سن مناسب کاشت مو | بهترین سن کاشت مو در مردان

مسئله سن مناسب کاشت مو همواره یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که درگیر ریزش مو هستند. نکته مهم اینجا است که بررسی سن مناسب برای شروع فرایند کاشت مو، منحصر به آقایان است. به عبارت بهتر برای خانم‌ها هیچ محدودیت سنی برای انجام این کار تعریف نشده است. به علاوه افرادی که به دلیل صدمه دیدن پوست سر موهای یک ناحیه را از دست داده‌اند؛ محدودیت سنی ندارند.

سن مناسب کاشت مو

با توجه به این موارد باید گفت که تنها برای آقایانی که درگیر مشکل ریزش موی ژنتیکی با الگوی مردانه هستند؛ سن یک فاکتور مهم در کاشت مو به شمار می‌رود. در این مورد طبق نظر کارشناسان و پزشکان، بهتر است که آقایان تا سن ۲۵ سالگی صبر کرده و سپس برای کاشتن موها اقدام کنند. اما دلیل این توصیه چیست و چرا این محدوده سنی برای آقایان تعریف شده است؟ تا انتها با این مقاله همراه باشید تا ابهامات شما را درباره این مسئله برطرف کنیم.

عامل اصلی در تعیین سن مناسب کاشت مو

واضح است که هیچ فردی نمی‌خواهد موهای خود را پس از کاشت مو دوباره از دست بدهد و به وضعیت اولیه خود بازگردد. بنابراین اگر نمی‌خواهید چنین اتفاقی برای شما بیفتد؛ بهتر است کمی صبور باشید و تا فرا رسیدن سن مناسب کاشت مو صبر کنید.

به طور معمول افرادی که در جوانی دچار ریزش مو می‌شوند؛ الگوی ریزش ثابتی ندارند. درنتیجه وضعیت کلی بانک مو مشخص نیست و دقیقا نمی‌توان تعیین کرد که کدام قسمت از موها را می‌توان به عنوان بانک مورداستفاده قرار داد.

همین موضوع باعث می‌شود که پزشکان و متخصصان در زمینه زیبایی به افراد توصیه کنند که برای جلوگیری از ریزش موهای کاشته شده در آینده، تا ثابت شدن این روند منتظر بمانند. در غیر این صورت به دلیل اینکه تشخیص درست بانک مو دشوار است؛ ممکن است از موهای نامقاومی برای کاشت استفاده شود که استحکام کافی را برای پر کردن ناحیه‌های خالی شده ندارند.

ثابت نشدن روند ریزش مو، به این معنا است که احتمال از دست دادن موها در آینده هم وجود خواهد داشت. درنتیجه حتی اگر بانک مو به درستی تشخیص داده شده و موهای کاشته شده استحکام خوبی داشته باشند؛ باز هم احتمال دارد که موهای اطراف ناحیه کاشت دچار ریزش شوند که این مسئله هم بر روی زیبایی شما تاثیر منفی خواهد داشت.

احتمال بروز طاسی شدید، هشدار جدی برای متقاضیان جوان کاشت مو

تجربه نشان داده است که اگر ریزش مو در سنین پایین اتفاق بیفتد؛ طاسی شدیدتری را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل اگر برای کاشت مو عجله کرده و در سن مناسب مراجعه نکنید؛ احتمال دارد که در سنین بالا، حتی با وجود کاشت مو، موهای کم پشتی پیدا کنید که زیبایی ظاهری شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یک هشدار بسیار جدی برای زیباجویان جوان، احتمال ایجاد طاسی‌های شدید است. باید بدانید که در صورت بروز این دست از طاسی‌ها، بانک موی شما هم خالی خواهد شد و درنتیجه جای زخم کاشت مو یا اسکار بر روی پوست سر قابل مشاهده است. به علاوه این موضوع می‌تواند پزشک را هم در زمان انتخاب مناسب‌ترین روش برای کاشت موی شما دچار سردرگمی کند.

چرا باید تا فرا رسیدن سن مناسب کاشت مو صبر کرد؟

آقایان جوان دوست دارند که همواره زیبا به نظر برسند؛ مو هم یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی این افراد است. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که در جوانی دچار ریزش مو می‌شوند؛ تمایل دارند خیلی زود با استفاده از کاشت آن را جبران کنند.

اما باید بدانید که مشکل کاشت مو در سنین کمتر از ۲۷ سالگی، تنها به ریزش موهای کاشته شده یا ناحیه اطراف آن ختم نمی‌شود. بلکه مشکل اصلی ایجاد اسکار ناشی از کاشت مو بر روی پوست سر است. در حالت عادی این جای زخم‌ها با موها پوشانده می‌شوند و کاملا نامرئی هستند؛ اما اگر شما دچار طاسی شدید شوید، جای زخم به وضوح بر روی این ناحیه مشخص است و شرایط را برای شما دشوارتر خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است به توصیه متخصصان گوش داده و تا رسیدن سن مناسب کاشت مو صبر کنید.

در کنار این موارد افرادی که در سنین جوانی اقدام به کاشت مو می‌کنند؛ برای رسیدن به ظاهری زیبا نیازمند تعداد زیادی گرافت هستند. به دلیل اینکه تراکم موردنیاز برای پر کردن قسمت‌های خالی شده در این دست از افراد بالا است. این موضوع باعث می‌شود که بانک مو هم تضعیف شده و نتواند در آینده پاسخگوی طاسی‌های احتمالی باشد. درنتیجه موهای سر شما تراکم غیریکنواختی در نواحی مختلف پیدا خواهند کرد.

عکس کاشت موی طبیعی

چگونه می‌توان وضعیت بانک مو را پیش بینی کرد؟

شاید با خودتان فکر کنید که افرادی با ریزش موی ژنتیکی و الگوی ریزش موی مردانه، همواره در معرض این مشکل هستند و بنابراین تعریف کردن یک سن مناسب برای کاشت مو در این افراد کار اشتباهی است. اما باید بدانید که واقعیت چیز دیگری است.

به طور کلی ریزش موی ژنتیکی به دلیل تاثیرگذاری هورمونی به نام آندروژن بر روی فولیکول‌های مو اتفاق می‌افتد. نکته مهم اینجا است که این هورمون بر روی موها در نواحی مختلف سر و بدن تاثیر متفاوتی دارد. به همین دلیل است که برخی از تارهای مو بیشتر تحت تاثیر آندروژن قرار گرفته و دچار ریزش می‌شوند؛ اما موهای نواحی دیگر چنین مشکلی ندارند.

تجربه نشان داده که موهای پشت و طرفین سر و سطح بدن، تاثیر کمتری از آندروژن می‌گیرند؛ به همین دلیل است که می‌توان از موهای رشد کرده در این نواحی به عنوان بانک مو استفاده کرد. اما قسمت‌های مرکز و جلوی سر بیشتر تحت تاثیر این هورمون مردانه هستند؛ در نتیجه بیشتر شاهد ریزش مو در این نواحی هستیم.

البته این موضوع بدان معنا نیست که موهای بانک مو لزوما مقاومت خوبی در برابر ریزش دارند و هرگز تحت تاثیر اندروژن قرار نمی‌گیرند. چه بسا در برخی از موارد دیده شده که افراد بانک موی مناسبی برای استخراج گرافت ندارند و کاشت مو برای آن‌ها مناسب نیست. اما این مورد به ندرت اتفاق می‌افتد و خوشبختانه در بسیاری از موارد می‌توان کاشت مو با موفقیت انجام می‌شود.

نکته مهم اینجا است که با بالا رفتن سن، موهایی که مقاومت بیشتری در برابر این هورمون مردانه از خود نشان می‌دهند؛ قابل تشخیص هستند. به همین دلیل متخصصان با خیال راحت‌تری می‌توانند گرافت‌ها را استخراج کرده و عملیات کاشت مو را انجام دهند. به این ترتیب حتی در صورت استفاده از کاشت مو به روش FUT که جای زخم‌های نسبتا بزرگی دارد؛ برای شما هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و می‌توانید به راحتی با موهایتان این اسکارها را بپوشانید.

تا فرارسیدن سن مناسب کاشت مو، راه حل چیست؟

همانطور که گفتیم مناسب نبودن سن و سال برای کاشت مو، مشکلی است که گریبان‌گیر افراد جوان می‌شود. این افراد بسیار عجول هستند و دوست دارند که خیلی سریع‌تر زیبایی از دست رفته خود را بازگردانند. اما کاشت مو راه حل مناسب برای آقایان زیر ۲۷ سال نیست؛ پس چگونه می‌توان با مشکل ریزش مو مواجه شد؟

در چنین مواردی پزشکان و متخصصان توصیه‌های دارویی را به فرد ارائه می‌دهند که با رعایت کردن آن‌ها می‌تواند روند ریزش موهای خود را کندتر کند. در این موارد توصیه می‌شود که فرد با دستور پزشک از داروهای موضعی مانند ماینوکسیدل استفاده کرده و یا قرص فیناستراید را مصرف کند.

استفاده از این داروها یا سایر درمان‌های مشابه که به تشخیص پزشک برای شما مناسب هستند؛ می‌تواند مشکل ریزش مو را در شما برطرف کند. حتی در مواردی دیده شده که این شیوه‌های درمانی منجر به رشد مجدد موهای از دست رفته شده‌اند. بنابراین اگر در جوانی دچار ریزش مو شده‌اید و نگران زیبایی‌تان هستید؛ می‌توانید از این راه‌های درمانی برای رفع نگرانی خود استفاده کنید.

نمونه کاشت مو به روش غیر جراحی

حداکثر سن مناسب برای کاشت مو چقدر است؟

تا اینجای مقاله درباره حداقل سن مناسب برای کاشت مو صحبت کردیم. اما یکی از چالش‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که آیا کاشت مو در سنین بالا و برای افراد مسن می‌تواند مشکل‌ساز باشد؟

اگر بخواهیم از دید مقایسه به این موضوع نگاه کنیم؛ باید بگوییم که در سنین بالا، فرایند ریزش مو کاملا تثبیت شده است. به همین دلیل هیچ مشکلی از نظر ایجاد طاسی شدید یا ریزش موهای کاشته شده وجود نخواهد داشت.

از سوی دیگر کاشت مو یک روش کاملا غیر تهاجمی برای ترمیم موهای از دست رفته است؛ به همین دلیل هیچ عوارضی را برای افراد به دنبال نخواهد داشت. در نتیجه شما می‌توانید در هر سنی از مزایای این روش استفاده کرده و نگران خطرات یا عوارض جانبی آن نباشید.

به طور معمول افرادی که در جوانی یعنی سنین کمتر از ۲۷ سال دچار ریزش مو می‌شوند؛ تمایل دارند که با استفاده از کاشت مو این مشکل را برطرف کنند. اما از دید تخصصی، کاشت مو قبل از ۲۷ سالگی یک روش بسیار پرریسک است. به همین دلیل است که در بیشتر موارد تلاش می‌شود که با استفاده از درمان‌های دارویی ریزش مو در سنین پایین را کنترل کرد.

بر طبق نظر پزشکان و متخصصان، بهترین سن برای کاشت مو بین ۳۰ تا ۴۰ سالگی است. زیرا در این مدت ریزش مو کاملا تثبیت شده است و احتمال بروز طاسی‌های شدید نزدیک به صفر است. از سوی دیگر کاشت مو طبیعی در سنین بالاتر، با تراکم کمتری امکان‌پذیر است و نیاز به گرافت‌های کمتری وجود دارد؛ درنتیجه بانک مو آسیب نخواهد دید و می‌توانید تراکم یکسانی را در سرتاسر موهای خود ایجاد کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.