مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی، دور چشم و صورت

حذف خطوط و چین و چروک صورت باعث می شود تا چهره تان جوان تر و شاداب تر به نظر بیاید. روش های زیبایی مختلفی مانند تزریق بوتاکس وجود دارد که این کار را برایتان انجام می دهد. بوتاکس پیشانی و دور چشم جز بوتاکس های پرطرفدار بوده که چین و چروک دور چشم و خطوط پیشانی را رفع می کند. اخم کردن و حرکت زیاد ابروها باعث شده تا خطوط پیشانی زودتر از نقاط دیگر صورت نمایان شود.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس در واقع نوعی سم است که ماهیچه مورد نظر را فلج می کند. این کار سبب می شود تا ماهیچه قادر به انقباض نباشد و چین و چروک آن بهبود یابد. در این روش مواد بوتاکس را با کمک یک سوزن ظریف به ناحیه مورد نظر تزریق می کنند. بوتاکس پیشانی از جمله روش های زیبایی پرطرفدار بوده که در ادامه قصد داریم در مورد مراقبت بعد از آن با شما صحبت کنیم.مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی بسیار مهم است، زیرا اگر مواردی را رعایت نکنید نتیجه مطلوب از بوتاکس را بدست نمی آورید.


ورزش کردن بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

یکی از گزینه های مهم جهت مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی، عدم انجام کار و ورزش های سنگین است. اگر شما ناحیه پیشانی خود را بوتاکس کرده اید تا ۲۴ ساعت از انجام ورزش های سنگین، ایروبیک، خم شدن به سمت زمین و سایر ورزش های هوازی خودداری فرمایید. در نتیجه بلافاصله بعد از تزریق سعی کنید به باشگاه نروید.

عرق کردن بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس پیشانی بسیار مهم بوده چون در نتیجه کار تاثیرگذار است. زمان مناسبی را برای تزریق بوتاکس انتخاب کنید؛ مانند: آخر هفته و روزهای تعطیل که در منزل هستید و استراحت می کنید. عرق کردن بعد از بوتاکس نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت. توصیه می شود بعد از تزریق بوتاکس از قرارگیری در محیط های گرم، نزدیک به اجاق گاز، دوش آب داغ، سیستم های گرمایشی و… خودداری فرمایید، زیرا ممکن است مایع بوتاکس پخش شود.

استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

بطور معمول یکی از روش های مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی که در مطب پزشک به شما پیشنهاد می شود، استفاده از کمپرس یخ است. این کار باعث می شود تا دمای ناحیه بوتاکس شده کاهش پیدا کند که برای ماده تزریقی بهتر است و احتمال کبودی جای سوزن را کاهش می دهد. سعی کنید پس از تزریق حتما از کمپرس سرد استفاده کنید.

خوردن چای بعد از بوتاکس

در مورد خوردن چای بعد از بوتاکس نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از متخصصان توصیه می‌کنند که تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از مصرف کافئین، از جمله چای، خودداری کنید. کافئین می‌تواند خاصیت رقیق‌کنندگی خون داشته باشد و خطر کبودی و تورم را در محل تزریق افزایش دهد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

زمان بهبودی بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

در واقع تزریق بوتاکس اصلا دوره نقاهتی نخواهد داشت. زمان تزریق بوتاکس پیشانی حدودا ده الی یک پانزده دقیقه است، سپس شما می توانید به باقی کارهای روزمره تان با رعایت نکاتی بپردازید.

با توجه به نحوه تزریق ممکن جای سوزن کمی کبود شود که دو الی سه روز بعد بهبود می یابد. نخوابیدن جز موارد مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی است. بعضی افراد پس از تزریق احساس خواب آلودگی می کنند که نباید بخوابند. دراز کشیدن امکان دارد باعث جابجایی مواد بوتاکس شود که نتیجه کار را نامطلوب می سازد. بهتر است حدودا ۴ ساعت بعد از تزریق به حالت نشسته باشید و سرتان را به سمت پایین خم نکنید. بهترین زمان برای تزریق بوتاکس پیشانی روزهایی است که مشغله کمی دارید و می توانید در خانه استراحت کنید.

شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

اگر قصد انجام مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی را دارید، بعد از تزریق به مدت ۳ الی ۴ ساعت به صورتتان آب نزنید. پیش از رفتن به مطب پزشک جهت تزریق، صورتتان را کاملا پاک کنید و تا حداقل ۵ ساعت بعد صورتتان را نشویید. همچنین بعد از گذشت زمان معین صورتتان را به هیچ وجه با آب داغ نشویید و فقط از آب سرد استفاده کنید. وجود حرارت و گرما باعث جابجایی و پخش ماده بوتاکس می شود.

نکته دیگری که بسیار مهم است عدم انجام روش های درمانی و زیبایی صورت بعد از بوتاکس است. اگر قصد انجام لیزر، میکرودرم، مزونیدلینگ و… را پس از تزریق بوتاکس دارید حتما با پزشک مشورت کنید و این خدمات را ۳ روز به تعویق بیندازید.

ماساژ صورت بعد از بوتاکس

پس از تزریق فرد متخصص پیشانی و نواحی چشم را ماساژ می دهد تا ماده تزریقی در جای مناسب قرار گیرد. شما در منزل می توانید با اخم کردن، بالا و پایین دادن ابروها و ریز کردن چشم ها در زمان ۲ ساعت پس از تزریق به جذب بهتر این ماده کمک کنید. مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی در مجموع کارهای کاملا ساده ای هستند که انجام این امور، نتیجه این روش زیبایی را چندین برابر می کنند.

استفاده از سیگار و الکل

یکی از مهم ترین موارد مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی، عدم استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکی است. سیگار یا قلیان کشیدن و مصرف الکل سبب بالا رفتن التهاب در محل تزریق می شود. سعی کنید تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس از انجام این امور بپرهیزید.

بعد از تزریق بوتاکس پیشانی چگونه بخوابیم؟

نکات زیر را برای حداقل دو شب رعایت فرمایید تا نتیجه بوتاکس خراب نشود:

  1. برای دو شب به سمت پشت بخوابید تا به پیشانی فشار وارد نشود.
  2. بالش مناسبی برای تکیه دادن در زمان خواب انتخاب کنید.
  3. به هیچ عنوان روی شکم نخوابید تا ماده بوتاکس جابجا نشود.

بعد از گذشت ۳ الی ۴ شب می توانید به وضعیت خواب هر شبتان بازگردید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس پیشانی

همانطور که مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی مهم است، مراقبت های پیش از آن هم از اهمیت برخوردارند. زنان باردار، زنان شیرده، وجود لک، جوش، تبخال و راش روی پوست از جمله موارد منع بوتاکس هستند. پیشنهاد می شود پیش از تزریق بوتاکس حتما با پزشک صحبت کنید و داروهای مصرفی خود را به وی اطلاع دهید.

طبق مطالبی که در بخش های بالاتر گفتیم، بوتاکس پیشانی یک روش غیرتهاجمی و آسان برای از بین بردن چین و چروک صورت است. برندهای بوتاکس متعددی در بازار وجود دارد که با مشورت پزشک می توانید یک مورد را تزریق کنید.


همچنین ببینید: بوتاكس چشم گربه اي


توصیه های دکتر رابط برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس جهت جلوگیری از جابجا شدن دارو و هم چنین جلوگیری از تاثیر آن در نواحی که مورد نظر ما نیست به دستورالعمل زیر توجه فرمایید:

  • لطفا به مدت زمان ۶ ساعت، از دراز کشیدن ، خوابیدن ، خم شدن و برداشتن اشیا سنگین خودداری نمایید.
  • طی ۴۸ ساعت آینده از مالش و دست زدن به نواحی تزریق شده پرهیز کنید اگر مجبور به پاک کردن آرایش چشم بودید لطفا به آهستگی با مالش از ابرو به سمت بالای پیشانی و از داخل چشم به سمت خارج پاک کردن آرایش را انجام دهید.
  • از استحمام و شستن صورت تا ۲۴ ساعت پرهیز کنید.
  • تا دو روز پس از تزریق بوتاکس ،ورزش سونا و جکوزی ممنوع می باشد.
  • اگر نماز خوانید رکوع و سجده را تا ۲۴ ساعت انجام ندهید برای انجام سجده و رکوع مهر را به آهستگی به پیشانی نزدیک کنید.
  • در شش ساعت اول بعد از تزریق هر ساعت عضلاتی که دارو دریافت کرده اند را منقبض و منبسط کنید. (بدون دخالت دست و با آرامش ابروها را بالا و پایین حرکت دهید. ژست اخم کردن بگیرید و چشمان خود را با فشار باز و بسته کنید، این کار به جذب سریعتر بوتاکس کمک خواهد کرد.)
  • ۴۸ ساعت پس از تزریق بوتاکس مراقبت های فوق به اتمام رسیده و هر گونه حرکتی مجاز خواهد بود.
  • در صورت بروز واکنشهای آلرژیک یا هر گونه ورم یا قرمزی مفرط یا مورد غیر طبیعی با پزشک خود تماس بگیرید.
  • چین و چروک عمیق معمولا نیاز به تزریق ژل دارند که باید ۱۵ روز بعد از تزریق بوتاکس انجام شود.
  • نتیجه داروی بوتاکس دو تا سه روز بعد از تزریق آغاز شده تا ۱۵ روز بعد کامل خواهد شد شما بعد از تزریق به و مدت ۲ هفته فرصت دارید تا اگر مشکل یا ایرادی در نتیجه بوتاکس وجود داشت با تعیین وقت قبلی جهت باز بینی مراجعه بفرمایید.

اهمیت مراقبت بعد از بوتاکس

علاوه بر اهمیت مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی، به مرکز زیبایی و پزشک متخصص این حوزه می رسیم. برای انجام بوتاکس حتما به مراکز زیبایی تحت نظر پزشک مراجعه فرمایید و از رفتن به سالن های زیبایی جدا خودداری فرمایید. مرکز زیبایی دکتر رابط بهترین پیشنهاد برای بوتاکس پیشانی است. مهارت بالا در تزریق، محیطی کاملا بهداشتی و ارائه مشاوره رایگان پیش از تزریق باعث شده تا بهترین پزشک برای تزریق بوتاکس را در اختیار داشته باشید. اگر قصد دارید با خیال راحت بوتاکس انجام دهید، از خدمات فوق العاده دکتر رابط غافل نشوید.

زمان بهبودی بعد از تزریق بوتاکس پیشانی چقدر است؟

در واقع تزریق بوتاکس اصلا دوره نقاهتی نخواهد داشت. زمان تزریق بوتاکس پیشانی حدودا ده الی یک پانزده دقیقه است، سپس شما می توانید به باقی کارهای روزمره تان با رعایت نکاتی بپردازید.

چه مدت زمانی بعد از تزریق بوتاکس امکان ورزش کردن وجود دارد؟

اگر شما ناحیه پیشانی خود را بوتاکس کرده اید تا ۲۴ ساعت از انجام ورزش های سنگین، ایروبیک، خم شدن به سمت زمین و سایر ورزش های هوازی خودداری فرمایید.

چند روز بعد از بوتاکس میشه پاکسازی کرد؟

به طور کلی، توصیه می‌شود که پاکسازی صورت را حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس انجام دهید. این کار به جلوگیری از تحریک پوست و پخش شدن بوتاکس در نواحی غیرمورد نظر کمک می‌کند.

اگر پوست شما حساس است، ممکن است بخواهید پاکسازی صورت را تا ۴۸ ساعت پس از تزریق بوتاکس به تعویق بیندازید.

در هنگام پاکسازی صورت پس از تزریق بوتاکس، از محصولات ملایم و بدون الکل استفاده کنید. همچنین، از ماساژ صورت خودداری کنید.

اگر در مورد زمان مناسب پاکسازی صورت پس از تزریق بوتاکس سوالی دارید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

در اینجا چند نکته برای پاکسازی صورت پس از تزریق بوتاکس آورده شده است:

  • از پاک‌کننده‌های ملایم و بدون الکل استفاده کنید.
  • از ماساژ صورت خودداری کنید.
  • صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  • از خشک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید.
  • از محصولات آرایشی حاوی الکل یا سایر مواد تحریک‌کننده خودداری کنید.

  فایل صوتی دکتر رابط در زمینه مراقبت بعد از بوتاکس

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.