صفر تا صد مراحل کاشت مو | مراحل رشد مو بعد از كاشت

اگر بخواهیم خلاصه مراحل انجام کاشت مو را به شما توضیح دهیم، باید بگوییم که در این روش درمانی موهای مقاوم به ریزش در سر به نواحی که دچار طاسی شده است، پیوند داده می‌شود. اما پیش از انجام عمل کاشت مو طبیعی باید با آن آشنایی کامل داشته باشید؛ تنها در این صورت است که با آرامش به سوی انجام این عمل می‌روید.

آشنایی با مراحل کاشت موی طبیعی

چرا باید از مراحل کاشت مو با خبر باشیم ؟

اگر تصمیم به کاشت مو گرفته‌اید، حتماً این سوال برایتان پیش آمده که چگونه و از کجا باید شروع کنید. چه مراحلی در پیش روی شماست و چه عواملی بر انتخاب‌ها و تصمیمات شما تاثیر خواهند گذاشت. در واقع مراحل کاشت مو دقیقاً از همان زمانی که تصمیم گرفته‌اید، شروع شده است. این مقاله راهنمایی قدم به قدم از ابتدا تا پایان مسیر کاشت مو برای شماست. فرقی هم نمی‌کند که اطلاعاتی در مورد کاشت مو دارید یا خیر؛ در این مقاله شما را به بخش‌های مختلف سایت راهنمایی می‌کنیم تا از اطلاعات جامعی که برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم، استفاده کنید و از سیر تا پیاز کاشت مو مطلع شوید.


همچنین ببینید: علت ريزش مو در زنان


کاندید مناسب کاشت مو کیست ؟

پیش از آن که برای کاشت مو اقدام کنید، ابتدا باید بدانید که جایی در لیست کاندیداهای مناسب برای این کار دارید یا خیر. شاید در ابتدا این مورد از نظر شما بی‌اهمیت باشد؛ اما واقعیت این است که گاهی برخی از افراد به کاشت مو نیاز ندارند، اما حساسیت‌های بیش از اندازه آن‌ها را به سوی این کار می‌کشاند.

در ادامه شرایطی که جهت کاشت مو لازم است را برای شما شرح می‌دهیم.

  • شرایط سنی : اولین شرط برای کاشت مو، سن افراد است. افرادی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند، کاندیدای خوبی برای کاشت مو نیستند. در این شرایط سنی معمولا زمان زیادی از ریزش موی افراد نگذشته است؛ از این رو ریزش مو تا سنین بالاتر ادامه خواهد داشت. از این رو شاید با کاشت مو نتیجه دلخواه خود را مشاهده نکنند.
  • شدت طاسی : پس از سن، بانک مو مهمترین فاکتوری است که شما را کاندید مناسبی برای مراحل انجام کاشت مو می‌کند. در واقع شدت طاسی در افراد نشان می‌دهد که بانک موی مناسبی برای انجام کاشت مو دارند یا خیر. چنانچه افراد بانک موی مناسبی نداشته باشند، به تراکم موی ایده‌آلی نیز دست پیدا نخواهند کرد.
  • سابقه بیماری : برخی از افراد سابقه ابتلا به کلوئید دارند؛ کاشت مو برای این افراد گزینه مناسبی به شمار نمی‌آید. همچنین برخی بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند، نیز کاندید مناسبی برای کاشت مو محسوب نمی‌شوند. به طور کلی می‌توان ادعا کرد برای کسانی که ریزش مو آن‌ها به علت بیماری‌های زمینه است، محدودیت‌های زیادی وجود دارد.
  • مدل ریزش مو : همچنین ریزش موهایی که الگوی نامشخصی دارد نیز با کاشت مو جبران نخواهد شد. به عنوان مثال، ریزش موی سکه‌ای که نتیجه بیماری‌هایی چون آلوپسی آره‌آتا است. جالب است بدانید که افرادی که علت ریزش موی آن‌ها یکی از موارد زیر باشد، علاوه بر شرایط بالا کاندیداهای مناسبی برای کاشت مو به شمار می‌آیند.
  • آلوپسی آندروژنی؛
  • مشکلات هورمونی و ژنتیکی؛
  • سوختگی.

مراحل کاشت مو

بهترین کلینیک را انتخاب کنید

یکی از مهمترین گام‌هایی که برای انجام عمل کاشت مو برمی‌دارید، انتخاب کلینیکی مناسب است. در این مورد سهل‌انگاری نکنید؛ زیرا بسیاری از عوارضی که افراد پس از مراحل انجام کاشت مو تجربه می‌کنند، به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی در کلینیک‌ها یا مهارت پایین پزشک است.

بنابراین زمان انتخاب کلینیک به مجوز آن‌ها از وزارت بهداشت و درمان توجه داشته باشید. همچنین سابقه پزشک متخصص و افراد تیم آن را بررسی کنید. برای این کار می‌توانید ار تجربه داوطلبانی که پیش از شما به کلینیک مورد نظر مراجعه کرده‌اند، استفاده کنید. همچنین کلینیک‌هایی که از ابزارها و روش‌های به روز بهره می‌برند، گزینه‌های بهتری برای انتخاب به شمار می‌آیند.

بررسی هزینه‌های کاشت مو

پیش از هر چیز باید بدانید که هزینه کاشت مو به فاکتورهای مختلفی وابسته است؛ از جمله، نوع تکنیک استفاده شده و تعداد گرافت‌های مورد نیاز در مراحل انجام کاشت مو.

هر تکنیک قیمت متفاوتی دارد؛ زیرا در هر کدام از آن‌ها از ابزارها و دستگاه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. همچنین هرچه دستگاه‌ها و ابزارها به روزتر باشد، هزینه کاشت مو نیز بالاتر خواهد بود.

از طرفی دیگر تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت مو نیز براساس میزان طاسی سر شما تعیین می‌شود. که با توجه به میزان طاسی هزینه‌های شما نیز کم یا زیاد خواهند شد.

البته نباید فراموش کرد که میزان سابقه و مهارت پزشک نیز در هزینه‌های شما تاثیر خواهد داشت.

مشاوره با پزشک و انتخاب روش کاشت مو

اگر با توجه به شرایط گفته شده یکی از کاندیداهای کاشت مو به حساب می‌آیید و پزشک نیز این موضوع را تایید کرده است، در قدم بعدی باید یکی از روش‌های کاشت مو را انتخاب کنید. لازمه این کار این است که با روش‌های مختلف کاشت مو آشنا باشید.

البته یادتان باشد که به تنهایی نمی‌توانید این مرحله را پشت سر بگذارید؛ شما نیاز دارید با مشورت با پزشک متخصص در این زمینه بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنید. به طور کلی پایه و اساس روش‌های مختلف کاشت مو دو دسته است که روش‌های مختلف بهبود یافته این دو روش کلی هستند. در ادامه این دو روش را شرح می‌دهیم.

  • کاشت مو با برداشت نواری

این روش را با نام FUT نیز می‌شناسند. در این روش برشی نواری شکل در ناحیه‌ای که به عنوان بانک مو انتخاب شده است، ایجاد می‌کنند. سپس گرافت‌های لازم را به منظور پیوند در ناحیه طاسی مورد نظر برمی‌دارند.

درواقع در این روش فولیکول‌های مو را با کمک میکروسکوپ از درون پوست استخراج می‌کنند. سپس این فولیکول‌ها برای کاشت در نواحی طاسی آماده می‌شود.

از آنجایی که در این روش برشی در ناحیه بانک مو ایجاد می‌شود، آن را روشی تهاجمی می‌دانند. از این رو این جراحی عوارض بیشتری در مقایسه با روش های غیرجراحی دارد. اما بسیاری از افراد این عوارض را به جان می‌خرند؛ زیرا کیفیت گرافت‌های پیوندی در این روش بسیار بالا است. از این رو می‌توان ادعا کرد که نتیجه حاصل از آن نیز بسیار مطلوب خواهد بود.

  • کاشت مو با استخراج واحدهای فولیکولی

در این روش با استفاده از پانچ فولیکول‌ها را به صورت تک به تک از سر استخراج می‌کنند. این روش نسبت به روش برداشت نواری کم تهاجمی‌تر شناخته می‌شود. به این ترتیب عوارض آن نیز کمتر خواهد بود. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که کیفیت گرافت‌های استخراج شده به این روش به نسبت روش FUT پایین تر است. روش‌های FIT، BHT، SUT و Micro FIT در این شاخه قرار می‌گیرند.

طراحی خط رویش مو

با مراقبت‌های پیش از کاشت مو به طور کامل آشنا شوید.

قطعا با مراجعه به پزشک با توصیه‌هایی مواجه می‌شوید که باید پیش از عمل به آن‌ها توجه داشته باشید. برخی از این توصیه‌ها لیست شده است، اما بهتر است حتما مطلب توصیه های قبل از کاشت مو را در همین وب سایت بطور کامل مطالعه فرمایید.

  • در صورت مصرف داروهایی مانند ویتامین E یا داروهای رقیق کننده مانند وارفارین و آسپرین باید پزشک خود را در جریان بگذارید. معمولا توصیه می‌شود، ویتامین E سه هفته پیش از عمل و داروهای ضدانعقادی ۱۰ روز قبل از عمل مصرف نشوند.
  • یک روز پیش از عمل از مصرف داورهایی مانند ناپروکسن و ایپوپروفن خودداری کنید.
  • پزشک باید در جریان سابقه بیماری‌های شما باشد؛ به خصوص سابقه بیماری قلبی، دیابت و صرع.
  • اگر سیگار می‌کشید، باید دو هفته پیش از عمل سیگار را کنار بگذارید.

علاوه بر توصیه‌های بالا پیش از آنکه روز عمل فرابرسد، باید برای آن آماده باشید. اولین قدم انجام آزمایش است. در این آزمایش که پزشک حتما از شما می‌خواهد، فاکتورهایی چون بیماری‌های ویروسی و واگیردار به همراه فاکتورهای انعقادی بررسی می‌شود. این آزمایش حداکثر یک ماه پیش از عمل جراحی انجام شده باشد.

همچنین پیش از عمل نباید موهای خود را اصلاح کنید که پزشک با توجه به روش انتخابی محدودیت زمانی اصلاح مو را به شما توضیح خواهد داد.

برای عمل کاشت مو آماده باشید

آخرین مرحله از مراحل انجام کاشت مو طبیعی که شما باید پیش از عمل آن را مدیریت کنید، مربوط به آمادگی شما می‌شود. برای این کار لازم است که یک روز قبل از عمل به حمام بروید و موهای خود را با نرم کننده بشویید.

همچنین برای این که عمل راحتی را پشت سر بگذارید، بهتر است که شب قبل از آن غذای سبکی میل کنید. البته نباید استراحت کافی را فراموش کنید.


همچنین ببینید: بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران


مراحل انجام عمل کاشت مو

پیش از هر چیز باید به شما بگوییم که برای روز عمل بهتر است لباسی گشاد و راحت به تن داشته باشید. به این ترتیب احساس راحتی در طول عمل خواهید داشت.

پس از مراجعه به کلینیک مورد نظر پزشک ابتدا دارویی به ناحیه بانک مو و ناحیه طاسی سر تزریق می‌کند. این دارو برای این است که منطقه اهده کننده و گیرنده مو بی‌حس شوند. به این ترتیب شما در طول مراحل انجام کاشت مو احساس درد نخواهید داشت.

سپس استخراج گرافت‌ها با تکنیک یا روش انتخابی مورد نظر شما آغاز خواهد شد. در قدم بعدی پزشک گرافت‌های استخراج شده را به واحدهای کوچکتر تقسیم می‌کند و به این شکل آن‌ها آماده کاشت خواهند شد. حالا نوبت به کاشت این گرافت‌ها می‌رسد که با ابزارهای مخصوص یا با کمک ابزارهای مخصوص هر روش کاشت مو انجام خواهد شد.

توجه داشته باشید که ممکن است کاشت مو برای شما در یک یا چند جلسه انجام شود؛ تعداد این جلسات را پزشک از قبل به شما خواهد گفت. یادتان باشد که فردی را همراه خود به این جلسات ببرید؛ زیرا به دلیل تزریق داروهای آرام‌بخش نیاز به همراهی این فرد خواهید داشت.

نمونه کار دکتر رابط گه کاشت مو برای یک آقا انجام داده است

مرحله اول: انتخاب مرکز درمانی معتبر

مهم‌ ترین و اولین قدم در جراحی کاشت مو که اولی مرحله از مجموعه مراحل کاشت مو نیز هست، پیدا کردن یک کلینیک تخصصی پوست و موی معتبر است. انتخاب کلینیکی که از اعتبار و تجربه خوبی برخوردار باشد. تا حد زیادی موفقیت نتیجه کاشت مو را تضمین می‌ کند. بسیاری از عوارض ناگوار کاشت مو نظیر عفونت‌ ها، خونریزی شدید یا ایجاد زخم‌ های عمیق به دلیل مراجعه به یک مرکز نامعتبر و غیرحرفه‌ ای رخ می‌ دهند. بهترین کلینیک کاشت مو باید:

  • مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان داشته باشد.
  • عمل پیوند مو توسط متخصصان کارآزموده و ماهر انجام شود.
  • به پیشرفته‌ ترین و جدیدترین دستگاه‌ ها و تجهیزات کاشت مو مجهز باشد
  • از تیم درمانی ماهر و باتجربه برخوردار باشد.
  • خدمات پشتیبانی مناسبی به بیماران ارائه دهد.

کلینیک تخصصی پوست و موی دکتر رابط یکی از بهترین و مجهزترین کلنیک‌ های زیبایی در پایتخت است که تمام موارد بالا به بهترین شکل ممکن در این مرکز درمانی فراهم شده است.

مرحله دوم: مشاوره کاشت مو

در مرحله دوم از مجموعه مراحل کاشت مو، شما باید برای مشاوره کاشت مو در کلینیک حضور پیدا کنید. کارشناسان متخصص ابتدا ناحیه طاسی شما را معاینه می‌ کنند. در صورتی که امکان کاشت مو برای شما وجود داشته باشد، هزینه تقریبی کاشت به شما اعلام می ‎‌گردد. این جلسه مشاوره می‌ تواند غیرحضوری و از طریق راه‌ های ارتباطی که در سایت کلینیک اطلاع رسانی شده است، انجام شود.

در مرحله بعد برای معاینات دقیق‌ تر نیاز به مشاوره‌ی حضوری است. مشاوره حضوری کلینیک دکتر رابط کاملا رایگان است. در این جلسه، پزشک متخصص توضیحات مقدماتی پیوند مو را در اختیارتان قرار می‌ دهد. سابقه پزشکی شما را بررسی می‌ کند و با بررسی جنس و کیفیت بانک موی شما، مناسب‌ ترین روش کاشت مو و هزینه آن را به شما اعلام می‌ شود. در صورت رضایت، وقت کاشت مو برای شما تعیین می‌ شود.

مرحله سوم: مراقبت‌ های قبل از کاشت مو

جراحی پیوند مو نیز مانند هر جراحی دیگر نیاز به انجام یک سری مراقبت‌ ها و دستورالعمل‌ ها قبل از عمل دارد. بدون شک رعایت دقیق توصیه‌ های پزشک متخصص قبل از کاشت مو، نقش تعیین کننده‌ ای در موفقیت آمیز بودن نتایج دارد. مهمترین اقداماتی که قبل از کاشت مو بایستی رعایت کنید، به شرح زیر است:

  • برنامه غذایی سرشار از ویتامین‌ ها و پروتئین‌ های ضروری داشته باشید.
  • حداقل ۲ هفته قبل از جراحی، از مصرف دخانیات خودداری کنید.
  • مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید. در عوض، سعی کنید آب بنوشید، تا پوست و موی شما به خوبی آبرسانی شود.
  • آزمایشات تجویز شده توسط پزشک جراح را انجام دهید. آزمایش CBC، تست بیهوشی، آزمایش HIV و تست کرونا نمونه‌ هایی از آزمایشات قبل از جراحی کاشت مو هستند.
  • مصرف داروهای ضدالتهاب یا انعقاد خون را زیر نظر پزشک قطع کنید.
  • موهای سر خود را کوتاه کنید

خلاصه ای از کاشت مو به روش BHT

مرحله چهارم: کاشت مو

در این مرحله در کلینیک حضور پیدا می‌ کنید. بعد از ارائه‌ی توضیحات لازم و آماده سازی‌ های مقدماتی، جهت انجام کاشت مو به اتاق عمل منتقل می‌ شوید. عمل پیوند مو با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌ شود. این جراحی چندین ساعت طول می‌ کشد و در بین عمل به بیمار استراحت‌ هایی داده می‌ شود.

مرحله پنجم: مراقبت‌ های بعد از کاشت مو و دیدن نتایج

موهای کاشته شده نیز مانند موهای طبیعی برای سالم و خوش حالت ماندن نیاز به مراقبت دارند . پزشک متخصص دستورالعمل‌ های لازم جهت مراقبت از موهای کاشته شده را در اختیارتان قرار می‌ دهد. داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی، عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، انجام پیاده روی سبک نمونه‌ ای از اقدامات بعد از جراحی کاشت مو است.

نتیجه کاشت مو تقریبا ۱۸ ماه بعد از جراحی تکمیل می‌ شود و بعد از گذشت یکسال کاملا قابل مشاهده خواهد بود.


همچنین ببینید: بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران


پس از کاشت مو چه چیزی در انتظار شماست؟

پس از انجام اولین جلسه کاشت مو احتمالا شاهد ورم بعد از کاشت مو در اطراف چشم و پیشانی خود باشید. این تورم با گذشت چند روز از بین می‌رود. در روز چهارم نیز شاهد کبودی اطراف چشمان خود هستید که این امر نیز طبیعی است. همچنین پس از عمل جراحی احتمالا دچار سردرد شوید که با داروهای مسکنی که از پزشک تجویز کرده باشد، قابل کنترل خواهد بود.

پس از مراحل انجام کاشت مو طبیعی بین یک الی سه روز ناحیه جراحی شده دچار زخم می‌شود. این زخم‌ها نباید شما را نگران کنند؛ زیرا بین ۳ الی ۱۰ روز ترمیم خواهند شد. همچنین در مدت ترمیم ممکن است که زخم‌ها همراه با موهای شما بریزند که این امر نیز طبیعی است.

تنها توصیه‌ای که باید در مورد زخم‌ها به یاد داشته باشید، این است که از کندن و دست کاری آن‌ها خودداری کنید؛ زیرا این مسئله احتمال ایجاد عفونت را تا حد زیادی بالا می‌برد.

در نهایت پس از گذشت هفته سوم از عمل کاشت مو، تاثیرات آن را خواهید دید. البته در ابتدا موهای تازه کاشته شده می‌ریزند که این امر طبیعی است. اما با گذشت چند هفته موهای جدید جای موهای ریخته شده را خواهند گرفت.

در نهایت به یاد داشته باشید که تاثیر نهایی و نتیجه این عمل را در طول زمان مشاهده خواهید کرد. بنابراین عجولانه در مورد نتیجه عمل قضاوت نکنید.

نتیجه نهایی کاشت مو

مراقبت‌های پس از کاشت مو طبیعی

در صورت عدم رعایت صحیح مراقبت های بعد از کاشت مو احتمال بروز عوارض جانبی پس از کاشت مو مانند عفونت زیاد است. برای این که این عوارض را به حداقل برسانید و نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنید، باید مراقبت‌های پس از عمل را جدی بگیرید. در ادامه خلاصه‌ای از توصیه‌هایی که باید پس از کاشت مو به آن‌ها توجه داشته باشید را می‌آوریم.

  • در اولین شب پس از کاشت مو هر یک ساعت باید از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود قرار دهید که از متورم شدن این ناحیه جلوگیری شود.
  • تا چند روز پس از عمل طاق باز بخوابید. بهتر است که از دو بالشت استفاده کنید که زاویه بین سر شما و زمین ۳۰ درجه باشد.
  • ناحیه پیوند را تا ۲۴ ساعت پس از کاشت مو نشویید و تا حد امکان نیز از شانه کردن این ناحیه نیز خودداری کنید.
  • پس از گذشت ۲۴ ساعت می‌توانید سر خود را بشویید؛ توجه داشته باشید که این کار را به آرامی و با آب خنک همراه با فشار معمولی انجام دهید. این توصیه را تا ۵ روز پس از عمل کاشت مو در نظر داشته باشید.
  • پس از شستشوی موهای خود از سشوار برای خشک کردن آن استفاده نکنید. اجازه دهید موها به شکل طبیعی خشک شوند.
  • به مدت ۲ هفته سیگار نکشید؛ این توصیه کمک می‌کند که زخم‌های روی سر زودتر ترمیم شوند.
  • حداقل تا یک هفته پس از کاشت مو نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید.
  • به مدت چند هفته از گذاشتن کلاه روی سر خود خودداری کنید.
  • پس از کاشت مو به مدت ۲ ماه از رنگ کردن موهای خود خودداری کنید.

رویش مو پس از انجام عمل کاشت مو

طبیعی است که پس از پشت سر گذاشتتن مراحل انجام کاشت مو منتظر نتیجه آن باشید، اما پیش از هر چیز باید بدانید که رشد مو از ثانیه اول پس از عمل آغاز می‌شود، اما ممکن است حتی تا دو سال پس از عمل نیز ادامه داشته باشد. اینکه شما نتیجه نهایی را چه زمانی مشاهده می‌کنید، تنها به نوع عمل و بانک موهای شما بستگی دارد.

اگر در مورد مراحل رویش مو آگاهی داشته باشید، این زمان را با آرامش بیشتری سپری خواهید کرد. در ادامه شما را از مراحل رویش مو پس از انجام عمل آگاه می‌کنیم.

  • هفته اول پس از عمل : در این زمان فولیکول‌های کاشته شده در حال تثبیت هستند. از این رو شاهد تورم در پیشانی و قرمزی در پوست سر هستید.
  • هفته دوم پس از عمل : در این هفته تورم و قرمزی‌ها از بین می‌رود و زخم‌ها نیز ترمیم می‌شوند.
  • هفته سوم پس از عمل :در این مرحله به دلیل شوک وارد شده به فولیکول‌ها، شاهد ریزش تار موهای جدید هستید. پس از آن فولیکول‌ها وارد مرحله استراحت می‌شوند.
  • ماه دوم تا چهارم پس از عمل : در این زمان شاهد آغاز رشد موهای جدید خواهید بود. البته تار موهای جدید کم‌پشت و نازک هستند.
  • ماه پنجم تا نهم پس از عمل :در این مرحله تار موهای جدید ضخیم‌تر می‌شوند و نتیجه تا حدودی قابل مشاهده است. معمولا در اکثر داوطلبان در این زمان شاهد رشد ۶۰ درصد موها هستیم که حتی می‌توان آن‌ها را کوتاه کرد.
  • سال اول پس از عمل : در این مرحله رشد موها به ۹۰ درصد نیز می‌رسد.
  • سال دوم پس از عمل : در نهایت پس از گذشت دو سال موهای داوطلبان از لحاظ ضخامت به شکل طبیعی می‌رسند. چنانچه در این مرحله نتیجه دلخواه را در تراکم موهای خود مشاهده نکردید، می‌‌توانید برای رشد مجدد اقدام کنید.

حال که با تمام مراحل انجام کاشت مو آشنا هستید، می‌توانید برای این کار اقدام کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب پزشکی با سابقه و متخصص است. دکتر مهرشاد رابط با سابقه درخشان خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای عمل کاشت مو طبیعی است. شما می‌توانید پیش از انجام این عمل با دکتر رابط در خصوص روش کاشت و مراقبت‌های قبل و پس از این عمل مشورت کنید. با انتخاب بهترین دکتر نتیجه دلخواه خود را به دست خواهید آورد.

عکس کاشت مو دکتر رابط

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

 

آیا می‌توان مجددا کاشت مو طبیعی را انجام داد؟

شاید شما در گذشته روش‌های قدیمی کاشت مو طبیعی را امتحان کرده باشید، اما همچنان از ظاهر خود ناراضی باشید. خبر خوشحال کننده این است که شما مجددا می‌توانید روش‌های جدید دیگر کاشت مو را امتحان کنید. البته یادتان باشد که این مسئله تنها در شرایطی خاص ممکن است که باید در این مورد با پزشک خود حتما مشورت کنید. در صورتی که پزشک شرایطتان را تایید کرد، هیچ مانع دیگری برای شما وجود ندارد.

آیا خانم‌ها نیز می‌توانند کاشت مو انجام دهند؟

واقعیت این است که هیچ محدودیت جنسیتی برای انجام کاشت مو وجود ندارد. البته این تنها در صورتی صدق می‌کند که الگوی ریزش موی خانم‌ها نیز مشابه با آقایان باشد. به عنوان مثال، در صورتی که ریزش موی آن‌ها به صورت موضعی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.