علت برگشت موهای زائد بعد از انجام ليزر چیست؟

یکی از روش‌ های حذف موهای زائد بدن استفاده از لیزر است. با اینکه گفته می‌ شود این روش دائمی بوده اما ممکن است در مواردی موها دوباره رشد کنند. برای خیلی از متقاضیان ممکن است این سوال پیش آید که علت برگشت موهای زائد بعد از انجام لیزر چیست؟ عوامل مختلفی وجود دارند که می‌ توانند باعث برگشت موهای زائد و رشد دوباره آنها بعد از لیزر درمانی شوند. در مواردی می‌ توان از بروز این عوامل جلوگیری کرد و برخی از آنها ناشی از تغییرات بدن بوده و افراد تسلطی بر آنها ندارند.

برگشت موهای زائد بعد از لیزر

به طور کلی لیزر روشی موثر با ماندگاری بالا برای حذف موهای زائد بدن در نظر گرفته می‌ شود و اگر فرآیند آن و همچنین مراقبت‌ های لیزر قبل و بعدش به درستی صورت بگیرند احتمال بازگشت موها بسیار کاهش می‌ یابد. در این مقاله از مرکز تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر تراپی دکتر مهرشاد رابط علت برگشت موهای زائد بعد از انجام لیزر را مورد بررسی قرار می‌ دهیم. اگر شما هم قصد دارید از لیزر برای حذف دائمی موهای زائد بدن خود استفاده کنید با ما همراه باشید.

 لیزر روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد

یکی از مزیت های شگف انگیز لیزر این است که روشی دائمی برای از بین بردن موهای زائد می باشد. لیزر موهای زائد روشی درمانی با استفاده از پرتوهای متمرکز نوری بوده که با گرمادهی باعث از بین رفتن فولیکول‌ ها می‌ شود. پس از چند جلسه لیزر تراپی فولیکول‌ های مو آسیب دیده و دیگر قادر به رشد نخواهند بود. با این حال ممکن است بر اثر عوامل مختلفی بعضی از فولیکول‌ ها طی فرایند لیزرتراپی از آسیب دیدن جا بمانند و یا بعد از مدتی رشد آنها دوباره از سر گرفته شود.

معمولا استفاده از لیزر را روشی دائمی برای حذف موهای زائد بدن معرفی می‌ کنند اما نمی‌ توان به طور قطع اثر آن را دائمی دانست. ولی از آنجایی که دوام طولانی مدتی دارد به عنوان بهترین روش و تکنیک حذف موهای زائد شناخته می‌ شود.

۵ مورد از مهمترین دلایل برگشت مو های زائد بعد از لیزر

در کنار عوارضی که برای لیزر موهای زائد وجود دارد، رویش مجدد موهای زائد بعد از لیزرتراپی یکی از مسائلی است که ذهن متقاضیان این روش زیبایی را درگیر نموده است. کمتر پیش می‌ آید که بعد از انجام لیزر تراپی موها رشد دوباره داشته باشند اما برای بعضی افراد این اتفاق می‌ افتد. نتیجه لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت است و مواردی که در ادامه به شرح آنها می‌ پردازیم از مهمترین دلایل و عواملی هستند که می‌ توانند باعث برگشت و رویش مجدد موهای زائد پس از انجام لیزر شوند.

۱. اختلالات هورمونی

یکی از اصلی‌ ترین دلایل برگشت موهای زائد پس از لیزر تراپی بروز اختلالات هورمونی است. هورمون‌ هایی در بدن وجود دارند که باعث تحریک فولیکول‌ ها و رشد مو می‌ شوند. ممکن است پس از فرآیند لیزرتراپی این هورمون‌ ها دچار اختلال شده و میزان آنها در بدن افزایش یابد. برای مثال خانم‌ ها در زمان بارداری دچار مشکلات و اختلالات هورمونی شده و تولید بعضی از هورمون‌ ها در بدنشان دستخوش تغییر می‌ گردد. از این رو علاوه بر مضرات لیزر برای خانم‌ های باردار، بروز مشکلات هورمونی نیز باعث شده حذف موهای زائد توسط لیزر به زنان باردار توصیه نمی‌ گردد.

همچنین ممکن است بعضی افراد در نوجوانی اقدام به حذف موهای زائد با لیزر کنند، اما با افزایش سن و وارد شدن به مرحله بلوغ اختلالات هورمونی باعث برگشت موهای زائد گردد. برخی از بیماری‌ ها که با هورمون‌ های بدن در ارتباط هستند، نیز می‌ توانند باعث رویش مجدد موهای زائد بعد از انجام لیزر شوند.

برگشت موهای زائد بعد از لیزر کردن

۲. نوع مو

نوع و جنس مو نیز از مواردی است که جزو دلایل رویش مجدد پس از انجام لیزر به شمار می‌ رود. برخی افراد دارای موهای ضخیمی هستند و ممکن است پس از انجام فرایند لیزرتراپی بازهم شاهد رشد موهای زائد باشند. لیزر بر روی موهای سیاه و پوست سفید اثرگذاری بیشتری دارد. افرادی که دارای موهای بور هستند، شاید نتیجه خوبی مانند افراد با موهای سیاه دریافت نکنند. همچنین لیزر موهای سفید نیز ماندگاری بالایی نخواهد داشت.

۳. تعداد و زمان بندی جلسات لیزر

از دیگر عواملی که در ماندگاری اثر لیزر برای حذف موهای زائد تاثیر بسزایی دارد، تعداد و زمان بندی جلسات است. هدف لیزرتراپی ناتوان کردن فولیکول‌ ها در زمانی است که ملانین فراوانی دارند. با از بین رفتن ملانین دیگر موهای زائد قادر به رشد مجدد نیستند. برای اثربخشی عمل لیزر باید تعداد جلسات به اندازه کافی و با زمان بندی درست باشد.

تعداد جلسات و زمان بندی آن با توجه به ناحیه مورد درمان و جنس موها توسط پزشک مشخص می‌ گردد. پس از اتمام دوره لیزر تراپی نیز باید در زمان های مشخصی جلساتی به عنوان یادآور داشته باشید تا ماندگاری بیشتری حاصل شود و رویش مجدد موهای زائد صورت نپذیرد.

۴. کیفیت لیزرتراپی

اگر می‌ خواهید شاهد رویش مجدد موهای زائد بعد از لیزرتراپی نباشید، باید به مراکز تخصصی زیبایی که از تجهیزات و دستگاه‌ های پیشرفته و همچنین کادری مجرب و متخصص استفاده می‌ کنند، مراجعه کنید. کیفیت لیزرتراپی تاثیر مستقیمی در حذف موهای زائد دارد. میزان شدت و گرمای لیزر باید مناسب باشد تا بتواند به خوبی فولیکول‌ های مو را از بین ببرد و همچنین باعث آسیب‌ های پوستی نیز نگردد.

کیفیت لیزرتراپی بستگی به نوع دستگاه لیزر و همچنین اپراتور آن دارد که از دانش و تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد.

۵. بیماری های مختلف

بروز بعضی از بیماری‌ ها می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از انجام لیزر باشد. این بیماری‌ ها باعث تغییراتی در بدن می‌ شوند که رشد مو را تحریک نموده و آن را افزایش می‌دهند. سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری‌ های شایع زنان است که در صورت مبتلا شدن به آن بعد از لیزرتراپی ممکن است رویش مجدد موهای زائد بدن اتفاق بیفتد.

لیزر پاهای یک خانم باردار - نازایی بعد از لیزر موهای زائد

اقدامات لازم برای جلوگیری از برگشت موهای زائد

به منظور جلوگیری از رویش مجدد موهای زائد پس از لیزر تراپی باید به یک سری موارد توجه داشته باشید. در صورت ابتلا به بیماری‌های مختلف و یا اختلالات هورمونی می‌ توانید به پزشک مربوطه مراجعه کنید و آن را درمان نمایید. رعایت دستورالعمل‌ های مراقبتی نیز تا حد زیادی در ماندگاری اثر لیزر تراپی تاثیر دارد. از دیگر نکات جلوگیری از رویش مجدد موهای زائد می‌ توان به انتخاب کلینیک معتبر است. شما باید مرکزی تخصصی برای لیزر موهای زائد انتخاب کنید که از امکانات و تجهیزات پیشرفته و پزشکان و کادر درمان متخصص و مجرب استفاده کند.

یکی از بهترین کلینیک‌ های زیبایی، مرکز تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر تراپی دکتر رابط است. در این مرکز خدمات مختلفی از جمله لیزر موهای زائد با دستگاه‌ های مدرن و کادری باسابقه و فضایی بهداشتی و آرامش بخش به شما زیباجویان عزیز ارائه می‌ گردد.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

آیا امکان رشد موهای زائد پس از لیزر وجود دارد؟

با توجه به این که لیزر روشی دائمی برای از بین بردن موهای زائد است، احتمال رویش مجدد موهای زائد پس از لیزر بسیار کم می باشد. اما در برخی موارد وجود شرایطی چون بیماری، اختلالاتو هورمونی و … ممکن است که باعث رویش مجدد موهای زائد بشود.

آیا نوع دستگاه لیزر در بازگشت موهای زائد تاثیر گذار است؟

بله به طور کلی کیفیت لیزر کردن که شامل دستگاه لیزر، کلینیک، تعداد جلسات لیزر کردن، فاصله ی بین جلسات و … همه از عواملی هستند که بر نتیجه ی لیزر تاثیر گذار اند. و احتمال رویش مجدد موهای زائد را کاهش می دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.