ریزش مو، کم پشتی و یا طاسی سر یکی از رایج ترین مشکلاتی است که امروزه بسیاری از افراد به دلایل متعددی از آن رنج می برند و به دنبال راهی برای مقابله و درمان ریزش و کم پشتی موهای خود هستند.

تکنیک های بسیاری برای این منظور در حال حاضر در ایران اجرا می شوند که همه آن ها مزایا، معایب، و یا محدودیت هایی ممکن است داشته باشند. در این میان، انتخاب مناسب ترین تکنیک و نیز انتخاب کلینیک با سابقه در این امر، بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله سعی شده است تا یکی از بهترین روش های کاشت مو و برخی از ویژگی های یک کلینیک مناسب را برای شما عزیزان شرح دهیم تا بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

خلاصه ای از کاشت مو به روش SUT

در حال حاضر، یکی از تکنیک های کاشت مو با کمترین معایب و محدویت ها که تقریبا تکمیل یافته تر از سایر تکنیک های ترمیم مو همچون FIT است، تکنیک کاشت مو به روش SUT است. در این تکنیک از دستگاه ها و میکروموتورهای مدرنی استفاده می شود، که سرعت و دقت برداشت فولیکول ها را به طور قابل توجهی بالاتر برده است.

پانچ هایی استوانه ای مانندی که در ابعاد میلی متری طراحی شده اند، به راحتی فولیکول ها را استخراج می کنند بدون آن که آسیبی به بافت های بانک مو متقاضی ایجاد کند. سپس این فولیکول ها در نواحی مورد نظر کاشته خواهد شد. ظرافت خاصی که این ابزارهای پیشرفته دارند، برش هایی بسیار ظریفی نیز برجای می گذارند و در عین حال فولیکول های مو به راحتی و به طور کامل برداشته می شوند.

به طور کلی می توان این گونه بیان داشت که پیشرفت هایی که در این تکنیک استفاده شده است، میزان تهاجم، عوارض کاشت مو از جمله ایجاد اسکار و جای زخم و نیز دوره نقاهت را به مراتب کاهش داده است.

مناسب ترین کاندید کاشت موی SUT

تکنیک کاشت مو به روش SUT می تواند هرگونه ریزش مو در نواحی چون سر، ابرو، مژه، ریش و سیبیل را در افراد بالای ۲۵ سال ترمیم کند. اما در کلینیک های تخصصی کاشت مو، پزشک متخصص کاشت، در جلسه مشاوره، شرایط شما را به طور کامل و از جهات مختلف بررسی خواهد کرد. با معاینه کامل پوست سر و علل ریزش مو، پزشک مناسب ترین تکنیک را برای هر متقاضی مشخص خواهد کرد. لذا تنها با معاینه توسط متخصص می توان نتیجه گرفت که آیا تکنیک SUT برای شما قابل اجرا هست یا خیر. به طور کلی :

  • داشتن ریزش موهای آندروژنی که عمدتا در مردان مشاهده می شود.
  • ریزش موهایی که به دلایل دیگری همچون جراحی، شیمی درمانی، و یا سوختگی باشد مانعی برای کاشت مو به روش SUT نخواهند بود.
  • دارا بودن بانک مو قابل پیوند نیز بسیار مهم است. آن دسته از متقاضیان که وسعت ریزش مو زیادی دارند، نیاز به بانک مو قابل پیوند و قوی نیز خواهند داشت.

خلاصه ای از کاشت مو به روش BHT

اما توجه داشته باشید که شرایط بالینی دیگری نیز وجود دارند که بر تصمیم نهایی متخصص شما اثر گذار خواهد بود، که ما در ادامه سعی کرده ایم به برخی از این ویژگی ها و شرایط اشاره کوتاهی داشته باشیم.

  • ابتلا متقاضی به هر نوع بیماری کنترل نشده از جمله دیابت و پرفشاری خونی، التهابات گسترده و بیماری های ویروسی مانند ایدز و هپاتیت که درمان نشده باشند، می تواند مانعی برای اجرای تکنیک های مختلف کاشت مو باشند.
  • همچنین همواره پزشک شما باید آگاهی کاملی از شرایط انعقادی شما و عدم ابتلا به بیماری های انعقادی داشته باشد تا در حین اجرا تکنیک کاشت مو مشکلی حادث نشود.
  • در صورتی که زمینه آلرژیک به هرگونه داروی خاصی نیز دارید، در مورد آن با پزشک خود مشورت کنید.

سن مناسب کاشت موی طبیعی نیز نکته ای است که قبل از کاشت مو باید به آن توجه نمود.

برداشت مو با دستگاه SAFER

توصیه اکید به همه متقاضیان کاشت مو آن که حتما سوابق پزشکی، درمانی و مصرف هرگونه دارو را با پزشک مشاور کلینیک در میان بگذارید.

در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر رابط، پزشک متخصص پس از معاینه کامل، درخواست آزمایشات پاراکلینیکی کاملی را برای متقاضیان عزیز خواهد داد. این آزمایشات اغلب آزمایشات روتینی همچون شمارش سلول های خونی، قند خون ناشتا، چربی های خون، قند سه ماهه، آزمایشات مربوط به عملکرد کلیه (همچون کراتینین) و آزمایشات ویروسی است. ضروری است تا حدودا یک هفته پیش از انجام کاشت مو، نتایج آزمایشات خود را به رویت پزشک رسانده باشید تا در پرونده پزشکی شما درج گردد.

مزایای کاشت مو به روش SUT

  1. به دلیل آنکه در تکنیک SUT از دستگاه ها و میکروموتورهای مدرن استفاده می شود، لذا سرعت و دقت برداشت فولیکول ها به مراتب بیشتر از سایر تکنیک ها شده است.
  2. فناوری موجود در ابزاهای مورد استفاده در این تکنیک، احتمال ایجاد آسیب بافتی به گرافت های مو را به حداقل می رساند.
  3. هنگام برداشت فولیکول ها، عملا برداشت بافتی دیگری از پوست سر انجام نمی شود و شانس موفقیت پیوند بدین ترتیب بالاتر می رود.
  4. آن دسته از متقاضیان عزیزی که در گذشته از سایر تکنیک ها استفاده کرده اند اما جواب مطلوبی نگرفته اند، میتوانند از این تکنیک نتایج خوبی دریافت کنند.
  5. ابزارهای پیشرفته این تکنیک جایگزین پانچ های تهاجمی سایر روش های شده است. لذا متقاضیان این تکنیک هیچ گونه احساسی از درد، خونریزی و بخیه را تجربه نخواهند کرد. در این تکنیک نیازی به استفاده از بی هوشی نمی باشد و تنها با بی حسی موضعی این تکنیک قابل اجرا است.
  6. میلی متری بودن ابعاد ابزارهایی که استفاده می شوند، برش هایی کوچک را حین برداشت فولیکول ها ایجاد می کند که همین عامل دوره نقاهت پس از پیوند را تقلیل داده است. همچنین جای زخم پس از بهبودی باقی نخواهد ماند. از سوی دیگر، متخصصین کلینیک کاشت مو دکتر رابط با کمک این تکنیک، خط رویش موی بسیار ظریف و طبیعی را برای متقاضیان محترم ایجاد خواهند کرد.
  7. بعد از درمان معمولاً محدودیتی برای انجام فعالیت های روزمره وجود ندارد.
  8. این امکان وجود دارد تا تراکم مویی که در این تکنیک حاصل می شود، به مراتب بیشتر از کاشت مو به روش FIT باشد.

معایب کاشت مو به روش SUT

معایب در روش SUT به حداقل رسیده است، اما تنها چند مورد جزئی که به دلیل ایجاد دستکاری در بافت سر اجتناب ناپذیر است، عبارتند از:

  • ایجاد تورمی جزئی در ناحیه ی پیشانی که با اندکی استراحت رفع خواهد شد.
  • احساس بی حسی در ناحیه ی اهداکننده که با گذشت زمان و بدون اعمال مداخله ای بهبود می یابد.
  • بسته به فیزیولوژی افراد، گاها ممکن است موهای کاشته شده رشدی نابرابر و کند داشته باشند.

علت و نحوه درمان عفونت پس از کاشت مو نیز به رعایت مراقبت های بعد از کاشت مو بستگی دارد.

کاشت مو به روش SUT

توصیه های لازم پیش از کاشت مو به روش SUT

  • عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی حداقل ۴۸ ساعت پیش از کاشت مو
  • قطع مصرف داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپرین از چند روز جلوتر البته پس از مشورت با متخصص کاشت مو
  • عدم استفاده از ترکیبات حاوی ماینوکسیدیل و یا شامپوهای بسیار قوی و موادی از این دست حداقل ۱ هفته قبل
  • استحمام صبح روز عمل با شوینده هایی ملایم
  • صرف صبحانه یا میان وعده ای سبک و ترجیحا با کافئین کم یا بدون کافئین

نحوه کاشت مو به روش SUT

اساس تکنیک کاشت مو به روش SUT همچون سایر روش های کاشت مو است، اما در این تکنیک هولدرهای دستی جای خود را به ابزارهای تمام اتوماتیک داده اند. از آنجایی که این روش توسط دستگاه های پیشرفته انجام می شود، لذا عملکرد سریع تری نیز در پوشاندن طاسی سر با الگوی مردانه خواهد داشت به طوری که پیوند مویی با تراکم بالاتر نسبت به سایر تکنیک ها، نتیجه استفاده از این تکنیک برای متقاضیان عزیز خواهد بود. در ادامه به بیان مراحل کاشت مو به این روش می پردازیم.

  • بررسی کامل ناحیه بانک مو و ناحیه دریافت کننده

در این مرحله، معاینه ریشه ها، وضعیت پوست سر از لحاظ میزان چرب بودن، وسعت ریزش و تعداد فولیکول های مورد نیاز صورت می گیرد.

  • طراحی خط رویش

برای آن که نتایج نهایی کاشت، تا حد ممکن طبیعی تر جلوه کند، نحوه صحیح طراحی خط رویش بسیار حائز اهمیت که البته به تبحر متخصص کاشت مو نیز وابسته است. فناوری های تکنیک SUT، این امکان را ایجاد می کند که نسبت به سایر تکنیک ها، طبیعی ترین خط رویش برای متقاضی طراحی شود.

طراحی خط رویش مو

  • آماده سازی کامل پوست سر

با استفاده از بی حسی موضعی سعی خواهد شد تا حین استخراج و کاشت، متقاضی کمترین درد و در بیشتر مواقع، دردی احساس نکند. علاوه بر این، استریل سازی با استفاده از مواد با کیفیت نیز در این مرحله برای متقاضی انجام خواهد شد.

  • استخراج فولیکول ها از بانک مو

این مرحله از مهمترین و حیاتی ترین مراحل یک جلسه از کاشت مو است. هرچه دقت متخصص بالاتر باشد، امکان آسیب به فولیکول ها و بانک مو کاهش می یابد. از طرفی در تکنیک SUT به دلیل استفاده از پیشرفته ترین و مدرن ترین ابزارها، تعداد قابل توجهی از گرافت ها در مدت زمان کوتاهی استخراج می شوند، در حالی که آسیبی به بانک مو نخواهد رسید.

برداشت فولیکول های مو

  • کاشت فولیکول ها در ناحیه دریافت کننده

در همه تکنیک های کاشت مو، کاشت فولیکول ها نیاز به ایجاد برش هایی در پوست مناطق دریافت کننده دارد. در سایر تکنیک ها این برش ها به ناچار ابعاد درشت تری دارند. اما به لطف ابزارهای میلی متری در تکنیک SUT، شکاف هایی که در این روش در ناحیه دریافت کننده ایجاد می شود، بسیار ظریف هستند که طبیعتا پس از بهبودی، ردی از آن ها قابل رویت نخواهد بود.

دوره بهبودی پس از کاشت مو به روش ” SUT “

  • همراه داشتن کلاهی سبک برای پوشاندن سر پس از اتمام کاشت به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و یا برخورد و ایجاد آسیب مکانیکی
  • پرهیز از مصرف الکل و استعمال دخانیات تا حد ممکن
  • بالا نگاه داشتن سر هنگام استراحت به کمک بالشتی نرم و سبک

احساس خارش، درد، و یا تورم در ناحیه سر و پیشانی کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. تنها در صورتی که درد غیرقابل تحمل برای شما باشد، و با کمپرس سرد بهبود نیافت، به کلینیک مراجعه شود.

هزینه کاشت مو به روش SUT

هزینه کاشت مو به روش SUT ممکن است بین ۸ تا ۱۰ میلیون متغیر باشد . به طور کلی مواردی از نظر وسعت ناحیه ریزش، که بر تعداد و زمان جلسات کاشت اثر دارد ، و همچنین دستمزد جراح، تکنسین ها و پرستاران و پزشک ناظر بر کاشت، مواد مصرفی، داروها و تجهیزات همگی می‌توانند بر قیمت نهایی تاثیر گذار باشند.

جهت دریافت وقت درمان از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

خط مستقیم : ۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱

واتس اپ : ۰۹۱۲۲۳۴۱۹۳۴

بهترین مرکز کاشت مو به روشSUT در تهران

مهتمرین و کلیدی ترین گام برای اقدام به کاشت مو، انتخاب کلینیک مناسبی است که بتواند نتایج مطلوب و قابل قبولی برای شما عزیزان به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که تجربه و مهارت پزشک متخصصی که برای شما کاشت را انجام خواهد داد، بسیار حائز اهمیت است. کلینیک تخصصی کاشت مو دکتر رابط، با بهره مندی از پزشکان زبردست در این زمینه، و نیز استفاده از با کیفیت ترین تجهیزات و مواد مصرفی، تاکنون صدها عمل کاشت مو موفق را برای متقاضیان به همراه داشته است. مشاورین این مجموعه آماده ارائه کلیه اطلاعات لازم پیرامون تکنیک های متعدد کاشت مو به متقاضیان هستند.

کاشت مو در کلینیک دکتر رابط

پرسش از شما پاسخ از دکتر رابط


  • جای زخم ها در ناحیه بانک مو و ناحیه دریافت کننده، تا چه مدت بعد از بهبود می یابند؟

از آنجایی که برش های بسیار ظریفی در حین اجرای این تکنیک به وجود می آید، لذا بهبودی آن ها نیز از سریع تر اتفاق خواهد افتاد. اما بهبود زخم ها به فیزیولوژی بدن متقاضیان نیز وابسته است و معولا از ۷ روز و حداکثر تا ۱۴ روز بعد التیام می‌یابند.

  • آیا امکان برداشت فولیکول ها از نوحی دیگری به جز پشت سر در این تکنیک وجود دارد؟

در صورت لزوم و صلاحدید پزشک متخصص و در صورتی که متقاضی در نواحی پشت سر و کنار سر که عمدتا به عنوان بانک مو مورد استفاده قرار می گیرند، فولیکول های کافی ای نداشته باشد، برداشت مو از مناطقی چون زیر ریش هم در این تکنیک مجاز است.

  • آیا خط رویش در این تکنیک طبیعی خواهد بود؟

متخصصین کاشت مو سعی بر طراحی طبیعی ترین خط رویش برای متقاضیان عزیز دارند. در تکنیک SUT نیز در مناطق خط مو از واحدهای فولیکولی یک تار مویی استفاده می شود. در بخش های عقب تر از خط مو از واحدهای ۲، ۳ و ۴ تار مویی استفاده می شود. لذا در این روش از کاشت مو، خط مو کاملا طبیعی به نظر می رسد. درصورتی که متقاضی در قسمت خط رویش تنها دچار عقب رفتن شده باشد، حدود ۲۰۰ الی ۶۰۰ گرافت بسته به میزان عقب رفتگی برای وی در نظر گرفته می شود.

  • آیا برای پوشاندن فرق سر این تکنیک مناسب است؟

بله. حدود ۲۰۰ الی ۹۰۰ گرافت بسته به میزان خالی شدن فرق سر برای متقاضی با تکنیک SUT در نظر گرفته می شود.

  • روز بعد از کاشت مو می توان استحمام کرد؟

با فاصله ۲ روز پس از جراحی به روش SUT، پیشنهاد می شود فرد حتما استحمامی مختصر داشته باشد. به این صورت که تنها سر را زیر دوش آب گرم با فشار بسیار کم به مدت ۵ دقیقه بشوید، اما قسمت های عمل شده لمس نشود. از حوله یا خشک کن مو نیز استفاده نشود. در صورت امکان می توانید با کاسه ای سبک آب را به آرامی بر روی سر بریزید تا از فشار دوش نیز بر سر شما جلوگیری شود.

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.