آیا مزوتراپی مو برای ریزش ارثی موثر است؟

مزوتراپی مو یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی است که برای جلوگیری از ریزش مو از آن استفاده می شود. با این حال، برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که آیا مزوتراپی مو برای ریزش ارثی موثر است یا خیر؟ زیرا بسیاری از افراد که دلیل ریزش موی آنها چیزی به جز مسائل ارثی است، در مدت زمان کوتاهی از این روش جواب می گیرند. این در حالی است که شاید افرادی که به خاصر دلایل ارثی دچار ریزش مو شده اند، با نتیجه متفاوتی روبرو شوند.

راه های درمان ریزش موی ارثی یا ژنتیک

شاید برای شما جالب باشد که بدانید نه تنها مردان، بلکه بسیاری از زنان هم از مزوتراپی مو برای پرپشت شدن موهای خود استفاده می کنند. می توان با اطمینان گفت که این روش هیچ گونه محدودیت جنسی ندارد و برای تمام افراد مناسب است. با این حال، مزوتراپی مو برای ریزش ارثی تأثیرات زیادی دارد که بهتر است قبل از استفاده از این روش از آنها از مطلع شوید.

دلایل مختلف ریزش مو

دلایل بسیار زیادی برای ریزش مو برای افراد وجود دارد که همه آنها می توانند باعث بروز مشکلاتی در اعتماد به نفس افراد شوند. به طور معمول، افراد در شرایط عادی روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار موی خود را از دست می دهند. این اصلاً رقم قابل توجهی نیست و نمی توان از آن توضیحی برای مزوتراپی برای ریزش ارثی داد. زیرا به همان اندازه که موی شما در طول روز می ریزد، به همان اندازه هم موی جدید رشد می شود. ریزش مو هنگامی به وجود می آید که به جای موهای ریخته شده، موهای جدیدی رشد نشود.

این موضوع دلایل بسیار زیادی دارد که هر یک از آنها با استفاده از مزوتراپی درمان می شوند. مهم ترین و بزرگ ترین دلیلی که باعث بروز ریزش مو در بسیاری از افراد می شود، وراثت است. به همین دلیل هم برای خیلی از افراد مهم است که اطلاعاتی درباره مزوتراپی برای ریزش ارثی به دست بیاورند. همچنین مسائل دیگری مانند تغییرات هورمونی و یا شرایط پزشکی نیز در این امر دخیل هستند که می توانند باعث ریزش موی دائمی یا موقتی شوند.

از دیگر عوامل موثر در ریزش مو، می توان به برخی درمان ها و یا اضطرب اشاره کرد. همچنین این امکان وجود دارد که شما داروی خاصی مصرف کنید و یکی از عوارض جانبی آن دارو، ریزش مو است. به همین دلیل هم قبل از مصرف هر دارو، عوارض جانبی آن را بادقت مطالعه کنید.

ریزش موی ارثی یا ژنتیک

یکی از مهم ترین مسائلی که در مزوتراپی مو برای ریزش ارثی دیده می شود، این است که ریزش مو تقریباً در تمام افراد یک خانواده وجود دارد. در این نوع بیماری، غالباً فرد دچار آلوپسی یا طاسی می شوند و بخش های زیادی از موی خود را از دست می دهند. این نوع ریزش معمولاً به صورت تدریجی رخ می دهد و کاملاً قابل پیش بینی است.

در ریزش موی ژنتیکی، موهای دو سمت سر به عقب کشیده می شوند و لکه های طاسی در مردان دیده می شود. به همین دلیل هم اگر فرد طاس در خانواده دارید و یا یکی از اعضای خانواده شما دچار ریزش مو است، احتمال این که مزوتراپی مو برای ریزش مو برای شما هم مؤثر باشد نیز بالاست. با این حال، این نوع ریزش مو برای خانم ها و آقایان با یکدیگر تفاوت دارند.

ریزش موی ارثی در زنان

همان طور که گفتیم، ریزش مو دلایل مختلفی دارد که ریزش موی ارثی یکی از شایع ترین آن هاست. علاوه بر این، بسیاری از زنان دچار ریزش موی ارثی می شوند که باید به دنبال روشی برای مزوتراپی مو برای ریزش ارثی باشند. در خانم ها، معمولاً ریزش مو ارثی به صورت نازک شدن موها در امتداد فرق سر انجام می شود. هرچه موها نازک تر می شوند، احتمال ریزش نیز بیشتر می شود و برای جلوگیری از این موضوع، می توانید از مزوتراپی استفاده کنید.


همچنین ببینید: مراقبت های بعد از مزوتراپی مو


ریزش موی ارثی آقایان

از سوی دیگر، مزوتراپی مو برای ریزش موی ارثی در آقایان نیز رواج بسیار زیادی دارد. اغلب مواقع، آقایان به خاطر دلایلی ارثی و وراثت دچار ریزش مو می شوند که در این شرایط، موی کناره سر آن ها به سمت عقب کشیده می شود. همچنین لکه های طاسی و نیز در سر آن ها دیده می شود که برای رفع آن، کمک گرفتن از مزوتراپی می تواند گزینه بسیار مناسب و ثابت شده ای باشد.

راه های درمان ریزش موی ارثی یا ژنتیک

 

وقتی که ریزش مو برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و آن را درمان نکنید و همچنان به سراغ مزوتراپی برای ریزش ارثی نروید، ممکن است تمام بخش های سر شما طاس شود و تأثیر منفی بر چهره شما بگذارند. برای همین هم بهتر است از روش مطمئنی برای درمان آن استفاده کنید تا بتوانید با چهره زیبایی وارد جامعه شوید.

از مهم ترین روش هایی که برای درمان ریزش مو می توانید انجام دهید، می توان به مواردی مانند لیزرتراپی، استفاده از داروهای اثبات شده و عمل کاشت مو اشاره کرد. با این حال، هیچ یک از این روش ها به اندازه مزوتراپی اثر ندارند.

زیرا مزوتراپی مانند نوعی پیشگیری در نظر گرفته می شود که به شما این امکان را می دهد که از ریزش بیشتر موهای خود جلوگیری کنید. این در حالی است که برای استفاده از روش کاشت مو، باید صبر کنید تا بخش زیادی از موهای شما بریزد. همچنین مزوتراپی مو برای ریزش ارثی نسبت به کاشت مو هزینه خیلی کمتری دارد.

مزوتراپی، جدیدترین درمان ریزش مو ارثی

مزوتراپی، جدیدترین درمان ریزش مو ارثی

یکی از بهترین روش هایی که با استفاده از آن می توانید با چهره ای زیبا وارد جامعه شوید، مزوتراپی است که با هزینه بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به کاشت مو انجام می شود. مزوتراپی مو برای ریزش ارثی به شما این امکان را می دهد که قبل از ریختن کامل مو، برای درمان آن اقدام کنید. به بیان دیگر، دقیقاً مانند همان ضرب‌المثل معروف که گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است. البته انتخاب کلینیک معتبر تأثیر زیادی در نتیجه از این روش دارد و به شما کمک می کند که ریزش موی ارثی خود را به راحتی درمان کنید.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

سؤالات متداول درباره مزوتراپی مو برای ریزش ارثی

از کجا بفهمیم ریزش مو داریم یا نه؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که درباره ریزش مو باید بدانید، این است که خودتان نمی توانید چندانریزش موی خود را احساس کنید. به همین دلیل هم برای این‌که از داشتن یا نداشتن ریزش موی خود مطمئن شوید، باید از یک نفر دیگر کمک بخواهید. همچنین اگر موهای شما بیش از اندازه نازک شد و یا موقع از خواب بیدار شدن، موی زیادی روی بالشت خود مشاهده کردید، احتمالاً دچار ریزش مو شده اید و بهتر است هر چه سریع تر برای درمان آن اقدام کنید.

هزینه مزوتراپی چقدر است؟

نمی توان قیمت دقیقی برای مزوتراپی داد؛ زیرا این مسئله تا حد زیادی به نوع موهای شما و میزان ریزش بتگی دارد. بعد از مراجعه به پزشک و انجام معاینات لازم، قیمت آن را نیز به اطلاع شما می رساند. البته به طور کلی، هزینه مزوتراپی نسبت به بقیه روش ها مانند کاشت مو بسیار کمتر و به صرفه تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.