آیا اثر تزریق چربی به نقاط مختلف دائمی است؟

در این روش چربی‌های اضافی بدن برداشته شده و بنابر خواسته بیمار در نواحی دلخواه او به صورت مجدد تزریق می‌شوند. بنابراین دارای ایمنی بیشتر و همچنین ماندگاری بالایی در مقایسه با سایر روش‌های تزریق است. ممکن است مواردی مانند تزریق چربی دائمی به گوشتان خورده باشد؛ منظور از دائمی بودن همیشگی بودن اثر تزریق چربی بر صورت نیست؛ بلکه به دلیل طولانی بودن ماندگاری چربی، برخی آن را به عنوان دائمی می شناسند. در ادامه به بررسی دائمی بودن اثر تزریق چربی در نقاط مختلف صورت، گونه و لب می پردازیم و روش های افزایش ماندگاری تزریق چربی را بیان می کنیم.

اثر تزریق چربی

مراحل تزریق کردن چربی

برای تزریق چربی دائمی از چربی‌های بدن استفاده می‌شود که اگر فرد ذخیره چربی کافی داشته باشد، این فرایند به راحتی انجام خواهد شد در غیر این صورت می‌بایست چند کیلو وزن اضافه کند. معمولا از پهلو، ران، باسن یا شکم با ایجاد بی حسی عمومی یا موضعی کمی چربی برداشته شده سپس توسط دستگاه سانتریفیوژ ناخالصی‌ها از چربی جدا می‌شوند. اکنون چربی خالص آماده شده درون سرنگ قرار گرفته سپس به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. چربی انتقال یافته منحصر به فرد بوده و امکان تزریق از فردی به فرد دیگر وجود ندارد.
با توجه به موضع چربی مقدار مناسبی از چربی استخراج می‌شود. زمان انتقال چربی بستگی به وسعت موضع مورد نظر دارد که برای وسعت‌های کم، مدت آن کوتاه‌تر و برای وسعت‌های بیشتر، طولانی‌تر است. تزریق چربی علاوه بر زیبایی می‌تواند جنبه درمانی هم داشته باشد که در آقایان و بانوان قابل انجام است.

اثر بخشی تزریق چربی به چه عواملی بستگی دارد؟

بلافاصله بعد از تزریق چربی به صورت و دیگر قسمت­های بدن نتایج آن قابل ملاحظه است. اما سوال مهم این است که نتایج نهایی تزریق چربی تا چه مدت بعد قابل مشاهده است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ماندگاری تزریق چربی در نقاط مختلف متفاوت است و به عوامل زیر بستگی دارد:

 ثابت نگه داشتن وزن

همانطور که می دانید چربی از قسمت هایی همچون شکم، باسن، سینه و … گرفته شده و به قسمت‌های مختلف بدن و صورت تزریق می­شود. این چربی طبیعی بدن است که به پوست تزریق می­شود و از این رو در صورتی که بعد از تزریق آن، افزایش وزن داشته باشید، ممکن است چربی تزریق شده افزایش بیابد و به اصطلاح صورت و بدنتان چاق شود. حال اگر وزن خود را کم کنید ممکن است این چربی تزریق شده جذب شده و لاغر شوید. از مهمترین عواملی که در قابل مشاهده بودن نتایج نهایی انتقال چربی موثر است، ثابت نگه داشتن وزن است.

نحوه تصفیه چربی، عامل موثر در ماندگاری چربی تزریق شده

یکی از مسائل تاثیرگذار بر ماندگاری نتایج نهایی ترانسفر چربی نحوه تزریق چربی است. ابتدا چربی استخراج شده تصفیه می­شود. در صورتی که فرآوری درست انجام نشود، ممکن است مرگ سلولی اتفاق افتاده و همه آنچه تزریق شده است جذب بدن شود. اگر برای تزریق چربی بهترین کلینیک را انتخاب کنید و پاکسازی درستی روی چربی استخراج شده انجام شود، خون­رسانی بدون مشکل در بافت چربی جدید انجام می­شود و  همین امر نتایج نهایی تزریق چربی را برای مدت­ها قابل مشاهده می‌­نماید.

آیا اثرات تزریق چربی دائمی است؟

نحوه تزریق چربی

این مسئله بسیار مهم است که متخصص در تنظیم عمق نفوذ سوزن به درستی عمل کند تا آسیب‌های بافتی و عروقی رخ ندهد. هر گونه آسیب باعث تاثیر منفی بر نتیجه کار خواهد شد. همچنین تشخیص میزان چربی تزریق شده به اندام هدف بسیار مهم است. پزشک باید کمی بیش از میزان نیاز چربی تزریق کند تا ماندگاری ترانسفر چربی بیشتر گردد چرا که بخشی از چربی توسط بدن جذب می‌شود.


همچنین ببینید:کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی


محل استخراج چربی

لازم به ذکر است که در ماندگاری نتایج نهایی اثر تزریق چربی محل استحراج چربی تاثیر دارد. متخصص باید به سراغ اندام‌هایی برود که چربی مقاوم نسبت به رژیم غذایی و ورزش داشته و به راحتی آب نمی‌شوند.

سلول­های بنیادی چربی، عامل موثر در نتایج نهایی تزریق چربی

تمام چربی گرفته شده از بدن به پوست شما تزریق نمیشود. در زمان فرآوری، سلول‌­های بنیادین موجود در سلول­‌های چربی جداسازی می‌­شوند. وجود این سلول­های بنیادی در چربی تزریق شده ماندگاری آن را افزایش می­‌دهد و شما می­توانید نتایج نهایی تزریق چربی را تا مدت­‌ها مشاهده کنید.

اثرات تزریق چربی به صورت

تزریق چربی دائمی به صورت به منظور کاهش چین و چروک‌های پوستی، از بین بردن خط اخم، از بین بردن گودی زیر چشم، فرم دهی، محو کردن خط خنده، زاویه سازی فک و چانه و … استفاده می‌شود. چربی تزریق شده با پر کردن نواحی مورد نظر، آن‌ها را به مقدار خواسته شده برجسته کرده و ظاهری جوان‌تر به وجود می‌آورد.
تزریق چربی به اجزای صورت ترمیم و تفاوت قابل توجهی ایجاد کرده که با توجه به استفاده از چربی طبیعی بدن به جای مواد شیمیایی احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک را کاهش می‌دهد. با تزریق چربی به صورت چین و چروک‌ها کاهش یافته و رنگ پوست و بافت آن بهتر می‌شود. میزان ماندگاری این روش نسبت به سایر روش ها مانند بوتاکس و ژل بسیار بالاتر بوده و اثر بلند مدتی روی صورت دارد.

آیا تزریق چربی اثر همیشگی دارد؟

روش‌های مختلفی برای جوانسازی صورت و بهبود کیفیت ظاهری وجود دارد که برخی از آن‌ها طول عمر بیشتری داشته که مدت زمان بیشتری دوام می‌آورند. تزریق چربی دائمی یکی از روش‌های محبوب بوده که چربی از نواحی مختلف بدن به ناحیه دلخواه انتقال داده می‌شود. از آنجاییکه مدت زمان ماندگاری چربی نسبت به سایر روش‌ها مانند فیلر، ژل، بوتاکس و … طولانی‌تر است به آن دائمی گفته می‌شود زیرا پس از ۶ تا ۱۲ ماه بخشی از چربی تزریق شده جذب بدن شده و باقی مانده آن حدود یک تا سه سال ماندگاری دارد.

چگونه می‌توان اثر تزریق چربی را دائمی کرد؟

ماندگاری چربی تزریق شده به فعالیت شخص و میزان سوخت و ساز بدن بستگی دارد. هرچقدر میزان فعالیت فرد و سوخت و ساز بدن کمتر باشد نتایج تزریق چربی برای مدت طولانی‌تری ثابت بوده که با گذشت زمان تغییرات زیادی در آن ایجاد نخواهد شد. چربی پیوند یافته به مرور در بافت موجود در لایه‌های زیرین پوست ادغام شده در نتیجه تا زمان زیادی ماندگار هستند. انتخاب مکان مناسب برای برداشت چربی نیز در میزان دوام و ماندگاری چربی پیوند یافته تاثیرگذار است. برای افزایش ماندگاری چربی تزریق شده راهکارهایی وجود دارد، از جمله:

  • مراقبت‌های روتین پوستی: با توجه به نوع پوست می‌بایست روزانه روتین پوستی را با شوینده و سایر موارد اجرا کرد که نتایج را برای مدتی بیشتر ماندگار می‌کند.
    حفظ وزن ثابت: چاق و لاغر شدن مداوم و در مدت زمان کم اثر منفی بر چربی تزریق شده می‌گذارد.
  • نوشیدن آب به مقدار کافی: آب باعث هیدراته نگهداشته شدن پوست شده که به آبرسانی کمک می‌کند در نتیجه مانع از بین رفتن حجم پوست می‌شود.
  • لایه برداری کردن: به صورت هفتگی یا روزانه می‌توان لایه برداری انجام داد تا سلول‌های مرده لایه بیرونی سطح پوست را از بین برده و بتواند پوست را صاف و باطراوت نگهدارد.
  • کاهش استرس: استرس تاثیر منفی روی پوست گذاشته و عمر چربی‌ تزریق شده را کاهش می‌دهد.
  • عدم مصرف الکل: الکل پوست را کم آب کرده و سلامت سلول‌های پوستی را به خطر می‌اندازد.
  • قرار نگرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید: قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور خورشید باعث ایجاد چین و چروک‌های جدید شده که مشکلات دیگری را هم برای پوست به وجود می‌آورد.
  • خوردن غذای سالم: داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از سبزیجات و میوه، مواد مغذی و ضروری را برای پوست فراهم می‌کنند.
  • حفظ فرم طبیعی صورت: اخم کردن، لب‌ها را گاز گرفتن و … با تغییر حالت چهره باعث می‌شوند که فرم صورت از حالت طبیعی خارج شده در نتیجه به مرور به پوست آسیب برسد.
  • پیروی از نکات مراقبتی بعد از درمان: اجرای دقیق نکات مراقبت های بعد از تزریق چربی باعث حفظ سلامتی سلول‌های پوستی و افزایش عمر چربی‌های تزریق شده می‌شود.‌

آیا تزریق چربی به گونه دائمی است؟

تزریق چربی دائمی به گونه‌ها به قدری مورد استقبال قرار گرفته است که در بیشتر افراد عادی و حتی سلبریتی‌ها، بازیگران و … نیز قابل مشاهده است. تزریق چربی به گونه‌ها با پر کردن آن باعث برجستگی شده که زیبایی چهره را افزایش می‌دهد. چربی تزریق شده به گونه‌ها مدت زمان ماندگاری طولانی دارند که گاهی تا سه سال اثرات آن دیده می‌شود. به دلیل اینکه ماندگاری چربی در گونه‌ها طولانی مدت است لقب دائمی به آن داده شده است.
زمانی ماندگاری تزریق چربی در گونه افزایش می‌یابد که چربی کمی بیشتر از نیاز تزریق شود زیرا بخشی از آن جذب بافت‌های پوستی شده و باقی مانده آن طی چند سال به جا می‌مانند. انتخاب کلینیک مناسب نیز در افزایش ماندگاری چربی تاثیر دارد زیرا متخصص مجرب مجموعه انتقال چربی تصفیه شده را طی چند مرحله انجام می‌دهد. در این روش چربی‌ها در مقادیر کمتر اما طی دفعات بیشتر توسط سوزن‌های مخصوص به گونه انتقال داده می‌شوند در نتیجه ماندگارترند.

مدت زمان اثر تزریق چربی روی لب چقدر است؟

داشتن لب‌هایی حجیم و برجسته به ایجاد زیبایی بیشتر کمک می‌کند. تزریق چربی به لب علاوه بر فرم‌دهی به لب‌ها از چروک‌های ایجاد شده در اطراف آن تا حد قابل توجهی می‌کاهد. طولانی مدت بودن ماندگاری چربی تزریق شده به لب باعث شده بسیاری از افراد چنین روشی را به تزریق ژل و سایر فیلرها ترجیح دهند. تقویت لب با انتقال چربی پس از دو هفته به وضوح قابل رویت بوده و اثر آن حداکثر تا ۲ سال ماندگار است که به آن دائمی گفته می‌شود. با رعایت نکات ارائه شده توسط متخصص، عمر چربی تزریق شده به لب افزایش می‌یابد.

تزریق چربی به لب دائمی است؟

مقایسه ماندگاری اثر تزریق چربی با تزریق ژل

تزریق ژل هم یکی دیگر از فیلرهای مصنوعی است که برای برجسته سازی گونه، حجیم کردن لب ها، زاویه سازی فک، فرم دهی چانه و غیره استفاده می شود. ژل ها از نظر جنس بسیار متفاوت هستند. میزان ماندگاری تزریق ژل معمولا کمتر از یک سال است و ممکن است عوارضی مثل ایجاد حساسیت، عفونت، جا بجا شدن، گلوله شدن و غیره را به دنبال داشته باشد. در حالی که تزریق چربی هیچ واکنش آلرژیک و عفونتی را به دنبال ندارد و از نظر امنیت و سلامت هم برای بیمار اثرات خوبی را به دنبال خواهد داشت.

 

کلام آخر

تزریق چربی دائمی نوعی پیوند چربی است که سایر نواحی بدن مانند شکم، ران، پهلو و … چربی گرفته شده سپس به صورت و اجزای دیگر تزریق می‌شود. انتقال چربی از سریع‌ترین روش‌های کم تهاجمی بوده که به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و چهره را زیباتر جلوه می‌دهد. به دلیل ماندگاری طولانی مدت، تزریق چربی به عنوان یک روش ایده‌آل شناخته شده که به دلیل مانگاری تا ۳ سال، به عنوان یک روش دائمی نیز شناخته می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.