هایفوتراپی چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

نکات هایفوتراپی صورت ، پوست صورت با بالا رفتن سن،  کشسانی و الاستینه بودن خود را از دست می دهد. داشتن پوست کشیده و سالم نه تنها به سن بلکه به عوامل دیگری مانند نوع تغذیه، سبک زندگی سالم و عوامل محیطی بستگی دارد. با شل شدن پوست صورت چین و چروک های آن هم عمیق تر می شود. این مسئله برای بسیاری از افراد که پا به میانسالی می گذارند، ناراحت کننده است. به همین دلیل؛ به دنبال روش هایی برای بازگرداندن شادابی و جوانی صورت خود هستند. روش های جوانسازی پوست بسیار متنوع است. هایفوتراپی صورت و گردن یکی از روش های جوانسازی چهره است که در دهه های اخیر بسیار محبوبیت پیدا کرده است.

خانمی که هایفوتراپی صورت انجام داده است.

هایفوتراپی چگونه انجام می شود؟

هایفوتراپی یا HIFU یکی از موفق ترین تکنیک های غیرجراحی ضد پیری است. در روش هایفوتراپی عضلات صورت بدون نیاز به عمل جراحی لیفت می شود. در واقع، هایفوتراپی نوعی سونوگرافی است که با استفاده از امواج پر انرژی اولتراسوند نواحی خاصی از صورت را مورد هدف قرار می دهد.  امواج اولتراسوند بسیار قوی هستند و از لایه اپیدرم عبور کرده و لایه درم و چربی زیرپوستی را تحت درمان قرار می دهند.

حرارت حاصل از امواج به سلول های این نواحی آسیب می زند و بدن برای ترمیم سلول ها کلاژن تولید می کند. کلاژن ماده مورد نیاز برای سفت شدن ساختار پوست و حفظ حالت ارتجاعی آن است. ال پیش از این افراد از روش تزریق  ژل برای افزایش زیبایی صورت خود استفاده می نمودند که ماندگاری تزریق ژل نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

هایفوتراپی صورت چه مزیت هایی دارد؟

هایفوتراپی یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست است که تنها برای درمان پوست شل و افتاده بکار نمی رود. بلکه برای به تاخیر انداختن اثرات نامطلوب بالا رفتن سن و شل شدن پوست نیز کاربرد دارد. مهم ترین مزیت های هایفوتراپی صورت به شرح زیر است:

  • پوست صورت را صاف و یکدست می کند
  • قابلیت ارتجاعی پوست را بالا می برد
  • پوست صورت را کشیده و سفت می کند
  • چین و چروک پوست را کاهش می دهد

هایفوتراپی صورت چگونه انجام می شود؟

تکنیک جوانسازی هایفو با تمیز کردن صورت و گردن آغاز می شود. ابتدا با استفاده از ژل جوانسازی کل صورت و گردن پوشانده می شود. سپس، به کمک دستگاه هایفوتراپی امواج اولتراسوند تولید می شود. این امواج با انرژی بالایی که دارند دقیقا سطوح زیرین پوست را هدف قرار داده و آنها را گرم می کنند. گرم شدن بافت موجب آسیب سلولی می شود. این آسیب نه تنها خطرناک نیست، بلکه سبب تحریک سلول ها و تولید کلاژن به منظور ترمیم آنها می شود. دستگاه هایفوتراپی به گونه ای طراحی شده است که امواج اولتراسوند با میزان دقیق و مشخص شده به نقطه مورد نظر تابیده شود.


همچنین ببینید: میکروکارنت چیست؟


به این ترتیب، لایه سطحی پوست دچار آسیب نمی شود. زیرا این امواج در عمق پوست با یکدیگر تلاقی پیدا می کنند و تلاقی حاصل از این امواج منجر به تولید حرارتی بین ۶۵ تا ۷۰ درجه می گردد. در روش هایفوتراپی، تمرکز تنها بر لایه های زیرین پوست است و پوست بیمار بدون هیچ عارضه ای سالم می ماند. تکنیک هایفو تراپی به هیچ عنوان دردناک نیست.

تنها ممکن است فرد احساسی مشابه جرقه های کوچک و گرما در زیر پوست خود داشته باشد. برای آندسته از افرادی که آستانه تحمل پایینی دارند، پزشک قبل از شروع درمان از بی حسی موضعی استفاده می کند. مدت زمان یک جلسه درمانی هایفو با توجه به ناحیه مورد نظر بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه متغیر است. بعد از اتمام جلسه، فرد می تواند مستقیما به محل کار خود برود یا فعالیت های روزمره خود را انجام دهد.

خانمی در حال انجام هایفوتراپی صورت

محل های مناسب برای انجام هایفوتراپی صورت

  • گردن
  • کل صورت و ابرو
  • نواحی پایین صورت و غبغب

نتایج هایفوتراپی صورت چگونه است؟

از دیگر نکات هایفوتراپی صورت این است که میزان ماندگاری این اقدام زیبایی چه مدت می باشد؟ بعد از یک جلسه هایفوتراپی، فرد می تواند تغییرات محسوسی را در چهره خود مشاهده نماید: ابروها کشیده شده ، گونه ها اندکی برجسته شده اند، خط فک مشخص تر شده است، خط خنده تا حدودی رفع شده، افتادگی گوشه لب ها کاهش یافته، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم صاف تر شده و در نهایت، افتادگی پوست گردن و غبغب تا حدی اصلاح شده است.

ماندگاری هایفوتراپی صورت چقدر است؟

مدت ماندگاری هایفوتراپی صورت با توجه به عوامل مختلفی نظیر سن، رژیم غذایی، سبک زندگی، ژنتیک و… تقریبا ۲سال است. آندسته از افرادی که تمایل دارند نتیجه هایفوتراپی برای مدت بیشتری دوام داشته باشد؛ بهتر است سالی ۱بار از این تکنیک ضد پیری استفاده کنند تا همیشه چهره جوان و شاداب داشته باشند.

هایفوتراپی پوست برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که شلی یا افتادگی پوست صورتشان زیاد نیست، می توانند از روش هایفوتراپی برای کشیده شدن پوست و رفع چین و چروک های سطحی استفاده کنند. در مورد افتادگی های بیشتر پوست یا سنین بالا، تکنیک اندولیفت توصیه می شود.

بطور کلی، هایفوتراپی برای این افراد نتیجه بهتری خواهد داشت:

  • افرادی که بر اثر کاهش شدید و ناگهانی وزن، پوست شل و افتاده ای پیدا کرده اند.
  • افرادی که از تیرگی دور چشم رنج می برند یا دچار افتادگی متوسط پلک هستند.
  • کسانی که خطوط عمیقی در قسمت خط خنده یا پیشانی دارند.
  • افرادی که در دهه سوم زندگی شان قرار دارند و قصد دارند آثار بالارفتن سن را کاهش دهند یا به تاخیر بیندازند.

افرادی که پوست صورتشان بیش از حد شل شده است و تمایلی به جراحی ندارند، بهتر است قبل از هایفوتراپی چند جلسه لیزر درمانی انجام دهند. سپس با چند جلسه هایفوتراپی، از جوانی و زیبایی صورت خود لذت ببرند.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

هایفوتراپی یک تکنیک درمانی غیرتهاجمی و ایمن است که نیاز به مراقبت های خاصی ندارد. با این حال، رعایت برخی دستورالعمل ها می تواند عوارض احتمالی هایفوتراپی را کاهش داده و ماندگاری آن را بالا ببرد.

  • از کمپرس آب یخ یا دوش آب سرد برای کاهش التهاب و تورم پوست استفاده کنید
  • از ماساژ نواحی تحت درمان جدا خودداری نمایید
  • تا ۴۸ ساعت از حرارت و گرما دوری کنید
  • تا ۴۸ ساعت از لوازم آرایشی استفاده نکنید
  • حتی الامکان در ۲۴ ساعت اول، بر روی صورت نخوابید
  • به میزان کافی آب بنوشید

همچنین ببینید: رفع غبغب بدون جراحی


آیا هایفوتراپی صورت عوارض دارد؟

همان طور که سایر اقدام های زیبایی مانند تزریق ژل به لب عوارضی چون ورم ناشی از تزریق ژل به لب را دارد، هایفوتراپی صورت نیز عوارضی دارد که با رعات مراقبت های پیشنهادی پزشک متخصص می توان آن ها را بر طرف نمود. عملکرد دستگاه هایفوتراپی تقریبا شبیه دستگاه سونوگرافی است.  بنابراین از ایمنی روش هایفوتراپی کاملا مطمئن باشید. البته برخی از افراد ممکن است بلافاصله بعد از هایفو مختصری درد و ناراحتی را تجربه کنند. عوارض موقتی بعد از هایفوتراپی به شرح زیر است:

  • تورم
  • بی حس شدن پوست
  • کبودی پوست
  • قرمز شدن پوست

هزینه هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت از جمله روش های درمانی است که نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را برای آن در نظر گرفت. فاکتورهای متعددی مانند هزینه مواد مصرفی، نوع دستگاه هایفوتراپی، کارتریج های مورد استفاده، ناحیه تحت درمان، وضعیت پوست، تجربه و مهارت پزشک تعیین کننده قیمت هایفوتراپی هستند.

هزینه دقیق هایفوتراپی در جلسه مشاوره و بعد از انجام معاینات به بیمار اعلام می شود. توجه داشته باشید که در کلینیک تخصصی پوست و موی دکتر رابط از بهترین دستگاه هایفوتراپی و نیز تیم پزشکی مجرب استفاده می شود. علاوه بر این، تلاش شده است تا با تعیین قیمت های معقول و استاندارد، رضایت حداکثری را برای مراجعین گرامی فراهم بیآوریم.

هایفوتراپی صورت در کلینیک تخصصی دکتر رابط

هایفوتراپی صورت در کلینیک پوست و مو دکتر رابط توسط پزشک متخصص انجام می شود. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات در رابطه با خدمات هایفوتراپی می توانید با کارشناسان کلینیک تماس بگیرید. مشاوران کلینیک دکتر رابط در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

سوالات متداول

برای جوانسازی صورت از طریق هایفوتراپی به چند جلسه انجام این اقدام زیبایی نیاز می باشد؟

به طور معمول پزشکان متخصص زیبایی تعداد جلسات لازم برای هایفوتراپی را برای اولین ۳ بار در سال می دانند. پس از آن نیز به ۱ الی ۲ جلسه در سال نیاز به این اقدام زیبایی می باشد. البته توجه نمایید که وضعیت پوست صورت افراد قبل از هایفوتراپی بر این موضوع بسیار تاثیر گذار می باشد.

آیا برای پیش گیری از پیری نیز می توان هایفوتراپی انجام داد؟

یکی دیگر از کاربرد های هایفوتراپی جز از بین بردن چین و چروک صورت و ج.انسازی پوست، جلوگیری از پیری افراد می باشد. به این صورت که بسیاری از افراد در سن بالای ۲۵ سال قرار دارند برای جلوگیری از پیری و ایجاد چین و چروک درصورتشان می توانند هایفوتراپی انجام بدهند.

میانگین امتیازات ۲ از ۵
از مجموع ۱۲۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.