رفع جای جوش و فرورفتگی با تزریق ژل امکان دارد؟

امروزه زیبایی و شادابی پوست دغدغه بسیاری از افراد است. این امر سبب شده تا راهکار های فراوان برای مشکلات پوستی طرح شود. یکی از راهکار های مطمئن و کم خطر برای رفع فرورفتگی های پوستی ناشی از آکنه، تزریق ژل در نواحی فرورفته است. اگر علاقه مند هستید در باره اثرگذاری و چگونگی رفع جای جوش با تزریق ژل بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تزریق ژل برای جای جوش

تزریق ژل برای رفع فرورفتگی ناشی از جای جوش

تزریق ژل برای رفع جای جوش امروزه یکی از روش هایی است که بدون محدودیت سنی می تواند مورد استفاده افرادی قرار بگیرد که پوست حساسی دارند و به زیبایی خود اهمیت می دهند. در این شیوه درمانی پوست تحریک می شود تا کلاژن بیشتری تولد کند و در نتیجه خود را در برابر فرورفتگی های ناشی از جای جوش ترمیم کند. هرچند تزریق انواع فیلر نیز می تواند سبب برآمده شدن پوست فرد در نواحی فرورفته شود و زیبایی و طراوت مورد نظر را ایجاد کند. لازم به ذکر است که اثر بخشی این درمان به مهارت پزشک در شناسایی نوع پوست و تشخیص انواع فرورفتگی و اسکارها و همچنین پاسخدهی پوست زیباجو به این شیوه درمانی بستگی دارد.


همجنین ببینید: از بین بردن جای جوش با سابسیژن


جای جوش و دلایل ایجاد آن

جای جوش یا اسکار آکنه یا به لاتین acne scar، به زخم های ایجاد شده بر اثر وجود جوش صورت و آسیب های پوستی مربوط به آن گفته می شود.

پس از ایجاد جوش در سطح پوست، پوست در تلاش برای اصلاح و ترمیم خود کلاژن ترشح می کند. اگر مقدار کلاژن ترشح شده کمتر از نیاز پوست باشد، سبب ایجاد فرورفتی می شود. اما در صورتی که کلاژن ترشح شده بیش از حد نیاز باشد، باعث ایجاد بر آمدگی در سطح پوست می شود. به یاد داشته باشید که مقدار ترشح کلاژن کاملا بستگی به بدن افراد دارد.

تزریق ژل برای جای جوش

انواع فرورفتگی پوست در اثر جای جوش

لازم است قبل از اینکه وارد بحث درمان و راهکار های درمانی برای فرورفتگی در اثر جوش بشویم، با انواع این فرورفتگی ها و علت ایجاد هر کدام آشنا سویم.

  • اِسکار یخ شکن

علت نام گذاری این نوع جای جوش ظاهر آن است. این نوع فرورفتگی معمولاً جای جوش عمیق و حفره‌ای هستند و شکل آن ها مانند اثری است که یخ شکن روی سطح یخ ایجاد می کند. عمق این فرورفتگی بسیار عمیق است.

  • اسکار ورقه‌ای

این نوع از جای جوش در واقع به صورت گسترده و زیاد در سطح پوست پخش می شود و پستی و بلندی‌های ورقه‌ای روی صورت ایجاد می کند.

  • اسکار آتروفیک

اسکار آتروفیک از انواع زخم های بعد از بین رفتن جوش است که به شکل فرورفتگی‌های باریک و نازک در سطح پوست ظاهر می‌شوند.

انواع برآمدگی در اثر جای جوش:

  • اسکار کلوئیدی

کلوئید درواقع یک نوع بیماری پوستی است که بعد از بین رفتن جوش، به صورت برجستگی حاصل از زخم‌های بزرگ روی پوست ظاهر می‌شوند که شباهت زیادی به اثار پس از بخیه دارند.

  • اسکار واگنی

اسکار واگنی از انواع دیگر آثار آکنه ایت که به صورت گسترده در پوست دیده می شود  و ویژگی منحصر به فرد آن برای تشخیص از سایر انواع جای جوش، گوشه های تیز و برجسته آن است.

برای رفع کدام نوع از جای جوش میتوان از تزریق ژل کمک گرفت؟

هر سه نوع فرورفتگی نام برده یعنی اسکار یخ شکن، اسکار ورقه ای و اسکار آتروفیک را میتوان با کمک این روش رفع کرد.

 نحوه تزریق ژل برای رفع فرورفتگی ناشی از جای جوش

با توجه به نیاز پوست فرد که بر اساس مقدار و عمق فرورفتگی ها تشخیص داده می شود، سرنگ مخصوص با نیدل کوچک از فیلر پر می شود و به محل مورد نیاز تزریق می شود. توصیه می شود از حتما در انتخاب کلینیک مورد نظر خود دقت کنید زیرا تشخیص مقدار فیلر لازم و آگاهی از اینکه این مواد باید دقیقا در کلام سطح از پوست تزریق شود، اهمیت فراوانی دارد.

 تزریق ژل در درمان جای جوش چقدر موثر است؟

باید گفت افرادی که نوجوان هستند و فرورفتگی های ناشی آکنه در پوست آنان مربوط به عوامل هورمونی است، از شانس نسبتا بالایی برای بهبودی بر خوردارند.

باید تاکید کرد که تزریق ژل در ناحیه آسیب دیده، در مقایسه با سایر روش های مشابه دوره نقاهت ندارد و نیازی به مراقبت های فراوان و یا حسی بستری نیست. و هرچند پرکننده‌های پوستی نمی‌توانند جای جوش‌های روی صورت شما را به طور کامل از بین ببرند، می‌توانند ظاهر پوستتان را به طرز چشمگیری به مدت محدود بهبود بخشند.

 ژل یا فیلر مناسب برای رفع جای جوش

هیالورونیک اسید یکی از رایج ترین موادی است که به عنوان فیلر برای رفع جای جوش انتخاب و تزریق می شود.علت انتخاب این ماده این است که سبب تحریک پوست برای ساخت و ترشح کلاژن می شود و  در نتیجه در دراز مدت سبب می شود که بدنبه خودی خود مقدار کلاژن مورد نیاز را تولید کند و شما پس از مدتی از تزریق ژل بی نیاز شوید.

مزایای تزریق ژل برای رفع فرورفتگی ناشی از جای جوش

  1. تزریق ژل نیاز به مراقبت های زیادی ندارد.
  2. این روش نیاز به بستری ندارد و کاملا سر پایی انجام می شود.
  3. تزریق ژل بدون درد و خونریزی است
  4. دوره نقاهت ندارد.
  5. علائم قرمزی و تورم نهایتا تا ۲۴ ساعت بعد از بین می روند.

مزایای تزریق ژل برای رفع فرورفتگی ناشی از جای جوش

  1. خطر بروز حساسیت به فیلر
  2. در صورت بی مهارتی پزشک امکان تزریق اشتباه وجود دارد. بنابراین توصیه می شود حتما در انتخاب کلینیک دقت کنید.
  3. تزریق فیلر در رگ، که می تواندد سبب بروز عفونت یا گرفتگی رگ ها شود.

توجه داشته باشید که در صورت از بین نرفتن  سوزش، خارش و التهاب با قرمزی نواحی تزریق شده تا ۲ روز بعد از تزریق حتما به پزشک مراجعه کنید.

نتیجه تزریق ژل برای رفع فرورفتگی ناشی از جای جوش و ماندگاری آن

همانطور که قطعا میدانید، ژل پس از مدتی جذب می شود و ممکن است علیرغم صافی و یک دستی ای که پوست پس از اولین روز های تزریق کسب کرده، پس از ۶ ماه الی ۱ سال فرورفتگی ها با عمق کمتری مجددا نمایان شوند. در این صورت میتوانید برای تزریق مجدد اقدام کنید.

لازم به ذکر است که فیلتر تزریق شده خاصیت کلاژن سازی پوست را تقویت می کند و شما پس از مدتی دیگر نیازی به تزریق ژل نخواهید داشت.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

سوال متداول

آیا می توان جای جوش را با تزریق ژل از بین برد؟

همانطور که می دانیم تزریق ژل دارای کاربرد های متفاوتی است. هدف اصلی استفاده از تزریق فیلر به بدن پر کردن قسمتی از پوست می باشد که دارای تورفتگی است که ظاهر نامناسبی را به پوست می دهد. در واقع تزریق ژل به پوست باعث می شود جای جوش کمرنگ شود و به مرور زمان پوست شما کلاژن سازی لازم را انجام دهد و تورفتگی های مربوط به جای جوش را از بین ببرد. تزریق ژل به پوست برای از بین بردن جای جوش یکی از بهترین درمان هاییست که می توانید با صرف هزینه کمتر و درمان قطعی تر انجام دهید.

نتایج حاصل از تزریق ژل بر جای جوش تا چه حد ماندگار است؟

همانگونه که می دانیم تزریق ژل به صورت و یا نواحی دیگر بدن برای ایجاد هماهنگی در بافت پوست صورت می گیرد. از آنجایی که مواد این ژل ها به گونه ایست که ممکن است توسط پوست جذب شوند بعد از گذشت ۶ ماه تا یک سال نیاز به تزریق پرکننده دوباره به بدن باید صورت پذیرد. در صورت تزریق پرکننده مکرر به بدن، کلاژن مربوطه در پوست ساخته می شود و در نتیجه طول دوره درمان طولانی می شود. باید به این نکته دقت نمود که تزریق ژل باید توسط متخصص در این زمینه صورت پذیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.