همه ما برای جلوگیری و درمان ریزش موها به هر دری زده‌ایم؛ از درمان‌های خانگی گرفته تا مصرف داروهای شیمیایی. اما گاهی ریزش مو به دلایل ژنتیکی یا ابتلا به بیماری‌های خاص رخ می‌دهد که راهی جز کاشت مو را برای ما باقی نمی‌گذارد. کاشت مو از گذشته تا به الان، دستخوش تغییرات زیادی شده است؛ تغییراتی که در راستای کسب نتیجه بهتر و به حداقل رساندن عوارض بوده است. نتیجه فعالیت‌های پزشکان و متخصصان زیبایی را باید کاشت مو به روش FUE بدانیم که یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های کاشت مو به حساب می‌آید.

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی یا Follicular Unit Extraction که اغلب به اختصار تحت عنوان FUE می‌شناسیم، یکی از تکنیک‌هایی است که با داشتن کمترین عوارض، موهایی طبیعی و پرپشت را به شما هدیه می‌دهد.

با انتخاب این روش باید انتظار چه نتیجه و چه عوارضی را داشته باشیم؟ بیایید همه جوانب کاشت مو FUE را بررسی کنیم و در پایان تصمیم بگیریم آیا FUE گزینه مناسبی برای ما به شمار می‌آید یا خیر. در نهایت این به شما بستگی دارد که کدام متد کاشت مو را انتخاب نماببد.

کمی بیشتر کاشت مو به روش FUE را بشناسیم

کاشت مو FUE، فرایندی است که طی آن فولیکول‌های مو یک به یک از پوست استخراج شده و در قسمت دیگری از بدن پیوند زده می‌شوند. به این ترتیب، فولیکول‌های مو در بخش دیگری از بدن شروع به رشد می‌کنند و باعث می‌شوند که موهای آن بخش تراکم بیشتری داشته باشد.

کاشت مو FUE قرار بود جایگزینی برای تکنیک قدیمی کاشت مو به روش FUT باشد. تکنیکی که طی آن نواری از پشت از سر برش داده می‌شود و فولیکول‌های مو از این محل استخراج می‌شوند.

اما با روی کار آمدن تکنیک FUE، محبوبیت کاشت مو FUT روز به روز کمتر شد. دلایل کنار گذاشته شدن این تکنیک را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد:

کاشت مو به روش FUT، زخم نسبتاً بزرگی را روی پوست اثر به‌جای می‌گذارد.

درست به همین خاطر است که اغلب متقاضیان کاشت مو، تکنیک FUE را ترجیح می‌دهند. اما آیا این تکنیک گزینه مناسبی برای شماست؟

معرفی بهترین کاندیدای کاشت مو FUE

اگرچه کاشت مو FUE، تکنیکی محبوب و رایج در میان مردم است، اما این دلیل نمی‌شود که گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. در واقع برای بهره‌مندی از مزایای فوق‌العاده این تکنیک، باید واجد شرایط آن باشد.

بهترین کاندیدا برای کاشت مو به کمک این تکنیک، افرادی هستند که با وجود داشتن موهایی نازک یا طاسی سر در بعضی قسمت‌ها، همچنان تار موهایی در نزدیکی این بخش‌ها دارند که بتوان از آنها برای کاشت استفاده کرد.

این تکینک در وهله اول برای افرادی کاربرد دارد که الگوی ریزش موی مردانه دارند. در این الگو، شاهد ریزش مو در ناحیه شقیقه‌ها و تاج سر هستیم. البته این الگوی ریزش مو در زنان هم دیده می‌شود.

در مقابل این تکنیک برای گروهی از افراد توصیه نمی‌شود. اگر موهایی سالم یا ضخیم برای پیوند به ناحیه فاقد مو یا دچار ریزش مو ندارید، به احتمال قوی گزینه مناسبی برای انجام این تکنیک نیستید.

برای اطمینان از اینکه آیا شرایط لازم برای کاشت مو به روش FUE را دارید یا خیر، بهتر است از پزشکی متخصص کمک بگیرید. او با بررسی میزان ریزش مو و نوع مو (صاف، موج دار و فر)، تعیین می‌کند کدام تکنیک کاشت مو بهترین گزینه برای شماست.

کاشت مو به روش FUE

معرفی کاربردهای کاشت مو FUE

FUE تکنیک کاشت مویی است که اغلب روی پوست سرانجام می‌شود. با این حال می‌توان از این تکنیک برای سایر قسمت‌هایی از بدن که فاقد مو هستند یا تار موهایی نازک دارند، استفاده کرد.

  • کاشت ابرو : یکی از کاربردهای مهم تکنیک FUE، کاشت ابرو است. اگر ابروی شما دچار ریزش شده است، این تکنیک گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آید.
  • کاشت ریش و سیبیل : تکنیک FUE را می‌توان برای پرپشت کردن سیبیل و ریش نیز به کار برد؛ تکنیکی که با استقبال بسیاری از آقایان مواجه شده است.

کاشت مو به روش FUE اساس بسیاری از تکنیک‌های کاشت موی جدید به حساب می‌آید. کارایی این روش طی سال‌ها به اثبات رسیده است و به همین خاطر پزشکان خلاق از این تکنیک به‌منظور رفع سایر نیازهای افراد استفاده کرده‌اند.

چگونگی کاشت مو FUE و فرایند آن

یکی از بهترین روش های کاشت موی سر FUE  می باشد. در رابطه با مراحل کاشت مو باید گفت که موها چرخه رشد سه مرحله‌ای رشد و رویش مجدد دارند؛ این چرخه تا زمانی که ادامه پیدا می‌کند که دیگر موها رویش مجدد نداشته باشند. این اتفاق معمولاً در اثر افزایش سن رخ می‌دهد. اما این روند برای هر یک از شما می‌تواند متفاوت باشد؛ برخی از افراد در سن ۲۰ طاسی موها را تجربه می‌کنند و برخی دیگر خیلی دیرتر به مرحله طاسی مومی‌رسند.

به هر حال، کاشت مو FUE راهکاری است که با جایگزین کردن فولیکول‌های جدید باعث می‌شود موهای خود را ترمیم کنید. بعد از پیوند، فولیکول‌ها توسط رگ‌های خونی تغذیه می‌شوند و رشد مو در نواحی طاس سر مجدداً شروع می‌شود.

استخراج واحد فولیکولی چندان فرایند پیچیده‌ای نیست. به‌طور کلی می‌توان مراحل این تکینک را به‌صورت زیر خلاصه کرد.

  1. در مرحله اول، موهای ناحیه‌ای که فولیکول‌های مو از آن استخراج می‌شوند (ناحیه اهداکننده) و موهای ناحیه گیرنده را کوتاه می‌کند
  2. در مرحله بعدی، پزشک به کمک ابزاری به نام میکرو پانچ فولیکول‌های مو را از ناحیه اهداکننده استخراج می‌کند
  3. سپس برش‌های ریزی در ناحیه گیرنده ایجاد می شود. این برش‌ها به کمک ابزاری مانند سوزن یا هر ابزار کوچک و تیز دیگری ایجاد می‌شوند.
  4. فولیکول‌های استخراج شده از ناحیه اهداکننده، توسط تیم پزشکی و با نهایت دقت در داخل برش‌ها قرار می‌گیرند.
  5. در نهایت نیز پزشک، نواحی تحت جراحی را ضدعفونی و بانداژ می‌کند.

کل این فرایند در را می توان در یک جلسه یا نهایت دو جلسه انجام داد و این امکان وجود دارد که فرایند بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول بکشد. کاشت مو به روش FUE تکنیکی سرپایی است و شما می‌توانید بعد از هر جلسه درمان به خانه بروید.

 

نحوه انجام و تفاوت کاشت موی FUE با FUT

خطرات و عوارض جانبی کاشت مو FUE

شاید اصلی‌ترین دلیل محبوبیت کاشت مو به روش استخراج واحدهای فولیکولی را باید عوارض جانبی محدود آن دانست. بعد از انجام این تکنیک، شاهد جای زخم بزرگی روی پوست خود نخواهید بود. تنها این احتمال وجود دارد که شاهد نقاط سیفد رنگ در محلی که فولیکول‌های مو خارج شده‌اند، باشید. این نقاط سفید رنگ نیز به مرور زمان محو می‌شوند.

با این وجود، احتمال بروز عوارض جانبی دیگر هیچ‌گاه صفر نیست. این امکان وجود دارد که شاهد هر یک عوارض جانبی نادر زیر باشید. در صورت بروز این عوارض نزد پزشک مراجعه کنید.

  • علائم عفونت،
  • درد یا تورم در اطراف محل جراحی،
  • تورم فولیکول‌های مو (فولیکولیت)،
  • خونریزی در محل جراحی،
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن پوست در نزدیکی محل جراحی،
  • ادامه پیدا کردن ریزش موها یا نازک شدن آنها بعد از پیوند.

البته راهکارهایی وجود دارد که احتمال بروز عوارض بالا را به حداقل می‌رساند. در ادامه به بررسی این راهکارها می‌پردازیم.

توصیه های قبل از کاشت مو

پس از انتخاب بهترین روش کاشت مو متناسب با شرایط هر فرد، برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، لازم است که یک سری نکات ساده اما مهم را قبل حاضر شدن در جلسه درمان بدانیم. نکات زیر را برای آمادگی هر چه بیشتر در روز جراحی به یاد داشته باشید:

  • حداقل به‌مدت یک تا دو هفته قبل از جراحی سیگار نکشید.
  • حداقل یک تا دو هفته قبل از جراحی از نوشیدن الکل خودداری کنید. زیرا  تاثیر دخانیات بر کاشت مو منفی می باشد.
  • به‌مدت ۱ هفته قبل از عمل، از آسپرین و سایر داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  • قبل از جراحی موهای خود را کوتاه نکنید.
  • چند هفته قبل از جراحی، روزانه به‌مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پوست سرخود را ماساژ دهید تا جریان خون در آن افزایش پیدا کند.
  • داروهای تجویزی که پزشک قبل از جراحی تجویز می‌کند را مصرف کنید.
  • قبل از عمل، پزشک آزمایشاتی مانند نوار قلب یا آزمایش خون را تجویز می‌کند که لازم است آن ها را انجام دهید.

با رعایت نکات بالا، خود را برای روز عمل و کسب نتیجه رضایت بخش آماده می‌کنید.

عکس کاشت مو دکتر رابط

مراقبت های بعد از کاشت مو

همانطور که قبل‌تر گفتیم، کاشت مو جراحی کم تهاجم و سرپایی است. با وجود اینکه بعد از انجام این فرایند می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از بگیرید، اما بهتر است چند روز اول را استراحت کنید.

دوره نقاهت کاشت مو به کمک این تکنیک، بسیار کوتاه است و تنها ممکن است ۳ روز اول کمی درد یا تورم را احساس کنید. البته راهکارهایی وجود دارد که به کمک آنها می‌توان درد را به حداقل رساند و نتیجه دلخواه را کسب کرد. در ادامه به معرفی برخی از دستورالعمل‌های مراقبتی بعد از کاشت مو FUE می‌پردازیم. در ادامه به بیان توصیه های مهم کاشت مو میپردازیم.

  • حداقل به‌مدت ۳ روز، موهای خود را نشویید و دوش نگیرید؛
  • بعد از اینکه با مشورت پزشک، شستن موهای خود را شروع کردید، از شامپوهای ملایم و فاقد رایحه استفاده کنید.
  • بهتر است برای تسریع روند بهبودی، چند روز مرخصی بگیرید و در خانه استراحت کنید.
  • به‌مدت ۳ هفته موهای جدید را شانه نزنید و برس نکشید.
  • سعی کنید به‌مدت یک هفته فعالیت بدنی شدیدی انجام ندهید.
  • ریزش برخی از موهای کاشته شده در طول فرایند بهبودی، طبیعی است و جای نگرانی بابت آن وجود ندارد.

به‌طور معمول بعد از گذشت ۳ تا ۴ ماه متوجه تفاوت چهره و موهای خود خواهید شد. البته بسته به ساختار و سلامت موهای شما، این امکان وجود دارد که موها به‌اندازه دلخواه و مورد انتظارتان رشد نکنند.

بررسی مزایای کاشت مو با تکنیک FUE

کاشت مو به روش استخراج واحدهای فولیکولی، روزنه امید برای افرادی است که همیشه آرزوی داشتن موهایی طبیعی و پرپشت را داشته‌اند و از طرفی حاضر نبوده‌اند ریسک عوارض تکنیک‌های دیگر را به جان بخرند.

در ادامه دلایلی را بررسی می‌کنیم که به شما نشان می‌دهد چرا FUE تکنیک کاشت مویی محبوب در میان متقاضیان کاشت مو است؟

  • تجربه درد کمتر در کنار نتیجه بهتر

برخلاف روش‌های قدیمی کاشت مو مانند FUT، ترمیم موها به روش FUE درد کمتری به همراه دارد. در حین جراحی، پزشک از داروهای بی‌حس‌کننده موضعی برای به حداقل رساندن احساس ناراحتی و درد استفاده می‌کند. به علاوه بعد از جراحی نیز داروهای مسکنی تجویز می‌شود که درد را به حداقل می‌رساند.

  • بهره‌مندی از موهایی با تراکم بیشتر و پرپشت‌تر

نرخ بقای فولیکول‌ مو طی تکنیک کاشت موی FUE بین ۹۰ تا ۹۵ درصد است که آمار ایده‌آلی است. دلیل این موفقیت را باید تکنیک جدید استخراج واحد فولیکولی دانست. به این معنا که آسیب کمتری به فولیکول‌های مو حین استخراج وارد می‌شود. بنابراین فولیکول‌های موی سالم در ناحیه گیرنده قرار می‌گیرند و موهایی ضخیم‌تر و پرپشت‌تر خواهید داشت.

  • به‌جای نماندن اثر زخم

در تکنیک کاشت موی FUT به‌دلیل برش قسمتی از پوست، شاهد اسکار نسبتاً بزرگی خواهیم بود. در حالی که در کاشت موی استخراج واحد فولیکولی، برش‌های ریزی به‌ اندازه کمتر از یک میلی متر ایجاد می‌شود که نامحسوس هستند. این برش‌ها تنها در عرض چند روز بعد از کاشت مو بهبود پیدا می‌کنند.

  • دوره بهبودی کوتاه‌تر

کاشت مو تکنیکی کم تهاجمی است که در اغلب موارد این امکان را دارید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. در این روش، هیچ بخیه‌ای انجام نمی‌شود و بانداژ به‌صورت موقت و تنها برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه روی سر قرار می‌گیرد. دستورالعمل‌های خاصی برای مراقبت از موها وجود دارد انجام آنها چندان دشوار نیست و باعث می‌شود که روند بهبودی را هر چه سریع‌تر پشت سر بگذارید.

عکس کاشت مو به روش FUE

هزینه کاشت مو

حالا که جوانب مختلف کاشت مو به روش FUE بررسی شد، نوبت به ارزیابی هزینه نهایی می‌رسد. به نظر شما هزینه کاشت چقدر برای شما آب می‌خورد؟

پیش از هر چیز باید بدانید که کاشت مو تکنیک ارزان قیمتی نیست و هزینه نهایی تحت تأثیر پارامترهای مختلفی قرار می‌گیرد. دقیقاً به همین خاطر است که کلینیک‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌دهند. هزینه کاشت مو به موارد زیر بستگی دارد:

  • چه تعداد فولیکول مو استخراج شده و پیونده داده شده است.
  • متخصص کاشت مو چقدر تجربه دارد و تقاضا برای ملاقات با او چقدر است.
  • نوع روش کاشت و میزان مهارت تیم پزشکی.

با تعیین پارامترهای بالا، هزینه نهایی کاشت مو مشخص می‌شود. با این حال نمی‌توان عدد دقیقی را برای انجام این تکنیک بیان کرد. چرا که انتظارات شما، مساحت ناحیه گیرنده و شرایط طاسی شما با هر فرد دیگری متفاوت است و نیاز است که پزشک در این خصوص نظر خود را ارائه دهد.

هزینه کاشت مو در کلینیک دکتر رابط بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان می باشد.

همانطور که می‌دانید این تکنیک زیبایی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیست. با این وجود برخی از کلینیک‌های زیبایی این امکان را به شما می‌دهند که هزینه کل را به‌صورت اقساطی پرداخت کنید.

نقش پزشک در موفقیت کاشت مو FUE

اگرچه بارها گفتیم که کاشت مو تکنیکی چندان پیچیده نیست، اما برای کسب نتیجه دلخواه نمی‌توان نقش پزشک یا متخصص را انکار کرد. برای اینکه کاشت مو موفقیت‌آمیز باشد، لازم است که پزشک در وهله اول انتظارات شما را بشنود.

در روز جراحی نیز پزشک باید الگوی مناسبی برای پیوند فولیکول‌های مو انتخاب کند؛ الگویی که با توجه به انتظارات شما، ظاهری طبیعی هم داشته باشد. در نهایت قرار دادن فولیکول‌های مو در زاویه، عمق و جهت مناسب حساس‌ترین مرحله کاشت مو است که به‌طور مستقیم در نتیجه کاشت مو تأثیر دارد.

بنابراین کسب نتیجه موفقیت‌آمیز تا حد زیادی به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد. در واقع انتخاب پزشک متبحر باعث می‌شود که با خیال راحت خود را دست او بسپارید و از نتیجه نهایی رضایت داشته باشید.

دکتر مهرشاد رابط، متخصص پوست و مو زیبایی است که سال‌هاست در این حوزه فعالیت دارد. برخورداری از صدها نمونه موفق کاشت مو سندی است که تجربه و مهارت این پزشک حاذق را تضمین می‌کند. اگر در رابطه با کاشت مو به روش FUE سوال یا ابهامی در سر دارید، تنها کافی است با مشاوران کلینیک دکتر رابط تماس بگیرید.

جهت دریافت وقت درمان از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

خط مستقیم : ۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱

واتس اپ : ۰۹۱۲۲۳۴۱۹۳۴

آیا برای کاشت مو به روش fue نیاز به انجام مراقبت های خاصی می باشد؟

برای کاشت مو به روش fue نیاز به انجام مراقبت ها و رعایتی نکاتی می باشد که پزشک متخصص پس از کاشت این نکات را به فرد یادآوری می نماید. البته که با توجه به شرایط بدنی هر فرد ممکن است که ممکن است که این مراقبت ها متفاوت باشد.

از جمله مزایای کاشت مو به روش fue نسبت به سایر روش ها، کدام می باشد؟

هر یک از روش های کاشت مو نسبت به دیگری دارای مزایا و معایبی می باشد. که در نهایت این به خواسته و صلاح دید پزشک بستگی دارد که از چه روشی برای کاشت مو استفاده نماید. از جمله مزایای کاشت مو به روش fue می توان به درد کم تر، دوران نقاهت کوتاه تر، باقی نماندن جای زخم و … اشاره نمود.

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.