ماندگاری تزریق چربی به چه عواملی بستگی دارد؟

ماندگاری تزریق چربی ، امروزه در میان روش های مختلف عمل زیبایی گرایش به سمت استفاده از تزریق چربی بسیار شدید شده است. این مورد هم فقط مختص قشر یا سن خاصی نیست و در واقع یک اقبال عمومی نسبت به تزریق چربی یا انتقال چربی در حال شکل گیری است. با پیشرفت علوم پزشکی مخصوصا در عرصه زیبایی، گزینه های مختلفی در حوزه مراقبت از زیبایی در جهان ارائه شده است. یکی از گزینه های بسیار جذاب، تزریق چربی به صورت و نقاط مختلف بدن است. این روش باتوجه به اینکه از سلول‌های چربی بدن خود شخص استفاده می کند، دارای عوارض بسیار کم‌تری می‌باشد. همچنین ماندگاری تزریق چربی نسبت به تزریق فیلرهای نیمه دائمی بیشتر است.

میزان ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

ماندگاری تزریق چربی به صورت، مادام‌العمر نیست. همانطور که در فرآیند و متابولیسم طبیعی بدن نیز مشاهده می‌کنیم گاهی نوع تغذیه، نوع فعالیت و حتی قرار گرفتن در معرض گرما، سلول‌های چربی را اصطلاحاً آب می‌کند. به طور طبیعی چربی در بدن ماندگاری ندارد و در نتیجه انتقال چربی هم ممکن است تحت تأثیر عوامل زیادی دوام خود را از دست بدهد. به همین دلایل، در طول انجام این روش زیبایی با توجه به انتظاراتی که فرد از اندام‌ ایده‌آل خود مطرح می‌کند، اقدام به تزریق چربی به میزان بیشتری می‌شود. انتقال چربی با درصد بیشتر به این دلیل صورت می‌گیرد که فرد در مراحل ابتدایی شاهد ریزش مقداری از سلول‌ها خواهد بود. می‌توان گفت که ریزش سلول‌های چربی بعد از انتقال، حدود ۵۰ درصد است. با این حساب میزان ماندگاری و دوام تزریق چربی با در نظر گرفتن مهارت پزشک و میزان تحرک اندام هدف، چیزی بین ۶ ماه الی یکسال می‌باشد.

آیا در همه افراد میزان ماندگاری تزریق چربی یکسان است؟

خیر. در برخی اندام‌ها اصولاً ماندگاری انتقال چربی بیش از سایرین خواهد بود. پس نباید انتظارات یکسانی از روش و ماندگاری آن داشت. به طور مثال ماندگاری تزریق چربی به گونه بیش از خطوط کناری لب است. البته این روش چون حساسیت‌زایی، عوارض جانبی و نقاهت طولانی مدت ندارد در کنار آن ماندگاری بالایی نیز دارد، به روشی مطمئن تبدیل شده و تکرار آن نیز مورد خاصی نخواهد داشت. همچنین مراقبت‌های لازم بعد از تزریق نیز بر مدت زمان ماندگاری آن تاثیر می‌گذارد. پس شاید ماندگاری تزریق چربی دائمی نباشد اما عمر نسبتا بالایی خواهد داشت که در گرو انتخاب و انتظارات و مراقب‌های فردی می‌باشد.

عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری تزریق چربی

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی نتیجه دائمی نداشته و بین چند ماه تا حداکثر یکسال دوام خواهد داشت. 

  • نحوه تزریق چربی
  • چگونگی پاکسازی چربی در مرحله دوم
  • میزان چربی تزریق شده به اندام هدف
  • مهارت متخصص برای تزریق چربی
  • نحوه مراقبت از خود در دوره نقاهت

ماندگاری تزریق چربی

افزایش ماندگاری تزریق چربی

  • کاهش فعالیت‌های سنگین در طول روز
  • نداشتن رژیم غذایی سنگین برای ککاهش وزن
  • نرفتن به محیط‌های گرم همانند سونا، جکوزی و…
  • فشار نیاوردن به محل تزریق چربی

چه کنیم تا نتایج تزریق چربی از بین نرود؟

سلول‌ های استخراج شده نباید آسیب ببینند زیرا یکی از شروط اصلی دوام تزریق چربی، انجام درست این کار خواهد بود. انتخاب پزشکی دارای مهارت برای تجربه ماندگاری بالا، شرط اول و اساسی می‌باشد. بنابراین انجام تزریق چربی در مرکز درمانی یا کلینیک زیبایی معتبر و زیر نظر پزشک حاذق، شرط اول خواهد بود.

شرط دوم به خود فرد بر می‌گردد که بخشی از فرآیند انتقال چربی است. در واقع فرد با رعایت نکاتی که قبل و بعد از تزریق به وی گفته می‌شود، می‌تواند بیشترین میزان ماندگاری تزریق چربی را تجربه کند.

شرط آخر که در واقع مربوط به قبل از این فرآیند زیبایی می‌شود این است که فرد باید درک کند که آیا گزینه و کیس مناسبی برای انتقال چربی هست یا خیر. اگر فرد جز کاندیدای مناسب نباشد و برای تزریق چربی اصرار داشته باشد، کمترین میزان دوام را شاهد خواهد بود. تزریق چربی برای ورزشکاران حرفه‌ای و افراد دارای فعالیت زیاد، افراد دارای متابولیسم و سوخت و ساز شدید در بدن و افرادی که دارو‌های خاصی مصرف می‌کنند بسیار کم نتیجه خواهد داد.

آیا نتایج تزریق چربی دائمی است؟

در ابتدای کار نباید فراموش کرد تزریق چربی یک راهکار دائمی و مادم‌العمر نیست. مانند دیگر عمل‌های زیبایی این روش هم در یک بازه زمانی، ماندگاری و دوام دارد. به دلیل طبیعی بودن و دردسر‌های کم تزریق چربی، انجام این تکنیک مجدداً قابل تکرار خواهد بود. نهایت ریزش سلول‌هایی که بعد از انتقال چربی مشاهده و گزارش شده است ۵۰ درصد است و تکرار انتقال چربی بعد از ریزش باید انجام بگیرد. افرادی که در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک دارای مهارت و تخصص لازم انتقال چربی را انجام می‌دهند و مراقبت‌های لازم بعد از آن را به طور کامل انجام می‌دهند، تا سال‌های سال با اندام‌ ایده‌آل خود زندگی می‌کنند. پس شاید تزریق چربی دائمی نباشد اما ماندگاری بالایی خواهد داشت که در گرو انتخاب و انتظارات و مراقب‌های فردی است.

علاوه بر موارد فوق، نکته مهم و اساسی که در تزریق چربی باید دانست این است که ماندگاری انتقال چربی در برخی اندام‌ها اصولاً از اندام‌های دیگر بیشتر خواهد بود و نباید انتظارات یکسانی از این تکنیک زیبایی و ماندگاری آن داشت. به طور مثال ماندگاری تزریق چربی در گونه بیش از خطوط کناری لب است.

آیا ماندگاری تزریق چربی در نواحی مختلف بدن و صورت متفاوت است؟

در حال حاضر از تزریق چربی برای جوانسازی و اصلاح فرم قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. بسیاری از مردان و زنان برای داشتن چهره‌ای شاداب و اندامی متقارن از این روش برای شکل دادن انحنای بدن خود بهره می‌برند. صورت، سینه‌ها، باسن، بازوها و پاها ناحیه‌هایی از بدن هستند که با تزریق چربی شکل بهتری به خود می‌گیرند؛ اما ماندگاری تزریق چربی در صورت و قسمت‌های مختلف یکسان نیست.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی با پروتز

پروتز یک پرکننده مصنوعی است که برای حجم‌دهی به اندام‌های مختلف بدن مانند گونه، لب، سینه و باسن استفاده می‌شود. پروتزها معمولا از جنس سیلیکون هستند و تا سال‌ها داخل بدن باقی می‌مانند؛ با این حال، اصلاح فرم بدن با استفاده از پروتز خطراتی مانند عفونت، بروز حساسیت، پس‌زدگی و پارگی پروتز را به همراه دارد. همچنین بعد از گذشت مدتی پروتز نیاز به تعویض یا ترمیم دارد. به همین خاطر ماندگاری بالای آن مزیتی است که در میان معایب بی‌شمارش گم می‌شود. درصورتی که تزریق چربی اگر توسط پزشک باتجربه انجام شود، ضمن ایجاد ظاهری کاملا طبیعی، هیچ عوارض خطرناکی به همراه ندارد. از طرفی چربی‌های تزریق‌شده نیز تا آخر عمر زنده می‌مانند و با مراقبت از آنان می‌توانید جلوی جذب بیشتر چربی توسط بدن را بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.