مزایای کربوکسی تراپی | مدت ماندگاری کربوکسی تراپی

ممنوعیت های کربوکسی تراپی مو برای ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات پوست و مو است. دلایل متعددی در بروز این عارضه دخیل هستند. برخی از این دلایل ژنتیکی و برخی دیگر مربوط به بیماری و اختلالات می‌ باشند.  کربوکسی تراپی از روش‌ های درمانی مکمل است که می‌ تواند تاثیرات بسیار خوبی در تقویت موی سر و کنترل ریزش آن داشته باشد. اگر رشد موهای شما یا حجم آن کم شده است یا دچار ریزش مو هستید، روش کربوکسی تراپی می‌ تواند به رفع این عارضه کمک کند. کربوکسی تراپی یکی از روش‌ذهای ایمن و غیر تهاجمی است. با این وجود، برای برخی از افراد توصیه نمی‌ شود.قبلا در مورد درمان سیاهی زیر چشم صحبت کردیم ،در این مطلب به شما توضیح می‌ دهیم چه افرادی نباید کربوکسی تراپی انجام دهند.

خانمی در خال انجام کربوکسی تراپی مو

تعریف کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی یکی از موفق‌ ترین تکنیک‌ ها برای بهتر شدن حالت ارتجاعی پوست و افزایش خونرسانی به پوست سر است. در این روش از گاز دی اکسید کربن که بدن ما آن را بطور طبیعی تولید می‌ کند، استفاده می‌ شود. گاز دی اکسید کربن به لایه‌ های زیرین پوست سر تزریق می‌ شود و موجب بهبود خون رسانی به ناحیه موردنظر می‌ شود. افزایش جریان خون موجب تحریک فولیکول مو و رشد مجدد آن می‌ گردد. در واقع فولیکول‌ های می‌ توانند مواد مغذی بیشتری را از طریق خون دریافت کنند. البته به تفاوت های کربوکسی تراپی مو و کاشت مو توجه نمایید.

ناحیه‌ ای که تحت درمان کربوکسی تراپی قرار گرفته است، مورد هجوم گلبول‌ های قرمز قرار می‌ گیرد. به این ترتیب، بدن اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کرده و دی اکسید کربن اضافه را دفع می‌ کند. هجوم گلبول‌ های قرمز سبب بازسازی پیاز‌های مو می‌ شود.

از کربوکسی تراپی تنها جهت تقویت و رفع ریزش مو استفاده نمی‌ شود. در حقیقت، کربوکسی تراپی یکی از درمان‌ های بسیار نتیجه بخش در حوزه‌ های مختلف است. از این روش درمانی غیر جراحی برای موارد زیر نیز استفاده می‌شود:

  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • بهبود ترک‌ های روی پوست
  • تقویت و رشد مو
  • از بین بردن سیاهی دور چشم
  • درمان چین و چروک

همچنبن ببینید: کلاژن تراپی چیست


کربوکسی تراپی مو برای چه افرادی مناسب نیست؟

کربوکسی تراپی مو یکی از کم عارضه‌ ترین روش‌ های درمانی غیر جراحی است. با این وجود، انجام این روش به برخی از افراد توصیه نمی‌ شود. ممنوعیت های کربوکسی تراپی مو در موارد زیر می باشد:

  • افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌ برند
  • بانوان باردار یا مادران شیرده
  • بیماران هموفیلی
  • بیمارانی که دیالیز می‌ کنند.
  • کسانی که دوره شیمی درمانی را سپری می‌ کنند
  • افرادی که دچار بیماری سرطان هستند
  • افرادی که از نارسایی کلیه رنج می‌ برند
  • بیماران که از مشکلات مغز رنج می‌ برند
  • بیماران مبتلا به صرع
  • افراد مبتلا به بیماری‌ های پوستی
  • افرادی که کم‌خون هستند
  • کسانی که دچار گلوکوم یا آب سیاه چشم هستند
  • افرادی که از بیماری قلبی عروقی شدید رنج می‌ برند
  • افرادی که مشکلات تنفسی شدیدی دارند

اگر سابقه بیماری دارید، بهتر است قبل از انجام کربوکسی تراپی با پزشک خود مشورت نمایید تا مشکل جدی ایجاد نشود. مزوتراپی کردن مو نیز از دیگر روش های تقویت مو می باشد که بسیاری از افراد با این روش موهای خود را تقویت و به حجم آن می افزایند.

خانمی که برای او کربوکسی تراپی مو انجام می شود.

فواید کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چگونه موجب تقویت و رشد موها می‌شود؟

کربوکسی تراپی، همانطور که در بالا اشاره شد، از طریق تزریق گاز CO۲ به لایه‌ های زیرین پوست انجام می‌ شود. گاز دی اکسید وارد بافت پوست شده و در محل درمان منتشر می‌ گردد. افزایش دی اکسید کربن نوعی پیام هشدار به بدن است که نشان می‌ دهد یا میزان اکسیژن ورودی به بدن کم بوده یا خونرسانی به بافت تحت درمان کاهش یافته است. به عبارت دیگر، بعد از تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست، بخش زیادی از آن با آب و خون  موجود در بافت واکنش می‌ دهد و ماده‌ ای اسیدی تولید می‌ کند. بدن برای خنثی کردن اسیدی شدن محیط پیرامون بافت، خونرسانی به بافت را افزایش می‌ دهد.

از طرف دیگر، با بهبود جریان خون رسانی، مواد مغذی بیشتری در دسترس فولیکول‌ های مو قرار می‌ گیرد که رشد بهتر تارهای مو را به دنبال دارد.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می‌شود؟

کربوکسی تراپی یک روش درمانی است که در یک جلسه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ ای انجام می‌شود. در این تکنیک، مخزن گاز دی اکسید کربن به یک تنظیم کننده جریان وصل می‌ شود. پزشک از طریق این تنظیم کننده مقدار گاز CO۲  مورد نیاز را تنظیم می‌ کند. گاز دی اکسید کربن از طریق لوله‌ های مخصوص که در انتهای‌ آن فیلتر تعبیه شده است، منتقل می‌ شود. فیلترها مانع ورود ناخالصی به بدن می‌ شوند. گاز از فیلتر عبور کرده و توسط سوزن بسیار نازکی به زیر پوست تزریق می‌ شود.

تزریق کربوکسی تراپی بدون درد است. با این وجود، پزشک برای افرادی که آستانه درد پایینی دارند، از کرم بی‌حس کننده استفاده می‌ کند تا بیمار در زمان تزریق هیچ دردی را احساس نکند.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی مو

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز با توجه به عارضه و محل درمان و نیز هدف شما از کربوکسی تراپی متغیر است. به‌ عنوان مثال کربوکسی تراپی مو معمولا بین ۴ تا ۶ جلسه طول می‌ کشد. به دلیل کم بودن تعداد جلسات کربوکسی تراپی بسیاری از افراد علاقه مند به انجام اقدام زیبایی می باشند. ولی باید به این نکته توجه نمود که ممنوعیت های کربوکسی تراپی مو به گونه ای است افراد باید شرایط انجام این اقدام زیبایی را داشته باشند. همان طور که می دانید کاشت مو با کربوکسی تراپی مو متفاوت می باشد. ولی به این نکته توجه نمایید که روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد.

نتایج کربوکسی مو چه مدت مشاهده می‌شود؟

نتیجه کربوکسی تراپی مو بعد از گذشت ۳ ماه قابل مشاهده خواهد بود. در طی این مدت ریزش مو قطع می‌ شود و بعد از گذشت ۶ ماه موها از تراکم خوبی برخوردار خواهند شد.

ماندگاری کربوکسی مو چقدر است؟

کربوکسی تراپی مو یکی از درمان‌های موثر است که نتیجه آن برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. برای افزایش ماندگاری و مطلوب شدن نتایج کربوکسی تراپی بهتر است دستورالعمل‌های پزشک را به دقت رعایت نمایید.

مراقبت‌های بعد از کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی مو از جمله روش‌ های درمانی است که نیاز به مراقبت‌ های خاصی ندارد. افراد بعد از تزریق کربوکسی تراپی می‌ توانند به محل کار خود رفته یا فعالیت‌ های روزانه خود را انجام دهند. با این حال با توجه به ممنوعیت های کربوکسی تراپی مو برای اثربخشی بهتر درمان بهتر است موارد زیر رعایت شود:

  • در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق از گرفتن دوش یا شنا کردن در استخر خودداری نمایید
  • تا یکماه در زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید
  • جلسات درمانی را بطور منظم دنبال کنید
  • در ساعات اولیه تزریق از انجام فعالیت‌ های شدید بدنی که موجب افزایش تعریق می‌ شود، خودداری کنید
  • پماد یا داروهای تجویزی پزشک را مصرف نمایید

آیا کربوکسی تراپی مو  عوارض دارد؟

کربوکسی تراپی یک روش غیر جراحی ایمن است و در صورتی که توسط پزشک باتجربه و ماهر انجام شود، هیچ عارضه‌ ای بدنبال نخواهد داشت. تنها عارضه احتمالی کربوکسی تراپی می‌ تواند کبود شدن محل تزریق باشد. این عارضه موقتی است و بتدریج از بین می‌ رود. احساس درد خفیف در محل تزریق از دیگر عوارض موقتی این روش درمانی است.

کربوکسی تراپی در کلینیک تخصصی دکتر رابط

در این مقاله از کلینیک زیبایی دکتر رابط سعی کردیم اطلاعات کاربردی و مفیدی را درباره کربوکسی تراپی در اختیار شما قرار دهیم. کسب اطلاعات کامل درباره تکنیک های مختلف زیباسازی پوست و مو می تواند شما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین روش راهنمایی کند. برای دریافت مشاوره می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

شما عزیزان می‌توانید جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

ماندگاری کربوکسی تراپی مو چه مدت می باشد؟

ماندگاری کربوکسی تراپی مو معمولا بین ۶ ماه تا ۱ سال متفاوت می باشد. برای داشتن ماندگاری بیشتر لازم می باشد که افراد هر ۶ ماه یا ۱ سال کربوکسی تراپی را تمدید نمایند ماندگاری بیشتری حاصل بشود.

آیا کربوکسی تراپی مو درد دارد؟

با توجه به این که کربوکسی تراپی مو با سوزن های بسیار کوچکی انجام می شود، لذا این روش زیبایی درد ندارد. البته ممکن این برخی افراد هنگام انجام دادن کربوکسی تراپی مقداری سوزش تجربه نمایند که با گذشت زمان سریعا برطرف می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.