کرم زدن بعد از بوتاکس | چند روز بعد بوتاکس میشه آرایش کرد

خوشبختانه به دلیل اینکه تکنیک جوانسازی بوتاکس یک تکنیک بی خطر و کم عارضه است،آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس محدودیت زیادی نخواهد داشت. از سال ۲۰۰۲ تکنیک بوتاکس مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفت و در این مدت کوتاه طرفداران زیادی پیدا کرد. با گذشت زمان و افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد و چین و چروک روی پوست ظاهر می شود و بوتاکس گزینه مناسبی برای درمان و پیشگیری از خطوط و چین و چروک صورت است.

خانمی که آرایش بعد از تزریق بوتاکس انجام داده است

بوتاکس روشی برای جوانسازی پوست

بوتاکس روشی موقت و غیر تهاجمی است که در آن سم بوتولیسم به عضله تزریق می شود و هزینه کمتری نسبت به جراحی پلاستیک و زیبایی دارد. بسیاری از افراد قبل از رفتن به مراسم مهم از این روش جوانسازی استفاده می کنند و رایج ترین سوالی که در ذهن افراد وجود دارد این است که آیا می توان بعد از بوتاکس آرایش کرد؟ یا “چند روز بعد از بوتاکس می توان آرایش کرد؟”

امکان آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس

در پاسخ به این سوال که آیا امکان آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس وجود دارد، باید بگویید بله، اما نکاتی را رعایت کنید. استفاده از لوازم آرایشی بدون مواد ضدعفونی کننده مانند اسید گلیکولیک و مواد ضد باکتری مانند اسید سالیسیلیک بعد از تزریق بوتاکس اشکالی ندارد. اگر لوازم آرایشی حاوی مواد ذکر شده باشد، ممکن است استفاده از لوازم آرایشی بعد از بوتاکس با التهاب و قرمزی پوست همراه باشد.

یکی از نکات مهم مراقبت عدم ماساژ ناحیه مورد نظر به مدت ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس است. اگر استفاده از لوازم آرایشی نیاز به مالش دارد، نباید بعد از بوتاکس آرایش کنید، مانند استفاده از کرم بعد از بوتاکس. این هم دلیل دیگری برای اجتناب از آرایش بعد از تزریق است.

اما سوال اینجاست که چند روز بعد از بوتاکس میتوان آرایش کرد؟ همانطور که گفتیم بهتر است تا ۴ ساعت بعد از بوتاکس هیچ گونه آرایشی روی صورت صورت نگیرد، به خصوص اگر نیاز به ماساژ داشته باشد، علاوه بر این که ضدعفونی کننده نباشد. قاعدتاً پزشک باید همه این موارد را برای شما توضیح دهد، اما برای اطمینان، یک روز و شب بعد از بوتاکس آرایش نکنید.

تزریق. بوتاکس به صورت یک خانم - آرایش بعد از تزریق بوتاکس

مضرات آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس

همانطور که می دانید بوتاکس باعث ایجاد حالت فلج موقت در عضله هدف میشود و همین اتفاق از جابجایی و انتقال ماده از جایی به جای دیگر می افتد. متاسفانه یکی از اشتباهاتی که باعث حرکت بوتاکس میشود مالش یا فشار دادن به ناحیه مورد نظر است. ماساژ دادن عضله مورد نظر و محل تزریق باعث نتایج منفی میشود. به عنوان مثال استفاده از کرم ها بعد از بوتاکس، آن دسته از کرم هایی که سفت هستند و نیاز به ماساژ بیشتری دارند، نتایج منفی ایجاد می کنند و باید به تعویق بیفتند.


همچنین ببینید: چند روز بعد بوتاکس میشه آرایش کرد


بر اساس توصیه پزشک، بوتاکس برای درمان چین و چروک و افتادگی پوست به عضله تزریق میشود. همانطور که می دانید این روش غیر تهاجمی مزایای قابل توجه زیادی دارد. متاسفانه کبودی و قرمزی کوتاه مدت پوست یکی از عوارض تزریق بوتاکس است که خانم ها را به آرایش وسوسه میکند.

 اگر آرایش بعد از تزریق بوتاکس همراه با ماساژ یا فشار باشد، بدون شک باعث انتقال مواد بوتاکس از ماهیچه ای به عضله دیگر می شود و فرد را از نتیجه مطلوب دور می کند. از طرفی متخصص محل تزریق بوتاکس را با دقت انتخاب می کند و اثربخشی بوتاکس نیاز به کمی زمان و حوصله دارد و هرگونه فشار و ماساژ باعث فلج شدن سایر عضلات و یا عدم تقارن در صورت می شود.بنابراین اصولاً استفاده از لوازم آرایشی در اولین ساعات پس از تزریق توصیه نمیشود.

انجام چه کارهایی بعد از تزریق بوتاکس ممنوع است؟

 توصیه می شود تا زمانی که علائمی مانند کبودی، التهاب و قرمزی در محل تزریق برطرف نشود، از آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس کاملا خودداری کنید.برای کاهش تورم محل تزریق  استفاده از کمپرس سرد توصیه می شود. استفاده از کرم های ضد تورم و کرم های حاوی ویتامین K باعث تسریع بهبودی، کاهش کبودی و تورم صورت میشود. اگر علائم ذکر شده در بالا رخ نداد، میتوانید بعد از ۴-۵ ساعت آرایش کنید. از ماساژ دادن ناحیه تزریق در حین آرایش خودداری کنید. بهتر است استفاده از کرم های سفت مانند کرم آرایش و کرم هایی که نیاز به مالش دارند را به ۸-۷ ساعت بعد موکول کنید. بهتر است کرم زدن بعد از بوتاکس را ۲۴ ساعت به تعویق بیندازید.

استفاده از سشوار را ۲۴ ساعت پس از تزریق به تعویق بیندازید. در اولین ساعات پس از تزریق بوتاکس از کرم های لایه بردار و مواد حاوی اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک استفاده نکنید. زیرا این مواد باعث تحریک و حساسیت پوست میشوند.

اگر متخصص زیبایی از میکروسوزن برای تزریق استفاده میکند، می توانید با خیال راحت بعد از تزریق از لوازم آرایشی استفاده کنید. البته آرایش نواحی تزریق نشده ایراد ندارد و میتوانید بدون محدودیت از هر گونه لوازم آرایشی استفاده کنید.

خانمی که در حال تزریق بوتاکس به گونه است - آرایش بعد از تزریق بوتاکس

امکان آرایش کردن قبل از تزریق بوتاکس

توصیه ما برای آرایش قبل از بوتاکس این است که هنگام تزریق بوتاکس آرایش خود را بشویید. زیرا هنگام تزریق، پوست باید کاملاً تمیز باشد. همچنین بهتر است تا ۴ ساعت پس از تزریق از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک

اگرچه بوتاکس یک تکنیک موقتی است، اما در مدت کوتاهی طرفداران و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در جوانسازی و درمان بوتاکس، سم بوتولیسم به پوست و عضلات صورت تزریق میشود تا چین و چروک و چرک را کاهش دهد. در اغلب موارد تزریق بوتاکس با تورم، قرمزی و کبودی همراه است و همین امر باعث میشود که خانم ها از لوازم آرایشی برای پوشاندن عوارض استفاده کنند. با این حال، دانستن زمان مناسب برای آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس بسیار مهم است.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

بعد از تزریق بوتاکس از انجام چه کارهایی خودداری کنیم؟

۱-آرایش کردن،۲-مالش محل بوتاکس،۳-استفاده از سشوار،۴-منع استفاده از کرم لایه بردار و… از جمله مواردی هستند که بهتر است بعد از تزریق بوتاکس طی زمانی مشخص مورد استفاده قرار نگیرند.

عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

قرمزی،کبودی،التهاب،سوزش چشم و… از جمله عوارض تزریق بوتاکس هستند که در برخی از افراد که حساسیت دارند، نمایان می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.