کهیر، برآمدگی قرمز  رنگی است که به صورت ناگهانی بنا به دلایلی روی پوست ظاهر می شود. کهیر می تواند خارش دار باشد و یا خیر. همچنین برخی از کهیر ها می توانند سوزش نیز به همراه داشته باشند. ظاهر کهیر می تواند مختلف باشد و در واقع می توان گفت که ظاهر کهیر بستگی به بدن شخص و علت ایجاد کهیر دارد. کهیر اغلب ممکن است ظاهری متورم، بی رنگ یا همراه با برآمدگی قرمز تیره داشته باشد که ابعاد نیز نسبت به علائم سایر بیماری های پوستی کوچک می باشد.. همچنین آن ها می توانند بزرگ شوند و به هم بپیوندند و تاول ایجاد کنند.

  • بهترین درمان کهیر پوستی
  • بهترین پزشک درمان کهیر
  • مدت زمان درمان کهیر
  • مراقبت های درمانی کهیر پوستی

درخواست نوبت یا وقت مشاوره

لطفا نام و شماره موبایل خود را در فرم زیر وارد کنید

دریافت مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

داروهای درمان کهیر

در تشخیص بیماری کهیر، در اکثر مواقع، پزشک فقط با مشاهده پوست شما متوجه می شود که آیا به کهیر مبتلا هستید یا نه. برای یافتن ریشه کهیرها، پزشک همچنین از شما درمورد هرگونه استرس و قرارگیری در معرض مواد حساسیت زا احتمالی یا شناخته شده از شما سوال هایی خواهد پرسید. اگر بیمار مبتلا به کهیر از خارش شکایت داشته باشد، معمولا پزشک به بیمار دیفن هیدرامین تجویز خواهد کرد. وقتی علائم کهیر شدید باشند، ممکن است بعضی از پزشکان دوره ای استروئید خوراکی تجویز کنند.

درمان خانگی کهیر

  • صبور باشید و علائم کهیر را تحریک نکنید : اگر کهیرها خفیف باشند، درمانی برای آن ها نیاز نیست. اگر شما زمان کوتاهی صبر کنید، آن ها می توانند خود به خود بدون هیچ دخالتی درمان و ناپدید شوند. اگر می خواهید کاری انجام دهید تا کهیر ها سریع تر از بین بروند و خارش و ورم آن ها کمتر شود، تا زمانی که کهیر دارید از حمام و دوش گرم پرهیز کنید.
  • از پوشیدن هرگونه لباس تنگ پرهیز کنید زیرا پوشیدن لباس تنگ باعص تحریک و تشدید کهیر می شود. تمام این موارد در کودکان و نوزادان نیز تاثیر دارد. کودکی که دچار کهیر است را با آبی که زیادی گرم است حمام نکنید و لباس های او باید راحت و با قابلیت عبور هوا باشند.
  • یافتن حساسیت ها: اگر فکر می کنید که علت به وجود آمدن کهیر در بدن خود را می دانید، از تماس بیشتر با آن پرهیز کنید. همچنین استفاده از یک غذای خاص و یا حضور حیوان خانگی نیز می تواند دلیلی بر ایجاد کهیر باشد. با حذف این موارد می توانید بررسی نمایید که به چه چیزی حساسیت دارید که از آن دور نمایید.
  • درمان التهاب: برای تسکین کهیر و کمک به از بین رفتن سریع تر آن ها، اطمینان حاصل کنید که از هر گونه محصولی که التهاب و خارش را تشدید می کند، روی بدنتان استفاده نمی کنید. شما نباید از چیزهایی استفاده کنید که در حال حاضر برای پوستتان حساسیت ایجاد می کند؛ این ها شامل صابون ها و دیگر محصولات مراقبت های پوستی هستند، همینطور مواد شوینده ای که برای شستن لباس هایتان استفاده می کنید، در این گروه قرار دارند. محصولات طبیعی بدون مواد مصنوعی و دیگر مواد محرک را انتخاب کنید.
  • راه دیگر برای تسکین کهیرها و درمان خانگی آن ها، گرفتن دوش خنک یا حمام خنک است. همچنین شما می توانید از کمپرس سرد بر روی کهیر برای کمک به تسکین هرگونه خارش استفاده کنید.
  • حمام بلغور جوی دو سر: درمان خانگی کهیر می تواند با استفاده از حمام تسکین دهنده بلغور جوی دو سر نیز امکان پذیر باشد. طبق بررسی های انجام شده، حمام بلغور جوی دو سر به تسکین کهیر و از بین بردن عوارض آن کمک می کند. این گیاه با خاصیت خود برای تسکین التهاب پوست شناخته می شود، این خاصیت به دلیل غنی بون این گیاه از ماده سالیسیلیک اسید است. گرفتن حمام بلغور برای درمان کهیر می تواند برای تسکین جوش های ناخواسته بزرگ سالان و کودکان نیز کمک کننده باشد. فقط هنگام انجام حمام بلغور برای درمان کهیر، دقت نمایید که دمای آب معتدل و ولرم باشد. ( نه سرد و نه گرم)

تاثیر استرس بر ایجاد کهیر

آیا استرس می تواند باعث ایجاد کهیر شود؟ جواب قطعا “بله” است. استرس و کهیر می توانند با هم همراه باشند. وقتی شما به صورت کوتاه . یا طولانی مدت استرس را تجربه می کنید، استرس عوارضی روی سیستم ایمنی بدن خواهد گذاشت. از جمله ی این عوارض می توان به کهیر اضافه نمود. از آن جایی که استرس سیستم ایمنی بدن را خاموش می کند، بدن شما به ارسال هیستامین به خارج بدنتان پاسخ می دهد. آزاد سازی هیستامین باعث از بین رفتن استرس نمی شود، اما می تواند باعث پدیدار شدن علائم کهیرها در نواحی مختلف بدن شود. اساسا، این یک واکنش حساسیتی به استرس است و بدن شما پیام های قابل مشاهده ای به بیرون می فرستد (کهیرها) تا به شما بفهماند که زمان آرام شدن و دوری از استرس و فشار فرا رسیده است.

آیا بیماری کهیر واگیر دار است؟

کهیر چیزی نیست که شما از کسی بگیرید. درعوض این ها پاسخ بدن شما به بعضی چیزهایی است که می خورید یا تجربه می کنید. علت کهیر می تواند بعضی از غذاها، داروها، عفونت ها یا استرس باشد. ممکن است از این که بدانید استرس به همراه حسیاست و عفونت یکی از شایع ترین علت های ایجاد کهیر حاد است شگفت زده شوید. کهیر به معنای واقعی می تواند در هر سن یا در هر نقطه از بدن ایجاد شود. طبق بررسی های انجام شده، معمولا از هر ۵ نفر، ۱ نفر کهیر را در زندگی خود تجربه می کند.

مدت زمان دوره درمان کهیر

کهیرهای خفیف می توانند ناگهانی ایجاد شوند و چند دقیقه بعد به طور کامل از بین بروند. در دیگر موارد، کهیر می تواند برای چند ساعت بر روی سطح پوست باقی بماند و پس از آن از بین برود. در موارد شدید تر علائم کهیر می تواند حتی برای چند هفته یا چند ماه نیز باقی بماند. دوره های حاد کهیر برای شش هفته یا کمتر باقی می ماند. کهیری که به مدت شش هفته یا بیشتر باقی بماد، حاد در نظر گرفته می شود. و اگر کهیر برای مدتی بیشتر از شش هفته در سطح پوست باقی بماند، کهیر مزمن نامیده می شوند. خوب است بدانید اکثر کهیرها بیشتر از ۲۴ ساعت باقی نخواهند ماند.

خدمات کلینیک دکتر رابط برای درمان کهیر 

انتخاب پزشک و کلینیک مناسب برای درمان کهیر یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در نتیجه بخشی شما خواهد بود. اگر ساکن پایتخت هستید، کلینیک پوست و مو دکتر رابط در تهران  یکی از بهترین گزینه ها برای مراجعه است

شما عزیزان می‌توانید جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

چه مواردی باعث ایجاد کهیر می شود؟

کهیر می تواند نتیجه حساسیت به غذاها، داروها، گرده گل، شوره حیوانات خانگی و نیش حشرات باشد. اگر فکر می کنید دارویی باعث ایجاد کهیر در شما شده است، مصرف آن را متوقف کنید.

پس از ابتلا به کهیر به چه نکاتی توجه کنیم؟

چند بار در روز یک کمپرس سرد، مانند تکه‌های یخ پیچیده شده در یک پارچه شستشو، روی پوست در محل کهیر قرار دهید. از داروهای ضد خارش که می توانید بدون نسخه بخرید، مانند لوسیون آنتی هیستامین نیز می توانید استفاده کنید.

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.