زمان اصلاح مو بعد از کاشت | اصلاح سر بعد از کاشت مو

دلایل زیادی ازجمله استرس، ژنتیک، بیماری‌های خاص یا شرایط پزشکی ممکن است منجر به ریزش مو در سنین مختلف شوند. افراد از راه حل‌های زیادی برای جبران موهای از دست رفته استفاده می کنند؛ اما امروزه یک راه حل دائمی برای رفع این مشکل وجود دارد. با توجه به پیشرفت‌های اخیر علم پزشکی کاشت مو راه‌حلی قطعی برای درمان ریزش مو و جایگزین کردن موهای از دست رفته و امکان کوتاهی مو خواهد بود.

کوتاهی مو بعد از کاشت مو

کاشت مو می‌تواند برای بسیاری از افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند تجربه‌ای خارق‌العاده ایجاد کند و تغییر بسیار مثبتی برای زندگی آن‌ها باشد. پس از کاشت مو بسیاری از بیماران مشتاق هستند بدانند چه زمانی و چگونه می‌توانند موهای خود را اصلاح کنند.

یکی از سؤالاتی که اغلب از پزشکان پرسیده می‌شود این است که «چه زمانی و چه مقدار می‌توانم موهایم را بعد از کاشت مو کوتاه کنم؟» یا در مواردی افرادی متقاضی از جزییاتی در مورد اینکه آیا استفاده از تیغ یا ماشین اصلاح برقی برای موی سر بعد از کاشت مشکلی ایجاد می‌کند یا خیر، سؤال می‌کنند.

در این مقاله از وب سایت دکتر رابط به بررسی برخی از نکات کلیدی در مورد روش‌ها و شرایط مراقبت بعد از کاشت مو که تأثیر به سزایی در نتیجه نهایی پیوند خواهند داشت می‌پردازیم. به علاوه چگونگی و شرایط کوتاه کردن موها پس از کاشت را بررسی کرده و به همه سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

آیا امکان کوتاه کردن موها بعد از کاشت مو وجود دارد؟

بله. اما باید دقت کنید که حتما زمانی اقدام به کوتاه کردن موها کنید که آسیبی به گرافت‌های کاشته شده وارد نشود. پس از کاشت مو مقداری زخم و دلمه در ناحیه گیرنده‌های پوست سر ایجاد می‌شود. هم‌چنین ممکن است بعد از انجام این عمل مقداری تورم و التهاب اولیه را نیز تجربه کنید که به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

در طول ۵ روز ابتدایی گرافت ­های تازه کاشته شده بسیار حساس هستند و باید کاملاً مراقب باشید به آن‌ها دست نزنید یا در حالت استراحت، فشاری به آن‌ها وارد نکنید. در برخی از بیماران مشاهده شده است که فرآیند ترمیم کمی آرام‌تر از شرایط طبیعی پیش می­ رود که باعث می‌شود ترمیم نقاطی از پوست که آسیب دیده‌اند کندتر شده و قرمزی و تورم در نقاط ترمیمی پوست سر مدت‌زمان بیشتری ادامه پیدا کند.

در صورتی که چنین نشانه‌هایی روی پوست سر داشتید؛ موهای خود را اصلاح نکنید. زیرا اصلاح باعث تحریک گرافت‌های کاشته شده می‌شود و بهبودی را به تأخیر می‌اندازد. متخصصان و پزشکان معمولا به بیماران توصیه می‌کنند که حدود ۲ تا ۴ هفته بعد از عمل برای اصلاح موهای کاشته شده صبر کنند.

با گذشت این زمان گرافت ­ها تقریباً ایمن شده‌اند؛ اما باید دقت کرد تا بدون آسیب رساندن به آن‌ها یا به خطر انداختن زخم‌هایی که بهبود پیدا کرده‌اند، موهای خود را کوتاه کنید. با این وجود به خاطر داشته باشید که هرچه بیشتر صبر کنید؛ زمان بیشتری برای رفع زخم و قرمزی باقی‌مانده از عمل کاشت مو به پوست سر خود داده‌اید و موهای کاشته شده ضخیم‌تر می‌شوند.

زمان کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

 

از چه وسایلی باید برای کوتاهی مو پس از کاشت استفاده کرد؟

استفاده از وسایل برقی اصلاح برای کوتاه کردن مو بعد از کاشت کار خطرناکی محسوب می‌شود؛ زیرا هنوز زخم‌ها و دلمه‌های پوست سر شما بعد از پیوند مو بهبود پیدا نکرده اند در نتیجه ممکن است با استفاده از این وسایل و برخورد آن‌ها با پوست سر دچار خونریزی شوند.

خونریزی در این ناحیه باعث از بین رفتن و آسیب رسیدن به فولیکول‌ موهای کاشته شده می‌شود. همچنین ممکن است خونریزی باعث ایجاد عفونت و قارچ در پوست سر شود که روند درمان را به طور کلی تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. باید نسبت به این مسئله دقت لازم را داشته باشید که عفونت بعد از کاشت مو به راحتی درمان نمی‌شود.

برای جلوگیری از این مورد بهتر است کوتاهی مو از طریق قیچی انجام شود. البته قابل ذکر است که رشد قابل‌توجهی برای موها تا حدود ۴ ماه پس از کاشت مو رخ نمی‌دهد و رشد موها بسیار کند خواهد بود. اکثر افراد بین ۵ تا ۱۲ ماه شاهد افزایش سرعت رشد در موهای خود هستند. به همین دلیل شاید چندان نیازی هم به کوتاه کردن موها پیدا نکنید؛ اما اگر می‌خواهید موهای اطراف ناحیه کاشت را اصلاح کنید باید نهایت دقت را به کار بگیرید.

چه مدت بعد از کاشت مو می‌توانم موهای خود را کوتاه کنم؟

با توجه به اینکه امروزه تکنیک‌های پزشکی مختلفی برای کاشت مو وجود دارند؛ پاسخ به این سؤال که چه مدت‌زمانی نیاز است تا بعد از کاشت مو بتوانید موهای خود را کوتاه کنید؟ تا حد زیادی به این بستگی دارد که از کدام روش برای کاشت مو استفاده کرده باشید.

میزان مجاز اصلاح موی سر پس از کاشت مو

  • زمان کوتاهی موها پس از کاشت با FIT

بیمارانی که تحت عمل کاشت مو با روش FIT قرار گرفته‌اند؛ بعد از گذشت ۴ تا ۶ هفته پس از پیوند می‌توانند موهای ناحیه برداشت خود را با قیچی اصلاح کنند. در این روش کاشت، برای اصلاح موهای کاشته شده نیز افراد می‌توانند از ماه دوم از قیچی استفاده کنند.

همچنین با توجه به توصیه متخصصین بهترین زمان برای کوتاه کردن موها بعد از کاشت زمانی است که گرافت‌ها به‌صورت کامل در جای خود تثبیت شده باشند که در برابر آسیب ایمن می‌شوند. متقاضیانی که با روش پیوند FIT تحت درمان قرار گرفته‌اند می‌توانند بعد از گذشت ۶ ماه موهای کاشته شده خود را با استفاده از وسایل اصلاح برقی نیز اصلاح کنند.

  • زمان کوتاهی موها پس از کاشت با روش FUT

افرادی که با استفاده از روش کاشت موی FUT موهای خود را کاشته‌اند؛ می‌توانند ۲ تا ۴ هفته بعد از پیوند موهای خود را با استفاده از قیچی اصلاح کنند. البته باید دقت کنید که این افراد باید به شکلی موهای خود را اصلاح کنند که جای زخم‌هایی که در اثر این جراحی باقی می‌ماند پنهان شوند.

در این روش کاشت مو که تهاجمی‌ترین شیوه است؛ یک ناحیه برش نوار مانندی در ناحیه بانک موی متقاضیان برای برداشت مو ایجاد می‌شود که محل زخم جراحی در آن نمایان است. به همین دلیل معمولاً بیماران ترجیح می‌دهند موهای این ناحیه برای پوشش زخم بلند­تر باشند.

با گذشت حدود سه ماه از کاشت مو با روش FUT موها به‌طور کامل تثبیت می‌شوند و می‌توان نسبت به اصلاح کامل ناحیه‌ای که برداشت مو از آن انجام شده، اقدام کرد. البته نیاز است  قبل از اصلاح موهای سر با پزشک ترمیم‌کننده‌ی موی خود مشورت کنید تا اطمینان پیدا کنید که زخم‌های ناحیه جراحی به‌طور مناسبی بهبود پیدا کرده‌اند. باید دقت کنید که این اصلاح فقط با قیچی مجاز هست و استفاده از وسایل اصلاح برقی بعد از گذشت شش ماه از زمان کاشت مو با FUT ممکن خواهد بود.

  • زمان کوتاهی موها پس از کاشت مو با روش SUT

یکی دیگر از روش‌های کاشت مو، روش SUT است. ویژگی مهم این روش استفاده از وسایل و تجهیزات مدرن و میکرو موتورهای خودکار بجای هولدرهای دستی است؛ به همین دلیل زخم‌های ایجادشده در این روش بسیار کوچک هستند.

در کاشت مو به روش SUT، انتقال فولیکول‌ها به‌تنهایی و بدون اتصال به بقایای بافتی پوست سر انجام می‌شود که این موضوع باعث می‌شود تعداد بالایی از فولیکول‌های کاشته شده به‌خوبی رشد کنند. این روش توسط دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود؛ لذا عملکرد سریع‌تری نیز در پوشاندن نواحی که دچار ریزش شده‌اند دارد و تراکم مو در این روش افزایش بهتری خواهد داشت.

در روش SUT زخم‌های کمتری روی پوست سر ایجاد می‌شود که برای مدت سه هفته اول باید شستشو و مراقبت از آن‌ها با دقت انجام گیرد. در این روش می‌توان با گذشت دو ماه از جراحی موها را تا ۱ یا ۲ درجه نیز کوتاه کرد.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو با چه مدل‌هایی می‌توان مو را کوتاه کرد؟

با گذشت زمان مناسب بعد از کاشت مو و بهبود کامل زخم‌های جراحی، افراد می ­توانند از هر مدل موی دلخواه برای اصلاح موهای خود استفاده کنند. اما باید توجه داشت که اصلاح موها بعد از کاشت مو به‌گونه‌ای باشد که محل‌های برداشت را که هنوز در حال بهبودی و رشد هستند، بپوشاند.

 در نواحی کاشت نیز جهت دادن به موها در دو ماه ابتدایی بعد از کاشت مو منجر به آسیب فولیکول‌های کاشته شده می‌شود. بنابراین بهتر است سعی کنید هنگام کوتاه کردن موهای خود آن‌ها را جهت ندهید و کوتاه کردن موهای کاشته شده در همان جهت رشد موها صورت گیرد تا آسیبی به فولیکول‌های حساس وارد نشود.

فردی که موهای خود را کاشته است؛ نباید تا چند ماه پس از کاشت مو و به ثبات رسیدن گرافت‌ها و بهبودی کامل زخم‌ها، موهای کاشته شده خود را در جهت‌های دیگر فرم بدهد. زیرا این کار می‌تواند باعث ریزش و از بین رفتن موها می‌شود.

نکات مهم درباره اصلاح موی سر پس از کاشت مو

  1. توجه به رشد مو تا یک ماه اول پس از کاشت
  2. در نظر گرفتن مراقبت های مخصوص بعد از عمل کاشت مو
  3. استفاده از شامپو های خاص و تجویز شده پزشک پس از کاشت
  4. استفاده از قیچی برای اصلاح موی سر پس از کاشت مو

مرکز تخصصی کاشت موی دکتر رابط

کاشت مو یک راه حل دائمی برای برطرف کردن مشکل ریزش موها است که می‌تواند نتیجه بسیار خوبی را برای شما به دنبال داشته باشد. اما این موضوع به شرطی اتفاق می‌افتد که برای کاشت به یک کلینیک معتبر مراجعه کرده باشید. در این صورت فولیکول‌ها درست در جای خود قرار گرفته و رشد موها خیلی زود به حالت طبیعی برمی‌گردد. در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت و بدون هیچ دردسری موهای خود را کوتا کنید.

دقت کنید که زمان کوتاهی موها پس از کاشت مو به روش کاشت، وسعت ناحیه کاشت و بانک موها، تراکم موهای کاشته شده و سرعت رشد آن‌ها بستگی دارد. به همین دلیل در این رابطه باید با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین زمان را به شما پیشنهاد دهد. ما در کلینیک پوست و مو دکتر رابط امکانی را برای شما فراهم کره‌ایم که بتوانید در هر ساعت از شبانه روز سوالات خود را با پزشک متخصص ما مطرح کرده و همه ابهامات خود را برطرف کنید.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

سؤالات متداول درباره اصلاح موی سر پس از کاشت مو

آیا پس از کاشت مو می توان مو را رنگ کرد؟
برای اینکه بعد از کاشت مو آن را رنگ کنید، باید تقریباً یک ماه منتظر بمانید و بعد از آن گذشت این زمان، می توانید این کار را انجام دهید. مهمترین دلیل این موضوع هم این است که در هفته اول پس از عمل کاشت مو موهای جدید و پوست سر شما حساسیت بسیار بالایی دارد که می تواند باعث بروز مشکلاتی در این زمان شود. اگرچه رنگ کردن موها در ماه اول پس از کاشت عیبی ندارد، اما اگر می خواهید از این نظر کاملاً مطمئن باشید، می توانید ۶ هفته بعد از عمل کاشت مو برای رنگ کردن آن اقدام کنید.
بعد از کاشت مو باید چگونه بخوابیم که به موی تازه کاشته شده آسیبی وارد نشود؟
برای خوابیدن بعد از عمل کاشت مو، بهتر است به پهلو یا به پشت بخوابید. البته اگر می خواهید به پشت بخوابید، باید دقت داشته باشید که سر شما بالاتر از بدنتان قرار بگیرد. خوابیدن روی شکم باعث می شود که تورم بیشتری در صورت شما به وجود بیاید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.