اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس

 اصلاح صورت بعد از بوتاکس است که مسئله ی مهمی نیز در مراقبت های تزریق بوتاکس به حساب می ‌آید. چرا که اصلاح نادرست صورت بعد از تزریق بوتاکس باعث گسترش مایع بوتاکس در نواحی دیگر از صورت می ‌شوند که این موضوع چندان خوشایند نیست و عوارضی را در پی دارد.

اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس به چه صورت باید انجام شود؟

تا چه مدت بعد از تزریق بوتاکس باید اصلاح کردن صورت را رعایت نمود؟

تزریق بوتاکس یکی از عمل های پرطرفدار در ایران است که با تزریق یک سم به نام بوتولینوم که به بوتاکس معروف است، باعث فلج موقتی عضلات در نواحی مورد نظر می‌شود. بوتاکس باعث رفع چین و چروک پوست به صورت موقت و به مدت ۳ الی ۶ ماه می شود که این مدت بسته به نوع تزریق و میزان آن متغیر است. همچنین ممکن انجام آن از یک ربع تا نیم ساعت طول کشیده و شما بتوانید تاثیر آن را در یک هفته ی آینده بر صورت خود ببینید.

علل ایجاد چین و چروک در صورت چیست؟

همانطور که می ‌دانید، یکی از علل اصلی ایجاد چین و چروک در صورت، افزایش و کهولت سن است. با افزایش سن، کلاژن سازی پوست کاهش یافته و اصطلاحا پوست شل شده و بستر ایجاد چین و چروک در آن فراهم می‌شود. اما این فرآیند می تواند با توجه به ارثی بودن ایجاد چین و چروک و همچنین میزان استرس و مشکلات ژنتیکی و هورمونی، می ‌تواند متغیر باشد. افرادی که بیش از اندازه اخم می ‌کنند، می‌ خندند یا از عضلات صورت خود بیش از بقیه افراد استفاده می‌ کنند نیز مستعد چین و چروک هستند. شما می ‌توانید با روش بوتاکس برای حل این دسته از مشکلات و جوانسازی پوست استفاده کنید، اما این نکته را مد نظر داشته باشید که اصلاح صورت بعد از بوتاکس، یکی از نباید هاییست که بعد از انجام بوتاکس توصیه نمی‌شود


همچنین ببینید: بهترین مرکز تزریق بوتاکس در تهران


اصلاح صورت بعد از بوتاکس

در خصوص اصلاح صورت بعد از بوتاکس نمی ‌توان نظر قطعی داد، اما به گزارش اکثر کارشناسان، معمولا اصلاح صورت بعد از بوتاکس توصیه نمی ‌شود. چرا که ممکن است به پوست صدمه وارد کرده و باعث کم شدن تاثیر بوتاکس بر چین و چروک‌ها شود. متخصصان حوزه زیبایی معتقدند معمولا برای انجام کارهایی مانند اصلاح صورت بعد از بوتاکس، مرتب کردن ابروها و وکس صورت، باید حداقل یک هفته به نواحی مورد نظر زمان داده تا بوتاکس تاثیر صد ‌در ‌صدی خود را روی آن ‌ها گذاشته و سپس نسبت به انجام آن‌ کارها اقدام کنید.

اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس به چه صورت باید انجام شود؟

بهترین زمان برای اصلاح صورت بعد از تزریق بوتاکس

اگر برای رفع افتادگی پلک و ابرو از تکنیک‌های نظیر لیفت یا بوتاکس ابرو استفاده کرده‌اید، بهتر است که اجازه دهید حداقل ۱ هفته از تزریق بگذرد، سپس اقدام به برداشتن ابرو و اصلاح صورت نمایید.

برای مثال، برداشتن ابرو بعد از بوتاکس با استفاده از موچین موجب تورم و تحریک ناحیه تزریق می‌شود. بنابراین، بهتر است که اجازه دهید تا محل تزریق به طور کامل بهبود یابد. سپس، اقدام به برداشتن ابرو بعد از بوتاکس نمایید.

همچنین، جهت استفاده از سایر روش‌های برداشتن ابرو بعد از بوتاکس، لازم است با پزشک ‌خود مشورت کنید. زیرا، طیف گسترده‌ای از پوست‌ وجود دارد که برخی از آن‌ها نیاز به مراقبت‌های مخصوص و متفاوت دارند.

 

نخ و موچین مخصوص برای اصلاح صورت بعد از تزریق بوتاکس

یکی از روش‌های قدیمی و رایج اصلاح صورت، اصلاح با استفاده از نخ مخصوص است. همچنین، استفاده از موچین بهترین راه برای اصلاح و تمیز سازی ابروها است. اما سوالی که وجود دارد این است که اصلاح ابرو بعد از بوتاکس با استفاده از موچین امکان‌پذیر است؟ بعد از اتمام جلسات جوانسازی صورت با تزریق بوتاکس، پزشک مربوطه به شما توصیه می‌کند تا به مدت ۴۸ ساعت از ماساژ و اعمال فشار به ناحیه تزریق بپرهیزید. به همین خاطر مرتب سازی ابرو و اصلاح صورت بعد از بوتاکس به مدت ۴۸ الی ۷۲ ساعت بعد از تزریق بوتاکس ممنوع می‌باشد.

وکسینگ صورت بعد از تزریق بوتاکس

یکی دیگر از روش‌های معمول اصلاح صورت، وکسینگ است. در این روش از موم گرم و رقیق برای رفع موی زائد صورت و اطراف ابروها استفاده می‌شود. در وکسینگ صورت پوست کمی کشیده شده و موها از ریشه کنده می‌شوند. به همین خاطر درد زیادی به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر، وکسینگ صورت باعث تحریک پوست و آسیب‌های سطحی از جمله کبودی، قرمی و جوش می‌شود؛ لذا اصلاح صورت بعد از بوتاکس با استفاده از وکس گزینه ایده آل و مناسبی برای رهایی از شر موهای زائد نخواهد بود.


همچنین ببینید: تزریق بوتاکس پیشانی


اصلاح صورت با استفاده از لیزر بعد از تزریق بوتاکس

یکی دیگر از روش‌های رفع موهای زائد، لیزر است که در آن از گرمای متمرکز استفاده می‌شود. لیزر یک روش دائمی و محبوب برای خلاصی از موهای زائد است. یکی از کارهایی که قبل از جلسات لیزر باید انجام دهید، شیو موهای زائد در ناحیه مورد نظر است. به همین دلیل، یکی از رایج‌ترین سوالات مراجعه کنندگانی که از لیز موهای زائد استفاده می‌کنند این است که ” چند روز بعد از بوتاکس میتوان اصلاح کرد ؟”. نکته‌ای که وجود دارد این است که بوتاکس از ماده‌ای بر پایه سم باکتری کلستریدیوم و بوتولینوم تهیه شده است. در ابتدا، مقدا کمی از سم کلستریدیوم بوتولینوم رقیق می‌شود. سپس، سم بوتولینوم توسط سرنگ‌های مخصوص به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. توجه داشته باشید که بوتاکس تازه تزریق شده در روزهای اولیه نسبت به دما و اعمال فشار حساس است. به همین دلیل است که لیزر صورت با هدف رهایی از شر موهای زائد تا دو هفته بعد از تزریق بوتاکس توصیه نمی‌شود.

اصلاح صورت بعد از تزریق بوتاکس به وسیله ژیلت و تیغ

۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس قادر به شیو کردن موهای صورت با تیغ و ژیلت هستید. البته لازم به ذکر است که فرآیند شیو کردن را باید به آرامی و بدون اعمال فشار انجام دهید. و از آب سرد برای شستن صورت استفاده کنید.

جمع بندی

کلینیک پوست و مو دکتر رابط با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و به‌کارگیری کادر مجرب و حرفه‌ای خود می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های شما در مورد عوارض تزریق چربی را برطرف کند. حرفه‌ای بودن این کلینیک در تزریق چربی قادر است خیال شما را از هر جهت راحت کند.

مشاورین این مرکز همه روزه آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان در زمینه جوانسازی پوست و نیز تعیین زمان مشاوره تزریق چربی در کلینیک تخصصی دکتر رابط می باشند و متقاضیان گرامی می توانند با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایند.

جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

خط ویژه :۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱

فرم درخواست نوبت یا وقت مشاوره

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.