از بین بردن سریع جوش و آکنه | درمان دارویی و خانگی جوش

روش های درمان سریع جوش صورت از موضوعات و سوالات پر تکراری است که متخصصان با آن روبرو می شوند. شکی نیست که جوش صورت یکی از کلافه کننده ترین مشکلاتی است که ممکن است برای پوست شما ایجاد شود. این اتفاق به راحتی می تواند زیبایی چهره شما را تحت تاثیر قرار دهد. راه های مختلفی برای درمان سریع جوش های صورت وجود دارد اما بعضی مواقع ممکن است درمان جوش به زمان بیشتری نیاز پیدا کند. در این مطلب از سایت کلینیک دکتر رابط قصد داریم تا روش هایی برای از بین بردن سریع جوش و آکنه به شما عزیزان معرفی کنیم. همراهمان باشید.

درمان سریع جوش صورت

آیا امکان درمان سریع جوش و آکنه وجود دارد؟

بله راه های مختلفی برای از بین بردن سریع جوش صورت و آکنه وجود دارد که شامل روش های خانگی، استفاده از گیاهان دارویی و بعضی دارو های پزشکی، لایه براری، لیزردرمانی و… است.

اگر چه بهتر است درمان جای جوش صورت مثل بسیاری از مشکلات و بیماری های پوستی به آرامی و با صبر و حوصله انجام شود اما بعضی اوقات شرایط خاص باعث می شود تا نیاز به درمان فوری پیدا کنیم. به همین دلیل متخصصان در کنار روش های شناخته شده درمان، راه هایی را معرفی می کنند که با استفاده از آن به سرعت می توان جوش را ناپدید و یا کمی آن را محو کرد. در ادامه این مطلب ابتدا به معرفی انواع جوش پرداخته و سپس روش های درمان سریع جوش را با هم مرور می کنیم.

انواع جوش صورت و آکنه

جوش صورت برآمدگی های کوچکی بر روی پوست است که معمولا چرب بوده و به رنگی متفاوت از رنگ پوست دیده می شود. این جوش ها بین سنین ۱۰ الی ۳۰ سالگی بیشتر از هر سن دیگری بر روی پوست مشاهده می شود. برای شروع درمان دارویی جوش صورت بهتر است در ابتدا با انواع جوش ها آشنا شویم تا برای انتخاب بهترین راه درمانی دچار سردرگمی نشویم. انواع جوش های صورت عبارتند از:

  • جوش سر سفید یا کومدون بسته که به رنگ سفید دیده می شود، سفت، کمی دردناک و چرکی است.
  • جوش سر سیاه بینی که در محل خروج چربی با مو مسدود شده است و سیاه به نظر می رسد.
  • پوسچول ها برآمدگی های قرمز رنگ با مرکزی به رنگ زرد یا سفید که به عنوان جوش های چرکی و التهابی شناخته می شوند.
  • ندول ها که به شکل عمقی در داخل پوست ایجاد می شوند؛ دردناک و التهابی و مرکز تجمع باکتری اند.
  • کیست های آکنه که بزرگ، چرکی، ملتهب و بسیار دردناک است.
  • پاپول های چرکی که زیر پوست ایجاد می شوند.

درمان-سریع-جوش-و-آکنه-

از بین بردن جوش برای همیشه

بعضی از افراد به دلایل ژنتیکی و یا سبک زندگی خاص خود مستعد انواع جوش صورت هستند و در بازه های زمانی مختلف همیشه صورت یا بدنی پر از جوش دارند. جوش صورت ممکن است این افراد را به قدری کلافه کند که به دنبال راه هایی برای رفع دائمی و درمان همیشگی آن باشند. به طور قطع درمان های ساده مثل فیشیال ضد جوش برای این افراد پاسخگو نیست. مراجعه به پزشک، استفاده از روش های درمان کلینیکی و دریافت داروهای درمان قطعی جوش در کنار مراقبت های همیشگی از پوست، نقش به سزایی در کاهش تعداد جوش ها و درمان آن دارد. البته در کنار این موارد متخصصان توصیه می کنند کسانی که به درمان های معمول پاسخ نمی دهند باید رژیم غذایی و سبک زندگی خود را نیز اصلاح کنند.

درمان جوش صورت با دارو (قرص درمان آکنه)

بسیاری از افراد مبتلا به جوش یا آکنه شدید به دنبال قرص درمان آکنه یا داروهایی برای درمان قطعی این عارضه پوستی هستند. دارو درمانی همیشه یکی از روش های مهم برای برطرف کردن جوش های پوستی بوده است. اما نکته مهم اینجاست که نوع جوش در این زمینه بسیار تعیین کننده است. برای مثال درمان دمل های چرکین ریز با درمان دارویی جوش های معمول بسیار متفاوت است. به شکل کلی پزشکان برای درمان جوش با دارو از داروهای آنتی بیوتیک، ضد حساسیت، کنترل کننده های هورمون، داروهایی مثل راکوتان و… استفاده می کنند. در کنار درمان جوش با استفاده از راکوتان ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که ایا راکوتان (نورم اسکین) لک صورت را از بین می برد؟ ما در مطلبی جداگانه به بررسی این موضوع نیز پرداخته ایم.

بهترین پماد برای جوش صورت

بسیاری از افراد برای درمان جوش زیر پوستی یا دیگر انواع جوش از پمادها و کرم های موضعی بر روی پوست خود استفاده می کنند. با توجه به اینکه این کرم ها انواع مختلفی دارند می توان آنها را بدون نسخه پزشک نیز خریداری کرد. این در حالی است که یکی از مهم ترین راه های درمانی که توسط پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد نیز استفاده از همین پماد ها و لوسیون ها است. از جمله کرم هایی که برای درمان سریع جوش مورد استفاده قرار می گیرند می توان به کرم های ضد جوش، خمیر پت و پماد بنزوئیل پروکساید اشاره کرد.

از بین بردن جای جوش با میوه های طبیعی

درمان خانگی جوش صورت

از آنجایی که درمان جوش پریودی و سایر انواع جوش در اکثر مواقع ساده به نظر می رسد و نیاز به مداخلات جدی پزشکی ندارد، می توان از درمان خانگی نیز به این منظور استفاده کرد. از این رو متخصصان طب سنتی درمان های مختلفی را برای این عارضه پوستی معرفی کرده اند. از جمله مهمترین درمان های خانگی جوش صورت می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مصرف چای سبز دم کرده و استعمال موضعی آن بر روی جوش
  • استفاده از ماسک عسل یا عسل و دارچین
  • استفاده از ماسک سرکه سیب
  • مصرف گلاب و استعمال موضعی بر روی جوش ها
  • استفاده از روغن درخت چای و…

درمان جوش صورت با روش‌ های پزشکی

اکثر جوش های صورت با روش های ساده ای مثل تغییر رژیم غذایی، استفاده از کرم ها، پماد ها و داروهای مختلف قابل درمان هستند. اصولا جوش صورت یک بیماری جدی پوستی محسوب نمی شود و به راحتی قابل درمان است. اما در مواقع خاصی ممکن است فرد نیاز به مداخلات پزشکی پیدا کند. برای مثال اگر جوش همراه با بیماری دیگری باشد، مزمن شده یا دارای عفونت شدید باشد، شاید پزشک تصمیم بگیرد از روش های دیگری مثل جراحی نیز استفاده کند.

درمان جای جوش صورت با لیزر

لیزر درمانی یکی از متد های مهم درمان سریع و از بین بردن سریع جوش و آکنه است. استفاده از لیزر باعث افزایش سرعت بهبودی جوش می شود. به این منظور تاکنون لیزرهای مختلفی مورد آزمایش قرار گرفته اند. لیزر علاوه بر از بین بردن باکتری ها، لایه های پوست را برای تولید بیشتر کلاژن و بازسازی پوست تحریک می کند.

لایه‌ برداری و پاکسازی پوست

به کار گرفتن اسکراب ها و لایه بردارها نیز برای بهبود سریع اکنه و انواع جوش بسیار مفید است. لایه بردارهای مختلفی با برندهای متفاوت در بازار موجودند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. این لایه بردارها سلول های مرده سطح جوش و سطح پوست را از بین می برند تا سلول های جوان تر فضای تنفس بیشتری پیدا کرده و بازیابی شوند.

درمان جوش و جای جوش با میکرونیدلینگ

در کنار روش های درمانی مختلف بهتر است از روش های مکمل نیز برای دریافت بهترین نتیجه استفاده کنید. شاید پزشک برای درمان جوش های صورت شما، لیزر درمانی یا دارو درمانی را تجویز کرده باشد. با این حال بد نیست روش های درمانی دیگری چون میکرونیدلینگ را نیز به این منظور مورد استفاده قرار دهید. جالب است بدانید علاوه بر جوش حتی در مواردی کورک پوستی یا دمل نیز با میکرونیدلینگ قابل درمان است.

درمان جوش صورت

خدمات دکتر رابط برای درمان جوش

این مطلب برای پاسخ به سوالات شما در زمینه درمان دارویی و خانگی جوش صورت به نگارش درآمده است. امیدواریم پاسخ سوالات خود را در این مطلب یافته باشید. جوش صورت یک بیماری در سطح پوست است که در عین سادگی ممکن است مشکلات زیادی را برای فرد مبتلا ایجاد کند. بدون شک مراجعه به یک متخصص با تجربه و کلینیک با کیفیت در درمان قطعی جوش تاثیر بسیار زیادی دارد. در بین انواع کلینیک پوست و مو در تهران مرکز درمانی و زیبایی دکتر رابط یکی از بهترین گزینه ها برای درمان بیماری های مرتبط با جوش صورت شناخته می شود.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

 

آیا جوش های پوستی مزمن خطرناکند؟

در غالب موارد جواب منفی است. جوش صورت به خودی خود نمی تواند بیماری جدی محسوب شود. ولی اگر این بیماری نشانه ای از سایر بیماری های پوستی خطرناک باشد، باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

آیا کندن و خراشیدن به منظور از بین بردن سریع جوش ها عوارضی دارد؟

متاسفانه این کار به شدت اشتباه خصوصا در بین نوجوانان بسیار شایع است. اما بهتر است بدانید که کندن یا خراشیدن نه تنها نتیجه بخش نیست، بلکه سلامت و زیبایی پوست شما را مستقیما تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است عوارض جدی برای شما ایجاد کند.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.