بعد از تزریق چربی به صورت چه بخوریم؟

رژیم غذایی بعد از تزریق چربی بسیار مهم است، تزریق چربی مانند هر تکنیک زیبایی دیگری نیاز به رعایت توصیه‌هایی پس از اتمام کار دارد. این توصیه‌ها به منظور کسب نتیجه‌ بهتر از انتقال چربی است. به طور مثال یکی از مراقبت‌ های پس از تزریق چربی قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب است. طبیعی است که این فقط یک مورد است و کار‌های دیگری مانند عدم مصرف قرص‌های رقیق‌کننده خون، الکل و سیگار نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند و از دیگر مراقبت‌های انتقال چربی این است که فرد باید از وارد کردن هر گونه فشار به این ناحیه خودداری نماید.

رژیم غذایی بعد از ترزیق چربی

معمولا هنگام استخراج چربی باید بسیار مواظب بود؛ زیرا هرگونه آسیب به بافت چربی و از دست رفتن سلامت سلول‌های چربی، ممکن است کل عمل را متوقف کند، از طرفی رژیم غذایی فرد مراجعه‌کننده پس ترانسفر چربی نیز  بسیار اهمیت دارد و در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم رژیم غذایی پس از انتقال چربی باید چگونه باشد و لازم است از خوردن چه مواد غذایی پرهیز کنید.

پس از تزریق چربی به صورت چه خوراکی هایی توصیه می شود؟

در حقیقت باید بگوییم که رژیم غذایی بعد از تزریق چربی به این دلیل اهمیت دارد که اگرفرد دچار کاهش وزن شود اولین جایی که کاهش وزن بر روی آن تاثیر خواهد گذاشت، سلول‌های چربی است. بنابراین در صورتی که پس از انجام این عمل متحمل کاهش وزن شوید، سلول‌های چربی تزریق شده از بین رفته و دیگر ظاهر اولیه را نخواهند داشت. پس رژیم غذایی فرد مراجعه‌کننده باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر استفاده از مواد مغذی لازم و پرهیز از مواد مضر، مانع از حذف سلول‌های چربی شود. در ضمن این رژیم غذایی باید عادت‌های ناسالم فرد را پس از عمل زیبایی تزریق چربی کنار گذاشته و از افزایش وزن او جلوگیری کند. به منظور ماندگاری نتایج تزریق چربی چند نکته تغذیه‌ای برای شما عزیزان داریم:

  1. فرد باید از موادی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس‌دار و پروتئین‌های بدون چربی، کربوهیدرات‌های ساده و چربی‌های غیراشباع استفاده کرده و آن‌ها در برنامه‌ی غذایی خود بگنجاند.
  2. مواد غذایی مانند آووکادو، ماهی قزل آلا، کره‌های بدون چربی، بادام، گردو، روغن زیتون و روغن نارگیل از جمله موادی هستند که پس از تزریق چربی می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.
  3. همچنین مواد فیبردار مانند کلم بروکلی، تمشک، سیب و حبوبات می‌توانند موثر باشد.
  4. خوردن چندین وعده‌ی غذایی کوچکتر در روز سبب می‌شود که فرد در طول روز سطح انرژی مناسبی داشته و بتواند به انجام فعالیت‌های روزانه بپردازد.
  5. پروتئین موجود در تخم مرغ، ماهی و مرغ به ترمیم بافت‌ها، ماهیچه‌ها و پوست کمک می‌کند.
  6. ویتامین D برای سلامتی استخوان و مغز و ویتامین‌های A و C نیز برای بهبودی سریع، ‌ایده‌آل هستند. همه این ویتامین‌ها، مواد معدنی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های انرژی‌زا می‌توانند فرد را در روند بهبودی پس از عمل کمک کنند.
  7. در ضمن مصرف مایعات نیز بسیار تاثیرگذار است و به فرد مراجعه‌کننده کمک می‌کند تا بتواند گرسنگی خود را در طول روز کنترل کرده و سوخت و ساز در بدن او حفظ گردد و همچنین مصرف نوشیدنی کافی به هیدراته نگهداشتن پوست و جوان ماندن آن کمک می‌کند و مصرف مایعات به هضم غذا کمک خواهد نمود.
  8. غذاهایی که پزشک متخصص تزریق چربی به صورت آن ها را منع می کند
  9. در کنار گروهی از مواد غذایی که لازم است فرد مراجعه‌کننده پس از تزریق چربی مصرف کند تا به ماندگاری نتیجه کار کمک نماید، برخی از مواد غذایی ممکن است عمل زیبایی تزریق چربی را با مشکل مواجه نمایند.
  10. از جمله‌ این مواد غذایی می‌توان به غذا‌های شیرین، غذا‌های فرآوری شده و غذا‌های چرب اشاره کرد. مواد غذایی مانند فست‌فود و یا غذا‌های پر از چربی‌های اشباع برای شما پس از انتقال چربی مضر بوده و عمل زیبایی تزریق چربی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

رژیم غذایی بعد از ترزیق چربی

تاثیرات تغذیه سالم پس از تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت با اهداف مختلفی شامل از بین بردن خط لبخند، خط اخم، چروک پنجه کلاغی، افزایش حجم لب‌ها و گونه‌ها و از بین بردن فرورفتگی‌ها انجام می‌شود. از آنجایی که اخیرا در ایران مانند سایر نقاط جهان، تزریق چربی محبوبیت زیادی در زمینه جوانسازی پوست به دست آورده است، باید اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار مردم قرار گیرد تا بهتر بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

تاثیر تغذیه بعد از انتقال چربی بر نتیجه این عمل، ماندگاری انکار نشدنی دارد و علتش این است که اگر فرد تغذیه‌ مناسب پس از عمل زیبایی تزریق چربی نداشته باشد سلول‌های چربی شروع به از بین رفتن خواهند کرد چرا که سلول‌ها نمی‌توانند مواد غذایی مورد نیاز خود را از رگ‌های خونی تامین نمایند. در صورتی که فرد تغذیه‌ سالم پس از ترانسفر چربی داشته باشد میزان ماندگاری انتقال چربی بیشتر خواهد بود؛ بنابراین میزان پایداری سلول‌های چربی تزریق شده با تغذیه‌ی سالم ارتباط مستقیم دارد.

عوامل تاثیر گذار در ماندگاری تزریق چربی

البته ماندگاری چربی به فاکتور‌های زیادی بستگی دارد که تغذیه یکی از آن‌ها بوده و نقش مهمتری را در این زمینه ایفا می‌کند. برای مثال میزان فعالیت، کیفیت چربی برداشت شده و دوری از ماده‌هایی مانند مسکن‌ها و الکل می‌تواند میزان ماندگاری تزریق چربی را بیشتر کند.

مدت زمان رعایت رژیم غذایی بعد از تزریق چربی

از دیگر سوالاتی که افراد پس از انتقال چربی دارند این است که تا چه زمانی باید رژیم غذایی مشخص شده توسط پزشک را رعایت نمایند؟ در پاسخ به این پرسش باید بیان کرد رعایت این رژیم غذایی به منظور افزایش ماندگاری چربی‌های تزریق شده اهمیت بسیاری دارد. از طرفی میزان ماندگاری انتقال چربی با توجه به واکنش بدن افراد مختلف متفاوت خواهد بود؛ بنابراین در صورتی که این رژیم غذایی به مدت طولانی‌تری رعایت شود میزان پایداری سلول‌های چربی نیز بیشتر خواهد بود. رعایت رژیم غذایی مناسب علاوه بر حفظ چربی‌های تزریق شده در سلامتی شما نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. معمولا در عضوی مانند گونه، چربی ۱ تا ۲ سال ماندگاری دارد اما در عضو پرتحرک مانند پا، شاید به سختی به چند ماه برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.