تزریق ژل لب یک تکنیک زیبایی در پزشکی محسوب می‌شود. ژل لب نوع خالصی از اسید هیالورونیک است که بطور طبیعی در بدن یافت می‌شود. با افزایش سن، اسید هیالورونیک طبیعی به تدریج کاهش می‌یابد؛ به همین دلیل است که لب‌ها با افزایش سن، نازک‌تر به نظر می‌رسند.

البته این روزها ژل لب فقط برای معالجه لب‌های افراد سالخورده استفاده نمی‌شود بلکه اغلب توسط نسل جوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دنبال تنظیم شکل لب‌های خود هستند یا می‌خواهند لب‌های برجسته‌تری داشته باشند.

در ادامه به بررسی علل تزریق ژل لب، کاندید مناسب آن، مدل‌های تزریق، برندهای مختلف ژل و همچنین مدت ماندگاری هر یک از برندها می‌پردازیم. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد حجیم‌سازی لب‌های خود را دارید، برای اطلاع بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید تا ضمن بررسی مطالب یاد شده، با مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل لب و عوارض احتمالی آشنا شوید.

  • تزریق ژل لب توسط دکتر رابط
  • انواع مدل های تزریق ژل به لب
  • استفاده از برند های با کیفیت ژل لب
  • فرم دهی دلخواه لب ها با ماندگاری بالای ژل لب

درخواست نوبت یا وقت مشاوره

لطفا نام و شماره موبایل خود را در فرم زیر وارد کنید:

دریافت مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تزریق ژل به لب تاثیر زیادی بر زیبایی شناسی صورت دارند. همان طور که می دانید، تکنیک های مختلفی برای افزایش زیبایی و جذابیت چهره وجود دارد. اما نکته ای که وجود دارد این است که ایجاد کوچکترین تغییرات در لب ها، می تواند تغییرات چشم گیری را در چهره ی افراد به وجود آورد.

از نظر نتایج و بررسی های انجام شده نیز، تزریق ژل به لب یک روش ایمن و بدون عوارض برای حجیم تر کردن لب ها می باشد. در ادامه در رابطه میزان ماندگاری تزریق ژل نیز صحبت می نماییم.

حجیم تر کردن لب ها با تزریق ژل

بسیاری از مردم داشتن لب‌های برآمده را نشانه‌ ای از ظاهر جوان و جذاب می‌دانند. به همین دلیل است که تکنیک‌های زیادی برای بزرگ‌ تر کردن و حجیم تر کردن لب‌ها ارائه شده است که ممکن است این تکنیک ها به روش های جراحی یا غیرجراحی باشد.

پرطرفدارترین شیوه ی تزریق ژل به لب

میزان جذابیت لب ها بسته به مدل و حجی که دارند در نظر افراد مختلف، می تواند متفاوت باشد. در واقع این دید مخاطب است که به زیبایی و جذابیت لب ها، معنا می بخشد. البته که افرا مسن تر نیز به دنبال جوان سازی و از بین بردن علائم پیری در صورت خود با دستیابی به لبی جذاب تر و حجیم تر هستند که این اتفاق از طریق تزریق ژل به لب امکان پذیر می باشد.

نکات قبل از تزریق ژل به لب

عوارض تزریق ژل به لب

چندین عارضه در رابطه با تزریق ژل به لب وجود دارد که توسط پزشکان متخصص زیبایی ارائه شده است. انواع مختلفی از پرکننده های پوستی وجود دارد که می توان آن ها را در لب ها و اطراف دهان تزریق کرد. اما رایج ترین فیلرهای امروزی محصولاتی هستند که حاوی موادی مشابه اسید هیالورونیک هستند.

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود. که تزریق آن به لب ها باعث افزایش حجم لب های شما می شود. مزیت استفاده از این نوع پرکننده ها در این است که موارد سازنده ی آن ها در بدن وجود دارد، به همین دلیل تزریق آن ها به بدن با عوارض همراه نخواهد بود.

این نوع پرکننده های پوستی گاهی اوقات «پرکننده های اسید هیالورونیک» نیز نامیده می شوند. رعایت نکات تزریق ژل به صورت می تواند عوارض این اقدام زیبایی را کاهش دهد. اثرات تزریق ژل بعد از چند روز در صورت فرد مشخص می شود.

تزریق پرکننده های پوستی کلاژن دار به لب

کلاژن که زمانی رایج ترین پرکننده پوستی بود، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. گزینه های جدیدتر ایمن تر هستند و اثرات طولانی تری از آن ها در بدن باقی می ماند. همین موضوعات است که باعث شده استفاده از پرکننده های کلاژن دارد، کمتر از قبل مرسوم باشد.

هر چند که تزریق چربی و … نیز روش های دیگری برای حجیم شدن لب ها هستند. اما امروزه چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند زیرا نتایج متفاوت است و خطر عوارض جانبی نیز در این روش ها بیشتر از سایر روش ها می باشد. نتایج تزریق ژل نیز تا چند روز بعد از تزریق به طور کامل قابل مشاهده می باشد.

موارد استفاده از پرکننده های هیالورونیک اسید

پرکننده‌های اسید هیالورونیک می‌توانند ظاهر لب‌های شما را با اضافه کردن از نظر شکل و ساختار تغییر بدهند. و به لب هایتان را به شکل دلخواه شما تبدیل کنند. نتایج حاصل از تزریق ژل به لب به طور معمول حدود ۶  ماه طول می کشد.

پس از گذشت این مدت زمان نیز افراد به  تزریق های بیشتری برای حفظ حجم لب هایشان نیاز دارند.

در واقع برای این که بتوان نتایج دائمی از تزریق ژل به لب تجربه نمود، لازم است که هر چند ماه یکبار مجددا تزریق ژل به لب انجام بشود. که مدت زمان بسته شرایط بدنی هر فرد متفاوت می باشد.

انواع مختلف ژل برای تزریق به لب

انواع مختلفی از ژل ها برای تزریق به لب وجود دارد. همه ی این محصولات به یک شکل تزریق می شوند و نتایج مشابهی به شما می دهند.

البته که مزیت برخی از آن ها در داشتن لیدوکائین است که یک بی حس کننده موضعی محسوب می شود و باعث می شود فرد هنگام تزریق این نوع ژل ها درد کمتری را تجربه نماید.

فواید استفاده از پرکننده های هیالورونیک اسید برای تزریق به لب

پس از تزریق ژل به لب، ژل تزریق شده به لب در بافت های لب باعث ایجاد تغییر شکل لب و حجیم تر شدن آن می شود.

مزایای استفاده از پرکننده های اسید هیالورونیک برای تزریق به لب عبارت است از:

  1. کنترل حجم لب، چرا که مقدار ماده ی تزریق شده به لب قابل کنترل است، بنابراین پزشک کنترل بهتری بر حجم لب دارد.
  2. سرعت تدریجی درمان، تزریق ها را می توان به تدریج در طی جلسات مختلف تا حصول نتیجه ی مطلوب انجام داد.
  3. برآمدگی های بعد از تزریق ژل به لب به راحتی برطرف می شوند. هر گونه برآمدگی و ورم ایجاد شده در اثر تزریق ژل به لب را می توان به راحتی از بین برد.
  4. کبودی کمتر، پس از تزریق این نوع فیلر های پوستی، ممکن است کبودی و تورم کمتری در مقایسه با سایر فیلرهای پوستی تجربه کنید.
  5. نتایج قابل قبول با ماندگار بالا، نتایج نسبتا طولانی مدت هستند، اما دائمی نیستند.
  6. واکنش آلرژیک به این ژل ها بعید است. از آن جایی که پرکننده های اسید هیالورونیک از موادی مشابه مواد موجود در بدن ساخته می شوند، بعید است که باعث واکنش آلرژیک بدن شما شوند. اما اگر به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از درمان به پزشک خود اطلاع دهید.

نکات قبل از تزریق ژل به لب

چه چیزی در طول پروسه ی تزریق ژل به لب انتظار می رود؟

تکنیک‌های بزرگ‌کردن لب‌ از طریق تزریق ژل را می‌توان به‌ سرعت در مطب پزشک و بدون نیاز به استراحت انجام داد. این موضوع در رابطه با تزریق چربی به صورت برقرار نمی باشد. پس می توان گفت که مهم ترین مزیت تزریق ژل به لب، کوتاه بودن پروسه ی درمانی آن می باشد. قبل از تزریق، ممکن است یک عامل بی حس کننده موضعی برای کاهش درد و ناراحتی استفاده شود.

گاهی اوقات، از تزریق بی حس کننده نیز می توان استفاده نمود تا قبل از درمان لب ها کاملا بی حس شوند. این تزریق چیزی شبیه به تزریق بی حسی  در دندانپزشکی برای بی حس کردن دهان می باشد. نگه داشتن یخ روی لب ها قبل از تزریق نیز به بی حس شدن آن ناحیه کمک می کند و به طور بالقوه باعث کم تر شدن کبودی و تورم می شود. پس از علامت گذاری دقیق نواحی مورد تزریق، از سوزن های بسیار ظریفی برای تزریق ماده به لب استفاده می شود.

پس از تزریق نیز ممکن است برای کاهش ناراحتی و کنترل تورم از یخ استفاده شود. اما دقت کنید که هنگام استفاده از یخ نیز نباید فشار محکمی بر ناحیه درمان وارد شود. بهتر است بلافاصله پس از تزریق ژل به لب از استفاده از رژ لب یا سایر محصولات لب خودداری کنید. شما باید بتوانید  فوراً بعد از تزریق متوجه تفاوت بشوید. پس از بهبودی، لب های شما باید طبیعی باشند.

عوارض و خطرات حجیم کردن لب ها با ژل

عوارض جانبی فیلرهای اسید هیالورونیک موقتی است و فقط چند روز طول می کشد تا اثرات آن ها از بین برود. این عوارض و خطرات ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  1. خونریزی از محل های تزریق
  2. تورم لب
  3. کبودی و ….

البته که راهکار های برای از بین بردن ورم تزریق ژل به لب وجود دارد.

میزان ماندگاری تزریق ژل به لب

نتایج تزریق ژل به لب بسته به شرایط بدنی فرد و … معمولاً بین سه تا شش ماه باقی می ماند.

سایر کاربرد های استفاده از پرکننده های پوستی

در ادامه به سایر کاربرد های پر کننده های پوستی می پردازیم :

نکات قبل از تزریق ژل به لب

پرکننده های پوستی چگونه می توانند ظاهر شما را بهبود بخشند؟

در حالی که پرکننده‌های پوستی معمولاً به عنوان «پرکننده‌های چین و چروک»  نیز شناخته می‌شوند، اما می‌توانند کاربرد ها و کارایی هایی خیلی بیشتر از صاف کردن چین و چروک‌ها داشته باشند. در این جا چند مشکل رایج که پرکننده های پوستی می توانند به رفع آنها کمک کنند را بیان می کنیم:

  1. صاف کردن و از بین بردن خطوط اطراف بینی و دهان.
  2. تقویت و بازگرداندن حجم به گونه ها یا شقیقه ها.
  3. کاهش دادن میزان خطوط عمودی لب ها.
  4. تقویت و حجیم تر کردن لب ها.
  5. از بین بردن چین و چروک چانه.
  6. بهبود تقارن ویژگی های صورت.

چه عواملی بر ماندگاری تزریق ژل به لب تاثیر گذار است؟

نوع ژل تزریق شده به لب، میزان ژل تزریقی به لب، شرابط بدنی فرد و …. همگی از عواملی هستند که میزان مادگاری تزریق ژل به لب را مشخص می نمایند. به طور کلی، هر چه محصول متراکم تر و عمیق تر تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

برای حفظ نتایج، یک جراح زیبایی به سادگی درمان را با تنظیم مقادیر و تکنیک های مورد نیاز برای اطمینان از نتایج مطلوب تکرار می کند. پرکننده‌های اسید هیالورونیک موقتی‌ترین گزینه هستند و به همین دلیل اغلب برای بیمارانی که برای اولین بار قصد تزریق ژل به صورتشان را دارند، استفاده از آن ها توصیه می‌شود.

که میزان ماندگاری آن ها نیز معمولاً بین ۶ تا ۱۸ ماه بسته به شرایط مختلف طول می کشد. البته که در حالت کلی، تزریق به لب‌ها کمی سریع‌تر از تزریق‌های سایر نقاط، نتایج خود را از دست می دهد و ماندگاری کمتری نیز دارد.

برخی از پرکننده های HA، مانند VOLUMA، برای ماندگاری طولانی تری فرموله شده اند، اما معمولاً از آن ها تنها برای نواحی خاصی از صورت مانند گونه ها می توان استفاده نمود.

نکات و مراقبت هایی که قبل از تزریق ژل به لب باید بدانید

در تصمیم گیری برای استفاده از یک دارو و یا انجام یک عمل زیبایی، خطرات و عوارض آن اقدام زیبایی در مقابل فواید آن باید که سنجیده شود. و در نهایت این تصمیمی است که شما و پزشکتان خواهید گرفت که آیا انجام این اقدام زیبایی برای شما مناسب است و یا خیر. برای تزریق ژل به لب نیز باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

آلرژی

اگر تا به حال هر گونه واکنش غیرعادی یا آلرژیک به  داروی خاصی را داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر انواع دیگری از آلرژی دارید، مانند حساسیت به غذاها، رنگ ها، مواد نگهدارنده یا حیوانات، به متخصص مراقبت های بهداشتی خود اطلاع دهید.

دانستن نکات قبل از تزریق ژل به لب توسط پزشم متخصص زیبایی این کمک را به وی می کند تا بهترین تصمیم را با در نظر گرفتن سلامت شما بگیرد. تا تزریق ژل به لب هایتان موجب بروز عوارض و بیماری در شما نشود.

سالمندان

اطلاعاتی در رابطه با این که تزریق ژل به لب برای سالمندان مضر است، ثبت نشده است. اما به این نکته توجه نمایید که در صورتی که فردی از سن بالایی برخوردار است، بهتر است قبل از تزریق ژل به لب با پزشک متخصص مشورت نماید.

شیر دادن

هیچ مطالعه کافی در زمینه ی این که آیا زنان شیرده می توانند تزریق ژل به لب انجام بدهند و یا خیر نشده است. به همین خاطر توصیه می شود که خانم های شیرده قبل از تزریق ژل به لب، نظر پزشک متخصص را در این زمینه بررسی نمایند.

تداخلات دارویی

اگرچه برخی داروها به هیچ وجه نباید با هم استفاده شوند، در موارد دیگر ممکن است دو داروی مختلف با هم استفاده شوند و تداخل دارویی باعث بروز عوارض در بدن فرد بشود. در این موارد، پزشک ممکن است بخواهد دوز را تغییر دهد یا اقدامات احتیاطی دیگری لازم باشد.

به همین خاطر اگر داروی دیگری با نسخه یا بدون نسخه  مصرف می کنید، به متخصص مراقبت های بهداشتی خود قبل از تزریق ژل به لب اطلاع دهید.

فیلم تزریق فیلر لب  

تزریق ژل به لب در کلینیک زیبایی دکتر رابط

در کلینیک زیبایی دکتر رابط، شما عزیزان می توانید تمامی خدمات زیبایی از جمله تزریق ژل، تزریق چربی، کاشت مو و … را دریافت نمایید. سال ها تجربه ی موفقیت آمیز کلینیک زیبایی دکتر زابط این اطمینان را به شما می دهد که در صورت انتخاب این مجموعه برای تزریق ژل به لب، عوارض و خطراتی برای شما وجود نداشته باشد.

و شما عزیزان بدون تحمل کوچکترین دردی می توانید زیبایی و جذابیت دو چندان را به چهره ی خود هدیه دهید. در صورتی که در زمینه ی تزریق ژل به لب و یا سایر اقدامات زیبایی با ابهاماتی مواجه هستید، می توانید با شرکت در جلسه ی مشاوره ای قبل از تزریق ژل به لب، پاسخ تمامی سوالات خود را به دست آورید.

تزریق ژل چانه
آیا بلافاصله بعد از تزریق ژل به لب امکان به پشت خوابیدن وجود دارد؟

برخی از بیماران دوست دارند شب اول پس از درمان به پشت بخوابند، اگر چه شواهد محکمی مبنی بر این که وضعیت خواب ممکن است بر نتیجه ی تزریق ژل شما تأثیر بگذارد وجود ندارد. اما بهتر است که تا یک هفته پس از درمان از خوابیدن روی صورت خود خودداری کنید.

پس از تزریق ژل به لب چگونه می توان برای جلوگیری از عوارض مراقبت های لازم را انجام داد؟

لطفاً تا ۱۲ ساعت پس از تزریق ژل به لب از مصرف الکل و ورزش اجتناب کنید و حتماً آب فراوان بنوشید. همچنین استفاده از کمپرس یخ نیز برای جلوگیری از تورم بسیار توصیه می شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نمونه ویدئو

Video sample

نمونه کارهای کلینیک

Clinic portfolio
مشاهده بیشتر

پزشکان

physicians

سوالات متداول

FAQ

پرسش و پاسخ

Comment
ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.