آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی و ناباروری می شود؟

لیزر موهای زائد بدن امروزه بسیار مورد توجه قرار رفته است به طوریکه نه تنها بانوان بلکه آقایان نیز برای رفع موهای زائد به کلینیک ها مراجعه می کنند. اما برخی از بانوان به دلیل ترس از عوارض جانبی از انجام آن صرف نظر می کنند. در این مقاله سعی داریم با توضیح عمل لیزر و بررسی مسئله ی نازایی بعد از لیزر موهای زائد به دانش کافی در این زمینه برسیم.

لیزر پاهای یک خانم باردار - نازایی بعد از لیزر موهای زائد

عملکرد لیزر موهای زائد

ماهیت لیزر از نوع نور مرئی تشکیل شده است که شدت بالایی دارد و تنها یکی از طول موج های نور مرئی را دارد. هر طول موج لیزر می تواند توسط یک هدف بسیار خاص در پوست جذب شود. به عنوان مثال، در مورد لیزر موهای زائد، این هدف رنگدانه ملانین در مو است و سایر سلول های پوست دست نخورده باقی می مانند.

مراحل انجام لیزر موهای زائد

 انتخاب یک کلینیک لیزر موهای زائد خوب: انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد یکی از موارد مهم است که باید قبل از لیزر انجام دهید. دستگاه لیزر موهای زائد باید با پوست و موی شما مطابقت داشته باشد و لیزر موهای زائد باید زیر نظر متخصص پوست و مو انجام شود. این کلینیک باید دارای مجوز از وزارت بهداشت باشد.

مشاوره با پزشک: پس از انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد باید با پزشک مشورت کنیم و در صورت داشتن بیماری زمینه ای و یا مصرف داروهای خاصی و بیماری پوستی به پزشک اطلاع دهید.

آمادگی برای جلسه اول: قبل از هر جلسه باید اصلاح کنید و به مرکز مراجعه کنید. در جلسه اول فقط متوجه رشد موهای زائد خواهید شد. بعد از یک هفته موهای زائد دوباره رشد می کنند و باید بعد از دو هفته آن ها را بتراشید.

. جلسه دوم و سوم: در جلسه دوم و سوم تا اواسط ماه شاهد رشد موهای زائد نخواهید بود و پس از ۱۰ تا ۱۵ روز موهای زائد شما به آرامی دوباره رشد می کنند. شاید بین جلسات سوم و چهارم فقط یکی را باز کنید.

جلسه چهارم و پنجم: بین جلسات چهارم و پنجم لیزر موهای زائد، شاهد رشد تعداد محدودی موهای زائد خواهید بود. این موها که در جلسات قبل در مرحله استراحت بودند رشد خواهند کرد. موهای زائد بسیار محدود است و به راحتی می توانید بدون نگرانی از رشد موهای زائد در جامعه ظاهر شوید.


همچنین ببینید: بهترین مرکز لیزر موهای زائد در غرب تهران


جلسه ششم و هفتم: در این جلسات  موهای ناخواسته شما خیلی کم رشد می کنند و پوست شما به آرامی روشن و صاف می شود. موهای بیکینی به رشد خود ادامه می دهند، اما سایر قسمت ها کاملاً بدون مو و صاف هستند. در این جلسات ممکن است تصمیم بگیرید که بدون معطلی به کلینیک بروید. اگر جلسات را تمام نکنید، دوباره شاهد رشد موهای زائد خواهید بود. پس برای جلسه هشتم وقت بگیرید.

 جلسه هشتم: در این جلسه در بیشتر قسمت های بدن موهای زائد وجود ندارد اما موهای زائد همچنان در بیکینی رشد می کنند. برای از بین بردن کامل فولیکول های مو که در مرحله استراحت هستند، لیزر موهای زائد را انجام دهید.

جلسه نهم و دهم : در این جلسات یک ماه در بین موهای زائد که در مرحله استراحت هستند دوباره رشد کرده و لیزر آنها را از بین می برد.

لیزر پاهای یک خانم باردار - نازایی بعد از لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد می تواند مانع از بارداری شود؟

این شایعه که نازایی بعد از لیزر موهای زائد امکان دارد در اینترنت و فضای مجازی به طور قابل توجهی منتشر شده است. اما اگر به متخصص پوست و مو مراجعه کنید به راحتی به شما ثابت می کند که لیزر موهای زائد بیکینی یا ناحیه تناسلی شما توسط لیزر نمی تواند باعث ناباروری شود.

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود؟

 می دانیم که برخی از اطرافیان شما ممکن است ادعا کنند که فردی را می شناسند که پس از لیزر موهای زائد دچار ناباروری شده است، اما این درست نیست.یکی از متخصصان پوست و مو از دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک تحقیقات کاملی در مورد تأثیر لیزر بر ناباروری انجام داده و به این نتیجه رسیده است که:

 لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه های موجود در پوست انجام می شود. فولیکول مو لیزرهایی که  استفاده می شوند کمتر از یک میلی متر در پوست نفوذ می کند، بنابراین هیچ راهی برای لیزرهای این دستگاه ها برای رسیدن به تخمدان های بیمار وجود ندارد. آنها هرگز نمی توانند این کار را انجام دهند.

عوارض جانبی و خطرات لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش ایمن است. با این حال، مانند هر روش دیگری، احتمال عوارض جانبی محدودی وجود دارد.برای اینکه اشعه لیزر به پیاز مو برسد، باید از لایه سطحی پوست به نام اپیدرم عبور کند. پیاز مو در لایه درم قرار دارد که در زیر اپیدرم قرار دارد.

 اپیدرم مانند پیاز و ساقه مو دارای ملانین است. به همین دلیل، اشعه لیزر در مسیر رسیدن به پیاز مو، اندکی توسط اپیدرم جذب می شود. به همین دلیل است که عوارض جانبی مانند سوختگی، تغییر رنگ پوست، زخم و سایر عوارض جانبی مشابه رخ می دهد.

 لیزر نه تنها به بافت های داخلی بدن نفوذ نمی کند، بلکه حتی پوست اطراف موهای ناخواسته نیز از خطر آسیب و سرطان به دور خواهد بود. ضریب نفوذ لیزر موهای زائد فقط به اندازه ای است که به فولیکول ها و ریشه مو برسد و آنها را از بین ببرد. حتی موهای سفیدی که رنگدانه خاصی ندارند توسط لیزر به عنوان هدف شناسایی نمی شوند و تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

لیزر موهای زائد افرادی که پوست خود را برنز کرده اند

پیشگیری عوارض جانبی لیزر موهای زائد

از گرم شدن پوست جلوگیری کنید،درمعرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید،کرم ضد آفتاب استفاده کنید،برنزه نکنید،با احتیاط ازلوازم آرایش استفاده کنید،آب فراوان بنوشید.

باورهای اشتباه افراد درمورد لیزر موهای زائد

اکثر افراد به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق در مورد لیزر موهای زائد به باورهای اشتباهی مانند ناباروری،سرطان،مشکلات پوستی و …در اثر لیزر موهای زائد رسیده اند.

طبق تحقیقات علمی انجام شده در سرتاسر جهان هیچ موردی از سرطان یا نازایی بعد از لیزر موهای زائد  یا عوارضی بر اندام های داخلی بدن گزارش نشده است و به همین دلیل لیزر به عنوان یک روش غیر مضر مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است. . حتی در دوران بارداری خطری برای جنین وجود ندارد، اما توصیه می شود به دلیل درد یا استرس روحی به مادر، زایمان به تعویق بیفتد.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران

ما در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط مفتخریم که توانسته‌ایم با تشکیل دپارتمان‌های مختلف کلیه خدمات را از درمانی تا زیبایی بصورت حرفه‌ای به مراجعه‌ کنندگان عزیز ارائه کنیم. اینکه درمان و زیبایی کنار یکدیگر قرار بگیرد برای ارزش است چرا که سلامتی افراد برای ما اولویت اول است

جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

 

سوالات متداول:

آیا نازایی بعد از لیزر موهای زائد واقعیت دارد؟

همانطور که در مطالب اشاره شد طبق تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک نازایی بعد از لیزر موهای زائد یک باور اشتباه است و امکان آسیب رسیدن به تخمدان ها توسط دستگاه لیزر وجود ندارد.

چند مرحله برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد؟

معمولا برای گرفتن بهترین نتیجه حدود ده مرحله به صورت منظم با توجه به نظر متخصص پوست و مو نیاز است که توضیحات بیشتر درباره تعداد جلسات در مقاله آمده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.