لیزر موهای زائد صورت یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌ها برای رها شدن از شر موهای زائد صورت است. شایعات مختلفی درباره این روش وجود دارد و افراد نظرات مختلفی درباره آن دارند. برخی از افراد معتقد هستند که لیزر موهای زائد صورت یک معجزه است و می‌تواند برای همیشه موهای زائد بدن شما را از بین ببرند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باید تا شمت را با تمامی نکات لیزر موهای زائد صورت مانند مراقبت ها، تعداد جلسات و ... آشنا نماییم.

  • بهترین دستگاه لیزر موهای زائد صورت
  • لیزر نقاط مختلف صورت
  • تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت
  • مراقبت های لیزر موهای زائد صورت

رفع موهای زائد صورت به علت تأثیری که بر زیبایی و گیرایی آن می‌گذارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لیزر موهای زائد صورت روشی است که اغلب توسط بانوان استفاده می‌شود، اما اخیرأ به صورت فزاینده‌ای، مردان نیز متقاضی این روش درمان هستند، به صورتی که در آمریکا از هر ۵ مشتری یک نفر مرد و چهار نفر زن می‌باشند. عملکرد لیزر موهای زائد صورت اینگونه است که از طریق گرم کردن فولیکول این موها، باعث توقف رشدشان می‌گردد. فولیکول بخشی مهمی از ساختار پوست است که مو در آن تولید می‌شود و شکل آن بر روی بافت، شکل و مشخصات فردی مو تأثیر می‌گذارد. در لیزر موهای زائد از پرتوهای لیزر با گرمای بالا استفاده می‌شود تا با استفاده از این گرما فولیکول‌های مو آسیب ببینند و عملکرد خود را از دست بدهند.

این کار فولیکول‌های مو را برای مدت طولانی به خواب می‌برد و با تضعیفشان عملأ موهای زائد از بین می‌روند. مدت زمان رشد مجدد مو بسیار بسیار طولانی‌تر از زمان اصلاح با اپیلاسیون یا کندن مو است. فولیکول موها بعد از گذشت زمانی یا اصلا فعال نمی‌شوند یا به صورت تضعیف‌شده با رشد موهایی نازک‌تر دوباره فعالیت می‌گردند. انجام یک جلسه لیزر پس از مدتی با نظر پزشک برای جلوگیری از فعالیت دوباره فولیکول‌ها توصیه می‌شود.

روند درمان موهای زائد صورت با لیزر

با وجود درصد موفقیت بالای لیزر موهای زائد صورت، انتظار واقع‌بینانه، کاهش چشمگیر تعداد و قطر موهاست نه حذف کامل آن‌ها. در نهایت، پس از گذشت زمانی مشخص، فولیکول‌های مو بهبود می‌یابند و موهای جدید شروع به رشد می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق و اطمینان از حصول بهترین نتایج و رفع موهای زائد صورت علاوه بر چندین جلسه درمانی، جلسات پیگیری نیز لازم است.

تعداد جلسات لیزر موهای صورت

تعداد جلسات درمانی و زمان دقیق جلسات پیگیری که با فاصله زیادی از جلسات اصلی برگزار می‌شود، با توجه به شرایط فرد متقاضی و نظر پزشک تعیین می‌گردد. تعداد این جلسات با توجه به نوع پوست بیمار، رنگ آن، میزان حساسیت پوست به خورشید و برنزه شدن آن طبقه ‌بندی می‌شود. به طور کلی، اکثر افراد با ۴ تا ۷ جلسه درمانی و در هر ۴ تا ۶ هفته یک جلسه به نتایج دلخواه می ‌رسند. این به این معنی است که پروسه درمان تقریبأ تا ۹ ماه به طول می ‌انجامد.

مدت زمان جلسات لیزر 

لیزر موهای زائد صورت یک روند درمانی نسبتأ سریع است. لیزر مناطق کوچکی مانند بالای لب فوقانی زیر یک دقیقه طول می‌کشد. بعد از هر جلسه کم شدن موهای ناحیه مورد درمان محسوس خواهد بود و هر مویی که باقی بماند و یا دوباره رشد کند دارای رنگ روشن‌تر و بافت نازک ‌تر است. به طور کل، تخمین زده می‌شود که تعداد موها بعد از جلسه اول حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

کاندیدای مناسب برای لیزر موهای زائد صورت 

بایستی توقع واقع‌بینانه‌ای از لیزر درمانی برای رفع موهای زائد صورت داشت. بایستی فرد متقاضی با پزشک مشاور خود مشورت نماید و با توجه به شرایط خود فرد بهترین و بدترین نتیجه در نظر گرفته شود. لیزر موهای زائد صورت بر روی افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، بهترین نتیجه را بر جای می‌گذارد.

دلیل این است که لیزر، ملانین (رنگ) مو را هدف قرار می‌ دهد؛ به این صورت، حتی اگر موهای ناحیه هدف به طور کامل برداشته نشوند، کم رنگ شدن آن‌ها ظاهر مناسبی را ایجاد می‌کند. این به این معنی است که لیزر موهای زائد صورت که رنگی روشن دارند، خیلی مؤثر واقع نمی‌شود.

اینکه موها به طور کلی حذف شوند و یا اینکه پس از گذشت زمانی با تراکم پایین دوباره رشد کنند و به لیزر مجدد نیاز پیدا شود، تحت تأثیر عوامل زیر تغییر می‌کند.

  1. رنگ و ضخامت موهایی که تحت درمان قرار گرفته‌اند
  2. رنگ پوست بیمار
  3. نوع و کیفیت دستگاه لیزر مورد استفاده
  4. صلاحیت و تبحر شخصی که لیزر را انجام می‌دهد

مراقبت های پس از لیزر موهای زائد صورت

  1. از گرم شدن پوست جلوگیری کنید.
  2.  در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  3. بعد از لیزر موهای زائد سعی کنید محل‌های تحت درمان زیر لباس قرار بگیرند.
  4. برای بخش‌هایی از بدن که پوشاندشان ممکن نیست، باید کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌های با SPF بالای ۳۰ و ضد آب بهترین انتخاب‌اند.
  5. یادتان باشد که در سولاریوم از اشعه ‌ی فرابنفش برای برنزه کردن استفاده می‌شود. پس سولاریوم هم نباید بکنید.
  6. این توصیه هم برای پیش از جلسات درمانی مهم است و هم برای بعد از لیزر.
  7. بیشترین اثر مخرب نور فرابنفش در ۴۸ ساعت بعد از لیزر مشاهده می‌شود. پس در این بازه بیشتر مراقب باشید.
  8. تا ۴ هفته بعد از لیزر نمی‌توانید آفتاب بگیرید یا سولاریوم کنید.
  9. به جز خطرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خطر لک شدن یا تغییر رنگ پوست هم وجود دارد. نور خورشید و اشعه‌ی سولاریوم باعث تحریک تولید ملانین شده و می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های تیره بر روی پوست شوند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت

خطرات لیزر موهای زائد صورت چیست؟

بعد از لیزر موهای زائد صورت، امکان وقوع چند عارضه متفاوت وجود دارد؛ اما بیشتر این عوارض جانبی جزئی و موقتی هستند؛ اما اگر این عوارض ماندگار و یا وخیم شدند، فرد بایستی به متخصص پوست خود مراجعه کند.

۵ نوع از عوارض احتمالی لیزر موهای زائد صورت :

در ادامه به بیان عوارض احتمالی لیزر موهای زائد صورت به وسیله ی دستگاه های غیر استاندارد می پردازیم

قرمزی و سوزش 

 همانظور که گفته شد لیزر موهای زائد به فولیکول‌های موهای هدف آسیب می‌رساند. بدن به این امر واکنش نشان می‌دهد و نتیجه آن قرمز شدن و خارش پوست در مناطق تحت درمان است. ممکن است پوست دچار لک شود و حتی کمی متورم گردد. این علائم معمولاً کوتاه‌مدت هستند و چند ساعت پس از درمان بهبود می‌یابند. ناحیه آسیب‌دیده ممکن است شبیه به پوستی باشد که به تازگی اپیلاسیون شده است. برخی از متخصصان پوست، از ماده بی‌حس‌کننده موضعی برای کاهش میزان واکنش پوست به روند لیزر موهای زائد صورت استفاده می‌کنند. برای افرادی که پوست تیره‌تری دارند، باید مراقبت ویژه‌ای انجام شود. به این صورت که برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست بیرونی بایستی از لیزر کم شدت استفاده شود.

پوسته پوسته شدن پوست 

 برخی از افراد ممکن است پوسته پوسته شدن پوست را در ناحیه آسیب‌دیده تجربه کنند. این عارضه به طور معمول یک موضوع جزئی است، اما ظاهری ناخوشایند دارد. پوسته پوسته شدن بعضی اوقات می‌تواند منجر به ایجاد زخم شود. با مراقبت از منطقه تحت درمان پس از انجام لیزر، مانند استفاده از مرطوب‌کننده مناسب، می‌توان از بروز هر گونه مشکل پایدار در این روش درمانی جلوگیری کرد.

تغییر در رنگ پوست

برخی ممکن است متوجه تغییرات جزئی رنگ در ناحیه تحت درمان پوست شوند. پس از لیزر موهای زائد صورت امکان دارد پوست کمی تیره‌تر یا روشن‌تر شود. ممکن است افرادی که دارای پوستی روشن‌تر هستند، شاهد لکه‌هایی با رنگ تیره‌تر و افرادی که رنگ پوست تیره دارند، مستعد ابتلا به لکه‌هایی روشن‌تر باشند. این تغییرات به مرور زمان محو می‌شوند و پوست به حالت عادی بر می‌گردد.

آسیب دیدگی چشم 

 برطرف کردن موهای زائد صورت از طریق استفاده از لیزرهای قدرتمند انجام می‌گیرد. این بدان معنی است که احتمال آسیب زدن جدی به چشم وجود دارد. هم فرد تحت معالجه و هم پزشک باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام عمل، از آسیب دیدن چشم جلوگیری شود.

خطر عفونت پوست 

 آسیب دیدن فولیکول های مو با لیزر می‌تواند خطر عفونت ایجاد کند. این عارضه بهبود می‌یابد، اما منطقه آسیب‌دیده باید به عنوان زخم درمان شود. فرد باید علائم عفونت را به متخصص پوست گزارش دهد.

خدمات کلینیک دکتر رابط برای لیزر پوست صورت

ما در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط مفتخریم که توانسته‌ایم با تشکیل دپارتمان‌های مختلف کلیه خدمات را از درمانی تا زیبایی بصورت حرفه‌ای به مراجعه‌ کنندگان عزیز ارائه کنیم. اینکه درمان و زیبایی کنار یکدیگر قرار بگیرد برای ارزش است چرا که سلامتی افراد برای ما اولویت اول است

 

شما عزیزان می‌توانید جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

لیزر موهای زائد صورت نیز مانند سایر نقاط بدن در صورتی که با دستگاه لیزر استانداردی چون دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا انجام بشود و تکنسین متخصص و آموزش دیده ای در زمینه ی لیزر  انجام بشود، بدون درد و عوارض برای متقاضی لیزر موهای زائد خواهد بود.

از آن جایی که پوست صورت نسبت به سایر نقاط بدن از حساسیت بیشتری برخوردار است انتخاب بهترین دستگاه لیزر برای لیزر صورت بسیار مهم می باشد. در حال حاضر دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا از بهترین دستگاه های لیزر برای لیزر موهای زائد صورت می باشد.

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.