزریق فیلر بیشتر از هر زمان دیگری ترند شده است و هر یک از ما با اهدافی که در ذهن داریم، تصمیم به امتحان کردن این تکنیک می‌گیریم. خداحافظی با چین و چروک‌ها، رفع افتادگی صورت، افزایش حجم لب‌ها و گونه‌ها و… همگی دلایلی هستند که ما را برای تزریق ژل قانع می‌کنند. البته که اغلب افرادی که تزریق ژل را تجربه کرده‌اند، از نتایج به‌دست آمده هیجان‌زده می‌شوند. با این حال پزشکی، علمی نیست که نتایج دقیقی به ما ارائه کند و حتی گاهی در بهترین حالت، متقاضیان از نتایج به‌دست آمده راضی نیستند و خواستار تخلیه ژل می باشند.

راهکارهای تخلیه ژل

افزایش حجم بیش از حد صورت، نامتقارنی صورت و چندین و چند دلیل دیگر وجود دارد که هر یک از ما از تزریق ژل ناامید شویم. حتی گاهی ممکن است که بدن ما بدون هیچ دلیل خاصی به ترکیبات داخل ژل واکنش آلرژیک نشان دهد یا حتی به این نتیجه برسیم که تزریق ژل گزینه مناسبی برای ما نیست.

تخلیه ژل راهکاری است که متخصصان پوست، مو و زیبایی در چنین موقعیتی پیش روی ما قرار می‌دهند. البته تخلیه ژل خود به تنهایی به چندین روش صورت می‌گیرد و ممکن است عوارضی برای ما به دنبال داشته باشد.

بنابراین پیش از هر گونه تصمیم‌گیری و برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص ادامه مطلب را از دست ندهید.


همچنین ببینید: علت گلوله شدن لب بعد از تزریق


چه دلایلی باعث می‌شود به تخلیه ژل فکر کنیم؟

هر یک از شما ممکن است به‌دلیل خاصی تصمیم به تخلیه ژل بگیرید. با این حال دو بهانه مهم برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می‌پردازیم.

  • تجربه کردن عارضه‌ای خاص پس از تزریق

به‌طور معمول تزریق ژل به‌عنوان تکنیکی غیرتهاجمی، راهکاری بی‌خطر برای افراد تلقی می‌شود. با این وجود استفاده از ژل غیراستاندارد یا انتخاب فردی بی‌تجربه برای تزریق ژل ممکن است شما را به دردسر بیندازد. عوارضی مثل تورم و انسداد عروق در اثر تزریق فیلر وجود دارد که در عین اینکه بسیار نادر هستند، ممکن است شما را درگیر خود کنند. البته احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک نیز وجود دارد که در این صورت نیز نیاز به تخلیه فوری ژل است.

  • نارضایتی از تزریق ژل

دلیل مهم بعدی که بسیاری از افراد را وادار به تخلیه ژل می‌کند، نارضایتی از نتایج به‌دست آمده است. ممکن است هر یک از شما آنچنان از نتایج حاصل ناراضی باشید که بخواهید هر چه زوتر از این وضعیت خارج شوید.

البته به غیر از این دو دلیل مهم، دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید تخلیه ژل را به‌عنوان تنها راهکار پیش روی خود انتخاب کنید.

  • نامتقارنی تزریق ژل در قسمت‌های مختلف صورت،
  • عدم استفاده از ژل مرغوب به‌منظور تزریق،
  • وجود ناهمواری‌هایی در سطح پوست،
  • پف کردن بیش از حد چشم‌ها و شکل‌گیری توده‌هایی در اطراف چشم،
  • به وجود آمدن حالتی به نام اثر تیندال (تغییر رنگ ناحیه اطراف چشم به آبی روشن تا تیره به‌دلیل تزریق سطحی)،
  • عدم حصول نتیجه مورد انتظار متقاضی،
  • عفونت و واکنش‌های التهابی،
  • تزریق بیش از حد فیلر،
  • عدم برخورداری از تجربه کافی فرد تزریق کننده برای تزریق،

بنابراین اگر با یک یا چند مورد از دلایل فوق دست و پنجه نرم می‌کنید، شاید وقت آن رسیده که به فکر تخلیه ژل بیفتید.

تزریق ژل برای صورت لاغر

راهکارهای تخلیه ژل

حال که در رابطه با تخلیه ژل مطمئن هستید، باید گزینه‌های روی میز را بشناسید. در حال حاضر راهکارهای متعددی وجود دارد که به ما کمک می‌کند به ساده‌ترین و در عین حال امن‌ترین شکل ممکن ژل را تخلیه کنیم. اما پیش از انتخاب هر یک از راهکارهایی که در ادامه مطرح می‌شوند، بهتر است از مزایا و معایب هر یک از آنها مطلع شوید.

  • روند طبیعی حل شدن ژل

اولین راهکاری که پیش روی شما قرار دارد، این است که اجازه دهید ژل روند طبیعی خود را در بدن طی کند. اغلب فیلرها بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند و با گذشت زمان اثر آنها کمتر و کمتر می‌شود. بنابراین اگر از جمله افرادی به شمار می‌آیید که نسبت به نتیجه به‌دست آمده از تزریق ژل نسبتا راضی هستید، اجازه دهید که ژل روند طبیعی خود را در بدن طی کند و خود به خود اثرات آن از بین برود.

  • تزریق آنزیم

ژل‌هایی بر پایه هیالورونیک اسید مانند رستیلن، بلترو و ژوویدرم را می‌توان با تزریق آنزیم‌هایی خاص حذف کرد. آنزیم تجزیه کننده هیالورونیک اسید، هیالورونیداز نام دارد که عملکرد خوبی در تجزیه این ماده از خود نشان داده است.

شیوه کار نیز به این صورت است که قبل از تزریق مستقیم، از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. در ادامه تزریق این ماده به‌خصوص برای تخلیه ژل لب صورت می‌گیرد. با گذشت ۲۴ ساعت از تزریق این آنزیم، فیلر شروع به تجزیه شدن می‌کند. در حال حاضر این روش یکی از کارآمدترین و در عین حال بی‌خطرترین راهکارها برای تخلیه ژل است.

آنزیم Hyaluronidase

  • جراحی تخلیه ژل

برخی فیلرهای سیلیکونی وجود دارند که با گذشت زمان ظاهری ناهموار روی سطح پوست به وجود می‌آورند و شاید شما هم جزو افرادی باشید که تمایل دارند از شر آنها خلاص شوند. تخلیه ژل یا پرکننده سیلیکونی با بی‌حسی موضعی آغاز می‌شود. این جراحی نیاز به بخیه دارد و منجر به بروز اسکار می‌شود.

رفع کیست‌های به وجود آمده در اثر تزریق ژل

گاهی تزریق ژل باعث تشکیل کیست‌هایی در صورت می‌شود که توده‌های نرم قابل لمسی هستند. برخی از این کیست‌ها قابل جابه‌جایی هستند و داخل آنها موادی به شکل مایع یا نیمه جامد وجود دارد.

به‌منظور تخلیه این کیست‌ها بهتر است که سونوگرافی برای تعیین محل دقیق کیست انجام شود. به کمک سونوگرافی می‌توان تعیین کرد که تخلیه کیست از طریق پوست مناسب‌تر است یا دهان. به‌طور معمول کیست‌هایی که در عمق پوست قرار دارند، از طریق دهان و کیست‌هایی که نزدیک به سطح پوست هستند، بهتر است از طریق پوست تخلیه شوند.

به این منظور از برش‌های ۱ یا ۳ میلی‌متری استفاه می‌شود که اغلب نیاز به بخیه ندارند. البته شستشو محل تخلیه کیست هم به رفع کامل کیست کمک می‌کند.


همچنین ببینید: بهترين متخصص تخليه ژل


رفع توده‌های سخت و توپر SOLID

بعد از تزریق ژل این امکان وجود دارد که توده‌های سفتی را زیر پوست خود احساس کنید. این توده‌های سفت که شبیه به توده‌های خوش خیم هستند، بسته به محل تزریق ممکن است در سطح یا عمق پوست قرار بگیرند.

البته این توده‌ها به کیست‌های نرمی که پیش‌تر به آن اشاره شد شباهت دارند، اما روش درمان آنها متفاوت است. برای درمان توده‌ها سفت و سخت‌تر از تخلیه سوزنی استفاده می‌شود. این راهکار بیشتر برای تخلیه توده‌های کوچک کاربرد دارد و در مورد توده‌های بزرگ‌تر نتیجه عکس می‌دهد و باعث پخش شدن بیشتر ژل می‌شود.

رفع تورم بیش از حد

این احتمال وجود دارد که بعد از تزریق ژل، به‌خصوص انواع کلاژن ساز آن شاهد افزایش حجم یا تورم بیش از حد باشید. این ژل‌ها باعث تغییراتی در بافت بدن می‌شوند که به‌صورت تورم خود را نشان می‌دهد و ظاهر ناخوشایندی دارند. به همین خاطر است که ژل‌های کلاژن ساز به‌خصوص نوع پلیمری آن، برای تزریق در زیر چشم و لب مناسب نیستند.

تخلیه ژل برای این قبیل معضلات راهکار مناسبی نیست؛ با این حال در موارد نادر می‌توان این کار را انجام داد. برای تخلیه از برش‌های نسبتاً کوچک استفاده می‌شود و تخلیه در چند مرحله صورت می‌گیرد. به این ترتیب آسیب وارد شده به پوست و نواحی اطراف آن به حداقل می‌رسد.

عوارض احتمالی تخلیه ژل

همانطور که متوجه شدید، تخلیه ژل آنطور که به نظر می‌رسد، ساده نیست. چند نکته وجود دارد که اغلب متقاضیان تزریق ژل در وهله اول در نظر نمی‌گیرند.

بسته به نوع ژل مورد استفاده و حجم تزریق شده ممکن است تزریق ژل برگشت پذیر نباشد. مگر اینکه پزشک از ژل هایی مانند ژوویدرم، بلترو و رستیلن استفاده کرده باشد. با این وجود همواره این احتمال وجود دارد که این روند معکوس نشود یا حتی زمان زیادی طول بکشد تا تأثیرات ژل از بین برود.

سه نوع ژلی که مطرح شدند، با تزریق آنزیم هیالورونیداز قابل تخلیه هستند. اثربخشی این آنزیم در عرض چند ساعت شروع می‌شود. توصیه می‌کنیم برای تخلیه ژل از پزشکی متخصص کمک بخواهید تا دوز مناسبی از آنزیم را به محل مورد نظر تزریق کند. البته تزریق این آنزیم نیز بدون عوارض نیست و باید منتظر تورم و کبودی جزئی باشید.

حتی پس از تزریق آنزیم هیالورونیداز و کاهش حجم محل مورد نظر، اغلب مراجعه کنندگان تنها ۸۰ تا ۸۵ درصد کاهش حجم را تجربه می‌کنند. چنانچه فردی برای مدتی طولانی از تکنیک تزریق ژل استفاده کرده باشد، این احتمال وجود دارد که افزایش حجم قسمت‌های مختلف صورت او هرگز به خودی خود برطرف نشود.

تزریق-ژل-هیالورونیک-اسید

لیفت صورت به‌منظور رفع عوارض تخلیه ژل

این احتمال وجود دارد که بعد از تزریق ژل، فرورفتگی، ناهمواری و چسبندگی روی پوست وجود داشته باشد. در این حالت می‌توان از تزریق چربی به‌منظور رفع عوارض به وجود آمده استفاده کرد. به این ترتیب آسیب‌های پوستی به حداقل می‌رسند و پوست ظاهری شبیه به حالت اولیه خود پیدا می‌کند.

اقدامات قبل، حین بعد از تخلیه ژل

هنگامی که تصمیم قطعی خود را مبنی بر تخلیه ژل گرفتید و با پزشک خود مشورت کردید، نوبت به آمادگی برای تخلیه فیلر می‌رسد. این تکنیک ترمیمی سرپایی است و نیاز به بستری ندارد.

در حین انجام این کار، پزشک ناحیه مورد نظر را روی پوست شما استریل کرده و آنزیم را تزریق می‌کند. آنزیم مورد نظر بعد از مدتی فعالیت خود را آغاز می‌کند و اسید هیالورونیک را از بین می‌برد. بسته به ناحیه مورد نظر و اندازه آن، باید منتظر عوارضی مثل تورم و کبودی بود. برای کسب نتیجه بهتر، توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • به‌مدت ۱۲ ساعت بعد از درمان، از مصرف لوازم آرایشی روی پوست خودداری کنید؛
  • نوشیدن الکل، قرارگیری در معرض گرما یا سرمای شدید و گرفتن حمام آفتاب ممنوع است؛
  • از مصرف آسپرین به‌مدت ۴۸ ساعت خودداری کنید؛
  • برای بهبود کبودی استفاده از کمپرس سرد بلامانع است.

در صورت احساس گرما و سوزش بیش از حد در ناحیه مورد نظر حتماً با پزشک خود این موضوع را در میان بگذارید. چرا که ممکن است این علائم، نشانه‌هایی از عفونت باشند.

تخلیه ژل

هزینه تخلیه ژل

هزینه‌های مربوط به تخلیه ژل به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. گاهی ممکن است که روند تخلیه فیلر به چند جلسه زمان نیاز داشته باشد و این موضوع هزینه‌های بیشتری را روی دست شما بگذارد.

به غیر از این، تخلیه ژل به عواملی مثل موقعیت جغرافیایی شما و پزشک متخصص که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. برخی از پزشکان به‌دلیل تجربه و مهارت بیشتری که در این زمینه دارند، هزینه بالاتری را نیز دریافت می‌کنند در نهایت نیز تکنیک مورد استفاده برای تخلیه ژل عامل مهم دیگری است که بر هزینه نهایی انجام این تکنیک تأثیر می‌گذارد.

حتی گاهی این احتمال وجود دارد که برای رفع فرورفتگی‌ها یا ناهمواری‌های به وجود آمده نیاز به تزریق چربی یا استفاده از راهکارهای دیگر نیز باشد که باید هزینه آنها را هم در نظر بگیرید.

اگر به دنبال کلینیکی معبتر و استاندارد برای تخلیه حجم یا کسب مشاوره‌های لازم می‌گردید، دکتر مهرشاد رابط، متخصص پوست و مو و زیبایی در خدمت شماست. دکتر رابط با داشتن سال‌ها تجربه موفق در این حوزه انتظارات شما را در نظر می‌گیرد و بعد از ارائه مشاوره‌های لازم، اقدام به تخلیه ژل می‌کند.

اگر هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اید، حتماً به مشاوره‌های دکتر رابط نیاز خواهید داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.