تفاوت لیفت صورت با نخ و روش تزریقی؛ کدام یک بهتر است؟

بسیاری از افرادی که از روش‌های جراحی لیفت صورت بنا به دلایل مختلفی هراس دارند به روش‌هایی چون تزریق فیلر پوستی و لیفت با نخ PDO (مینی لیفت صورت) روی می‌آورند که جایگزین غیرجراحی، ایمن و موثر برای افرادی است که به دنبال جوانسازی صورت خود بدون انجام جراحی هستند. قبل از استفاده از هر کدام از روش‌های ذکر شده برای لیفت صورت بهتر است ابتدا با هر کدام از آنها آشنا شوید. درک تفاوت این دو نوع درمان به شما در انتخاب بهترین روشی که متناسب با وضعیت پوست شما باشد کمک خواهد کرد. البته در مشاوره اولیه‌ای که معمولاً قبل از آغاز درمان خواهید داشت پزشک با بررسی وضعیت پوست و سلامتی‌تان استفاده از یکی از انوع متدهای جوانسازی پوست را برای شما پیشنهاد خواهد نمود.

لیفت صورت با نخ PDO

نخ PDO یک ماده پروتئینی است که به طور گسترده برای بخیه زدن مورد استفاده قرار می‌گیرد که بعد از استفاده برای لیفت صورت نیز طی چند ماه در بدن جذب شده ولی اثرات ناشی از آن که باعث تحریک کلاژن‌سازی در پوست و محل‌های استفاده از نخ PDO می‌شود منجر به بهبود معایب پوستی و جوانسازی صورت فرد می‌شود.
در رابطه با لیفت صورت با نخ PDO، در صورتی که اینکار با تکنیک ضعیف و توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام گیرد ممکن است منجر به عدم ثابت ماندن و یا جای‌گیری صحیح نخ‌ها، حرکت نخ به ناحیه اشتباه و مشخص بودن نخ‌ها در محل استفاده شود.

استفاده از فیلر برای لیفت صورت یا برطرف کردن معایب صورت

استفاده از فیلرهای تزریقی نیز می‌تواند برای رفع مشکلات پوستی ناشی از افزایش سن و یا جوانسازی و زیباتر کردن چهره فرد به وفور مورد استفاده قرار ‌گیرد. این تکنیک کاربردهای متعددی برای بهبود وضعیت چهره افراد داشته و نتایج فوری و ماندگاری بالایی بسته به برند و نوع فیلر مورد استفاده خواهد داشت.
یکی از موارد استفاده از فیلرها بهبود فرم بینی است، معمولاً کمتر کسی پیدا می‌شود که از فرم بینی خود راضی بوده و نیازی به تغییر در آن نبیند. خوشبختانه امروزه با استفاده از تکنیک تزریق فیلر به راحتی می‌توان برخی معایب نه چندان بزرگ در چهره و فرم بینی را برطرف نموده و شکل بینی را در جهت مثبت و زیباتر شدن تغییر داد.

منظور از فیلرهای بینی و لیفت صورت چیست؟

یکی از ساده‌ترین و کم‌خطرترین روش‌های لیف صورت و اصلاح برآمدگی روی بینی، کوچکتر و یا باریک‌تر کردن آن استفاده از پرکننده‌های بینی است که یک روش کم‌تهاجمی و غیرجراحی است. اینکار با استفاده از تزریق اسید هیالورونیک یا انواع دیگر فیلرها در نقاط تعیین شده از سوی پزشک انجام می‌گیرد که نهایتا منجر به باریک‌تر شدن پل بینی، کاهش اندازه سوراخ‌های بینی، و تغییر کلی بینی در جهت مثبت می‌شود. استفاده از پرکننده‌های بینی یا رینوپلاستی غیرجراحی، جایگزینی جذاب برای کسانی است که می‌خواهند شکل و ظاهر بینی خود را بدون انجام عمل جراحی بهبود بخشند.

این یک روش ایمن است که در کمتر از یک ساعت و بدون نیاز به استراحت و دوره نقاهت و در مطب انجام می‌گیرد. رینوپلاستی غیرجراحی در کنار اینکه یک راه‌حل کمتر تهاجمی برای افرادی است که به دنبال تغییر ویژگی‌های صورت خود هستند مزایای بسیار دیگری نیز چون قیمت مقرون‌به‌صرفه، درد کمتر و بدون جای بخیه، دوران نقاهت اندک، نتایج فوری و ماندگاری نسبتا طولانی مدت را ارائه می‌دهد.

انواع پرکننده‌های پوستی بر اساس محل استفاده آنها در صورت

انواع مختلفی از فیلرهای پوستی برای لیفت صورت وجود دارند که می‌توان آنها را بسته به محل مورد استفاده در نقاط مختلف صورت به انواع زیر تقسیم‌بندی نمود:

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

فیلر کلسیم هیدروکسیل آپاتیت که با نام تجاری Radiesse شناخته می‌شود به طور طبیعی در استخوان‌های انسان یافت می‌شود. این فیلر اغلب برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • برطرف کردن چین‌های متوسط تا شدید مانند چین‌های بینی، خطوط ماریونت و خطوط اخم
  • افزایش پری گونه‌ها و رفع سایر خطوط صورت
  • بهبود حجم صورت در نواحی که دارای ضایعه خاصی باشد.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم به صورت بیوسنتزی تولید می‌شود، به این معنی که از حیوان یا فرآورده‌های حیوانی در تولید آن استفاده نمی‌شود. این امر خطر واکنش آلرژیک را تا حدودی کاهش داده و نیازی به تست پوستی قبل از تزریق نیست. استفاده از این نوع پرکننده پوستی نتیجه طبیعی ارائه داده و احتمال حرکت آن به سایر نواحی صورت کمتر بوده و میزان عوارض جانبی ناشی از آن نیز بسیار ناچیز است.

اسید هیالورونیک

هیالورونیک اسید یکی از محبوب‌ترین فیلرهای تزریق مورد استفاده هم برای اهداف زیبایی و هم اهداف درمانی به حساب آمده و یک ماده طبیعی است که در بدن و اغلب در بافت‌های همبند نرم، مایعات غضروفی و مفصلی، بافت پوست و در مایع اطراف چشم یافت می‌شود. این محصول با نام‌های تجاری Captique، Esthélis، Elevess، Hylaform، Juvederm، Perlane، Prevelle، Puragen، Restylane در بازار یافت می‌شود.
از تزریق اسید هیالورونیک می‌توان برای لیفت صورت، بهبود کانتور پوست و کاهش فرورفتگی‌های پوست ناشی از زخم‌ها و آسیب یا برای رفع خطوط صورت استفاده کرد.

پلی آلکیلیمید

پلی آلکیلیمید یک پرکننده پوستی نیمه دائمی و با نام تجاری Aquamid است که واکنش بسیار کمی با بافت انسانی دارد، به این معنی که زیست سازگار است و نیازی به انجام تست آلرژی قبل از تزریق نیست. این محصول اغلب توسط جراحان پلاستیک برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • رفع چین‌وچروک‌های عمیق‌تر مانند چین‌های بینی
  • حجیم کردن لب‌ها
  • تقویت استخوان گونه و خط فک
  • جایگزینی حجم از دست رفته صورت که به دلیل افزایش سن رخ داده است.
  • برطرف کردن ضایعات صورت

پلی لاکتیک اسید

پلی‌لاکتیک‌اسید یک پرکننده پوستی مصنوعی با نام تجاری Sculptra است که با تزریق به صورت باعث تولید کلاژن در بدن فرد شده و منجر به لیفت صورت به صورت طبیعی می‌شود. این ماده غیرسمی و زیست‌تخریب‌پذیر از مدتها قبل به عنوان ماده بخیه مورد استفاده قرار گرفته و محرک تولید کلاژن در بدن است. از این فیلر برای رفع معایب قسمت‌های پائینی صورت استفاده می‌شود. از جمله موارد استفاده از فیلر پلی لاکتیک اسید می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • حجیم و پرتر کردن لب‌ها
  • رفع چین‌های عمیق بینی
  • برطرف کردن خطوط عمیق لبخند

بر خلاف سایر فیلرها استفاده از این محصول نتایج فوری در چهره فرد ایجاد نکرده و طی چند ماه و به دنبال تحریک تولید کلاژن در بدن و به ویژه پوست، صورت زیباجوی عزیز شادابتر و جوانتر خواهد شد. شما عزیزان برای دستیابی به نتایج دلخواه خود به حدود سه درمان متوالی به صورت ماهانه نیاز خواهید داشت. با هر درمان، کلاژن‌سازی در بدن تحریک شده و معایب و مشکلات پوستی به صورت طبیعی برطرف شده و نتایج حاصل از آن کاملا طبیعی خواهد بود.

تفاوت‌های فیلرهای صورت و لیفت با نخ PDO

اهداف درمان
هدف از استفاده از فیلرهای تزریقی صورت اینست که بتوانند به نواحی مورد نظر روی صورت حجم داده و با رفع یا کاهش چین‌وچروک و خطوط ریز پوستی صاف و جوان به فرد هدیه دهند.
لیفت صورت با نخ PDO یا مینی لیفت صورت یک روش درمانی پزشکی برای سفت کردن کل صورت تنها با یک جلسه درمانی است که همزمان می‌تواند یک لیفت ظریف برای افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت ایجاد کند.

مدت زمان درمان و نتایج حاصل از آن

در صورتی که کار تزریق فیلر را به یک پزشک یا فرد باتجربه و متخصص بسپارید کل درمان تنها ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید و بسته به برند و نوع فیلر انتخابی شما نتایج حاصل از تزریق ممکن است بین ۶ ماه تا دو سال دوام داشته باشد.
لیفت با نخ PDO یا مینی لیفت صورت نسبتاً سخت و پیچیده است و ممکن است یک جلسه درمانی حتی تا یک ساعت نیز به طول بیانجامد، و نتایج حاصل از آن از یک تا سه سال ماندگاری دارد.

دوره بهبودی و ظاهر شدن نتایج آنها

نتایج حاصل از تزریق ژل یا فیلر برای لیفت صورت معمولاً بلافاصله بعد از استفاده از تکنیک قابل مشاهده بوده و البته نتایج جوانسازی آن روز به روز بهتر خواهد شد. و متقاضیان عزیز می‌توانند بلافاصله پس از تزریق به کارهای عادی و روزمره خود بپردازند. عوارض جانبی بعد از تزریق نیز بسیار ناچیز بوده و در حد کبودی و یا قرمزی محل تزریق می‌باشد که بدون هیچ مداخله و به صورت خود به خود بهبود خواهد یافت.
لیفت با نخ PDO یا مینی لیفت صورت نیز به عنوان یک روش سرپایی شناخته می‌شود، که فرد می‌تواند در همان روز یا نهایتاً روز بعد از عمل به فعالیت‌های عادی خود بپردازد، ولی در این روش نیاز به مراقبت‌های بیشتر تا حداکثر یک هفته یا بیشتر می‌باشد و حدود ۱۰ الی ۱۴ روز زمان می‌برد تا نتایج حاصل از درمان ظاهر شود.

خطر، ناراحتی و عوارض جانبی

میزان درد و ناراحتی و یا عوارض جانبی ناشی از تزریق فیلر برای لیفت صورت زمانی که به عمق بیشتری از پوست تزریق شود زیاد خواهد بود یا مثلا ممکن است نتایج دلخواه شما را ارائه ندهد در غیر اینصورت سطح ناراحتی ناشی از تزریق فیلر بسیار اندک و شبیه به ضربه خوردن باند لاستیکی با پوست یا نیش حشره است، طوری که تنها به یک بی حسی موضعی نیاز خواهید داشت. در حالیکه روش لیفت صورت با نخ نسبتاً تهاجمی‌تر از تزریق فیلر بوده و سطح درد در آن اندکی بالاتر خواهد بود و قبل از درمان نیز نیاز به بی‌حسی موضعی خواهید داشت.

 

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.