لیزر موهای زائد بهتر است یا اپیلاسیون

رفع موهای زائد بدن و از بین بردن آن‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی برای افرادی است که به زیبایی و بهداشت خود اهمیت می‌دهند. اما اینکه کدام روش بهترین راهکار برای از بین بردن این موهای زائد و مزاحم است؛ سوالی است که همواره ذهن متقاضیان را درگیر کرده است. در این میان روش‌های لیزر مو های زائد و اپیلاسیون رایج‌ترین راه‌ها برای انجام این کار هستند. اما در واقعیت و طبق تجربه عملی، کدام‌یک از این روش‌ها مناسب‌تر هستند و نتیجه بهتری را به برای شما به ارمغان می‌آروند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را به شما بدهیم.

اپیلاسیون موهای زائد

مقایسه لیزر موهای زائد و اپیلاسیون

امروزه ابزارهای زیادی برای اپیلاسیون در بازار موجود است که می‌توانند انجام این کار را برای شما ساده کنند. هر کسی می‌تواند حتی در خانه خود و با کمک این ابزارها، موهای زائد را از بین ببرد. به همین دلیل است که بسیاری از خانم‌ها از این روش استقبال می‌کنند و ترجیح می‌دهند که در دوره‌های زمانی مشخصی، از آن برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کنند.

این در حالی است که استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد نیاز به تخصص و مهارت ویژه‌ای دارد. به طوری که حتی همه کلینیک‌های لیزر هم نمی‌توانند به خوبی از عهده آن برآیند. استفاده از این روش نیازمند گذراندن دوره‌های خاصی است و باید حتما تحت نظر یک متخصص انجام گیرد. به همین دلیل است که برای انجام این کار باید به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید. البته به این نکته نیز توجه نمایید که رعایت مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد تاثیر بسیاری در نتیجه ی لیزر دارد.

  • تفاوت در هزینه

همانطور که گفتیم اپیلاسیون یکی از دم دستی‌ترین راه‌ها برای از بین بردن موهای زائد است که هر کسی از عهده انجام آن برمی‌آید. به همین دلیل است که ابزارهای موردنیاز آن کاملا در دسترس هستند و قیمت نسبتا ارزانی هم دارند. این در حالی است که لیزر به دلیل نیاز به تخصص و دستگاه‌های خاص، هزینه زیادی دارد که ممکن است پرداخت آن برای هر کسی آسان نباشد.

نکته مهم این است که شما نباید تنها هزینه‌ای را در نظر بگیرید که برای یک جلسه پرداخت می‌کنید؛ بلکه باید هزینه مورد نیاز برای طی کردن یک دوره درمانی را در نظر داشته باشید. در بیشتر موارد هزینه یک دوره کامل لیزر بیشتر از هزینه مورد نیاز برای طی کردن دوره درمانی اپیلاسیون خواهد شد. به همین دلیل باید پیش از انتخاب از میان این دو روش، تمامی هزینه‌های مورد نیاز در طی فرایند و مراقبت‌های قبل و بعد از آن را برآورد کنید. جالب است بدانید که لیزر در درمان زگیل های تناسلی هم کاربرد دارد.

  • زمان مورد نیاز برای حصول نتیجه

هر دو روش لیزر و اپیلاسیون نمی‌توانند پس از گذشت یک جلسه، تاثیر خود را بر روی موهای زائد نمایان کنند. برای اینکه نتیجه لیزر را بر روی موهای خود مشاهده کنید؛ باید بسته به نوع و ضخامت موها، اندازه ناحیه مورد نظر و رنگ پوست، از ۶ تا ۱۰ جلسه فرایند را تکرار کنید. فاصله زمانی میان این جلسه‌ها معمولا بین ۳۰ تا ۴۵ روز است.

اپیلاسیون هم برای داشتن تاثیر بیشتر باید در فواصل زمانی حداقل یک ماهه، در طی چند جلسه انجام شود. تعداد جلسه‌های مورد نیاز اپیلاسیون هم با توجه به ویژگی موها تعیین می‌شود؛ اما رنگ و ویژگی‌های پوستی در این روش تاثیر چندانی ندارد. به طور معمول برای دریافت بهترین نتیجه از طریق اپیلاسیون، باید تا ۱۲ بار این کار را انجام دهید.

نکته مهم دیگر زمانی است که برای طی شدن هر جلسه از لیزر یا اپیلاسیون نیاز است. جلسات لیزر معمولا کوتاه هستند؛ به طوری که انجام لیزر کل بدن چیزی کمتر از یک ساعت طول خواهد کشید. این در حالی است که جلسه‌های اپیلاسیون معمولا طولانی‌تر هستند و زمان بیشتری را نیاز دارند.

اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد

  • میزان درد

همه افرادی که حتی یک بار از اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کرده‌اند؛ درد بسیار شدید آن را به ویژه در برخی نواحی خاص تجربه کرده‌اند. اپیلاسیون به دلیل اینکه با استفاده از موم یا وکس می‌تواند موها را از ریشه خارج کند؛ فرایند بسیار دردناکی است و حتی می‌تواند بر روی پوست‌های حساس ایجاد جوش، قرمزی یا التهاب کند.

اما لیزر موهای زائد یک روش غیر تهاجمی و بدون درد است؛ تا حدی که در بسیاری از موارد مراجعان هیچ نیازی به استفاده از بی‌حس‌کننده‌ها ندارند. البته در مواردی دیده شده که استفاده از لیزر قدری درد را به دنبال دارد؛ اما افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، معتقد هستند که درد لیزر چیزی بیشتر از برخورد یک کش پلاستیکی با پوست ساده نیست. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که از درد اپیلاسیون خسته شده‌اند و به دنبال یک روش بدون درد می‌گردند؛ از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده می‌کنند.

  • میزان اثرگذاری

در اپیلاسیون تلاش می‌شود که با استفاده از ایجاد کشش در ناحیه موردنظر در خلاف جهت رویش موها، آن‌ها را از ریشه خارج کرد. اما در برخی از موارد ممکن است که فولیکول مو در زیر پوست سالم بماند و دوباره شروع به رشد کند. از سوی دیگر برای اینکه اپیلاسیون نتیجه خوبی را در برطرف کردن موهای زائد به دست دهد؛ باید طول موها حداقل ۴ میلی‌متر باشد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود پیش از جلسات اپیلاسیون موهای خود را شیو نکنید.

طبق تجربه اثرگذاری لیزر بر روی موهای زائد دائمی است؛ به این معنا که پس از طی شدن یک دوره کامل، می‌تواند ۶۰ تا ۹۰ درصد موها را به طور کامل از بین ببرد. البته باید بدانید که لیزر بر روی موهای نرم و کرکی تاثیری ندارد و ممکن است باعث ضخیم‌تر شدن آن‌ها شود. اما به هر حال از نظر تاثیرگذاری، قدرت بیشتری در از بین بردن موهای زائد نسبت به روش اپیلاسیون دارد.

نکته مهم دیگر این است که اپیلاسیون را می‌توان بر روی هر نوع پوست و مویی انجام داد. به عبارت بهتر تاثیرگذای اپیلاسیون ربطی به رنگ پوست و مو ندارد و نیازی به تعیین تیپ پوستی پیش از انجام آن نیست. اما افرادی که به تازگی پوست خود را برنزه کرده‌اند؛ بهتر است از این روش استفاده نکنند.

اما برای استفاده از لیزر در برطرف کردن موهای زائد باید تیپ پوستی شما به دقت تعیین شود تا بتوانید از مناسب‌ترین لیزر برای آن استفاده کنید. لیزر معمولا بر روی افرادی که موهای تیره و پوست روشنی دارند، بهترین نتیجه را می‌دهد. به علاوه برای اینکه بتوانید بر روی پوست‌های برنزه شده با آفتاب یا سولاریوم با استفاده از لیزر نتیجه خوبی را ببینید؛ باید چند ماه از برنزه کردن شما گذشته باشد.  همچنین برای دریافت بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد لازم است که افراد مراقبت های پس از انجام لیزر را انجام دهند.

لیزر موهای زائد پا

  • مقایسه اپیلاسیون و لیزر از دید ایمنی

اگر به دنبال یک روش کاملا غیر تهاجمی و ایمن برای برطرف کردن موهای زائد خود هستید؛ پیشنهاد ما به شما استفاده از لیزر است. در صورتی که شما برای لیزر کردن موهای زائد خود به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید؛ عوارض شدیدی را تجربه نخواهید کرد. به صورت طبیعی پس از انجام لیزر آثاری از قرمزی و التهاب بر روی پوست دیده می‌شوند که با خنک‌سازی و کمپرس سرد قابل برطرف شدن هستند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر برای انجام لیزر به یک کلینیک معتبر مراجعه نکنید؛ شدت عوارض لیزر تا حد زیادی افزایش خواهد یافت و ممکن است به صورت سوختگی و تاول ظاهر شوند. بنابراین اگر به دنبال یک نتیجه مطلوب از لیزر موهای زائد خود هستید؛ باید به یک کلینیک شناخته‌شده و معتبر مراجعه کنید.

این در حالی است که اپیلاسیون در بیشتر موارد باعث ایجاد جوش بر روی پوست‌های مختلف به ویژه پوست حساس می‌شود. به همین دلیل است که به افرادی با پوست حساس توصیه می‌شود که هرگز از روش اپیلاسیون استفاده نکنند. در کنار این موارد، اپیلاسیون به دلیل حالت کششی که بر روی پوست ایجاد می‌کند؛ به مرور زمان باعث ایجاد افتادگی یا چروک بر روی آن خواهد شد.

برای برطرف کردن موهای زائد لیزر بهتر است یا اپیلاسیون؟

اگر به دنبال یک روش دائمی و بدون درد برای برطرف کردن موهای زائد خود هستید؛ بدون شک لیزر بهترین گزینه برای شما است. استفاده از لیزر می‌تواند در مدت کوتاهی شما را برای همیشه از شر موهای زائد خلاص کند؛ اما نکته مهم اینجا است که لیزر بر روی موهای کرکی تاثیری ندارد. به علاوه زنان باردار و شیرده بهتر است از این روش استفاده نکنند.

استفاده از لیزر در صورت مراجعه به یک کلینیک معتبر می‌تواند نتایج بسیار بهتری را نسبت به اپیلاسیون برای شما به دنبال داشته باشد. زیرا عوارض بسیار کمتری دارد و تاثیر آن به مدت بیشتری بر روی بدن باقی خواهد ماند. لیزر روشی است که شما می‌توانید در هر سنی از آن استفاده کنید؛ زیرا کمترین درد و عوارض را برای شما به دنبال خواهد داشت.

هرچند که استفاده از لیزر در بسیاری از موارد نسبت به اپیلاسیون نتایج بهتری را برای شما به دنبال دارد؛ اما این روش برای برخی از افراد کارساز نیست. به همین دلیل باید پیش از هر اقدامی با مراجعه به یک کلینیک معتبر درباره این روش تحقیق کرده و مشاوره دریافت کنید. مرکز تخصصی پوست و مو دکتر رابط یکی از بهترین مراکزی است که ضمن ارائه خدمات مشاوره در این رابطه، بهترین روش‌ها را برای از بین بردن موهای زائد به شما پیشنهاد می‌دهد. به علاوه از بهترین دستگاه‌های لیزر و مجرب‌ترین کادر درمانی استفاده می‌کند تا لیزر موهای زائد کمترین عوارض را برای شما به دنبال داشته باشد.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.