مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کدام نواحی هستند؟

یکی از بهترین و مهمترین روش هایی که برای از بین بردن چین و چروک از آن استفاده می شود، تزریق بوتاکس است. اما باید بدانید که نباید از این روش در تمامی نقاط بدن استفاده کنید. به همین دلیل هم باید بدانید که مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کدام نواحی هستند و از تزریق بوتاکس در این بخش ها خودداری کنید. زیرا ممکن است باعث بروز عوارض جانبی زیادی در بخش های مختلف بدن شود که خطرات تزریق بوتاکس را افزایش می دهد.

نقاط تزریق بوتاکس در بدن
زیبایی و جوان ماندن یکی از مهمترین خواسته هایی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. تزریق بوتاکس در این موارد می تواند کارساز باشد و به شما کمک کند که بخش زیادی از چین و چروک های پوست خود را از بین ببرید و به طراوت و جوانسازی آن کمک کنید. با این حال، باید بدانید که مناطقی از بدن وجود دارند که برای بوتاکس مناسب نیستند. برای همین هم قبل از انجام این کار باید مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را بشناسید.

نقاط تزریق بوتاکس در بدن

بیشترین مواردی که از تزریق بوتاکس استفاده می کنند، برای از بین بردن چین و چروک بخش های مختلف صورت است. یکی از مهمترین مزایای استفاده از این روش هم از بین بردن چین و چروک صورت و جوانسازی پوست است که می تواند کمک زیادی به برجسته کردن برخی نقاط صورت شما داشته باشد. قبل از اینکه مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را بشناسید، مهمترین نقاطی که می توانید با تزریق بوتاکس آن ها را تغییر دهید، شامل موارد زیر می شوند:
• پیشانی و بالای بینی: خطوطی که با اخم کردن موقع عصبانیت، استرس و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می آیند، به کمک تزریق بوتاکس درمان می شوند.
• چشم ها: خطوط ریزی که در کنار چشم ها به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گریه کردن و یا خندیدن بیش از حد به وجود می آیند، به کمک تزریق بوتاکس صاف می شوند.
• لب: با افزایش سن، خطوطی زیر و اطراف لب به وجود می آیند که موقع خندیدن این خطوط بیشتر از قبل نمایند می شوند. تزریق بوتاکس می توانید این خود را از بین ببرید که البته این بخش حساسیت بسیار بالایی دارد.
• شانه و گردن: در بسیاری مواقع ممکن است خطوطی در گردن شما به وجود بیاید که به کمک تزریق بوتاکس به راحتی می توانید از آن ها راحت شوید.

آیا تزریق بوتاکس در تمامی نقاط بدن مجاز است؟

آیا تزریق بوتاکس در تمامی نقاط بدن مجاز است؟

تزریق بوتاکس در نواحی ذکرشده در بالا می تواند نتیجه رضایت بخشی داشته باشد. این در حالی است که برخی مناطق ممنوعه در بوتاکس نیز وجود دارند که باید از این روش برای درمان آنها جلوگیری کنید. مهمترین دلیل این موضوع هم این است که بوتاکس باعث می شود که عضلات منطقه مورد نظر فلج شود و در نتیجه، نمی توانید آنها را به خوبی منقبض کنید.
از آنجا که این عمل می تواند تأثیر زیادی به فلج شدن بخش های مختلف بدن شما داشته باشد، نباید تمامی نقاط بدن خود را بوتاکس کنید. به همین دلیل هم باید مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را بشناسید تا باعث بروز این گونه مشکلات جدی نشوید.
تزریق بوتاکس در کدام مناطق بدن ممنوع است؟
به نظر شما تزریق بوتاکس برای کدام بخش هایی از بدن ضرر دارد؟ مهمترین مناطق ممنوعه بوتاکس که باید از انجام این روش برای آنها پیشگیری کنید، شامل روی ابروها، روی پلک های بالا و پایین و اطراف بینی یا دهان می شوند. اگر چه بسیاری از افراد حدود اطراف لب خود را بوتاکس می کنند، اما اگر پزشک مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد، می تواند باعث فلج شدن دهان شما و اختلال در قدرت تکلم شود.
علاوه بر این موارد، مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس به روی گونه ها و زیر لب پایین هم می رسند. تزریق بوتاکس در این نواحی می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیری به شما شوند. به همین دلیل هم تا حد امکان از این روش برای نواحی ذکر شده استفاده نکنید.

عوارض تزریق بوتاکس به مناطق ممنوعه بدن

همانطور که تأکید کردیم، تزریق بوتاکس در نواحی ممنوعه می تواند باعث بروز مشکلات بسیار بدی برای شما شود. برای مثال، اگر پلک های خود را بوتاکس کنید، ممکن است بعد از مدتی دچار افتادگی پلک شوید و بدین ترتیب، بینایی شما را دچار اختلال می کند. از دیگر مواردی که باعث بروز عوارض در مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس می‌شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تورم کبودی و قرمز شدن در مدت زمان طولانی
پدیدار شدن عفونت در قسمت های ممنوعه تزریق بوتاکس
افتادگی عضلات در نواحی ممنوعیت تزریق بوتاکس به خصوص افتادگی ابروها یا پلک ها
دوبینی و تاری دید
بروز مشکلات تنفسی
ایجاد مشکلات تکلمی
حالت تهوع و سردرد تقریباً یک روز بعد از تزریق در مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس
مشکل در بلع
همه مواردی که در بالا گفتیم، به دلیل تزریق در مناطق اشتباه است که شاید پزشک های معمولی نتوانند به درستی آنها را انجام دهند. به همین دلیل هم باید حتماً قبل از تزریق بوتاکس باید پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بدانید کدام بخش از بدن شما به بوتاکس نیاز ندارند از بروز اینگونه مشکلات برای خود پیشگیری کنید.

روش های جوانسازی جایگزین تزریق بوتاکس به مناطق ممنوعه در بدن

از آنجا که هر کسی به دنبال زیبایی است، شاید هر کسی لازم نباشد که همه آنها فقط از بوتاکس استفاده کنند. به همین دلیل هم شما می توانید از روش های دیگری برای از بین بردن چین و چروک صورت خود استفاده کنید که با عوارض بالا نیز روبرو نشوید. همه این روش ها به شما کمک می کنند که چین و چروک های موجود در مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را به راحتی از بین ببرید و با هیچ عوارضی هم درگیر نشوید. این روش ها شامل موارد زیر می شوند:
تزریق چربی: در این روش که چربی را از بخش های دیگر بدن برداشته و به بافت مورد نیاز می زنند، کاملاً با بدن سازگار است تقریباً هیچ گونه عوارض آلرژیکی ندارد.
• تزریق ژل: در این روش هم بخش هایی از صورت که چروک دارند با استفاده از مواد مغذی پر می شوند که تغییرات قابل توجهی در چهره شما به وجود می آورند.
• لیزر: انواع متفاوتی از لیزر ها وجود دارند که برخی از آنها می توانند به از بین بردن چین و چروک ها در مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس به شما کمک کنند. در این مناطق، استفاده از لیزر عوارض بسیار کمتری نسبت به بوتاکس دارد.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

سؤالات متداول درباره مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

چه کسانی نباید تزریق بوتاکس را انجام دهند؟
علاوه بر اینکه برخی نقاط بدن برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند، برخی افراد هم به هیچ عنوان نباید از این روش استفاده کنند. این افراد شامل زنان حامله و شیرده و بیماران مبتلا به بیماری های روانی و عصبی می شوند. همچنین افرادی که به مواد بوتاکس حساسیت دارند و یا به بیماری های التهابی و عفونی مبتلا هستند نیز نباید از این روش استفاده کنند. بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و کسانی که پوست خیلی چروک و یا ضخیمی دارند نیز کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند.
بعد از تزریق بوتاکس باید چه کارهایی انجام دهیم؟
تقریباً تا ۱۲ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، باید از شستشوی موضع و استفاده از لوازم آرایشی در آن حوزه پیشگیری کنید. همچنین تا دو ساعت هم نباید بخوابید. به مدت دو روز از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. یک هفته بعد از تزریق بوتاکس هم نباید از رنگ ابرو استفاده کنید و در این زمان به حمام داغ و جکوزی حمام نروید. قبل از انجام هر یک از این کارها، با پزشک خود مشورت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.