بعد از بوتاکس تا چند ساعت نباید به پهلو خوابید؟

بوتاکس کردن راهی برای ایجاد زیبایی بیشتر است که گاهی جنبه درمانی دارد. هنگامی که از بوتاکس به عنوان روشی برای صاف کردن چین و چروک‌های پوست و جوانسازی استفاده می‌شود باید روش‌هایی را برای خوابیدن انتخاب کرد که کمترین فشار را به ناحیه تزریق شده وارد می‌کند. نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس موضوع مهمی است که هر فرد متقاضی زیبایی باید با آن آشنایی داشته باشد.

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

کاربرد اصلی بوتاکس چیست؟

در آقایان و بانوان داشتن پوست صاف و بدون چین و چروک آرزویی است که توسط بوتاکس محقق می‌شود. بوتاکس حاوی سم بی‌ضرر بوتولینوم بوده که توسط سرنگ‌هایی با سوزن باریک به زیر پوست تزریق می‌شود. پس از گذشت مدت زمانی، ماده بوتاکس جذب پوست شده و به تدریج پوست را کشیده و صاف می‌کند که اثرات چین و چروک را از بین برده و در نتیجه فرد ظاهری جوان و بهتر پیدا می‌کند.

پس از تزریق بوتاکس برای اینکه اثر آن بهتر مشاهده شود و به مدت طولانی‌تری باقی بماند نیاز است نکاتی را رعایت کرد. یکی از این نکات مهم طریقه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس است. در کنار آن به کار بردن نکات خودمراقبتی نیز به دوام هر چه بیشتر و بهتر ماده بوتاکس کمک می‌کند.‌

 

نحوه صحیح خوابیدن پس از تزریق بوتاکس

چند شب اول نیاز است خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس به شکل مناسب رعایت شود تا از توزیع ناهموار بوتاکس به نقاط دیگر ممانعت شده و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از عوارض در نظر گرفته شود. از آنجایی که ماده بوتاکس معمولا بیشتر به صورت و گردن تزریق می‌شود، چند ساعت پس از تزریق باید طوری خوابید که کمترین فشار به صورت وارد شود. پوزیشنی که سر بالاتر از بدن است، بهترین نوع خوابیدن به شمار می‌رود.

ایده‌آل‌ترین حالت خوابیدن به پشت بوده که کمر با سطحی صاف مانند تشک یا زمین در تماس است که به آن، طاق باز گفته می‌شود. طاق باز خوابیدن بهتر است تا یک هفته پس از تزریق بوتاکس ادامه یابد که مانع از ورم بیش از حد صورت شده و احتمال جا به جایی ماده بوتاکس در چهره را به حداقل می‌رساند. چنانچه عادت به خوابیدن به پهلو یا روی شکم وجود دارد می‌توان در پهلوها بالش گذاشت تا اجازه غلت زدن هنگام خواب را ندهد.

یکی دیگر از حالت‌هایی که می‌توان به عنوان روش خوب برای خوابیدن پس از تزریق بوتاکس از آن یاد کرد حالت نیم‌خیز بودن یا نشسته است. در روش نیم خیز با استفاده از چند بالش می‌توان برای خود تکیه‌گاه درست کرد طوریکه بدن با زاویه‌ای بیش از ۹۰ درجه باز خواهد بود. نشسته یا نیم‌خیز خوابیدن کمترین میزان فشار را به صورت وارد کرده و سر را به سمت بالا نگه می‌دارد.

 

بعد از بوتاکس تا چند ساعت نباید به پهلو خوابید؟

در اصول صحیح خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس، بدترین روش در اولین روزها خوابیدن به پهلو است. توصیه می‌شود پس از تزریق بوتاکس بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول و حتی بیشتر به پهلو خوابیده نشود زیرا در اثر نیروی جاذبه زمین و اعمال فشار توسط بالش، ماده بوتاکس به یک سمت جمع شده که کیفیت تزریق را پایین می‌آورد. مدت زمان دقیق پرهیز از خوابیدن به پهلو توسط متخصص زیبایی که ماده بوتاکس را تزریق کرده است تعیین می‌شود.

خوابیدن به پهلو منجر به اعمال فشار بیجا و نامتعادل شده که ماده بوتاکس را جا به جا می‌کند. اگر عادت به خوابیدن به پهلو دارید با استفاده از چند متکا و بالش در کنار خود می‌توان مانع از غلت زدن به پهلوها شد تا بتوان به پشت خوابید.

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

اگر بلافاصله بعد از بوتاکس بخوابیم چه می‌شود؟

بوتاکس کردن در صورت استفاده از برند اصل و معتبر فرایندی بی خطر و کم عارضه است مشروط بر اینکه اصول خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس رعایت شده و به نکات کلی و مهم پس از آن توجه شود. برای اینکه بوتاکس از ناحیه تزریق شده دور نشود بهتر است حداقل تا ۵ ساعت پس از تزریق از خوابیدن و دراز کشیدن جلوگیری شود.‌

خوابیدن بلافاصله پس از بوتاکس یا کمتر از ۵ ساعت منجر به حرکت ماده به سمت ناحیه‌های غیر هدف شده و مشکلات جدید به وجود می‌آورد. برخی از مشکلاتی که ممکن است در اثر خوابیدن پس از تزریق بوتاکس به وجود آید عبارتند از:

  • به هم خوردن تقارت صورت
  • سردرد شدید (میگرن)
  • مشکلات تنفسی
  • ضعف عضلانی
  • افتادگی پلک
  • حالت تهوع
  • کبودی
  • التهاب
  • قرمزی
  • جوش

دراز کشیدن حتی با بالاتر بودن سر از بدن با اعمال فشار یا گرما بر روی محل تزریق، باعث پخش شدن و وا رفتن ماده بوتاکس در صورت شده که برای زیباجو مشکلاتی را ایجاد می‌کند.‌ مواد تزریق شده به عضلات صورت زمان زیادی لازم دارند تا بتوانند به طور موثر در آن عضلات نفوذ کنند. دراز کشیدن در مدت زمان کوتاه پس از بوتاکس، باعث پخش سم در عضلات اطراف شده که نتایج مورد انتظار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگر اتفاقی و به هر دلیلی قبل از ۵ ساعت، به عنوان فرد زیباجو پس از تزریق بوتاکس دراز کشیدید و خوابیدید نگران نشوید زیرا بلافاصله پس از خوابیدن ورم صورت و جا به جایی ماده بوتاکس اتفاق نمی‌افتد. در چنین مواردی بهتر است با آرامش بنشینید تا فشار از محل تزریق برداشته شود. در صورتیکه علائمی مشاهده شد با پزشک خود تماس گرفته و نگرانی خود را با وی در میان بگذارید.

بوتاکس-چشم-گربه-ای

آیا بوتاکس باعث خواب آلودگی می‌شود؟

برخی از افراد اظهار می‌کنند که پس از تزریق بوتاکس احساس خستگی و خواب آلودگی دارند. احساس خواب آلودگی یکی از اصلی‌ترین عوارض جانبی تزریق بوتاکس است. حتی ممکن است بروز برخی از عوارض ناشی از بلافاصله خوابیدن پس از تزریق میل به خوابیدن را افزایش دهد.

برای اینکه بتوان از خواب آلودگی پس از تزریق بوتاکس جلوگیری کرد بهتر است زمان تزریق بوتاکس تا خواب عصر یا شب حداقل بین ۶ تا ۱۲ ساعت فاصله داشته باشد؛ در این حالت فاصله زمانی میان تزریق تا خوابیدن فرصت کافی برای جذب حداکثری ماده بوتاکس فراهم می‌آورد. بهترین زمان تزریق صبح بوده که تا بعدازظهر سم بوتولینوم متمرکز شده که در عصر و شب هنگام می‌توان به راحتی به پشت یا به حالت نیم‌خیز خوابید.

نکات مراقبتی خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

تنها رعایت نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس کافی نیست؛ بلکه نیاز است برای رسیدن به نتیجه مطلوب و بهتر نکات مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را نیز رعایت کرد. برای جلوگیری از دست رفتن نتایج بوتاکس، لازم است که نکات به صورت دقیق رعایت شود تا بهترین تاثیر بر پوست نمایان شود. مجموعه‌ای از نکات مراقبتی خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس عبارتند از:

پرهیز از خوردن قرص‌های خواب آور

هرچند بوتاکس با تزریق همراه است اما معمولا درد آن تنها در لحظه فرو کردن سوزن در پوست بوده و لحظاتی بعد متوقف می‌شود. با این حال ممکن است برخی از افراد به دلیل عوارض جانبی ناشی از واکنش منفی بدن یا بلافاصله دراز کشیدن نیاز به مسکن داشته باشند. مسکن و آرام‌بخش‌ها عموما خواب آور بوده که بهتر است با فاصله زمانی حداقل ۱۰ الی ۱۲ ساعت پس از تزریق در صورت لزوم مصرف شوند هرچند که معمولا خوردن قرص و مسکن تا ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق توصیه نمی‌شود.

پرهیز از لمس کردن صورت

ممکن است فرد ناخودآگاه صورت خود را پس از تزریق لمس کند. به دلیل اینکه ماده بوتاکس در لحظات اولیه به خوبی روی پوست جذب نشده بهتر است از دست زدن به نواحی تزریق شده به طور جدی خودداری شود. مالیدن هر نوع کرمی به صورت تا ۲۴ ساعت اول پس از تزریق بوتاکس به دلیل اینکه ماساژ و مالش ایجاد می‌شود ممنوع است. شستشوی صورت با اسکراب و لایه بردار و همچنین فرایندهایی مانند فیشیال و پاکسازی پوست که مستلزم لمس و ماساژ صورت است نیز حداقل تا یک هفته نباید انجام شوند.

استفاده از بالش و ملحفه تمیز و ابریشمی

استفاده از روبالشی و ملحفه‌های شسته شده و تمیز مانع از تحریک صورت، تورم پوست و انتقال آلودگی و باکتری می‌شود. ابریشم بهترین جنس ملحفه و بالش بوده که سایش و تحریک پوست را به حداقل می‌رساند که به ملحفه و روبالشی‌های نخی ترجیح داده می‌شود.‌

تزریق بوتاکس در دوران بارداری برای یک خانم در یک کلینیک

پرهز از بستن هدبند بعد از بوتاکس

بستن هدبند باعث ایجاد فشار روی صورت شده که احتمال جا به جایی ماده بوتاکس به ویژه هنگامی که بوتاکس پیشانی و اطراف چشم تزریق می‌شود را بالا می‌برد. کلاه نیز همچون هدبند می‌تواند به صورت فشار وارد کند.

پرهیز از دوش گرفتن با آب گرم

دوش گرفتن با آب گرم، سونا، جکوزی و … مواردی هستند که به هیچ عنوان تا ۴۸ ساعت پس از بوتاکس نباید انجام شوند زیرا دمای بدن را افزایش داده و دوز تزریقی را از ناحیه مورد نظر دور می‌کنند. لیف زدن صورت، حمام کردن حتی با آب سرد هم در روزی که بوتاکس تزریق می‌شود نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

انجام ندادن فعالیت‌های سنگین

۲۴ ساعت اول پس از تزریق بوتاکس زمان مناسبی برای انجام دادن فعالیت‌های سنگین و ورزش کردن نیست. بناباراین اگر ورزشکار هستید یا فعالیت‌های جسمانی سنگین انجام می‌دهید آن را به روز دیگری موکول کنید. هنگامی که فعالیت سنگین یا ورزش انجام می‌شود دمای بدن بالا رفته که تاثیر منفی روی کیفیت بوتاکس می‌گذارد.

 

کلام آخر

بوتاکس کاربردهای زیادی در علم پزشکی و زیبایی دارد. بوتاکس همواره به عنوان روشی بسیار محبوب و رایج برای از بین بردن چین و چروک‌های ریز و عمیق پوست شناخته شده است. برای اثربخشی بهتر نیاز است نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس و تعدادی نکات رعایت شود که در این متن به آن‌ها پرداخته شد.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.